Δοκιμές Βαρκελώνης 6η ημέρα: Έπεσαν οι μάσκες

    Ο Rosberg σημείωσε έναν εκπληκτικό γύρο με τη μαλακή γόμα δείχνοντας τις δυνατότητες της Mercedes

    Η 6η ημέρα χειμερινών δοκιμών στο Circuit de Catalunya ολοκληρώθηκε με νέο ρεκόρ. Η Mercedes έδειξε τα… δόντια της με τον Nico Rosberg να σημειώνει το εκπληκτικό 1:22,792 με τη μαλακή γόμα της Pirelli. Πίσω του στη 2η θέση βρέθηκε ο Valtteri Bottas με το 1:23,995 επίσης με τη μαλακή γόμα. Ο Felipe Nasr ήταν ο 3ος ταχύτερος οδηγός φορώντας κι αυτός τα κίτρινα P Zero. Η σημερινή ημέρα ήταν μακράν η πιο παραγωγική ημέρα για όλες τις ομάδες, καθώς 6 από τις 9 ξεπέρασαν τους 100 γύρους. Ας δούμε αναλυτικά πώς εξελίχθηκε η ημέρα ανά ομάδα.

    Mercedes-Rosberg

    Το γνωρίζαμε εξαρχής ότι η W06 είναι πολύ γρήγορη αλλά ο Rosberg σήμερα μας το επεσήμανε γράφοντας έναν εκπληκτικό χρόνο με τη μαλακή γόμα της Pirelli. Ο Γερμανός είχε το συνηθισμένο πρωινό, με αεροδυναμικές δοκιμές και αξιολόγηση του set-up με διάφορα φορτία καυσίμου κι ελαστικά. Το απόγευμα άργησε να βγει στην πίστα καθώς η Mercedes πραγματοποίησε κάποιες αλλαγές στην W06. Αυτές οι αλλαγές ήταν νέος διαχύτης και νέο monkey seat. Αφού αξιολόγησε τις αναβαθμίσεις και δούλεψε πάνω στο set-up αυτών φόρεσε τα κίτρινα P Zero και πυροβόλησε. Το 1:22,792 είναι ότι ταχύτερο έχουμε δει μέχρι στιγμής και είναι κατά 7 δέκατα καλύτερο από τη 2η ταχύτερη επίδοση των δοκιμών, το 1:23,500 του Massa χθες. Ο Βραζιλιάνος το έλεγε ότι η Mercedes παραμένει το σημείο αναφοράς κι ο Rosberg το επιβεβαίωσε. Βέβαια ίσως η διαφορά να μην είναι τόσο μεγάλη καθώς η πίστα σήμερα είχε στρωθεί με περισσότερη γόμα αλλά και πάλι δεν μπορεί να είναι κάτω από μισό δευτερόλεπτο. Τα ηνία της W06 αύριο αναλαμβάνει ο Hamilton. Θα θέλαμε πολύ να δούμε ένα γρήγορο γύρο από τον Βρετανό ώστε να γίνουν οι ανάλογες συγκρίσεις.

    rosberg-barca-test-15-6

    Williams-Bottas

    Ο Φινλανδός σήμερα δεν κατάφερε να κινηθεί στους ρυθμούς του team-mate του και με τη μαλακή γόμα ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο αργός. Η Williams το πρωί δοκίμασε διάφορες λύσεις στο εμπρός μέρος με τον Bottas να δοκιμάζει μια νέα πτέρυγα. Το απόγευμα η ομάδα προσπάθησε να βελτιστοποιήσει το set-up ώστε να πατήσει γκάζι. Αρχικά αυτό έγινε με τη μέση γόμα κι ο Bottas  έδειξε πως η FW37 είναι δυνατή. Στη συνέχεια έβαλε τη μαλακή γόμα αλλά δεν τα κατάφερε εξίσου καλά. Η Williams εκτός από δοκιμές απόλυτης απόδοσης δούλεψε και πάνω στη φθορά των ελαστικών στα μεγάλα stint με υψηλό φορτίο καυσίμου. Ο Massa χθες δήλωσε ότι η φθορά τους δεν είναι μικρή και είναι ένα κομμάτι που πρέπει να βελτιώσουν. Η προσομοίωση αγώνα την προηγούμενη εβδομάδα έδειξε ότι η Williams υστερεί κατά 4-5 δέκατα από τη Mercedes. Βέβαια αυτή την εβδομάδα η ομάδα έχει αναβαθμίσεις και σίγουρα θα βελτιωθεί. Αύριο επιστρέφει ο Massa στο τιμόνι.

    bottas-barca-test-15-4

    Sauber-Nasr

    Άλλη μια παραγωγική ημέρα για τη Sauber η οποία συμπλήρωσε 141 γύρους με την C34. Ο Nasr ήταν σήμερα στο τιμόνι και είχε παρόμοιο πρόγραμμα με αυτό του Ericsson. Αεροδυναμικές δοκιμές το πρωί και αξιολόγηση του set-up με διάφορα φορτία καυσίμου. Το απόγευμα ήταν η ώρα του αγώνα, ο Βραζιλιάνος ολοκλήρωσε άλλη μια προσομοίωση αγώνα κι έδειξε ότι η Sauber έχει ξεπεράσει για τα καλά τα προβλήματα της προηγούμενης εβδομάδας. Η ταχύτερη επίδοση σημειώθηκε με τα μαλακά Pirelli στα τελευταία στάδια του πρωινού σκέλους. Η 3η θέση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα για τη Sauber αλλά είναι ξεκάθαρο ότι το μονοθέσιο δεν είναι τόσο αργό όπως πέρυσι. Αύριο επιστρέφει ο Ericsson.

    nasr-barca-test-15-6

    Ferrari-Vettel

    Η SF15-T ήταν το μονοθέσιο που κάλυψε τους περισσότερους γύρους σήμερα. 143 γύροι και 4η ταχύτερη επίδοση -με τη μαλακή γόμα- για τον Vettel. Ο ταχύτερος χρόνος ναι μεν σημειώθηκε σε μικρό stint αλλά δείχνει ότι το μονοθέσιο είχε καύσιμο και σε καμία περίπτωση δεν ήταν άδειο. Ο Γερμανός είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τη νέα εμπρός πτέρυγα της Ferrari και να δουλέψει πάνω σε μεγάλα stint. Η δουλειά στις μεγάλες αποστάσεις ξεκίνησε από νωρίς το πρωί με τον Vettel να αξιολογεί τόσο τη μαλακή όσο και τη μέση γόμα σε stint 16-18 γύρων. Το απόγευμα, κρίνοντας από τις πρωινές διαθέσεις της ομάδας, περιμέναμε να δούμε προσομοίωση αγώνα. Όμως αυτή δεν έγινε ποτέ. Η δουλειά σε μεγάλες αποστάσεις συνεχίστηκε αλλά όχι όπως μια σωστή προσομοίωση αγώνα με pitstop και χωρίς διακοπές. Ο Vettel, όπως κι ο Raikkonen χθες, αξιολόγησε τις προδιαγραφές της κινητήριας μονάδας που πρόκειται να έχει η Ferrari στην Αυστραλία. Οι πρώτες εντυπώσεις των ανθρώπων που παρακολουθούν τα περάσματα των οδηγών από την πίστα είναι ότι το εμπρός μέρος της SF15-T είναι πολύ καλό, όχι στο επίπεδο της W06, αλλά ακούει τα προστάγματα των οδηγών χωρίς να αντιδρά άγαρμπα. Αύριο πιάνει ξανά δουλειά ο Raikkonen κι αυτή τη φορά πρέπει να δούμε προσομοίωση αγώνα.

    vettel-barca-test-15-5

    McLaren-Button

    Μακράν η καλύτερη ημέρα δοκιμών για τη McLaren-Honda. Ο Button κατάφερε να συμπληρώσει 101 γύρους πριν η MP4-30 αντιμετωπίσει πρόβλημα και μείνει μέσα στην πίστα. Οι άνθρωποι της ομάδας μπορούν να χαμογελάσουν σήμερα καθώς κάθε χιλιόμετρο πριν την Αυστραλία μετράει σημαντικά. Η κινητήρια μονάδα της Honda δεν ήταν σε πλήρη ισχύ και ίσως κάποιες στιγμές το MGU-K να ήταν offline αλλά η ομάδα κατάφερε και πραγματοποίησε αεροδυναμικές δοκιμές και stint των 12-15 γύρων. Ο Button σημείωσε το 1:25,590 με τη μαλακή γόμα. Ο χρόνος αυτός δεν σημειώθηκε σε μια εμφάνιση αστραπή αλλά ο Βρετανός έμεινε για 5-6 γύρους στην πίστα. Η MP4-30 έχει δυνατότητες όμως πρέπει να λυθούν τα προβλήματα αξιοπιστίας άμεσα.

    button-barca-test-15-7

    Lotus-Maldonado

    Η Ε23 συμπλήρωσε 140 γύρους στα χέρια του Maldonado συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα. Η ομάδα είχε το γνωστό πρόγραμμα αεροδυναμικών δοκιμών το πρωί και στη συνέχεια πειραματίστηκε με το set-up. Όπως φαίνεται από την 6η επίδοση η ομάδα δεν κυνήγησε τον απόλυτο χρόνο καθώς σκοπός της είναι να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία του κινητήρα της Mercedes αλλά και του σασί. Η Lotus έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου από πέρυσι αλλά δεν πρόκειται να την δούμε ξαφνικά στα επίπεδα που ήταν το 2013. Η Ε23, σύμφωνα με τους ανθρώπους που παρακολουθούν τους οδηγούς από κοντά, είναι απότομη στο όριο. Οι Grosjean και Maldonado δεν πρόκειται να κάνουν περίπατο το 2015. Αύριο είναι σειρά του Γάλλου να κάτσει στο τιμόνι.

    maldonado-barca-test-15-10

    Toro Rosso-Verstappen

    Η ημέρα της STR ολοκληρώθηκε πρόωρα λόγω προβλημάτων στα ηλεκτρικά. Ωστόσο η ομάδα χαμογελά καθώς ο Verstappen συμπλήρωσε 139 γύρους και «γέμισε» όλα τα κουτάκια του προγράμματος. Ο Ολλανδός δεν κυνήγησε την απόλυτη επίδοση κι επικεντρώθηκε στις μεγάλες αποστάσεις. Όμως πριν από αυτό πραγματοποίησε αεροδυναμικές δοκιμές ώστε η ομάδα να συλλέξει περισσότερα δεδομένα για το νέο αεροδυναμικό πακέτο που έχει φέρει. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ότι η STR10 έχει βελτιωθεί σημαντικά αλλά ακόμα ψάχνει την παραπάνω πρόσφυση. Ο Verstappen δείχνει να έχει προσαρμοστεί άψογα στο νέο του περιβάλλον κι όσο περνούν οι ημέρες πιέζει όλο και περισσότερο ψάχνοντας τα όρια. Αύριο θα δούμε ξανά τον Sainz Jr.

    verstappen-barca-test-15-7

    Red Bull-Kvyat

    Η RBR σήμερα δούλεψε ακόμα μια ημέρα πολύ πάνω στην αεροδυναμική της RB11. Ο Kvyat το πρωί έμοιαζε με εξωγήινος καθώς έφερε μεγάλους αισθητήρες μέτρησης της ροής του αέρα εκατέρωθεν του μονοθεσίου. Το πρωί εκτός από αξιολόγηση της αεροδυναμικής ο Ρώσος δούλεψε με τον προγραμματισμό του κινητήρα της Renault. Οι Γάλλοι έχουν φέρει αναβαθμίσεις σε αυτό το τεστ και προσπαθούν να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία του Energy F1. Η Renault είχε δηλώσει πως στο τελευταίο 4ήμερο δοκιμών θα τους δούμε να δουλεύουν πάνω στη βελτίωση της απόδοσης κι όχι στην αξιοπιστία. Όμως για μία ακόμα ημέρα αυτό δεν έγινε. Η RB11 μάλιστα αντιμετώπισε πρόβλημα και έμεινε στην πίστα προκαλώντας την κόκκινη σημαία. Αργότερα η ομάδα έβγαλε ξανά τον Kvyat στην πίστα και ανέφερε πως το πρόβλημα ήταν σε έναν αισθητήρα του υδραυλικού συστήματος. Αύριο αναλαμβάνει δράση ο Ricciardo ο οποίος έχει στη διάθεσή του δύο ημέρες, ελπίζουμε να δούμε μερικές γρήγορες προσπάθειες από τον Αυστραλό.

    F1 Testing In Barcelona - Day One

    Force India-Hulkenberg

    Η VJM08 πάτησε για πρώτη φορά πίστα σήμερα και μάλιστα νωρίτερα απ’ ότι υπολόγιζε η ομάδα. Ο Hulkenberg έκανε το ντεμπούτο του με το νέο μονοθέσιο τα τελευταία λεπτά του πρωινού σκέλους. Η ημέρα εκτός από ένα κλατάρισμα στον installation lap ήταν απροβλημάτιστη για τη Force India. Ο Γερμανός συμπλήρωσε 77 υπερ-πολύτιμους γύρους. Η Αυστραλία πλησιάζει και η ομάδα έχει μπροστά της ελάχιστο χρόνο για να προετοιμαστεί. Όμως η αξιοπιστία και η απόδοση του κινητήρα της Mercedes της δίνει μια γερή βάση για να πατήσει και να εξελιχθεί. Αύριο θα δούμε τον Perez ο οποίος θα οδηγήσει για πρώτη φορά τη VJM08.

    hulk-barca-test-15-4

    Αποτελέσματα 6ης ημέρας

    ΘΟδηγόςΟμάδαΧρόνοςΓύροι
    1Nico RosbergMercedes1:22.792106
    2Valtteri BottasWilliams1:23.99590
    3Felipe NasrSauber1:24.071141
    4Sebastian VettelFerrari1:25.339143
    5Jenson ButtonMcLaren1:25.590101
    6Pastor MaldonadoLotus1:26.705140
    7Max VerstappenToro Rosso1:26.766139
    8Daniil KvyatRed Bull Racing1:26.96584
    9Nico HulkenbergForce India1:28.41277

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια