Δοκιμές Βαρκελώνης 8η ημέρα: Τέλος και αρχή μαζί

Οι χειμερινές δοκιμές ολοκληρώθηκαν και τώρα ξεκινά η κούρσα εξέλιξης του 2015

Η 8η ημέρα δοκιμών στη Βαρκελώνη ολοκληρώθηκε και μαζί της τελείωσαν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης των ομάδων της F1. Ο Valtteri Bottas ήταν αυτός που σημείωσε την ταχύτερη επίδοση την τελευταία ημέρα με την πολύ μαλακή γόμα. Πίσω από τη Williams, στη 2η θέση, βρέθηκε η Ferrari του Sebastian Vettel επίσης με την πολύ μαλακή γόμα. Τον τρίτο ταχύτερο χρόνο της ημέρας έγραψε ο Felipe Nasr έχοντας τα κόκκινα Pirelli στην Sauber.

Η Mercedes σήμερα δε φόρεσε καμία από τις δύο μαλακές γόμες κι επικεντρώθηκε στην αξιολόγηση της W06 με τη μέση και τη σκληρή. Η McLaren για μία ακόμα ημέρα αντιμετώπισε προβλήματα και λόγω ενός αισθητήρα έχασε όλο το πρωινό σκέλος. Ο Jenson Button βγήκε το απόγευμα και δοκίμασε να πιέσει λίγο την MP4-30 με τη μαλακή και πολύ μαλακή γόμα. Προβλήματα αντιμετώπισε κι ο Daniel Ricciardo με το ERS  και η Red Bull έχασε πολύτιμο χρόνο το πρωί. Ας ρίξουμε μια συγκεντρωτική ματιά συνολικά στις δοκιμές.

Mercedes

Η Mercedes είναι ξεκάθαρα το φαβορί και φέτος. Η W06 έγραψε τον ταχύτερο χρόνο των δοκιμών της Βαρκελώνης στα χέρια του Nico Rosberg. Ο Γερμανός σημείωσε το 1:22,792 με τη μαλακή γόμα την 6η ημέρα δοκιμών στο Circuit de Catalunya. Ο Lewis Hamilton την 7η ημέρα επίσης με τη μαλακή γόμα σημείωσε το 1:23,022 γράφοντας έτσι τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο των δοκιμών. Η 3η καλύτερη επίδοση ανήκει στη Williams αλλά με την πολύ μαλακή γόμα. Ο Bottas υστερεί κατά 3 δέκατα από την επίδοση του Rosberg κάτι που σημαίνει ότι αν η Mercedes δοκίμαζε κι αυτή με την πολύ μαλακή γόμα τότε μάλλον θα βλέπαμε τη διαφορά από 0,3 να γίνεται 0,8 με 1 δευτερόλεπτο.

Ο ρυθμός της Mercedes στις μεγάλες αποστάσεις είναι το ίδιο εντυπωσιακός με αυτόν στις μικρές. Οι Hamilton και Rosberg πρόκειται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον και φέτος. Η μάχη τους για το πρωτάθλημα ξεκινά σε δύο εβδομάδες και αναμένεται πολύ σκληρή.

hamilton-barca-15-test-

Williams-Ferrari

Πίσω από τα «ασημί βέλη» φαίνεται να βρίσκεται η Williams, αν και δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρο αυτό γιατί η Ferrari έχει κάνει τεράστια βήματα προόδου και η SF15-T δείχνει πως είναι ένα πολύ καλό μονοθέσιο. Η Scuderia δεν έχει βελτιώσει μόνο το σασί και την αεροδυναμική απόδοση αλλά έχει κάνει πρόοδο και με τον κινητήρα. Συνολικά όλο το πακέτο είναι πολύ καλύτερο από του 2014 και δείχνει να έχει πολλές δυνατότητες.

massa-barca-test-15-

Πηγαίνοντας στην Αυστραλία ίσως η FW37 να έχει ένα μικρό προβάδισμα καθώς όπως ανέφερε ο Pat Symonds μπορεί στη Βαρκελώνη να είχαν το πακέτο που θα χρησιμοποιήσουν στο Albert Park αλλά περιμένουν μερικές ακόμα αναβαθμίσεις. Μικρές μεν αλλά μπορεί να βοηθήσουν στους τομείς που η βρετανική ομάδα χρειάζεται. Το μονοθέσιο της Williams δείχνει να μην διαχειρίζεται πολύ καλά τα ελαστικά, κάτι που παραδέχθηκε ο Massa, με αποτέλεσμα στα μεγάλα stint να βλέπουμε απότομη πτώση στην απόδοση. Εκεί είναι που θα χτυπήσει η Ferrari. Τα γυρολόγια των Raikkonen-Vettel έδειξαν σταθερό ρυθμό χωρίς απότομη πτώση στους χρόνους. Αυτό σημαίνει ότι η Ferrari έχει κάνει καλή δουλειά στον τομέα της διαχείρισης των ελαστικών.

Οι χρόνοι των δύο μονοθεσίων στα μικρά stint είναι πολύ κοντά κι εκεί μπορείς να καταλάβεις το πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στον κινητήρα της Ferrari. Καλή δουλειά έχει γίνει και στο εμπρός μέρος που πέρυσι οι Ιταλοί «πονούσαν» οπότε αυτό είναι άλλο ένα ατού καθώς οι Raikkonen-Vettel θα μπορέσουν να πιέσουν πραγματικά.

Μπορεί τώρα να δείχνει η Williams μπροστά από τη Ferrari αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι όλα στην F1 εξαρτώνται από το πόσο καλός είσαι στην εξέλιξη μέσα στη χρονιά. Εδώ η Scuderia έχει προβάδισμα, αν κοιτάξουμε τα μπάτζετ των δύο ομάδων θα καταλάβουμε χωρίς άλλα λόγια.

vettel-barca-test-15-4

Red Bull Racing

Στην κούρσα της εξέλιξης όμως υπάρχει ένας πολύ δυνατός παίχτης, η Red Bull Racing. Οι «ταύροι» έχουν γυρίσει πρωτάθλημα έτσι. Δεν πρόκειται να γίνει φέτος αυτό αλλά ποντάρουν στο πόσο θα μπορέσουν να βελτιωθούν κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος. Η RB11 είναι καλή κι έχει δυνατότητες, αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Όμως δεν βάζεις το χέρι σου στη φωτιά και για τον κινητήρα της Renault. Οι Γάλλοι έχουν δηλώσει ότι έχουν μειώσει τη διαφορά από τη Mercedes κατά το ήμισυ. Ο Christian Horner όμως αναφέρει ότι υστερούν κατά 70 ίππους από τη Mercedes. Και το πρόβλημα δεν είναι μόνο η έλλειψη ιπποδύναμης αλλά και η οδηγησιμότητα του κινητήρα. Τουλάχιστον στα πρώτα στάδια της χρονιάς η Renault θα είναι πίσω σε σχέση με τις Mercedes-Ferrari, στη συνέχεια με τις αναβαθμίσεις που θα κάνει μπορεί να μειώσει τη διαφορά.

F1 Testing In Barcelona - Day Three

Οι δοκιμές έδειξαν πως έχει γίνει πρόοδος στην αξιοπιστία και το δυνατό τους χαρτί είναι ο ρυθμός αγώνα, όχι οι κατατακτήριες. Όμως αν ξεκινάς από πολύ πίσω στο grid πρέπει να παλέψεις για να σκαρφαλώσεις χάνοντας χρόνο. Ο Ricciardo την τελευταία ημέρα δοκιμών σημείωσε το 1:24,6 με τη μαλακή γόμα. Αυτό τον έφερε 6-7 δέκατα μακριά από τις Ferrari-Williams, όμως δεν μπορείς να ξέρεις με σιγουριά τι ακριβώς συμβαίνει, παίζουν πολλά… καύσιμα, ρυθμίσεις κινητήρα, set-up. Αν πρέπει να ορίσουμε μια σειρά δυναμικότητας θα λέγαμε ότι η RBR αυτή τη στιγμή είναι λίγο πίσω από τις Williams-Ferrari. Όμως όπως είπαμε και πριν ποντάρουν στην εξέλιξη κινητήρα-σασί και ήδη το πρώτο αναβαθμισμένο σασί έχει φτάσει στη Βαρκελώνη και αύριο θα πραγματοποιήσει δοκιμές σε ημέρα κινηματογράφησης.

Οι άλλοι και η McLaren

sainz-barca-test-15-8

Κατεβάζοντας μια ταχύτητα θα βρούμε την Toro Rosso η οποία δείχνει να έχει κατασκευάσει ένα αξιόλογο μονοθέσιο. Η STR10 είχε ένα τεράστιο πακέτο αναβαθμίσεων στο τελευταίο 4ήμερο δοκιμών και ποντάρει πολλά σε αυτό. Οι ικανότητες του James Key είναι γνωστές, το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η Sauber του 2012. Η Toro Rosso δείχνει ότι έχει τις ικανότητες να γίνει ο αρχηγός της μεσαίας τάξης της F1 αλλά σε αυτό θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο η απόδοση του κινητήρα της Renault.

Motor Racing - Formula One Testing - Test Three - Day 4 -  Barcelona, Spain

Η Force India είναι μια ομάδα με καλές βάσεις από το 2014 αλλά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει την κρατούν πίσω. Η καθυστέρηση της VJM08 στις δοκιμές είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης. Οι πρώτες ενδείξεις από αυτές τις 2,5 ημέρες δοκιμών δείχνουν ότι η πρόοδος που έχουν πραγματοποιήσει δεν είναι τόσο μεγάλη όσο των υπολοίπων και δύσκολα θα έχουν μια παρόμοια χρονιά όπως αυτή πέρυσι. Βέβαια το ότι έχουν τον κινητήρα της Mercedes είναι ένα σοβαρό πλεονέκτημα.

grosjean-barca-test-15-6

Lotus και Sauber είναι δύο ομάδες που έχουν αναγεννηθεί φέτος. Και οι δύο λόγω κινητήρα. Η πρώτη διότι έφυγε από την Renault και πήγε στη Mercedes και η δεύτερη διότι οι φίλοι της στο Maranello έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά. Η Ε23 έχει δείξει καλά δείγματα γραφής και το ότι κάτω από το κάλυμμά της έχει τον PU106B Hybrid λέει πολλά. Θα την ξελασπώσει πολλές φορές φέτος. Η C34 είναι σε καλύτερη μοίρα από πέρυσι αλλά η έλλειψη χρημάτων θα φανεί μέσα στη χρονιά.

nasr-barca-test-15-7

Τέλος το μεγάλο ερωτηματικό, η McLaren-Honda. Οι άνθρωποι της ομάδας πέρασαν 12 πολύ δύσκολες ημέρες στην πίστα με την MP4-30 να μένει πολλές ώρες μέσα στο γκαράζ ακούνητη λόγω των πολλών προβλημάτων του ιαπωνικού κινητήρα. Δυστυχώς οι δοκιμές ολοκληρώθηκαν και τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί. Αυτό σημαίνει ότι έρχονται δύσκολες ημέρες. Οι πρώτοι αγώνες θα είναι στην ουσία η συνέχεια των δοκιμών και το πρωτάθλημα γι’ αυτούς θα ξεκινήσει αργότερα μέσα στη χρονιά. Το θετικό είναι ότι υπάρχει το μπάτζετ και η τεχνογνωσία. Όταν λυθούν τα προβλήματα, γιατί κάποια στιγμή θα λυθούν, δεν μπορεί… θα δούμε ότι η MP4-30 είναι ένα μονοθέσιο με πολλές δυνατότητες. Το πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει κανείς δεν το ξέρει. Η McLaren-Honda πάντως θέλει νίκες…

Η F1 συνεχίζεται χαράματα Παρασκευή και 13 στο Albert Park… spooky!

button-barca-test-15-

Χρόνοι 8ης ημέρας δοκιμών

ΘΟδηγόςΟμάδαΧρόνοςΓύροι
1Valtteri BottasWilliams1:23.06389
2Sebastian VettelFerrari1:23.469129
3Felipe NasrSauber1:24.023159
4Max VerstappenToro Rosso1:24.52785
5Daniel RicciardoRed Bull Racing1:24.63872
6Sergio PerezForce India1:25.113130
7Nico RosbergMercedes1:25.186148
8Jenson ButtonMcLaren1:25.32730
9Pastor MaldonadoLotus1:28.27235

Καλύτεροι χρόνοι δοκιμών Βαρκελώνης ανά ομάδα

ΘΟδηγόςΟμάδαΧρόνοςΕλαστικά
1Nico RosbergMercedes1:22.792Soft
2Valtteri BottasWilliams1:23.063Super Soft
3Kimi RaikkonenFerrari1:23.276Super Soft
4Felipe NasrSauber1:24.023Super Soft
5Romain GrosjeanLotus1:24.067Super Soft
6Carlos SainzToro Rosso1:24.191Super Soft
7Daniel RicciardoRed Bull1:24.638Soft
7Nico HulkenbergForce India1:24.939Super Soft
9Jenson ButtonMcLaren1:25.327Super Soft

Alex Switch

Σχόλια

Σχόλια