Live Test: Honda CRV 1.6 i-DTEC 2WD

    Το Honda CRV είναι ψηλό και μεγάλο. Κλασικό SUV. Παράλληλα όμως είναι 2WD και με κινητήρα μόλις 1.6 λίτρα. Άρα πολύ ενδιαφέρον.

    Ούτε αυτή την εβδομάδα μείναμε χωρίς Honda στο  Live Test του Motornews, καθώς έχουμε το CRVΣε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου

    Μετά από τρεις εβδομάδες με Honda, ο αποχωρισμός του CRV έτεινε να είναι σπαραξικάρδιος. Κατέληξε και γκρίζα η μέρα με βροχή και βαριά σύννεφα και ήρθε να συνεπικουρήσει απόλυτα την ψυχολογική μας κατάσταση. Αυτό το αυτοκίνητο είναι η επιτομή του οικογενειακού SUV, καθώς κινείται σχεδόν με αναθυμιάσεις, χωράει την Άρτα και τα Γιάννενα, είναι πλήρως εξοπλισμένο και σε μήκος είναι μικρότερο από ένα συμβατικό μεσαίο μοντέλο. Μέχρι και fish eye καθρέφτη στη θήκη για τα γυαλιά έχει, ώστε να παρακολουθείς τα τεκταινόμενα στο πίσω κάθισμα. Στο οδόμετρο η ένδειξη έδειχνε 34.000 χλμ. και όμως σου έδινε την αίσθηση ότι για πρώτη φορά κυλούσε τους τροχούς του στην άσφαλτο. Αλλά και στο χώμα δεν λέει όχι, αφού τα 16 περίπου εκατοστά της απόστασης από το έδαφος δεν είναι για trial, αλλά σε χαραγμένους χωματόδρομους δεν θα βρει πουθενά.

    Honda CRV 2wd 10Honda CRV 2wd 11

    Σαν βγήκαμε στον πηγαιμό για την αντιπροσωπεία μας ήρθε στο μυαλό και το κόστος. Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά  θα συμφωνήσω μαζί σας ότι τα 28.700€ που κοστίζει με απόσυρση η πλούσια έκδοση της δοκιμής είναι ένα σοβαρό ζήτημα στις μέρες μας.

    Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου

    Θα περίμενε κανείς πως το CRV με το αμάξωμα των περίπου 4,6 μέτρων θα αποτελούσε πρόβλημα μέσα στην πόλη, ειδικά στη στάθμευση. Τόσο ο κανείς όσο και εμείς όμως πλανηθήκαμε πλάνην οικτράν, γιατί το CRV είναι αφενός πανεύκολο στην οδήγηση, αφετέρου  διαθέτει κάμερα πίσω και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός. Που σημαίνει, πολύ απλά, ότι παρκάρεις στη σχισμή της βελόνας, ήτοι για να εξηγούμαστε με μόλις πέντε πόντους εμπρός και άλλους τόσους πίσω ελεύθερο πεδίο. Ταυτόχρονα, κάποια στοιχεία ευκολίας όπως η εντελώς αυτόματη και με μια κίνηση αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων -από χειριστήρια στο χώρο αποσκευών- καθιστούν το CRV πολύτιμο σύμμαχο στην καθημερινότητα και όχι πέτρα στο λαιμό, όπως τα περισσότερα μεγάλα SUV.

    Honda CRV 2wd 7 IMG_0987

    Είναι πραγματικά από τις σπάνιες φορές που οδηγείς ένα τέτοιου μεγέθους αυτοκίνητο και νιώθεις πως όχι μόνο δεν προκαλείς, αλλά τηρείς απόλυτα την πολιτική ορθότητα. Προσθέστε και τη μέση κατανάλωση που έχει κολλήσει στα 5,5 λίτρα/100 χλμ., ίδια και μικρότερη από αυτή που έχουμε δει σε πολλά αυτοκίνητα αποκλειστικά αστικής χρήσης, για να αντιληφθείτε πως το CRV όχι μόνο κινείται, αλλά και προσαρμόζεται ιδανικά σε όλες τις συνθήκες.

    Τρίτη 24 Φεβρουαρίου

    Το CRV εξετέλεσε στο έπακρο τα καθήκοντα για τα οποία κατασκευάστηκε το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας. Διένυσε συνολικά 700 περίπου χιλιόμετρα πλήρες φορτίου και  περιηγήθηκε σε χωμάτινους δασικούς δρόμους. Έτσι απέδειξε ότι παρότι η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, το ρεπερτόριο των δυνατοτήτων του, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος,  είναι σαφώς εμπλουτισμένο σε σχέση με  αυτό ενός συμβατικού μεσαίου πεντάθυρου.

    Honda CRV 2wd 6

    Αυτή ήταν η εικόνα του χώρου αποσκευών του CRV το Σάββατο 21 Φεβρουαρίου, καθ’ οδόν προς την Πελοπόννησο. Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε εκμεταλλευτήκαμε μέχρις εσχάτων τα 589 λίτρα όγκου που δηλώνει η Honda, με την ευχέρεια που δίνει το πολύ μεγάλο άνοιγμα, το κανονικό σχήμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Λίγο πιο μπροστά πέντε επιβάτες ταξίδεψαν με πραγματικά εντυπωσιακή άνεση, καθώς, όπως σε όλα σχεδόν τα μοντέλα της Honda, στο πίσω κάθισμα δεν υπάρχει τούνελ μετάδοσης με αποτέλεσμα και ο μεσαίος επιβάτης να μην υπόκειται στο σύνηθες μαρτύριο “πόδια ψηλά ή δεξιά – αριστερά”. 

    Για το τέλος αφήσαμε τη μέση κατανάλωση, που με προφανώς χαλαρό αλλά όχι αργό ρυθμό, παρουσίασε την ένδειξη της επόμενης εικόνας. Για έναν κινητήρα με το σφρίγος του i-DTEC που έχει να κινήσει 1.500 περίπου κιλά αμαξώματος + 350 κιλά φορτίο, αυτό το νούμερο είναι ένα μικρό θαύμα και μας έκανε να υποκλινόμαστε στη σύγχρονη τεχνολογία των diesel.

    Honda CRV 2wd 5

    Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου

    Τα καραγκιοζιλίκια αυτές τις ημέρες έχουν την τιμητική τους, ευτυχώς όχι στο εσωτερικό του CRV. Στο οποίο, όπως και στα περισσότερα ιαπωνικά αυτοκίνητα οφείλουμε να ομολογήσουμε, μπαίνεις και νιώθεις σαν να γεννήθηκες εκεί μέσα. Θέση οδήγησης, εργονομία και ορατότητα είναι έξοχα, ενώ συνολικά το περιβάλλον είναι αγχολυτικό και χαλαρωτικό. Πολύ σημαντικό στοιχείο απόλαυσης της οδήγησης αποτελούν τα χειριστήρια ενός αυτοκινήτου και κυρίως το τιμόνι και ο επιλογέας των σχέσεων μετάδοσης. Στο CRV είναι προσεγμένα, τόσο ως αίσθηση, όσο και ως προς τη σωστή τοποθέτησή τους σε σχέση με το κάθισμα. Προσθέστε μια δόση απόλυτα γραμμικού συμπλέκτη, πασπαλίστε με σωστά φρένα και σβήστε με άμεση απόκριση του κινητήρα. Τι θα κάνατε εσείς με ένα τέτοιο αυτοκίνητο και τρεις μέρες ελεύθερες; Ταξίδι είπατε; Φύγαμε…

    Honda CRV 2wd 2 Honda CRV 2wd 3

    Σχόλια

    Σχόλια