Δοκιμές Βαρκελώνης 5η ημέρα: Ο Massa κορυφή, McLaren και Mercedes προβλήματα

    Ο Βραζιλιάνος σημείωσε την ταχύτερη επίδοση των δοκιμών έως τώρα, 1:23,500 με τη μαλακή γόμα

    Η 5η ημέρα δοκιμών ξεκίνησε με τον Lewis Hamilton να δίνει τον ρυθμό αλλά ολοκληρώθηκε με τον Felipe Massa να… πυροβολεί με τη μαλακή γόμα. Ο Βραζιλιάνος σημείωσε χρόνο 1:23,500 ο οποίος είναι ότι ταχύτερο έχουμε δει φέτος στο Circuit de Catalunya. Τη 2η ταχύτερη επίδοση σημείωσε ο Marcus Ericsson και την 3η ο Hamilton. Η ημέρα είχε δύο εγκαταλείψεις, Mercedes και McLaren, ψιλόβροχο και δύο κόκκινες σημαίες (RBR και STR). Ας δούμε αναλυτικά πώς εξελίχθηκε η ημέρα ανά ομάδα.

    Williams-Massa

    Ο Βραζιλιάνος ολοκλήρωσε με το δεξί την 5η ημέρα στο Circuit de Catalunya δείχνοντας πως οι αναβαθμίσεις της FW37 λειτουργούν εξαιρετικά. Ο Massa στο πρωινό σκέλος είχε τον 2ο χρόνο ψάχνοντας το set-up και την αεροδυναμική ισορροπία του μονοθεσίου. Το απόγευμα μπήκε δυναμικά στην πίστα και μετά από μερικά stint των 10-12 γύρων με τη μαλακή και τη μέση γόμα έβαλε φρέσκο σετ κίτρινων P Zero κι έγραψε το 1:23,500. Η Williams είχε δηλώσει πως είχαν σκοπό να πιέσουν καθώς έχουν φέρει ένα νέο πακέτο αναβαθμίσεων. Οι αλλαγές εντοπίζονται στην πίσω πτέρυγα και στα barge board. Ο Massa εκτός από τον ταχύτερο χρόνο είχε και μια πολύ παραγωγική ημέρα καθώς συμπλήρωσε 103 γύρους αξιολογώντας την FW37 σε διάφορα φορτία καυσίμου με όλα τα ελαστικά, εκτός των κόκκινων P Zero. Αύριο αναλαμβάνει δράση ο Bottas.

    massa4

    Sauber-Ericsson

    Η ελβετική ομάδα μετά από 2 δύσκολες ημέρες στο προηγούμενο τεστ της Βαρκελώνης είχε μια απροβλημάτιστη ημέρα συμπληρώνοντας 122 γύρους. Ο Ericsson σημείωσε το 1:24.276 με την πολύ μαλακή γόμα. Αυτή η επίδοση είναι ότι καλύτερο έχουμε δει από την C34 μέχρι στιγμής κι αυτό είναι θετικό σημάδι. Η ομάδα είχε φέρει αναβαθμίσεις από το προηγούμενο τεστ αλλά λόγω των προβλημάτων στο κιβώτιο ταχυτήτων δεν είχε καταφέρει να τις αξιολογήσει σωστά. Σήμερα η δουλειά έγινε! Ο Ericsson εκτός του ότι σημείωσε ταχύτερη επίδοση της Sauber ολοκλήρωσε με επιτυχία προσομοίωση αγώνα. Αύριο δίνει τη σκυτάλη στον Nasr.

    ericsson-barca-test-15-2

    Mercedes-Hamilton

    Η ημέρα ξεκίνησε πολύ καλά για τον πρωταθλητή κι έδειξε ότι είχε όρεξη καθώς έγραψε έναν εξαιρετικό χρόνο με τη μέση γόμα. Όμως η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Το απόγευμα δεν βγήκε στην πίστα καθόλου καθώς η Mercedes αντιμετώπισε πρόβλημα με το MGU-K κι αναγκάστηκε να ολοκληρώσει πρόωρα την ημέρα. Αυτό ήταν το πρώτο σοβαρό πρόβλημα στην W06 μετά από πολύ καιρό δείχνοντας ότι δεν είναι άτρωτη. Ο Hamilton το πρωί εκτός από μερικά μικρά stint δούλεψε και σε πιο μεγάλες αποστάσεις των 10-12 γύρων αξιολογώντας της αναβαθμίσεις της W06. Οι πρωταθλητές έχουν κάνει κάποιες αλλαγές στο κάλυμμα του κινητήρα στα sidepode και στο ρύγχος αλλάζοντας την τοποθέτηση των καμερών ώστε να είναι εντός κανονισμών. Η Mercedes έχει δουλειά απόψε ώστε να είναι έτοιμη αύριο. Ο Rosberg έχει να καλύψει το χαμένο έδαφος.

    hamilton-barca-15-test-5

    Red Bull-Kvyat

    Ο Kvyat δεν ξεκίνησε καλά την ημέρα του καθώς η RB11 έσβησε μέσα στο pitlane στην πρώτη της έξοδο από το γκαράζ της RBR. Εκεί βγήκε και η πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας. Όμως ευτυχώς το πρόβλημα δεν ήταν σοβαρό κι ο Ρώσος βγήκε γρήγορα στην πίστα. Το πρόγραμμα της RBR περιελάμβανε αεροδυναμικές δοκιμές και αξιολόγηση των αναβαθμίσεων του κινητήρα της Renault. Περιμέναμε να δούμε τους «ταύρους» να ανεβάζουν ρυθμό καθώς η Renault έχει δηλώσει ότι αυτό το 4ήμερο θα δουλέψουν πάνω στην απόλυτη απόδοση του κινητήρα αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε. Το 1:25.9 σημειώθηκε με τη μέση γόμα και η RB11 δεν έδειξε ποτέ ότι έχει διαθέσεις για πραγματικά γρήγορους γύρους. Το απόγευμα δεν υπήρξε έντονη δραστηριότητα με αποτέλεσμα ο Kvyat να έχει στο τέλος της ημέρας 75 γύρους. O Kvyat παραμένει στο τιμόνι κι αύριο.

    kvyat-barca-test-15-5

    Lotus-Grosjean

    Άλλη μια θετική ημέρα για τον Γάλλο και την Ε23. Η Lotus συνεχίζει την εκμάθηση του κινητήρα της Mercedes προσπαθώντας να βελτιώσει την απόδοση της Ε23. Ο Grosjean το πρωί δούλεψε πάνω στο αεροδυναμικό κομμάτι βγαίνοντας στην πίστα με έναν περίεργο αισθητήρα ροής αέρα για την πίσω πτέρυγα. Το απόγευμα προσπάθησε να βελτιστοποιήσει το set-up του μονοθεσίου με αρκετά καύσιμα. Η Lotus δεν κινήθηκε στα επίπεδα του προηγούμενου τεστ καθώς το πρόγραμμά της διέφερε. Αύριο αναλαμβάνει ο Maldonado.

    grosjean-barca-test-15-4

    Ferrari-Raikkonen

    Άλλη μια ημέρα στη σκιά για τη Ferrari. Η Scuderia δεν εντυπωσίασε με τις επιδόσεις της όπως και την τελευταία ημέρα του προηγούμενου τεστ. Αυτό δεν είναι αναγκαστικά κακό σημάδι απλώς η ομάδα έχει διαφορετικό πρόγραμμα. Η Ferrari σήμερα δούλεψε πάνω στον έλεγχο συστημάτων και στο set-up με διάφορα φορτία καυσίμου. Το απόγευμα ενώ περιμέναμε να δούμε προσομοίωση αγώνα ο Raikkonen συνέχισε τα stint των 8-10 γύρων. Συνολικά η Ferrari συμπλήρωσε 80 γύρους. Αύριο αναλαμβάνει δράση ο Vettel και ίσως δούμε την πολυπόθητη προσομοίωση, ίσως και πάλι όχι.

    raikkonen-barca-test-15-7

    Toro Rosso-Sainz

    Η STR είχε πολλή δουλειά σήμερα καθώς έφερε ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων. Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι στο ρύγχος το οποίο πλέον είναι κοντό σαν αυτό των Williams και Red Bull. Η Toro Rosso με αυτή την αλλαγή θέλει να βελτιώσει την ροή αέρα κάτω από το μονοθέσιο ώστε να αυξήσει την παραγόμενη κάθετη δύναμη. Άλλες αλλαγές στο μονοθέσιο είναι στο σύστημα ψύξης και στην ανάρτηση. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, James Key, δήλωσε ότι είναι εντελώς νέο μονοθέσιο. Γι’ αυτό χρειάστηκε και πολλές ώρες αεροδυναμικών δοκιμών. Ο Sainz σχεδόν όλο το πρωί πραγματοποίησε γύρους χωρίς να παίρνει χρόνο. Η STR είχε αναρτημένους αεροδυναμικούς αισθητήρες στο μονοθέσιο παίρνοντας μετρήσεις. Το απόγευμα μετά την ανάλυση των δεδομένων η ομάδα βγήκε στην πίστα για βελτίωση της απόδοσης. Όμως ένα μηχανικό πρόβλημα ανάγκασε τον Sainz να σταματήσει στη στροφή 10 και να προκαλέσει την δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας. Ο Ισπανός άργησε πολύ να ξαναβγεί στην πίστα κι έτσι το μισό απόγευμα χάθηκε. Η ημέρα όμως ήταν παραγωγική με 86 γύρους. Αύριο είναι η σειρά του Verstappen.

    sainz-barca-test-15-4

    McLaren-Button

    Άλλη μια κακή ημέρα για τη McLaren η οποία αντιμετώπισε προβλήματα κι έμεινε στους 7 γύρους. Διαρροή στα υδραυλικά συστήματα ανέφερε η ομάδα ολοκληρώνοντας πρόωρα την ημέρα της. Η δράση για τη McLaren σήμερα ήταν εκτός πίστας, στον χώρο φιλοξενίας της που ο Ron Dennis έδωσε συνέντευξη Τύπου για το ατύχημα του Alonso. Ο Βρετανός έκανε σαφές ότι ο Ισπανός δεν υπέστη ηλεκτροσόκ και πως δεν ευθύνεται η MP4-30 για το ατύχημα. Το μονοθέσιο δεν είχε κανένα απολύτως μηχανικό πρόβλημα. Επίσης δήλωσε ότι ο Alonso έχασε τις αισθήσεις του μόλις για μερικά δευτερόλεπτα και πως δεν έχει υποστεί ζημιά στον εγκέφαλο. Μάλιστα είπε ότι ήθελε πολύ να επιστρέψει στο τιμόνι αλλά οι ιατροί του το απαγόρευσαν. Τέλος η FIA θα αποφασίσει αν είναι ΟΚ για την Αυστραλία αλλά ο Dennis είπε ότι δε βλέπει κάποιο λόγο να μην αγωνιστεί κανονικά.

    button-barca-test-15-3

    Αποτελέσματα 5ης ημέρας

    ΘΟδηγόςΟμάδαΧρόνοςΓύροι
    1Felipe MassaWilliams1:23.500103
    2Marcus EricssonSauber1:24.276122
    3Lewis HamiltonMercedes1:24.88148
    4Daniil KvyatRed Bull Racing1:25.94775
    5Romain GrosjeanLotus1:26.17775
    6Kimi RaikkonenFerrari1:26.32780
    7Carlos Sainz jrToro Rosso1:27.26186
    8Jenson ButtonMcLaren1:31.4797

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια