Motornews Test: Honda CB650F

    Το νέο CB της Honda είναι στιλάτο και ικανότατο all around για κάθε γούστο

    Η σειρά CB του 2014 για τη Honda ήταν πολύ σημαντική καθώς παρουσίασε μια πλήρη γκάμα για όλα τα γούστα, ιδιαίτερα στη μεσαία κατηγορία κυβισμού. Ένα από τα CB που ξεχώρισαν από την πρώτη στιγμή ήταν το 650F το οποίο τόσο σε εξωτερική εμφάνιση όσο και σε τεχνικά χαρακτηριστικά ξέφευγε από τα εσκαμμένα. Η Honda χρειαζόταν ένα τέτοιο CB στην γκάμα της για να δώσει στο κοινό της μια ισορροπημένη λύση ανάμεσα στις επιδόσεις, την εμφάνιση και την πρακτικότητα.

    Έρωτας με την πρώτη ματιά

    Οι μοτοσικλέτες της Honda δεν φημίζονται για τους κραυγαλέους χρωματισμούς ή τις εντυπωσιακές γωνίες στη σχεδίαση, ωστόσο στο CB650F ακολουθήθηκε διαφορετική οδός. Η γυμνή μοτοσικλέτα είναι εντυπωσιακή και από την πρώτη ματιά τραβάει το βλέμμα. Ο «αγωνιστικός» χρωματισμός της σε συνδυασμό με τις ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες την κάνουν δελεαστική και «κράχτη» στη μάχη της καφετέριας. Από την όμορφη εμπρός μάσκα και την επιθετική ουρά, μέχρι την κοφτή εξάτμιση χαμηλά και τις χρυσές ζάντες η μοτοσικλέτα προσδίδει έναν επιθετικό χαρακτήρα ο οποίος αρέσει και μάλιστα αρέσει πολύ αν αναλογιστούμε τα κεφάλια που έστριβαν σε κάθε φανάρι.

    Την «αθλητική» εμφάνιση ακολουθεί πιστά μια πολύ καλή εργονομία η οποία βοηθάει στην πρακτικότητα της μοτοσικλέτας και κατ’ επέκταση της λογικής της Honda. Η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη τοποθετώντας όρθιο το σώμα. Τα χέρια φτάνουν εύκολα το τιμόνι, τα πόδια δημιουργούν άνετη γωνία, ενώ το συνολικό ύψος είναι χαμηλό και τα πόδια ακουμπούν εύκολα στην άσφαλτο. Τα όργανα έχουν ενδιαφέρον καθώς ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα. Δύο ψηφιακά πάνελ δημιουργούν ένα νεανικό σύνολο το οποίο προσφέρει πλούσιες ενδείξεις με καλό φωτισμό. Η θέση οδήγησης επίσης, επιτρέπει την τοποθέτηση ογκώδους tank bag ενώ η απουσία τελικού εξάτμισης στο πλάι την τοποθέτηση εύκαμπτων βαλιτσών.

    Οι κραδασμοί πάντως του κινητήρα δε λείπουν ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες καθώς φτάνουν στα πόδια και τα χέρια ανεξάρτητα με το πού βρίσκεται το ψηφιακό στροφόμετρο. Το θετικό είναι ότι δεν κουράζουν και δε μουδιάζουν τον αναβάτη, απλά είναι εκεί να σου θυμίζουν ότι οδηγείς μια μοτοσικλέτα με τετρακύλινδρο μοτέρ…

    Μοτέρ με 4 κυλίνδρους

    Η Honda επέλεξε στο CB650F να τοποθετήσει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα και όχι έναν δικύλινδρο όπως είχε κάνει στη νέα σειρά CB της. Έτσι, ο υγρόψυκτος, τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 649cc αποδίδει 87 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. με τη ροπή να φτάνει τα 6,4 χλγμ στις 7.000 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός PGM-FI της Honda, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου. Το δυνατό σημείο του συνόλου είναι σίγουρα η ελαστικότητά του καθώς είναι ρυθμισμένος έτσι ώστε η ροπή να έρχεται νωρίς. Αυτό τον βοηθάει να «τραβάει» από χαμηλά και να μην χρειάζεται ο αναβάτης να «παίζει» συνέχεια με το κιβώτιο. Η ισχύς είναι ικανοποιητική, η γραμμικότητα παροιμιώδης και ο ψεκασμός τον κάνει να δουλεύει σαν ηλεκτρικός.

    Η κατανάλωση με χαλαρή οδήγηση ήταν μεταξύ 5,4 και 6,0 λίτρα/100 χλμ., πολύ κοντά δηλαδή στη μέση των 4,8 λίτρων που ανακοινώνει η Honda. Λόγω του πολύ ελαστικού κινητήρα μπορείς να κινείσαι πολύ σβέλτα -με τη φόρα- χωρίς να σηκώνεις τις στροφές πάνω από τις 5 – 6.000. Σημειώστε τέλος ότι με αυτά τα δεδομένα, το ρεζερβουάρ καυσίμου των 17,3 λίτρων εξασφαλίζει μια άνετη αυτονομία περίπου 300 χλμ. σε χαλαρό – ταξιδιωτικό ρυθμό.

    Όρεξη να έχεις να οδηγείς

    Το κομμάτι της χαλαρής οδήγησης, της άνεσης, της ευκολίας το καλύπτει με χαρακτηριστική άνεση καθώς είναι ένα μεγάλο «παπί» στην καθημερινότητα. Ο ελαστικός κινητήρας μαζί με το φιλικό πλαίσιο το κάνουν ένα ήσυχο commuter στην πόλη με τη διαφορά όμως ότι έχει προσωπικότητα και ξεχωρίζει στα φανάρια.

    Τα πολύ καλά σε αυτό το CB όμως έρχονται όταν ξεκινούν οι στροφές. Το Honda προκαλεί ευχάριστη έκπληξη, δεν είναι μια «ξεπέτα» του εργοστασίου, αλλά ένα καλά μελετημένο γυμνό μοντέλο. Η αργή γεωμετρία το κάνει πιο απρόθυμο να γύρει στην είσοδο της στροφής, αλλά σε ανταμείβει με την καλή πληροφόρηση, την πρόσφυση που παρέχει και τη σταθερότητα στην καρδιά της στροφής. Τα μαρσπιέ γρήγορα άρχισαν να χαράζουν την άσφαλτο και τα Pirelli Supercorsa που ήταν εξοπλισμένο βοήθησαν στο να επιτευχθούν σπουδαίες κλίσεις. Το μπροστινό πιρούνι των 41mm είναι μεν μαλακό, αλλά «ακούει και διαβάζει» ότι περάσει από κάτω του, ενώ το πίσω μονό αμορτισέρ είναι πιο ασαφές – δίνει μεν πρόσφυση, αλλά πάσχει σε πληροφόρηση – αλλά μπορεί με άνεση να διαχειριστεί την ισχύ του κινητήρα. Τα φρένα – δύο δίσκοι 320mm με διπίστονες δαγκάνες – επίσης είναι στο πλευρό του αναβάτη με δύναμη και πολύ καλή αίσθηση στη μανέτα.

    Το CB650F θα ικανοποιήσει τον «γρήγορο» αναβάτη καθώς είναι εύκολο και δημιουργεί συνθήκες εμπιστοσύνης στις στροφές. Δεν του αρέσουν τα Extreme Games (επιθετική οδήγηση και καφριλίκια), θα αρκεστεί απλά να μείνει στα εσκαμμένα στα οποία τα καταφέρνει πολύ καλά.

    Στον επαρχιακό δρόμο με 6η λειτουργεί καθαρά ακόμα και στις 3.000 σ.α.λ. και επιταχύνει χωρίς πρόβλημα από ταχύτητες της τάξης των 75 χλμ./ώρα και μέχρι την τελική του, φυσικά, των περίπου 200 χλμ./ώρα. Σε μια γυμνή μοτοσικλέτα όπως το CB650F η τελική ταχύτητα δεν είναι το φόρτε της λόγω της απουσίας προστασίας από τα φέρινγκ, ωστόσο η ταχύτητα είναι… ταχύτητα. Με 5η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων – και όχι 6η η οποία είναι overdrive – το ψηφιακό ταχύμετρο έδειξε 196 Km/h έχοντας φυσικά ξαπλώσει πάνω στο ντεπόζιτο. Αυτό που εντυπωσιάζει πάντως είναι η εξαιρετική σταθερότητα της μοτοσικλέτας στις υψηλές ταχύτητες κάτι που οφείλεται κυρίως στο στιβαρό πλαίσιο και στην αργή γεωμετρία της μοτοσικλέτας.

    Γκολ από τα αποδυτήρια

    Το CB650F μπορεί να χαρακτηριστεί Dr Jekyll και Mr Hyde καθώς βαστάει δύο καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη. Είναι ένα ήσυχο «παπί» μέσα στην πόλη με τη διαφορά ότι έχει προσωπικότητα και όμορφη εμφάνιση για να ξεχωρίζει. Όταν του ζητηθεί θα ανταπεξέλθει άψογα στις αυξημένες απαιτήσεις του αναβάτη με ένα πολύ καλό πλαίσιο, προσεγμένες αναρτήσεις, δυνατά φρένα και ομαλό κινητήρα επιβεβαιώνοντας αυτά που υπόσχεται η εμφάνισή του. Μοδάτο, ικανότατο all around και οικονομικό το CB650F κερδίζει με ένα καθαρό σκορ το ματσάκι… το παραδέχομαι: αυτό το Honda πίστευα ότι θα ήταν φλύαρο και «ένα ακόμα» αλλά διαψεύστηκα παταγωδώς. Διαψεύστηκα όμως μόνο όταν το πίεσα και το οδήγησα σβέλτα γιατί εκεί κατάλαβα ότι διαθέτει το κάτι παραπάνω για να γίνει ΚΑΙ fun μοτοσικλέτα.

    Η τιμή των 7.990€ κρίνεται πολύ καλή, σχεδόν Value for Money, για μια πολύ ικανή μοτοσικλέτα που δεν της λείπει τίποτα.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Υγρόψυκτος, 4χρονος, 4κύλινδρος σε σειρά, DOHC
    Μέγιστη Ισχύς87 hp / 11.000 σ.α.λ.:
    Μέγιστη Ροπή63 Nm / 7.000 σ.α.λ.:
    ΜετάδοσηΜηχανικό 6τάχυτο
    ΤροφοδοσίαΗλ. ψεκασμός PGM-FI
    Βάρος206kg (ABS: 208kg)
    ΦρέναE: Δύο δίσκοι 320 x 5.0mm με διπίστονες δαγκάνεςΠ: Υδραυλικός δίσκος 240 x 5mm με μονοπίστονη δαγκάνα
    Ρεζερβουάρ17,3 Lit
    ΑνάρτησηΕ: 41mm συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι. Διαδρομή 120mmΠ: Αποσβεστήρας με ρύθμιση προ-φόρτισης, διαδρομή 43,5mm
    Τιμή7.990€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια