Motornews Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport

    Η ζωή δεν είναι πάντα δίκαιη. Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά το Civic που, βάσει της απόδοσής του, θα έπρεπε να έχει κατακλύσει τους δρόμους μας.

    Πίσω στο έτος 2008 η παγκόσμια οικονομική κρίση ταρακούνησε συθέμελα τις βιομηχανίες αυτοκινήτου. Για τη Honda σήμανε την περικοπή του προγράμματος έρευνας και εξέλιξης και την αποχώρησή της από τη Formula 1, ώστε να μπορέσει να στηρίξει την ύπαρξή της. Την ίδια περίοδο οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, πολλοί από αυτούς χάρη στην κρατική χρηματοδότηση που τους εξασφάλισε τη βιωσιμότητά τους,  πλειοδοτούσαν στην αγορά με μικρούς turbo κινητήρες, τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου, κερδίζοντας το στοίχημα της εμπορικής επιτυχίας. Έτσι η Honda βρέθηκε το 2011 να λανσάρει την ευφυή σχεδιαστικά 9η γενιά του Civic με κινητήρες, το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς, αδιάφορους.

    Honda Civic 18

    Ο πρώτος πραγματικά νέος, μηχανολογικά σύγχρονος και εμπορικά ενδιαφέρον κινητήρας τοποθετήθηκε στο Civic 9ης γενιάς μόλις το 2013 και δεν είναι άλλος από τον 1.6 i-DTEC της δοκιμής. Με ισχύ 120 ίππους, ροπή 300 Nm και πρωτοποριακή τεχνολογία μείωσης του βάρους και αύξησης της ταχυστροφίας του, είναι ένα από τα καλύτερα σύνολα με καύσιμο πετρέλαιο στην κατηγορία των 1.6 λίτρων, αλλά και από τα τελευταία που παρουσιάστηκαν στην αγορά.

    Ουσιαστικά διαφορετικό

    Όπως ήδη αναφέρθηκε οι σχεδιαστές του Civic 9ης γενιάς δημιούργησαν ένα μικρό – μεσαίο μοντέλο με πολύ ουσία. Αισθητικά το αυτοκίνητο ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο, ανεξαρτήτως κατηγορίας, τόσο όσον αφορά στη σχεδίαση του αμαξώματος, όσο και του εσωτερικού. Δυναμικό, φουτουριστικό και προκλητικό, καταφέρνει να συνδυάσει ένα εντυπωσιακό αμάξωμα με μεγάλους χώρους στο εσωτερικό και λύσεις πρακτικότητας μοναδικές.

    Μια από τις ευφυείς χωροταξικά λύσεις στο Civic αφορά την τοποθέτηση του δοχείου καυσίμου περίπου στο κέντρο του αμαξώματος, κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη σχεδίαση της πίσω ανάρτησης ώστε να καταλαμβάνει τον ελάχιστο δυνατό χώρο, επέτρεψαν αφενός την υιοθέτηση του συστήματος magic seat στα πίσω καθίσματα, αφετέρου την απελευθέρωση χώρου αποσκευών όγκου 407 λίτρων, από τους κορυφαίους στην κατηγορία.

    Honda Civic 6 Honda Civic 20

    Στα παραπάνω προσθέστε και το επίπεδο πάτωμα, που επιτρέπει την άνετη φιλοξενία τρίτου επιβάτη στο κέντρο του πίσω καθίσματος και έχετε την πλήρη εικόνα ενός αισθητικά ιδιαίτερου, πλην όμως κορυφαία πρακτικού αμαξώματος. Σε συνδυασμό δε με το νέο κινητήρα πετρελαίου i-DTEC, πραγματικά δεν μένει τίποτα περισσότερο στον ανταγωνισμό από τη συνθηκολόγηση.

    Μετρ και στο diesel

    Ο κινητήρας είναι πραγματικά δυνατός και ταχύστροφος, αν και ελαφρά τραχύς στις ψηλές στροφές, αλλά αυτό είναι το τελευταίο που θα απασχολήσει τον οδηγό, καθώς για να φτάσει στις στροφές «ακουστικής δυσαρέσκειας» τα χιλιόμετρα κίνησης έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα νόμιμα, για να μην πω τα λογικώς αποδεκτά. Με τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. το Civic 1.6 i-DTEC είναι ένα πραγματικά γρήγορο αυτοκίνητο.

    Honda Civic 1 Honda Civic 7

    Αν τώρα αυτή η ιδιότητα –της επίτευξης υψηλών επιδόσεων- σας αφήνει παγερά αδιάφορους δεδομένων των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας, τότε η μέση κατανάλωση των 5,2 λίτρων φτηνού diesel που είδαμε στο τέλος της δοκιμής μάλλον θα σας ενθουσιάσει. Επιτυγχάνεται δε αυτή η τιμή χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να παρακολουθήσει 10 σχολεία οικονομικής οδήγησης ή να σέρνεται μονίμως δεξιά παίζοντας το παιχνίδι «αναζήτηση κούρσας» και χαιρετώντας συναδελφικά τους ταξιτζήδες. Για να έχετε δε και το σκύλο χορτάτο και την πίτα ολόκληρη, δεν πληρώνετε ούτε τέλη κυκλοφορίας, καθώς οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 98 γρ./χλμ.

    Απολαυστική επίγευση

    Για το τέλος αφήσαμε ίσως το καλύτερο και πιο παραμελημένο εσχάτως στοιχείο της σχέσης μας με ένα αυτοκίνητο: την απόλαυση της οδήγησης. Με το Honda Civic δεν σου λείπει τίποτα –διαθέτει ένα στιβαρό αμάξωμα, αναλογικά άμεσο και με καλή πληροφορία σύστημα διεύθυνσης, εξαιρετικής ακρίβειας κιβώτιο και μια σφιχτή πλην ενδοτική ανάρτηση που σε αφήνει να αποφασίσεις τον τρόπο που θες να οδηγήσεις το αυτοκίνητο. Έτσι και με δεδομένη την επαρκή ισχύ και τη μεγάλη ροπή, έχεις όλα τα όπλα να απολαύσεις τις μετακινήσεις σου, όχι απλά να μεταφέρεσαι.

    Honda Civic 12 IMG_0881

    Το συμπέρασμα επομένως δεν μπορεί να είναι άλλο από το ότι το Honda Civic, με τον κινητήρα diesel, κερδίζει αυτοδικαίως μια θέση στην κορυφή της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων πεντάθυρων μοντέλων της αγοράς. Οι λόγοι για να μην το προτιμήσει κανείς μπορούν να είναι μόνο καθαρά υποκειμενικοί –λόγου χάριν η αισθητική- ή οικονομικοί, καθώς το Civic δεν είναι από τα φτηνότερα δείγματα στα 22.770€ που κοστίζει η κορυφαία έκδοση Sport της δοκιμής με απόσυρση ή στα 21.170€ της βασικής έκδοσης Comfort. Τα δεδομένα ίσως αλλάζουν και πάλι αν ο υποψήφιος αγοραστής συνυπολογίσει την αξιοπιστία, την ευκολία και το κόστος μεταπώλησης, καθώς και το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης. Εδώ  όμως το λόγο έχουν τα calculator, όχι εμείς.

    Αδάμ Αλέξανδρος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.597 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς120 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ
    Ροπή300 Nm στις 2.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO298 γρ./χλμ
    Μήκος4,300 μέτρα
    Πλάτος1,770 μέτρα
    Ύψος1,470 μέτρα
    Μεταξόνιο2,595 μέτρα
    Βάρος1.310 κιλά
    Χώρος αποσκευών407 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4.1 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.5 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.7 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα10,5″
    Τελική ταχύτητα207 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 21.170€ (με απόσυρση)

     

    Σχόλια

    Σχόλια