MotoGP Report: Άσπρο-μαύρο και λίγο γκρι

    Μια Ducati που στρίβει, ένας πρωταθλητής που πετάει και ένα κιβώτιο που δουλεύει

    Ολοκληρώθηκε το δεύτερο τριήμερο δοκιμών στη Sepang και τα πρώτα συμπεράσματα μπορούν να βγουν από την εικόνα των ομάδων. Οι χρόνοι δεν είναι τόσο αντιπροσωπευτικοί καθώς τα προγράμματα δοκιμών των ομάδων διαφέρουν – για παράδειγμα οι Rossi και Pedrosa δεν πίεσαν καθόλου για έναν γρήγορο γύρο το πρωί της τελευταίας ημέρας – ωστόσο αυτό που δίνει μια καλύτερη αίσθηση είναι η εικόνα.

    Παρατηρώντας αρκετά video (παρεμπιπτόντως η δουλειά του motogp.com στο κομμάτι των video είναι εξαιρετική) και συγκρίνοντάς τα μεταξύ των δύο τριημέρων στη Μαλαισία μπορεί κάποιος να διαπιστώσει δύο πράγματα: το πρώτο είναι η άνεση των αναβατών πάνω στις μοτοσικλέτες και το δεύτερο τα δυνατά και λιγότερο δυνατά σημεία των μοτοσικλετών. Ένα τρανταχτό παράδειγμα είναι η Ducati και η περίφημη GP15. Εναλλάσσοντας τα video ανάμεσα στην GP14.3 και την GP15 μπορείς με την πρώτη ματιά να αντιληφθείς τις διαφορές. Η GP15 στο πρώτο κομμάτι της στροφής κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος είναι σαφώς πιο σταθερή σε σχέση με την GP14.3 και δεν δείχνει να έχει την τάση να υποστρέφει κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος υπο κλίση. Εκεί όμως που υπάρχει πραγματικό χάος είναι στην έξοδο της στροφής. Επειδή η νέα μοτοσικλέτα μπορεί να στρίψει και να χτυπήσει πιο νωρίς το apex (όπως οι Honda) δίνεται η δυνατότητα στους αναβάτες να «πάρουν» το γκάζι πιο νωρίς. Το pick-up της GP15 είναι αφενός πιο απότομο και αφετέρου γίνεται πιο νωρίς με αποτέλεσμα η μοτοσικλέτα να βρίσκεται πιο νωρίς στο ωφέλιμο κομμάτι του ελαστικού και να επιταχύνει καλύτερα. Εκεί λοιπόν εντοπίζεται η βασική βελτίωση της Ducati.

    Ο Gigi Dall’Igna τόνισε στο debrief στη Sepang πως οι αναβάτες στις μεγάλες αποστάσεις είχαν περίπου στο 80% την ίδια καλή αίσθηση, ωστόσο υπήρχε ένα 20% που τους δημιουργούσε πρόβλημα. Αυτό το πρόβλημα, σύμφωνα με τον Andrea Dovizioso, είχε να κάνει με το τελευταίο κομμάτι φρεναρίσματος, λίγο πριν αφήσεις δηλαδή τα φρένα. Ο Dovi είπε πως η μοτοσικλέτα σε εκείνο το σημείο ακόμα ζορίζεται να «ακούσει» τις εντολές του αναβάτη και πάνω σε αυτό το σημείο θα προσπαθήσουν να δουλέψουν τις επόμενες εβδομάδες.

    Στη Honda, είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα. Ο Marc Marquez συνεχίζει να φρενάρει πιο αργά από όλους, να ανασηκώνει και να τοποθετεί με μαεστρία τον πίσω τροχό έτσι ώστε να φτάνει με μια κίνηση στο apex της στροφής και να σηκώσει τη μοτοσικλέτα στην έξοδο για να εκτοξευτεί μπροστά. Ο Marquez και η Honda δεν έχει αλλάξει πολύ σε σχέση με πέρυσι (και γιατί να το κάνουν άλλωστε αφού κερδίζουν), αυτό που δείχνει να έχει αλλάξει είναι η περισσότερη εμπειρία και η καλύτερη σωματική προετοιμασία του πρωταθλητή. Στην προσομοίωση αγώνα που έκανε ήταν σοβαρά γρήγορος και όπως είπε ο Valentino Rossi «ο Marc είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τον τίτλο»… και είχε δίκιο.

    Στη Yamaha τα πράγματα είναι καλά και ίσως πιο καλά σε σχέση με πέρυσι. Η M1 με το νέο seamless κιβώτιο ταχυτήτων έχει κερδίσει μερικά δεκατάκια και έχει γίνει ακόμα πιο αποτελεσματική στο φρενάρισμα. Συγκρίνοντας την M1 του Pol Espargaro (είναι η περσινή Yamaha του Lorenzo) και την φετινή M1 του Jorge Lorenzo, το βασικό συστατικό είναι η πιο σφικτή γραμμή που μπορεί πλέον να χρησιμοποιήσει ο δεύτερος. Ακόμα και ο Lorenzo, ο οποίος είναι ο μάστερ της ταχύτητας μέσα στη στροφή, με το seamless κιβώτιο μπορεί να κλείσει περισσότερο τη γραμμή του στην είσοδο χωρίς να χάνει την ταχύτητά του. Έχει βελτιωθεί δηλαδή ένα σοβαρό σημείο στη μοτοσικλέτα το οποίο είναι ικανό να αποτρέψει ή έστω να δυσκολέψει τον «μανιακό» Marquez να «δείξει» τον εμπρός τροχό του στην είσοδο κάθε στροφής στις Yamaha. Στην έξοδο των στροφών η μοτοσικλέτα ακούγεται πιο αργή από τις Honda και Ducati, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς απλά ξεκινάει από άλλο σημείο ανοίγματος του γκαζιού λόγω της υψηλότερης ταχύτητας μέσα στη στροφή. Στην πραγματικότητα ίσως να είναι και πιο γρήγορη στις εξόδους των στροφών από τις άλλες δύο μοτοσικλέτες, όπως άλλωστε ήταν και στο δεύτερο μισό της σεζόν πέρυσι.

    Στη Suzuki τα πράγματα είναι πολύ ικανοποιητικά, κυρίως όσον αφορά στον κινητήρα. Η μοτοσικλέτα στρίβει καλά, έστριβε καλά από την πρώτη στιγμή, ωστόσο με την αναβάθμιση στον κινητήρα από τη Sepang1 στη Sepang2 βελτιώθηκαν και οι τελικές ταχύτητες και οι επιταχύνσεις. Ο Maverick Vinales είναι απολαυστικός στο να τον βλέπεις να οδηγεί και δείχνει γρήγορα να το «βρίσκει», ενώ ο Aleix Espargaro απλά επιβεβαιώνει την ταχύτητά του. Η Suzuki είναι αρκετά καλή σε αυτήν τη φάση, ωστόσο ακόμα έχει αρκετή δουλειά μπροστά της.

    Για την Aprilia δεν μπορεί κάποιος να πει κάτι καθώς βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο. Το σίγουρο είναι ότι το νέο πλαίσιο δεν άρεσε στον Alvaro Bautista και προτίμησε το προηγούμενο, ενώ ο Marco Melandri είναι σκέτη απογοήτευση…

    Το επόμενο τεστ είναι το τελευταίο πριν την έναρξη της χρονιάς και θα γίνει στην πίστα του Κατάρ. Εκεί, τα ψέματα θα τελειώσουν και οι πραγματικές δυνατότητες θα ξεδιπλωθούν, αν και κάποιοι θα κρατήσουν κάτι για το πρώτο GP της χρονιάς.

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια