Δοκιμές Βαρκελώνης 4η ημέρα: Grosjean στην κορυφή, ο Alonso νοσηλεύεται

    Ο Γάλλος σημείωσε την ταχύτερη επίδοση με την πολύ μαλακή γόμα ενώ ο Ισπανός είχε ένα περίεργο ατύχημα

    Το πρώτο 4ήμερο χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη ολοκληρώθηκε με τον Romain Grosjean να σημειώνει την ταχύτερη επίδοση. Το 1:24.067 του Γάλλου είναι ότι καλύτερο έχουμε δει αυτές τις ημέρες στο Circuit de Catalunya. Στη 2η θέση βρέθηκε ο Nico Rosberg δείχνοντας τις διαθέσεις της Mercedes για το 2015 και στην 3η θέση ο Daniil Kvyat. Η τελευταία ημέρα των δοκιμών είχε πολλές κόκκινες σημαίες και δύο ατυχήματα. Το ένα από αυτά ήταν αρκετά σοβαρό. Ο Fernando Alonso βρίσκεται σε νοσοκομείο της Βαρκελώνης αλλά ευτυχώς χωρίς τραυματισμούς. Ας δούμε αναλυτικά πώς εξελίχθηκε η ημέρα ανά ομάδα.

    Lotus-Grosjean

    Ο Γάλλος επέστρεψε στο cockpit της E23 και το εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η Lotus έχει μεταμορφωθεί με τον κινητήρα της Mercedes και το δείχνει, δεν κρύβεται. Την 1η ημέρα και την 3η ημέρα ο Maldonado ήταν στην κορυφή και σήμερα ο Grosjean. Ο Γάλλος αφού πραγματοποίησε εκτεταμένες αεροδυναμικές δοκιμές το πρωί, φούλαρε το ρεζερβουάρ της E23 το απόγευμα και πραγματοποίησε προσομοίωση αγώνα. Αφού ολοκληρώθηκε με επιτυχία επικεντρώθηκαν σε προσομοίωση κατατακτηρίων. Εκεί ήταν που φόρεσε την πολύ μαλακή γόμα και κόντεψε να σπάσει το φράγμα του 1:24. Η Lotus εκτός από γρήγορη είναι και αξιόπιστη, ο Grosjean συμπλήρωσε 111 γύρους. Έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν.

    grosjean-barca-test-15-face

    Mercedes-Rosberg

    Μπορεί η επίδοση του Grosjean να μας εντυπωσίασε αλλά λίγο αργότερα ο Rosberg βάλθηκε να μας τρελάνει. Ο Γερμανός σημείωσε το 1:24.321 με τη μέση γόμα στέλνοντας μήνυμα στον ανταγωνισμό. Η Mercedes μας είχε δώσει ένα μικρό δείγμα με τον Hamilton τη 2η ημέρα αλλά σήμερα έβγαλε… δόντια. Ο Rosberg ήταν ο πιο δραστήριος οδηγός, αυτή τη φορά όχι με διαφορά, συμπληρώνοντας 131 γύρους με την W06. Βέβαια η ημέρα του δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο καθώς στους πρώτους γύρους έκανε λάθος και βγήκε στην αμμοπαγίδα. Λίγο αργότερα βέβαια επέστρεψε στην πίστα χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο Rosberg παραδέχτηκε ότι έκανε λάθος με κρύα ελαστικά. Το πρόγραμμα της Mercedes περιελάμβανε αεροδυναμικές δοκιμές και δουλειά στο set-up και τον κινητήρα σε μεγάλες αποστάσεις. Το 4ήμερο στη Βαρκελώνη έδειξε ότι η Mercedes έχει ακόμα το πάνω χέρι.

    rosberg-barca-test-15-3

    Red Bull-Kvyat

    Ο Ρώσος είχε άλλη μια γεμάτη ημέρα με την RB11 συμπληρώνοντας 104 γύρους. Το πρωί η RBR πραγματοποίησε εκτεταμένες αεροδυναμικές δοκιμές δοκιμάζοντας διάφορους αισθητήρες πάνω στην RB11 και στη συνέχεια δούλεψε πάνω στα ελαστικά της Pirelli. Το απόγευμα οι «ταύροι» επικεντρώθηκαν σε μικρά stint αξιολογώντας τις επιδόσεις τους με όλα τα διαθέσιμα P Zero, εκτός των κόκκινων. Ο Kvyat τελικά σημείωσε την 3η ταχύτερη επίδοση με τη μαλακή γόμα. Η Red Bull έδειξε πως έχει κάνει βήματα προόδου στη Βαρκελώνη. Μπορεί την πρώτη ημέρα να ταλαιπωρήθηκε λίγο με τον κινητήρα της Renault αλλά οι επόμενες ημέρες ήταν άκρως παραγωγικές. Τώρα περιμένουμε να δούμε το τελευταίο πακέτο αναβαθμίσεων για το τελευταίο 4ήμερο πριν την Αυστραλία.

    kvyat-barca-test-15-3

    Sauber-Nasr

    Άλλη μια δύσκολη ημέρα για την ελβετική ομάδα. Ο Nasr στο πρωινό σκέλος είχε μόλις 3 γύρους καθώς η C34 είχε μηχανικά προβλήματα που τον καθήλωσαν στα pit. Οι μηχανικοί δούλεψαν για άλλη μια φορά… τέρμα γκάζι κι ετοίμασαν το μονοθέσιο για το απόγευμα. Να θυμίσουμε ότι η Sauber χθες έχασε τη μισή ημέρα λόγω προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το απόγευμα τουλάχιστον ήταν γεμάτο για τον Nasr ο οποίος συμπλήρωσε 73 γύρους και σημείωσε τον 4ο χρόνο. Η ταχύτερη επίδοση του Βραζιλιάνου σημειώθηκε με την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli και είναι ότι ταχύτερο έχουμε δει από τη Sauber μέχρι στιγμής. Η C34 ενώ στη Jerez έδειχνε δυνατή μόλις πάτησε πόδι στο απαιτητικό Circuit de Catalunya έδειξε τις αδυναμίες της. Το μονοθέσιο δεν αντιδρά όπως θα ήθελαν και τα προβλήματα που παρουσιάζονται τους πάνε πίσω, όμως έχουν ακόμα 4 ημέρες δοκιμών την επόμενη εβδομάδα.

    nasr-barca-test-15-3

    Williams-Bottas

    Ο Bottas σήμερα είχε όλη την ημέρα στη διάθεσή του. Χθες η Williams προπονήθηκε στα pitstop, σήμερα έκανε δουλειά στην πίστα. Το πρωί, παραδοσιακά, είχαν αεροδυναμικές δοκιμές και αξιολόγηση διάφορων αλλαγών στην FW37. Το απόγευμα ο Bottas πραγματοποίησε προσομοίωση αγώνα αλλά είδαμε και μερικά μικρά stint με μικρότερο φορτίο καυσίμου. Σε αυτά τα μικρά stint ήταν που πέτυχε την 5η ταχύτερη επίδοση με τη μέση γόμα. Δεν είναι ότι καλύτερο έχουμε δει από τη Williams καθώς ο Massa έχει μπει στο 1:24 τη 2η ημέρα. Ο Bottas έκανε 129 γύρους, 2 λιγότερους από τον Rosberg, και ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμά του. Η Williams τολμώ να πω ότι ακόμα κρύβεται και θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τις αναβαθμίσεις την επόμενη εβδομάδα.

    bottas-barca-test-15

    Toro Rosso-Sainz Jr.

    Ο Ισπανός ήταν ο δεύτερος οδηγός που είχε ατύχημα σήμερα. Λίγες ώρες μετά το ατύχημα του Alonso ο Sainz έχασε τον έλεγχο της STR10 στη στροφή 3 κι έπεσε στα προστατευτικά ελαστικά. Ο επικεφαλής της ομάδας, Franz Tost, δήλωσε πως ακόμα εξετάζουν τα δεδομένα της τηλεμετρίας ώστε να δουν τι συνέβη. Όμως δίνει μια πιθανότητα ο άνεμος να έχει επηρεάσει την ισορροπία του μονοθεσίου. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Sainz είχε συμπληρώσει 88 γύρους και είχε πραγματοποιήσει δοκιμές σε μεγάλες αποστάσεις με τη μέση και τη σκληρή γόμα. Ο ταχύτερος χρόνος του σημειώθηκε με μαλακή γόμα. Η STR έχει δείξει καλά σημάδια μέχρι στιγμής, κυρίως αξιοπιστίας και μετά απόδοσης.

    sainz-barca-test-15-2

    Vettel-Ferrari

    Η SF15-T σήμερα έμεινε στην κάτω μεριά του πίνακα με τον Vettel να σημειώνει τον 7ο χρόνο το πρωί. Ο Γερμανός αυτή τη φορά απέφυγε το λάθος με κρύα ελαστικά και δούλεψε χωρίς διακοπή. Όλα αυτά βέβαια για το πρωινό σκέλος καθώς το απόγευμα έμεινε σχεδόν 3 ώρες στα pit. Όταν ξεκίνησε το απογευματινό σκέλος βγήκε στην πίστα και πραγματοποίησε δύο μικρά stint με τη σκληρή γόμα. Στη συνέχεια καθηλώθηκε στο γκαράζ για σχεδόν 3 ώρες. Βγήκε στην πίστα τα τελευταία 15 λεπτά για μερικούς ακόμα γύρους. Η Ferrari δεν ενημέρωσε σχετικά, αλλά όλα δείχνουν ότι αντιμετώπισαν κάποιο μηχανικό πρόβλημα. Μπορεί η τελευταία ημέρα να μην εξελίχθηκε καλά για τη Scuderia αλλά η εικόνα της μέχρι στιγμής είναι πολύ ενθαρρυντική. Έχουν γίνει μεγάλα βήματα προόδου και στο επόμενο τεστ θα δούμε περισσότερα.

    vettel-barca-test-15-4

    Force India-Hulkenberg

    Σήμερα ήταν σειρά του Hulk. Ο Γερμανός πάτησε πίστα για πρώτη φορά φέτος αλλά δυστυχώς με το μονοθέσιο του 2014. Το πρόγραμμα της ομάδας ήταν η αξιολόγηση των νέων ελαστικών της Pirelli, τα οποία είναι πιο σκληρά. Ο Hulkneberg είχε την ευκαιρία να πάρει την πρώτη γεύση συμπληρώνοντας 36 γύρους. Η VJM07 έμεινε αρκετά μέσα στα pit σήμερα και μάλλον ήθελαν να… σώσουν τον κινητήρα της Mercedes. Όμως δεν τα κατάφεραν. Το απόγευμα ο κινητήρας παρέδωσε και η ημέρα ολοκληρώθηκε πρόωρα για τη Force India. Να πούμε ότι ήταν κινητήρας του 2014 κι όχι του 2015.

    hulk-barca-test-15

    McLaren-Alonso

    Ο Alonso όπως αναφέραμε πιο πάνω νοσηλεύεται σε νοσοκομείο της Βαρκελώνης για προληπτικούς λόγους μετά το ατύχημα που είχε μεταξύ των στροφών 3-4. Η MP4-30 έπεσε στον εσωτερικό τσιμεντένιο τοίχο κι ο Ισπανός μεταφέρθηκε αμέσως σε νοσοκομείο με ελικόπτερο. Η McLaren ανέφερε ότι είχε τις αισθήσεις του και μιλούσε με τους ιατρούς. Στη συνέχεια η αξονική τομογραφία που έγινε έδειξε ότι δεν υπάρχουν τραυματισμοί και οι ιατροί του έδωσαν το ΟΚ. Όμως παρέμεινε στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους.

    alonso-barca-test-15-3

    Το ατύχημα, όπως λέει ο Vettel που ακολουθούσε τον Alonso, ήταν πολύ περίεργο. Ο Ισπανός κινούταν με 150χλμ/ώρα περίπου όταν ξαφνικά η MP4-30 κινήθηκε δεξιά κι έπεσε στον τοίχο. Ακόμα δεν υπάρχει κάποια επίσημη αναφορά για τα αίτια της σύγκρουσης. Όμως αν κρίνουμε από το ότι ο άνεμος μάλλον επηρέασε την ισορροπία της STR του Sainz μπορεί να δοθεί μια εξήγηση και για το ατύχημα του Alonso. Όμως υπάρχουν και αναφορές που μιλούν για ξαφνική αδιαθεσία του Ισπανού μέσα στο cockpit η οποία οδήγησε στο ατύχημα. Θα πρέπει να κάνουμε υπομονή όμως και να περιμένουμε την ανακοίνωση της McLaren.

    alonso15

    Όσον αφορά τώρα στην απόδοση της MP4-30 δεν προλάβαμε να δούμε και πολλά. Η ομάδα καθυστέρησε να βγάλει το μονοθέσιο το πρωί καθώς ετοίμαζε μια τελευταία λύση για το MGU-K που την ταλαιπωρεί. Χθες το βράδυ έφτασε στη Βαρκελώνη ένα νέο υλικό σφράγισης του MGU-K, το οποίο πιθανόν να λύνει το πρόβλημα και να επιτρέπει τη χρήση του σε πλήρη ισχύ. Θα χρειαστεί να περιμένουμε μερικές ημέρες ακόμα για να δούμε αν τελικά βρήκαν τη λύση.

    Το τρίτο και τελευταίο 4ήμερο δοκιμών συνεχίζεται στις 26/2 με 1/3 στο Circuit de Catalunya.

    Αποτελέσματα 4ης ημέρας

    ΘΟδηγόςΟμάδαΧρόνοςΓύροι
    1Romain GrosjeanLotus1:24.067111
    2Nico RosbergMercedes1:24.321131
    3Daniil KvyatRed Bull Racing1:24.941104
    4Felipe NasrSauber1:24.95673
    5Valtteri BottasWilliams1:25.345129
    6Carlos Sainz jrToro Rosso1:25.60588
    7Sebastian VettelFerrari1:26.31276
    8Nico HulkenbergForce India1:26.59136
    9Fernando AlonsoMcLaren1:27.95620

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια