Motornews Test: Toyota Yaris Hybrid

    Εμφανισιακά το Yaris Hybrid είναι ίσως το πιο όμορφο Yaris που υπάρχει στη γκάμα. Και μιλάμε για πληρέστατη γκάμα, που περιλαμβάνει εκτός της τυπικής, αμιγώς  βενζινοκίνητης έκδοσης και diesel για όσους προτιμούν το συγκεκριμένο καύσιμο. Στην υβριδική του εκδοχή, το Yaris με τα led’s φώτα ημέρας και τα ανάλογα projector φωτιστικά εμπρός, βγάζει μια πιο premium διάθεση ενώ τονίζονται και οι καλαίσθητες γραμμές του. Επιτυχημένη «πινελιά» αποτελούν και οι μαύρες ματ επενδύσεις στις κολώνες B και C που τονίζουν το δυναμισμό του μικρού Toyota.

    ToyoYarisHybridDOK 5

    Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι λίγο παραλλαγμένη σε σχέση με τα συμβατικά Yaris. Η κάθετη επιφάνεια που ορίζει το ταμπλό, είναι το κυρίαρχο στοιχείο που κρατάει κανείς από την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο. Σε κάνει να αισθάνεσαι πως είσαι μέσα σε «φρούριο» με το ταμπλό να έρχεται ψηλά, δείχνοντας ιδιαίτερα στιβαρό και παραπέμποντας σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας (δείχνει μια η άλλη με το αντίστοιχο του Auris). Τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα εκεί που περιμένεις και έτσι ο χρόνος προσαρμογής είναι ο μικρότερος δυνατός. Χώρια που όπως όλα τα αυτοκίνητα του Ιάπωνα κατασκευαστή (πλην ίσως του GT86 που είναι «άλλου παπά ευαγγέλιο) έτσι και το Yaris διαπνέεται από την easy living διάθεση, με τα πάντα να γίνονται χωρίς κόπο, εύκολα, σχεδόν με τη σκέψη.

    ToyoYarisHybridDOK 9 ToyoYarisHybridDOK 10

    Οι χώροι για τους επιβάτες του Yaris είναι καλοί. Στην καμπίνα του φιλοξενούνται άνετα 4 ενήλικοι και ταξιδεύουν, με τους όποιους περιορισμούς θέτουν τα 286 λίτρα του χώρου για τις αποσκευές. Σε ότι αφορά τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω, η εκμετάλλευση του χώρου που εξασφαλίζει το μεταξόνιο των 2.510 χιλιοστών είναι εξαιρετική και οι μετακινήσεις γίνονται αρκετά άνετα. Ο τρίτος μπορεί να στριμωχτεί λίγο πίσω αλλά και αυτός για τα δεδομένα της κατηγορίας, θα κάτσει ικανοποιητικά.

    ToyoYarisHybridDOK 6

    Το πιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης έκδοσης, είναι το πλήκτρο που κάνει την κίνηση του αυτοκινήτου αμιγώς ηλεκτρική και αλλάζει τελείως την προσλαμβάνουσα αίσθηση για τον οδηγό, καθώς σε αυτό το mode το Yaris είναι τελείως αθόρυβο και πραγματικά ξεχωριστό. Είναι άλλωστε πάγια τακτική της Toyota στα υβριδικά της αυτοκίνητα να υπάρχει αρκετά δυναμικό ηλεκτρικό κύκλωμα, τόσο που να επιτρέπει την πλήρη απαλλαγή του κινητήρα εσωτερικής καύσης από τις υποχρεώσεις του, έστω και για κάποια συγκεκριμένη απόσταση. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες υβριδικές προτάσεις της αγοράς, μόνο τα μοντέλα των Toyota και Lexus προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα.

    ToyoYarisHybridDOK 2

    Στην προκειμένη περίπτωση, το σύστημα HSD (Hybrid Synergy Drive) ζυγίζει 201 κιλά και ανάλογα με το πόσο πολύ πατάς το γκάζι, η δυνατότητα να κινείσαι μόνο με ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει τα 50 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες. Ο βενζινοκινητήρας του αυτοκινήτου είναι ένας νέος 1.500άρης, που όπως τυπικά συμβαίνει με τα υβριδικά αυτοκίνητα, είναι σχεδιασμένος για κύκλο λειτουργίας Atkinson (οι τυπικοί βενζινοκινητήρες έχουν κύκλο Otto). Η συνδυαστική απόδοση ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα φτάνει τους 100 ίππους, που είναι εξαιρετικά αποτελεσματικοί για τις ανάγκες του μικρού μοντέλου της Toyota. Την εκμετάλλευσή τους έχει αναλάβει ένα CVT κιβώτιο ταχυτήτων, που εμφανίζει ιδιαίτερα περιορισμένα τα παραδοσιακά μειονεκτήματα, χάρη στον εξελιγμένο ηλεκτρονικό έλεγχο.

    ToyoYarisHybridDOK 4 ToyoYarisHybridDOK 3

    Στο δρόμο τώρα, το Yaris είναι premium. Πατάει ως τέτοιο και δίνει την αίσθηση στον οδηγό του ότι χειρίζεται κάτι μεγαλύτερο, αφού του εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη και σιγουριά. Το διαφορετικό σε σχέση με τα «τυπικά Yaris» είναι η αίσθηση του φρένου, μια και θυμίζει παλιό αυτοκίνητο με αυτό που περιγραφόταν από τους ειδικούς (εντός και εκτός εισαγωγικών) ως «σπογγώδης αίσθηση». Ακόμα και έτσι όμως, η αποτελεσματικότητα δεν επηρεάζεται και το πρόσημο συνολικά για το υβριδικό Yaris είναι θετικό. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, χωρίς αυτό όμως να έχει ιδιαίτερη επίπτωση στην άνεση. Άλλωστε, για τους εμπρός τουλάχιστον, τα καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική στήριξη και… φιλοξενία στα μαλακά. Το Yaris Hybrid διαθέτει  προγράμματα οδήγησης, το Normal, το PWR (Power) και το ECO που όπως προδίδουν από τις ονομασίες τους, έχουν τάση προς τον κάθε τομέα αντίστοιχα. Στο PWR η διάθεση του συνδυαστικού συνόλου είναι στη μέγιστη απόδοση ανά πάσα στιγμή, ενώ στο ECO, προτεραιότητα στη χρήση έχει ο ηλεκτροκινητήρας προκειμένου να πέφτει η κατανάλωση όσο γίνεται ανά περίπτωση αλλά και να μειώνονται οι εκπεμπόμενοι ρύποι. Συμπαραστάτης σε κάθε ένα από αυτά τα προγράμματα, είναι το CVT (διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης) κιβώτιο που προσαρμόζεται και αυτό ανάλογα. Με το διακόπτη EV –που συναντάμε σε όλα τα υβριδικά Toyota και Lexus- το Yaris κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό, με συγκεκριμένη εμβέλεια. Ακόμα και όταν ο οδηγός έχει επιλέξει την ηλεκτροκίνηση, ένα απότομο πάτημα του γκαζιού αρκεί για να τεθεί σε λειτουργία και ο κινητήρας βενζίνης, προσφέροντας την απόδοσή του στη διάθεση του οδηγού.

    ToyoYarisHybridDOK 8

    Πλήρως εξοπλισμένο από τη βασική του κιόλας έκδοση, το υβριδικό Yaris κοστίζει λιγότερο από όσο περιμένει κανείς με βάση την τεχνολογία που έχει ενσωματωμένη. Με 16.200€ (τιμή χωρίς απόσυρση) μπορεί να αποκτήσει κανείς την πιο δελεαστική υβριδική πρόταση της μικρής κατηγορίας και να έχει όλα εκείνα τα προνόμια που τη συνοδεύουν.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.497 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς100 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ
    Ροπή11.3 Kgm στις 3.800 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνCVT
    Εκπομπές CO275 γρ./χλμ
    Μήκος3,950 μέτρα
    Πλάτος1,695 μέτρα
    Ύψος1,510 μέτρα
    Μεταξόνιο2,510 μέτρα
    Βάρος1.085 κιλά
    Χώρος αποσκευών286 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης3.3. λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.1 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.3 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα11,8″
    Τελική ταχύτητα165 χλμ/ώρα

    Τιμή

    Από 15.550€ (με απόσυρση)

    ToyoYarisHybridDOK 2ToyoYarisHybridDOK 10 ToyoYarisHybridDOK 9 ToyoYarisHybridDOK 8 ToyoYarisHybridDOK 7 ToyoYarisHybridDOK 3 ToyoYarisHybridDOK 4 ToyoYarisHybridDOK 5 ToyoYarisHybridDOK 6

    Σχόλια

    Σχόλια