Live Test: Suzuki V-Strom 1000 ABS

    H Suzuki άλλαξε ριζικά το καινούριο της V-Strom 1000 πηγαίνοντάς το ένα βήμα μπροστά

    To Suzuki V-Strom 1000 ABS  υπόκειται πλέον στη βάσανο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 12 Μαρτίου

    Το V-Strom επιστρέφει στη Suzuki σήμερα αφήνοντάς μας πολύ καλές εντυπώσεις. Μια adventure μοτοσικλέτα με σαφώς ασφάλτινο προσανατολισμό, πολύ καλή οδική συμπεριφορά με σπορ χαρακτηριστικά, δυνατό και κυρίως ροπάτο κινητήρα και σύγχρονο σχεδιασμό. Η Suzuki έχει επιλέξει να μην παρασυρθεί από τη μανία των adventure μοτοσικλετών με superbike κινητήρες (Ducati, BMW, KTM, Honda, Kawasaki) και να μείνει πιστή στο δόγμα των πιο γήινων μοντέλων τα οποία θα μπορεί να ευχαριστηθεί πλήρως ο αναβάτης. Φυσικά διαθέτει και μερικά ηλεκτρονικά «gadget» που της επιτρέπουν να μην μένει πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό, ενώ η ποιότητά της θα την κάνουν να παραμείνει αψεγάδιαστη για πολλά-πολλά χρόνια.

    suziv8888888

    Αν προσθέσουμε σε όλα αυτά και την πολύ ανταγωνιστική του τιμή στα 12.995€ τότε σίγουρα το νέο V-Strom παίρνει με το σπαθί του τη θέση του στην πολύ σκληρή κατηγορία των μεγάλων adventure μοντέλων.

    Τετάρτη 11 Μαρτίου

    Η Suzuki, έχοντας ξεπεράσει τη φρενίτιδα της εποχής που θέλει τα νέα adventure bikes να έχουν κινητήρες, πλαίσια και ηλεκτρονικά superbike, επέλεξε να ρίξει το βάρος της σε πιο γήινες καταστάσεις – όπως για παράδειγμα να προσέξει την οδική συμπεριφορά του νέου V-Strom. Σε αυτόν τον τομέα η μοτοσικλέτα σε κερδίζει αμέσως. Παρά τη βαριά αίσθηση που έχει η μοτοσικλέτα όταν είναι ακινητοποιημένη (κυρίως λόγω ύψους), όταν αρχίσει να κινείται το βάρος εξαφανίζεται. Πλαίσιο και αναρτήσεις συνεργάζονται εξαιρετικά και δίνουν ένα αποτέλεσμα υψηλού επιπέδου.

    vstrom155888

    Η μοτοσικλέτα είναι στημένη για δρόμο, για να στρίβει και να έχει μεγάλη σταθερότητα, γι’ αυτό είναι σχετικά σφικτή στη ρύθμισή της. Στις στροφές, το Suzuki είναι πολύ πρόθυμο να γύρει με αυτοπεποίθηση έως ότου τα ελαστικά φτάσουν στα άκρα. Ιδιαίτερα το εμπρός μέρος, με το μεγάλο ανεστραμμένο πιρούνι, προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση και πρόσφυση μένοντας ακλόνητο ακόμα και αν το «στραμπουλίξεις» με απότομες κινήσεις. Το εντυπωσιακό είναι πάντως ότι πέρα από τις γρήγορες στροφές που είναι βούτυρο στο ψωμί του V-Strom, μπορεί να κινηθεί σβέλτα και διασκεδαστικά ακόμα και σε σφικτό κομμάτι έχοντας ως σύμμαχο τις ελάχιστες μετατοπίσεις βάρους χάρη στο στιβαρό του πλαίσιο και τις πολύ καλές αναρτήσεις. Σε όλα αυτά βέβαια, η άνεση έχει θυσιαστεί λίγο, αλλά ακόμα και εκεί η ισορροπία που έχει βρεθεί αφήνει ικανοποιημένο τον αναβάτη.

    Για τα φρένα ούτε λόγος. Το πακέτο με τις ακτινικές δαγκάνες εμπρός είναι απίθανο με φοβερή δύναμη, εξαιρετική αίσθηση στη μανέτα και αποτελεσματικότητα σε κάθε περίσταση.

    Τρίτη 10 Μαρτίου

    Βγαίνοντας από τα στενά όρια της πόλης με το V-Strom είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε τον κινητήρα και την άνεση που προσφέρει στον αυτοκινητόδρομο. Άλλωστε ένα από τα δυνατά του σημεία είναι το ταξίδι – γιατί άλλωστε να αγοράσεις μια Adventure μοτοσικλέτα 1000cc αν δεν κάνεις ταξίδια – και εκεί πρέπει να πέσει το βάρος. Στον ανοιχτό δρόμο λοιπόν ο κινητήρας ξεδιπλώνει τις αρετές του καθώς ο δικύλινδρος των 1.037cc αποδίδει άψογα. Οι 100 ίπποι είναι αρκετοί για να στείλουν το ταχύμετρο πέρα από τα 210 Km/h, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι επιταχύνσεις εν κινήσει ιδιαίτερα από τα 140 Km/h και πάνω. Ο κινητήρας της Suzuki είναι μεστός, γεμάτος σε όλο το φάσμα – δεν τρομάζει με το γκάζι του, αλλά έχει πλούσια ροπή, καλή απόκριση στο γκάζι και εξελιγμένο ψεκασμό ο οποίος ομαλοποιεί την όποια αγριάδα του μοτέρ. Καλή είναι και η κατανάλωση του μεγάλου κινητήρα ο οποίος είτε πας γρήγορα, είτε αργά θα κυμανθεί από 7 έως 7,5 λίτρα ανά 100 Km.

    vstrom733333

    Εξαιρετική είναι η κάλυψη του αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης στον αυτοκινητόδρομο. Σε ταχύτητες κοντά στην τελική της μοτοσικλέτας ο αναβάτης μένει ανέπαφος από τη μέση και πάνω. Μπορεί να κινηθεί για αρκετή ώρα πάνω από τα 160 Km/h κάτι που μετατρέπει το V-Strom σε έναν εξαιρετικό «χιλιομετροφάγο» πετυχαίνοντας το στόχο του όσον αφορά στο ταξίδι. Σε όλα αυτά βοηθάει πολύ η απίθανη ποιότητα κύλισης, κάτι για το οποίο όμως θα μιλήσουμε αύριο…

    Δευτέρα 9 Μαρτίου

    Το Σαββατοκύριακο δεν πήγε πολύ καλά καθώς οι απαραίτητες κοινωνικές υποχρεώσεις μας ανάγκασαν να κινηθούμε εντός αστικού περιβάλλοντος με το μεγάλο Suzuki. Παρόλα αυτά είχαμε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις εργονομικές δυνατότητες του V-Strom 1000 και το πώς το αισθάνεσαι στην καθημερινή σου μετακίνηση. Το πρώτο πράγμα που δεν σου αρέσει – και ίσως το μοναδικό – είναι το βάρος της μοτοσικλέτας σε στάση. Τα 228 κιλά του V-Strom φαίνονται πολλά όταν είναι ακινητοποιημένο και απαιτεί κίνηση με τα πόδια. Οι μανούβρες γίνονται δύσκολα και σε αυτό συμβάλει και το γεγονός ότι δεν πατάνε τα πόδια καλά στην άσφαλτο λόγω ύψους.

    vstrom755555

    Η θέση οδήγησης από την άλλη σε ανταμείβει. Η σέλα είναι φαρδιά και άνετη, το τιμόνι είναι κοντά στο σώμα του αναβάτη, ενώ το γεγονός ότι κάθεσαι πάνω στη μοτοσικλέτα και όχι μέσα της, κάνει την ορατότητα εξαιρετική προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι καθρέπτες, αν και σχεδιαστικά έχουν μείνει πίσω, κάνουν καλά τη δουλειά τους, ενώ το πολυόργανο ενδείξεων έχει πολλές πληροφορίες. Ο χειρισμός του είναι πολύ εύκολος και γίνεται από ένα διπλό μπουτόν στο αριστερό χέρι του αναβάτη ο οποίος εν κινήσει μπορεί να αλλάξει εκτός των άλλων (οδόμετρα, trip computer, αυτονομία καυσίμου, κατανάλωση) και την εμπλοκή του Traction Control… ναι το V-Strom έχει και TC!

    Για την κάλυψη από τον αέρα θα μιλήσουμε τις επόμενες ημέρες όταν βγούμε στους «μεγάλους» δρόμους…

    Παρασκευή 6 Μαρτίου

    Πάνω που έλεγα ότι ακόμα δεν έχει πέσει στα χέρια μου το καινούριο V-Strom 1000 ήρθε το τηλεφώνημα από τη Suzuki και όλα μπήκαν στη θέση τους. Η πολυδιαφημισμένη μεγάλη On-Off του ιαπωνικού εργοστασίου έκανε πέρυσι την εμφάνισή της και το βασικό της χαρακτηριστικό ήταν πως όλα επάνω της ήταν καινούρια. Από όπου κι αν κοίταξα λοιπόν το V-Strom όταν το πήρα στα χέρια μου επιβεβαίωσα πως όντως… δεν μοιάζει καθόλου με τον προκάτοχό του – ούτε καν στις βίδες. Η μοτοσικλέτα δείχνει και είναι μεγάλη σε διαστάσεις όπως αρμόζει σε μια adventure μοτοσικλέτα, ωστόσο όταν καθίσεις πάνω της αμέσως όλα «κουμπώνουν» πάνω σου. Αυτή άλλωστε είναι και η μαγεία των Suzuki και κατ’ επέκταση των μοτοσικλετών από την Ιαπωνία. Δεν χρειάστηκα παρά μερικά δευτερόλεπτα για να καταλάβω τα πάντα και πριν καν ο συνεργάτης μου βγει να με χαιρετίσει είχα γίνει καπνός…

    2015-03-05 16.32.38-W1200

    Αν και ο καιρός δεν δείχνει να βοηθάει το V-Strom υπόσχεται να μας κρατήσει καλή συντροφιά τις επόμενες ημέρες.

    Σχόλια

    Σχόλια