Motornews Test: Citroen C1 1.2 Airscape

    Το νέο C1 έχει αποκτήσει κάποια από τα χαρακτηριστικά που χρειαζόταν για να κάνει τη διαφορά, τόσο από τα... ετεροθαλή αδελφάκια του, όσο και μέσα στον έντονο ανταγωνισμό της κατηγορίας

    Η τριπλέτα C1, 107 και Aygo έχει κερδίσει το στοίχημα των αυτοκινήτων πόλης και αυτό καταγράφεται με πολύ γλαφυρό τρόπο στα νούμερα των πωλήσεων. Μετά από μια μακρά και επιτυχημένη εμπορική πορεία, τα τρία mini της συμφωνίας PSA-Toyota έκαναν το μεγάλο βήμα. Ενώ συνεχίζουν να μοιράζονται το ίδιο πάτωμα η κάθε εταιρεία έχει βάλει τη δική της πινελιά στον σχεδιασμό. Η 3η γενιά διαφέρει σημαντικά από τις δύο προηγούμενες τόσο στην εξωτερική εμφάνιση όσο και στην εσωτερική. Μάλιστα η Peugeot άλλαξε και όνομα στο μοντέλο κι από 107 το ονόμασε 108, δείχνοντας πόσο θέλει να διαφοροποιηθεί και να δώσει το δικό της στιλ.

    c1-air-1,2

    Ο σχεδιασμός της Citroen είναι ο πιο ριζοσπαστικός από αυτόν των άλλων δύο. Το concept του νέου C1 παραμένει ίδιο, μικρές διαστάσεις που βοηθούν τις μετακινήσεις στην πόλη αλλά πλέον διαθέτει ένα πιο σύγχρονο στιλ. Το αυτοκίνητο έχει τον δικό του χαρακτήρα και ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα δύο με το εμπρός μέρος να κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά, χάρη στα οβάλ φανάρια πορείας και τα «αγριεμένα» φλας. Η διαμόρφωση του μπροστινού μέρους και τα LED’s φώτα ημέρας που είναι τοποθετημένα χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα, προσφέρουν στο μικρό τον δυναμισμό που του έλειπε. Στο πίσω μέρος οι διαφορές είναι εξίσου μεγάλες σε σχέση με το παρελθόν, με τα τρισδιάστατα φώτα να ξεχωρίζουν. Στην έκδοση Airscape που είχαμε στη διάθεσή μας, η ηλεκτρική υφασμάτινη οροφή δίνει άλλον αέρα στον μικρό Γάλλο κάνοντάς τον ακόμα πιο ξεχωριστό. Παρόλο που οι δοκιμές μας έγιναν όταν ο χιονιάς επισκέφθηκε την Αττική εμείς απολαύσαμε την οροφή και διαπιστώσαμε –ακόμα και με τα δόντια να χτυπούν μεταξύ τους- πως με την οροφή το αυτοκίνητο ανεβαίνει επίπεδο.

    c1-air-1,2-5

    Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αντιλαμβάνεσαι αμέσως τις διαφορές από το παρελθόν. Νέο ταμπλό, πιο μοντέρνες και ελκυστικές γραμμές αλλά και καλύτερη ποιότητα πλαστικών από τις προηγούμενες γενιές. Η εργονομία είναι καλύτερη, με highlight τον διπλό διακόπτη για τα παράθυρα στη μεριά του οδηγού. Αυτό πραγματικά ήταν κάτι που όλοι οι ιδιοκτήτες C1 ήθελαν από την πρώτη κιόλας γενιά του μοντέλου και απορούσαν γιατί δεν υπήρχε. Πλέον, το C1 διαθέτει και ντουλαπάκι συνοδηγού. Οι ποτηροθήκες και γενικότερα οι θήκες για μικροπράγματα παραμένουν σε καίρια σημεία και άκρως εξυπηρετικές. Ο οδηγός κάθεται ιδιαίτερα αναπαυτικά στα καθίσματα που έχουν μέτρια στήριξη, με μονοκόμματη πλάτη- προσκέφαλο και ιδιαίτερα ευχάριστη (αλλά και ποιοτική) υφασμάτινη επένδυση που ταιριάζει πολύ στο funky χαρακτήρα του μοντέλου. Σε σχέση με το παρελθόν, οι αλλαγές είναι σημαντικές και ο οδηγός κάθεται πολύ καλύτερα, τουλάχιστον για τις μετακινήσεις εντός των τειχών- αν θεωρήσουμε πως η έλλειψη πλευρικής στήριξης μπορεί σε ταξίδια να κουράσει.

    c1-air-1,2-6

    Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, χωρίς να διεκδικούν δάφνες- προφανώς. Η καμπίνα θα αποδειχτεί στενή για σωματώδεις τύπους, που ακόμα και στα μπροστινά καθίσματα θα έχουν απειροελάχιστη απόσταση μεταξύ των ώμων τους. Πίσω, ο χώρος είναι απροσδόκητα καλός για τα πόδια, ενώ το «τελείωμα» της οροφής, συμπίπτει με τη νοητή ευθεία που βρίσκονται τα κεφάλια των πίσω, «κλέβοντας» πολύτιμα χιλιοστά. Ακόμα και έτσι όμως, αντικειμενικά οι χώροι του C1 για τους επιβάτες, κρίνονται ως αρκετά καλοί. Για τις αποσκευές, ο χώρος που σε σύγκριση με το παρελθόν, έχει μεγαλώσει κατά 29 λίτρα, είναι μικρός (196 λίτρα- από τους μικρότερους της αγοράς) αλλά έχει πολύ εύκολη πρόσβαση. Εκτός αυτού, με πολύ απλές και λίγες κινήσεις, αναδιπλώνεται η χωρισμένη (50:50) πλάτη του πίσω καθίσματος, επεκτείνοντας τη μεταφορική ικανότητα ανάλογα με τις ανάγκες. Αναβαθμισμένος είναι κι ο εξοπλισμός καθώς πλέον υπάρχει ένα πιο σύγχρονο και ολοκληρωμένο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, USB, AUX και δυνατότητα σύνδεσης τηλεφώνου με Bluetooth. Ο βασικός εξοπλισμός ασφαλείας έχει στάνταρ αερόσακους οδηγού-συνοδηγού, πλαϊνούς αλλά και οροφής. Το C1 διαθέτει υπολογιστή ταξιδιού και οι ενδείξεις στην κονσόλα μπροστά από το τιμόνι έχουν αλλάξει.

    c1-air-1,2-13

    Πολύ μεγάλη αλλαγή είναι η προσθήκη του 1.200άρη κινητήρα ο οποίος πραγματικά μεταμορφώνει το C1. Σε συνδυασμό με το ελαφρύ αμάξωμα των 900 κιλών αλλά και τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων το C1 αποκτά έναν δυναμικό χαρακτήρα, που προφανώς τα προκάτοχα μοντέλα δεν είχαν. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή και τα 11,8 kgm ροπής δίνουν αίσθηση τραβήγματος μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε περίπου 11 δευτερόλεπτα και δεν αργεί πολύ να φτάσει την τελική των 170χλμ/ώρα. Σπιρτόζο και γεμάτο ενέργεια σε προκαλεί να χαρείς τις μικρές ή μεγάλες αστικές μετακινήσεις. Βέβαια, τα παραπάνω έχουν ένα τίμημα και μάλιστα φαινομενικά δυσανάλογο του μεγέθους του C1. Η κατανάλωση καυσίμου του 1.200άρη δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτή του 1.000άρη της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου. Η κατανάλωση δύσκολα θα πέσει κάτω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. κι αυτό αλλάζει εντελώς τη φιλοσοφία δημιουργίας του C1. Η τριπλέτα C1, 107 και Aygo είχε ως πρώτο στόχο την οικονομική μετακίνηση εντός πόλης και όλα αυτά τα χρόνια το έχει πετύχει σημειώνοντας εξαιρετικά χαμηλά νούμερα κατανάλωσης. Μιλώντας ως ιδιοκτήτης του Citroen C1 1ης γενιάς, το προσωπικό ρεκόρ κατανάλωσης είναι 5,1λίτρα/100χλμ.- επίδοση που για το νέο μοντέλο δείχνει πραγματικά ουτοπική. Προφανώς με την προσθήκη του 1.200άρη κινητήρα το C1 βρήκε τον σπορ χαρακτήρα που του έλειπε (και θα έλειπε σε πολλούς αγοραστές στο παρελθόν) αλλά έχασε σε οικονομία.

    c1-air-1,2-11

    Συνολικά οι τρανταχτές αλλαγές του C1 3ης γενιάς από τους προκατόχους του, εκτός από την εξωτερική εμφάνιση είναι η βελτίωση της ποιότητας στο εσωτερικό, η ποιότητα κύλισης, η στιβαρή αίσθηση του λεβιέ και η λειτουργία της ανάρτησης η οποία έχει βελτιωθεί κάνοντας την κίνηση εντός πόλης πιο άνετη. Η προοδευτικότητά του στην εμφάνιση αντιδράσεων υπό πίεση (ή απλά, σε ολισθηρές επιφάνειες) είναι εξαιρετικά καλοδεχούμενη. Εκεί που χρειάζεται κάποια προσοχή, είναι στην εύκολη απώλεια της πρόσφυσης από τον εσωτερικό ως προς τη στροφή τροχό, που δείχνει πως είτε τα ελαστικά είναι μικρά/στενά για το συγκεκριμένο συνδυασμό, είτε χρειάζεται πιο σφιχτή ανάρτηση που να περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος.

    c1-air-1,2-16

    Συμπερασματικά καταλήγουμε πως το νέο C1 έχει αποκτήσει ταυτότητα και ξεχωρίζει στην πόλη από τα… ετεροθαλή αδελφάκια του. Η προσθήκη του τρικύλινδρου κινητήρα των 1.200 κ.εκ. έχει δώσει νεύρο και ζωντάνια αλλά έχει πάρει κάτι από τον οικονομικό χαρακτήρα του μοντέλου. Όπως και να έχει όμως, η ιστορία επιτυχίας της Citroen δείχνει να συνεχίζεται, μια και με τιμή εκκίνησης κάτω από τα 10 χιλιάρικα (για την έκδοση με τον κινητήρα του λίτρου) το μικρό παραμένει πολύ δελεαστική πρόταση αγοράς. Τώρα αναφορικά με τη «δική μας» ανοιχτή έκδοση Airscape με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων, η τιμή εκκίνησης που αγγίζει τα 11 χιλιάδες ευρώ, κρίνεται ως οριακά καλή με βάση και τη συνολική εικόνα του μοντέλου που δεν προσδιορίζεται από τη χωρητικότητα του κινητήρα και την απόδοση.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.199 κ.εκ.
    Κύλινδροι3 σε σειρά
    Ισχύς82 ίπποι στις 5.750 σ.α.λ
    Ροπή11.8 Kgm στις 2.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO299 γρ./χλμ
    Μήκος3,466 μέτρα
    Πλάτος1,615 μέτρα
    Ύψος1,460 μέτρα
    Μεταξόνιο2,340 μέτρα
    Βάρος865 κιλά
    Χώρος αποσκευών180 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης5.4 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.7 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.3 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα11,0″
    Τελική ταχύτητα170 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 9.690€ (η έκδοση 1.0 με απόσυρση και Citroen Green Bonus)
    Από 9.865€ (η έκδοση 1.2 με απόσυρση και Citroen Green Bonus)
    Από 11.065€ (η έκδοση 1.2 Airscape με απόσυρση και Citroen Green Bonus)

    Αλέξανδρος Αδάμ

    Σχόλια

    Σχόλια