Motornews Test: Kawasaki Z1000

    Το «Τransformer» Z της Kawasaki είναι τόσο ακραίο σχεδιαστικά όσο απολαυστικό στο δρόμο

    «Είναι πολύ μπροστά ο Ιάπωνας»… αυτή είναι η πρώτη φράση που έρχεται στο μυαλό όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με το καινούριο Kawasaki Z1000. Εξωπραγματικό, διαστημικό… όπως και να το χαρακτηρίσεις το καινούριο πράσινο γυμνό έχει κάτι από το υπερπέραν!

    Σχεδιασμός από άλλον πλανήτη

    Σήμα κατατεθέν του νέου Z1000 είναι αδιαμφισβήτητα ο σχεδιασμός του και ιδιαίτερα η μάσκα του. Όταν ανάψουν τα φωτιστικά σώματα το μετατρέπουν σε έναν κυνηγό έτοιμο να χιμήξει πάνω σου… όπως πρέπει να είναι δηλαδή ένα «κακό», άγριο και επιθετικό streetfighter. Οι διαστάσεις του είναι πραγματικά μικρές, πολύ μικρές. Το μάτι, εκτός από τη μάσκα, πέφτει αμέσως πάνω στις όμορφες εξατμίσεις εκατέρωθεν του πίσω τροχού, στο «αναρχικό» ντεπόζιτο και στη μινιμαλιστική ουρά του που φέρνει πολύ από Aprilia Tuono V4 και στο Honda CB1000R.

    Στις απίθανες λεπτομέρειες ανήκει το κάλυμμα της σέλας του αναβάτη το οποίο είναι γεμάτο με ανάγλυφα μικρά λογότυπα «Z» κάτι που πραγματικά σε αφήνει άφωνο. Το Kawasaki Z1000 είναι φανταστικό σχεδιαστικά, σε αφήνει άναυδο και περιμένεις από λεπτό σε λεπτό να μεταμορφωθεί ως άλλο Τransformer και να σηκωθεί στα πόδια του. Ένα μόνο αρνητικό βρίσκω στη σχεδίασή του και αυτό είναι τα φλας… μεγάλα και «άνοστα» για μια μοτοσικλέτα τόσο προσεγμένη.

    Το Z1000 παρότι είναι πολύ μικροκαμωμένο είναι αρκετά βολικό μόλις βρεθείς στη σέλα του. Η σέλα είναι μεν σκληρή, αλλά ευρύχωρη, το τιμόνι είναι κοντά στο σώμα και δεν αφήνει τον αναβάτη να σκύψει πολύ κρατώντας τον σχετικά όρθιο. Τα γόνατα έχουν ικανοποιητική γωνία, ενώ πατάς και σχετικά εύκολα τα πόδια σου στην άσφαλτο. Στα όργανα την παράσταση κλέβει το ψηφιακό στροφόμετρο το οποίο μόλις περάσεις τις 3.000 σ.α.λ. αρχίζει και μετράει με φωτιζόμενα τετραγωνάκια μέχρι το «κόκκικο» στις 11.000 σ.α.λ. Κατά τα άλλα έχει πολλές ενδείξεις και είναι σύγχρονο και εύκολα προσβάσιμο.

    Αυτό που λάμπει δια της απουσίας του είναι κάθε τι ηλεκτρονικό βοήθημα καθώς στα χέρια του ο αναβάτης έχει μόνο τους απαραίτητους διακόπτες χωρίς κουμπάκια για traction control, χαρτογραφήσεις κλπ. Καθαρό και αντρίκιο το Z!

    Bzzzz… όπως τετρακύλινδρος

    Καλή η σχεδίαση και η εργονομία αλλά ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε και λίγο με το δια ταύτα. Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 1.043cc είναι μεν γνωστός ωστόσο η ρύθμισή του για το νέο «Z» είναι ολοκαίνουρια. Τι σημαίνει αυτό; Ροπή! Η ισχύς του φτάνει τους 142 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 11,3 χλγμ στις 7.300 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ψεκασμός της Keihin και η μετάδοση γίνεται μέσω μηχανικού 6τάχυτου κιβωτίου.

    Αυτός ο τετρακύλινδρος δεν μοιάζει πολύ με αυτά που γνωρίζαμε στους τετρακύλινδρους αφού οι χαμηλές και οι μεσαίες είναι εξαιρετικές. Με το πρώτο άγγιγμα του δεξιού γκριπ η μοτοσικλέτα φεύγει με δύναμη μπροστά και όταν το στροφόμετρο δείξει 4.000 σ.α.λ. και το γκάζι ανοίξει η ροπή έρχεται με το τσουβάλι και την εκτοξεύει μπροστά σαν σφεντόνα. Από τις 8.000 σ.α.λ. και πάνω αναλαμβάνει η ισχύς να δώσει τα μέγιστα και η επιτάχυνση δεν σταματά παρά μόνο όταν επέμβει ο κόφτης. Το ταχύμετρο σε πολλές περιπτώσεις έδειξε 220+Km/h σε σημεία που δεν έπρεπε, ενώ για την τελική του ταχύτητα πρώτα φρένο θα βάλει ο αέρας και μετά ο κινητήρας.

    Για τετρακύλινδρος αυτός ο κινητήρας «τελειώνει» σχετικά γρήγορα και θυμίζει δικύλινδρο σε διάρκεια, ωστόσο για τη χρήση που απαιτεί η μοτοσικλέτα είναι άκρως διασκεδαστικός. Ο ψεκασμός είναι συνεπής, ωστόσο το «άνοιγμα-κλείσιμο» του γκαζιού είναι απότομο και σου θυμίζει πως πρόκειται για ένα άγριο streetfighter το οποίο απαιτεί σεβασμό.

    Σούζες; Απολαυστικές. Γλίστρημα του πίσω τροχού; Μέχρι να φανούν τα λινά. Σήκωμα του πίσω τροχού στο φρενάρισμα; Άνεση… και όλα τα προηγούμενα χωρίς προβληματισμό και μεγάλο ρίσκο, αρκεί φυσικά να το επιλέξει ο αναβάτης. Από μόνο του αυτό το Z δεν θα κάνει κάτι το ακραίο, αλλά αν του το ζητήσει ο αναβάτης θα γίνει ένας αξιοπρεπέστατος χούλιγκαν!

    Στο δρόμο… σκέτη απόλαυση!

    Το Kawasaki σε κάθε είδους δρόμο είναι πολύ απολαυστικό. Πλαίσιο και αναρτήσεις έχουν στηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε πρώτα να παρέχουν καλή πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες και να δημιουργούν ένα «εύκολο» κλίμα στον αναβάτη και έπειτα κοιτάζουν προς την πιο αθλητική πλευρά της μοτοσικλέτας. Στη σβέλτη βόλτα το Kawasaki επιβεβαιώνει το διασκεδαστικό χαρακτήρα του έχοντας μεγάλη προθυμία να γύρει εύκολα στην είσοδο της στροφής. Το μπροστινό είναι εκπληκτικό κάνοντας ότι ακριβώς θέλει ο αναβάτης, ενώ το πίσω απλά ακολουθεί τις εντολές χωρίς να ιδρώνει ιδιαίτερα.

    Όταν αρχίζεις να πιέζεις το Kawa και ανεβάζεις ρυθμό πρέπει να αλλάξεις λίγο το στιλ οδήγησης για να το εκμεταλλευτείς στο έπακρο. Λόγω της όρθιας θέσης οδήγησης και της μικρής απόστασης τιμονιού-αναβάτη, το Z θα αποδώσει πιο απολαυστικά με φρένα τελευταία στιγμής, «χαστούκι» στην είσοδο της στροφής, λίγη ώρα πλαγιασμένο στο όριο, γρήγορο pick up και το γκάζι στο stop. Δεν του αρέσει πολύ η ροή και η ομαλότητα, προτιμά τις άγριες κινήσεις και τη «σωματική» οδήγηση για να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του. Σύμμαχος σε όλα αυτά είναι τα πανίσχυρα φρένα με την απίθανη αίσθηση, ο ροπάτος κινητήρας και το απίστευτο μπροστινό που σου δίνει την εντύπωση ότι μπορεί να τα κάνει όλα.

    Πάλι πάντως και εδώ η απότομη απόκριση στο γκάζι δεν είναι το καλύτερο δυνατό στη σβέλτη οδήγηση, αν και με το «point and shoot» στιλ οδήγησης το ξεχνάς και απλά σηκώνεις τον εμπρός τροχό για μια απολαυστική σούζα στη μικρή ευθεία που ακολουθεί…

    Στην πόλη το Z είναι εξίσου διασκεδαστικό αλλά και εύκολο. Μπορείς με χαρακτηριστική άνεση να κάνεις το σπίτι-δουλειά κάθε μέρα ακόμα και με την «τσίμπλα στο μάτι» αφού το Z – επαναλαμβάνω – αν δεν του ζητήσεις να κάνει κάτι σκληροπυρηνικό απλά δεν το κάνει. Αυτό σημαίνει ότι στην πόλη μπορεί να κινηθεί σαν commuter με τη διαφορά ότι θα σε κοιτάνε όλοι στο δρόμο και θα πληρώσεις κάτι παραπάνω σε καύσιμο.

    Sex Pistol!

    Ειλικρινά, πολύ καλή μοτοσικλέτα το καινούριο Z το οποίο έχει τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα. Σχεδίαση που κάνει ακόμα και τα μικρά παιδιά να το χαζεύουν με το στόμα ανοιχτό, ιδανική άνεση για καθημερινή μετακίνηση και γρήγορη οδήγηση, εξαιρετική οδική συμπεριφορά για όλα τα γούστα (είτε είσαι σουζάκιας καφετέριας, είτε είσαι «γόνατα-κάτω»), γραμμικό, ροπάτο και δυνατό μοτέρ με τη σφραγίδα του τετρακύλινδρου. Τι παραπάνω να ζητήσει κανείς από μια τέτοια μοτοσικλέτα; Υπάρχει κάτι που μπορεί να ζητήσει κανείς από το Kawasaki και αυτό είναι αγριάδα – να σε τρομάζει λίγο ρε παιδάκι μου… όπως άλλωστε το κάνει η εκπληκτική του σχεδίαση. Πιστεύω πως ένα «δόντι» στο πίσω γρανάζι είναι η λύση και τότε… catch me if you can!

    Τιμή: 13.490€. Η τιμή είναι αρκετά καλή, αλλά θα ήταν τέλεια αν συμπεριλάμβανε και μερικά ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως traction control και κάποιες χαρτογραφήσεις.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Τύπος κινητήρα Υγρόψυκτος, 4-χρονος εν σειρά τετρακύλινδρος
    Κυβισμός 1.043 κ.εκ.
    Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου Fuel injection φ38 mm x 4 (Keihin) με οβάλ δευτερεύουσες πεταλούδες
    Τύπος πλαισίου Διπλό σωληνωτό από αλουμίνιο
    Μέγιστη ιπποδύναμη 104.5 kW {142 PS} / 10,000 rpm
    Μέγιστη ροπή 111 Nm {11.3 kgf*m} / 7,300 rpm
    Μετάδοση 6-ταχύτητες με επαναφορά
    Τελική μετάδοση Αλυσίδα
    Φρένα, εμπρός Διπλοί ημίπλευστοι δίσκοι 310 mm τύπου μαργαρίτα, Διπλές δαγκάνες ακτινικής διάταξης, αντικριστές 4-πίστονες
    Φρένα, πίσω Μονός δίσκος 250 mm τύπου μαργαρίτα, Μονοπίστονη δαγκάνα
    Ανάρτηση, εμπρός Ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm με ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς
    Ανάρτηση, πίσω Οριζόντιος σύνδεσμος πίσω ανάρτησης, με αμορτισέρ αερίου, αδιαβάθμητη ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου
    Ρεζερβουάρ 17 Λίτρα
    Βάρος (πλήρης) 221 κιλά (ABS)
    Τιμή 13.490€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια