Live Test: Mercedes C180

    H μεσαία Merc παραμένει σημείο αναφοράς στην κατηγορία, ενώ είναι πιο μεγάλη, πολυτελέστερη και καλύτερα εξοπλισμένη από ποτέ.

    Χέρι με χέρι ανταλλάξαμε την απόλυτα ερωτεύσιμη CLA 200 για την αρχοντική C180, προκειμένου να πάρει και εκείνη τη θέση της στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τρίτη 3 Μαρτίου 

    Είναι διαφορετικό να οδηγείς Mercedes. Ούτε μία, ούτε δύο αλλά 15 μέρες με κλειδί Merc στην τσέπη, σε κακομαθαίνουν. Με δυσκολία αφήσαμε τη C180 σήμερα στη βάση της, αφού ολοκληρώθηκε το Live Test της. Θα έχουμε να θυμόμαστε την ανάρτηση που τα ίσιωνε όλα χωρίς να κάνει «τσικ» αλλά και την ποιότητα που ζεις και αισθάνεσαι σε καθημερινή βάση και σου φτιάχνει τη διάθεση. Έχει πάρει πολύ σε όγκο σε σχέση με την –κατά τη γνώμη μας- πιο καλά εστιασμένη προηγούμενη γενιά αλλά για το αρχοντικό προφίλ που θέλει ο κατασκευαστής για το αυτοκίνητό του, το στοιχείο αυτό της πηγαίνει πολύ. Εμάς μας άρεσε ακόμα και η έλλειψη ηχητικής ειδοποίησης κατά το παρκάρισμα, αφού στη μεγάλη οθόνη με την εξαιρετική ευκρίνεια έχεις όλη την εικόνα από το τι υπάρχει πίσω σου. Η αναδιπλούμενη κάμερα μεταφέρει με ιδιαίτερη ακρίβεια την εικόνα. Υπάρχει όμως ένα bug: όταν έχεις κλείσει το ηχοσύστημα, με το πλήκτρο «ΟΝ» κάτω από το ροοστάτη της έντασης (που είναι αρκετά άβολη η θέση του), η κάμερα δεν ενεργοποιείται με την επιλογή της όπισθεν και μέχρι να το συνειδητοποιήσεις, μπορεί και να έχεις ακουμπήσει- τουλάχιστον την πρώτη φορά. Αυτά λοιπόν από το Live Test της C180. Περισσότερα σε λίγες μέρες με την πλήρη αναφορά μας στο μοντέλο της Mercedes.

    Merc C180 LT16

    Δευτέρα 2 Μαρτίου 

    Merc C180 LT12

     

    Καλό μήνα να έχουμε και καλή εβδομάδα. Ξεκινάμε άλλη μια εβδομάδα, με αναφορά στη Mercedes C180 του Live Test και τα θέματα που έχουμε αφήσει ανοιχτά από την περασμένη εβδομάδα έχουν να κάνουν με την κατανάλωση που εμφανίζει το αυτοκίνητο. Η απορία μας για το κατά πόσο «συνέρχεται» η κατανάλωση όταν το αυτοκίνητο βρεθεί εκτός των τειχών, λύθηκε. Χωρίς να πετύχουμε είναι η αλήθεια εντυπωσιακά νούμερα, ο μέσος όρος έπεσε κάτω από τα 8,3 λίτρα για κάθε 100 χλμ. και μας άφησε την εντύπωση πως μπορεί και ακόμα καλύτερα. Οι πολύ μακριές σχέσεις του κιβωτίου των ταχυτήτων, «επιβάλλουν» στον οδηγό κατά κάποιο τρόπο ένα πιο χαλαρό ρυθμό οδήγησης από αυτόν που ενδεχομένως εκείνος θα ήθελε- μια και τον οδηγεί σε απόγνωση το γέμισμα της κάθε σχέσης, εξαντλώντας του την υπομονή. Καταγράψαμε μια ακόμα παρατήρηση που είχε να κάνει με το χειριστήριο- pad που έχει το αυτοκίνητο πάνω από τον περιστροφικό διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Δεν ήταν λίγες οι φορές που αλλάξαμε ακούσια σταθμό ή απλά πατήθηκε το πλήκτρο επιλογής του, μια και κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων, ο πήχης του χεριού του οδηγού έρχεται σε συνεχή επαφή με την εν λόγω επιφάνεια.

    Merc C180 LT14

    Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου

    Merc C180 LT10

    Είναι ένας κόσμος χλιδής. Χλιδής και εξοπλισμού που ξεπερνά τα όρια των καλών εκδόσεων του ανταγωνισμού. Το Head Up Display, η κάμερα οπισθοπορείας (με την ηχητική προειδοποίηση για την επικείμενη επαφή στο παρκάρισμα να λείπει- επιτέλους, μια και δεν έχει λογική. Είναι εκ του περισσού να σε «προειδοποιεί» ηχητικά, αφού βλέπεις ότι θα ακουμπήσεις πίσω) με την εξαιρετική ευκρίνεια στην οθόνη του tablet στο κέντρο του ταμπλό, είναι απλά στοιχεία που υπογραμμίζουν τη διαφορά στην ποιότητα. Δικαιολογείς νοητά τα χρήματα που καλείσαι να δώσεις αγοράζοντας την ανώτερη ποιότητα και αυτή τη βλέπεις σε όλες τις μικρές καθημερινές λεπτομέρειες. Ο επιλογέας του κιβωτίου, είναι αστέρι. Ακριβής και θετικότατος σε αίσθηση- αν και η συνηθισμένη επιλογή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι – και ταιριάζει να είναι- ένα αυτόματο κιβώτιο. Περιμένουμε να βγούμε λίγο από το άστυ για να δούμε και την κατανάλωση να πέφτει, οπότε λογικά από Δευτέρα, θα έχουμε περισσότερα να πούμε επί του θέματος.

    Merc C180 LT11                    Merc C180 LT9

    Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 

    Merc C180 LT7

     

    Πέσαμε με τα μούτρα στην άνεση της ανάρτησης και τα δεκάδες «μπλιμπλίκια» που εξοπλίζουν τη νέα C-Class και αργήσαμε να δούμε ένα άλλο side effect της εξέλιξης. Το μέγεθος του αμαξώματος, με την αύξησή του μπορεί να έχει ωφελήσει αντίστοιχα τους χώρους για τους επιβάτες, έχει κάνει όμως και τον κινητήρα να φαίνεται λίγος. Κάτι το αυξημένο βάρος, κάτι ο «πνιγμός» της απόδοσης για χάρη των ρύπων και της οικονομίας καυσίμου, το αποτέλεσμα είναι πιο ράθυμο από ότι θα θέλαμε να δούμε στη δημοφιλέστατη μεσαία Mercedes. Οι 156 ίπποι είναι εντυπωσιακοί ως αναφορά στην άδεια κυκλοφορίας αλλά στο δρόμο δεν κάνουν την εμφάνισή τους, τουλάχιστον έτσι όπως θα περίμενε κανείς και μόνο με το άκουσμά τους. Οι ultra μακριές σχέσεις του κιβωτίου (6άρι χειροκίνητο της «δικής μας»), προτείνουν υπομονή στον οδηγό που για να δει λίγο φως απόδοσης, πρέπει να «ξεζουμίσει» το στροφόμετρο. Έτσι όμως θίγεται η κατανάλωση και αρχίζει το γνωστό γαϊτανάκι: σύρσου για οικονομία, η πίεσε και πλήρωνε.

    (σ.σ. Οι φωτογραφίες είναι πρωινές. Με τίποτα δε φαινόταν η μέρα που ξεκίνησε τόσο λαμπερή, πως θα έφτανε να περιλαμβάνει μέχρι και χαλάζι στον Πειραιά το απόγευμα…)

    Merc C180 LT8

    Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου

    Merc C180 LT1

    Με σχετική ανακούφιση περάσαμε από το σκληρό και ultra sport (για τα δεδομένα της μάρκας) περιβάλλον της CLA, σε αυτό της πολυτελούς C180. Η «Baby S-Class» της Mercedes, επαναφέρει στην πραγματικότητα της εταιρείας, με την άνετη ανάρτηση και την εξαιρετικά ποιοτική και στιβαρή κατασκευή να χρωματίζουν πολύ θετικά ακόμα και την πιο μεγάλη καθημερινή ρουτίνα. Αν και έχουμε κάποιες ενστάσεις αναφορικά με τις επενδύσεις της καμπίνας και αυτό το ανοιχτόχρωμο ξύλο που «βγάζει μάτι» με το που περνάς μέσα, το σύνολο εντέλει αποδεικνύεται αντάξιο των προσδοκιών. Τα καθίσματα είναι ξεκούραστα, το tablet στο κέντρο του ταμπλό είναι μεγαλύτερο και όλα γύρω σου παραπέμπουν σε μια πολυτελή πραγματικότητα που, τη σήμερον, όσο και αν την έχουμε ανάγκη, δείχνει πολύ ξένη για τις ανάγκες μας.

    Merc C180 LT6

    Η εξωτερική εμφάνιση της νέας C-Class είναι πραγματικά «μια σχέση επάνω» απέναντι στον ανταγωνισμό, μια και οι παραπομπές στη ναυαρχίδα της γκάμας, δεν περιορίζονται μόνο στις αισθητικές πινελιές. Όλη η αύρα του αυτοκινήτου είναι από πολύ μεγαλύτερη κατηγορία, ενώ και η λίστα με τα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, ξεπερνάει κατά πολύ τα γνωστά δεδομένα της μεσαίας κατηγορίας. Σίγουρα οι επόμενες ημέρες μας θα είναι πολύ ποιοτικές και ενδιαφέρουσες.

    Merc C180 LT3                                 Merc C180 LT4

    Merc C180 LT2

    Σχόλια

    Σχόλια