Motornews Test: Skoda Octavia 1.4 TSI G-Tec

    Το χαρισματικό Octavia έρχεται να κάνει τη διαφορά από πολύ νωρίς στην αγορά των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο για καύσιμο, παίρνοντας με το καλημέρα το στέμμα.

    Οι αρετές του –κατ’ όνομα και μόνο- μικρομεσαίου Octavia της Skoda, είναι πολλές και κατ’ επανάληψη τις έχουμε θαυμάσει. Ειδικά σε αυτή την πραγματικά χαρισματική τελευταία γενιά του μοντέλου που η ποιότητα συναγωνίζεται τους χώρους, για να συνθέσουν μαζί με όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του μοντέλου μια πραγματικά άπαιχτη πρόταση αγοράς.

    Skoda Octavia GTEC 2_resize

    Οι γνωστές και μη εξαιρετέες αρετές του Octavia, έρχονται να «ταιριάξουν» ιδανικά με την έξτρα οικονομία που προσφέρει το σύστημα εναλλακτικού καυσίμου που στην προκειμένη περίπτωση είναι εργοστασιακό και αφορά τη χρήση φυσικού αερίου. Η έκδοση ονομάζεται GTec και προσβλέπει στην κάλυψη της ανάγκης όλων όσοι ψάχνονται να… καταποντίσουν την κατανάλωση του αυτοκινήτου τους, περιορίζοντας έτσι σημαντικά τα έξοδα της μετακίνησής τους. Σε αυτό το τελευταίο, παίζει φυσικά το ρόλο της και η απαλλαγή του αυτοκινήτου από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Η τυπική διαδικασία μιας δοκιμής περιλαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα με ένα αυτοκίνητο, σε μικτές συνθήκες κίνησης. Το Octavia GTec σε αυτή τη διαδικασία λοιπόν, αποκαλύφθηκε και έφερε άλλη μια αρετή στο προσκήνιο, για να την προσθέσει στις υπόλοιπες και να γίνει αυτό που λέγαμε νωρίτερα: μια άπαιχτη πρόταση αγοράς. Είναι από τις σπάνιες εκείνες περιπτώσεις αυτοκινήτων που σε βάζουν στη λογική της σκέψης «γιατί να πάρω κάτι άλλο με τα ίδια χρήματα» ακόμα και όταν δεν έχεις ανάγκη τόσο μεγάλους χώρους ή δεν σου αρέσει ενδεχομένως κάτι από την αύρα της μάρκας, του μοντέλου ακόμα- ακόμα και όταν σε ενδιαφέρει κάτι από τον κόσμο της μοτοσικλέτας.

    Skoda Octavia GTEC 4_resize

    Κατά τη διάρκεια του live test του μοντέλου, μείναμε με το στόμα ανοιχτό όταν για 371 χιλιόμετρα, χρειαστήκαμε μόλις 12 ευρώ για καύσιμο. Αυτό σημαίνει πως για κάθε 100 χιλιόμετρα, το κόστος είναι 3,2 ευρώ– τη στιγμή που μια πολύ χαμηλή κατανάλωση βενζίνης για κίνηση σε ανοιχτό δρόμο, όπως για παράδειγμα είναι τα 4,4 λτ./100 χλμ., χρειάζονται 5,72€ (με τιμή λίτρου 1,3 ευρώ που είναι μεν πολύ χαμηλή αλλά «έπαιξε» για λίγο σε αρκετά πρατήρια). Για να κλείσουμε με το κόστος, αυτό που πρέπει να υπογραμμίσουμε είναι πως πιο φτηνά, βγαίνει μόνο ένα ταξίδι με ηλεκτροκίνητο μοντέλο με φόρτιση από πρίζα- αλλά και αυτό μόνο στη θεωρία, αφού προς το παρόν δεν υπάρχει αμιγώς ηλεκτροκίνητο με εξωτερική φόρτιση και τέτοια αυτονομία.

    Skoda Octavia GTEC 8_resize

    Κρατήστε την παραπάνω παράγραφο γιατί από μόνη της είναι ένας καλός λόγος για να δει κανείς την αγορά ενός αυτοκινήτου με φυσικό αέριο. Από εκεί και πέρα, όταν «πατήσεις» τον «πλανήτη» φυσικό αέριο, ψάχνοντας θα φτάσεις στον… μονόδρομο που λέγεται Skoda Octavia G-Tec, γιατί πολύ απλά, με την τιμή του αναιρεί οποιαδήποτε άλλη επιλογή- ακόμα και εκ των ανταγωνιστικών του Ομίλου VW. Για να το κάνουμε λίγο πιο συγκεκριμένο, τα «ομοούσια» Audi A3, Seat Leon και VW Golf, με τα οποία το Octavia G-Tec έχει κοινά μηχανικά μέρη και πλατφόρμα (την περίφημη MQB που έχει γίνει τσίχλα στο στόμα όλων των «ειδικών») είναι πιο ακριβά. Από λίγο έως πολύ, δεν έχει σημασία αφού μεταξύ τους μπορεί να συγκρίνονται με βάση το μέγεθος, το Octavia όμως κάνει τη διαφορά καθώς είναι σημαντικά καλύτερο σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους που προσφέρει για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως το Audi A3 έχει τιμή εκκίνησης τα 27.000€ και το πιο λογικά κοστολογημένο Seat Leon ξεκινά από τα 19.650€, τη στιγμή που το Skoda Octavia GTec διατίθεται με τιμή εκκίνησης τα 18.410€. Η τιμή αυτή είναι η καλύτερη αναλογικά, απέναντι σε όλα τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου της ελληνικής αγοράς- που δεν είναι και λίγα. Ανεξαρτήτως μεγέθους πάντως, υπάρχουν 19 προτάσεις που μπορεί να βρει όποιος ενδιαφέρεται.

    Skoda Octavia GTEC 7_resize

    Λίγα είναι αυτά που μπορούμε να προσθέσουμε αναφορικά με τη δοκιμή του Octavia. Οι επιδόσεις του και γενικότερα η απόδοση του κινητήρα είναι στα γνωστά πολύ πολιτισμένα στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η εταιρεία (και ο Όμιλος γενικότερα, για να είμαστε δίκαιοι). Οι 110 ίπποι του «κρατημένου» κινητήρα (που τον έχουμε δει και σε πολύ δυνατότερες εκδόσεις) μοιάζουν να είναι αρκετοί για τις ανάγκες του μεγάλου αμαξώματος. Έχουν αρκετά μεγάλο εύρος στροφών στις οποίες εμφανίζονται σταθερά (από τις 4.800 έως τις 6.000 σ.α.λ.) και έτσι καλύπτεται εν μέρει το handicap από τις δυνατότερες εκδόσεις του κινητήρα. Η ροπή είναι 20,4 kgm και παρουσιάζεται από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Στην πράξη, το σκαλοπάτι της απόδοσης είναι αρκετά μεγάλο, μια και πριν τις 1.500 σ.α.λ. ο 1.400άρης αδρανεί. Από εκεί και πάνω όμως, είναι γραμμικός σε απόδοση και ιδιαίτερα πρόθυμος με όλες τις σχέσεις του κιβωτίου.

    Skoda Octavia GTEC 5_resize

    Στο δρόμο το πάτημα είναι όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του Octavia. Με μια λέξη περιγράφεται ως «αρχοντικό», μια και είναι όσο «ανοιχτό» θέλει ο οδηγός για να νιώθει σταθερότητα σε κάθε περίπτωση αλλά και όσο σπορτίφ θα αναζητήσει κάποιες στιγμές. Με βάση το μέγεθος του αυτοκινήτου θα περίμενε κανείς πως το πεδίο δράσης του θα είναι μόνο η εθνική οδός με τις ανοιχτές καμπές αλλά το Octavia κρύβει άλλη μια ευχάριστη έκπληξη με την αρκετά «κοφτερή» συμπεριφορά του που «φουσκώνει» την περηφάνια του οδηγού και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

    Skoda Octavia GTEC 15_resize

    Όλα τα παραπάνω έχουν άλλη «γεύση» αν θυμόμαστε πως αφορούν 5 επιβάτες που ταξιδεύουν άνετα μέσα στη φιλόξενη καμπίνα του Octavia. Ακόμα και οι αποσκευές τους, παρά το «κούρεμα» της χωρητικότητας κατά 130 λίτρα λόγω των δεξαμενών του φυσικού αερίου (που γεμίζουν με 15 κιλά CNG που διατηρούνται σε πίεση 200 bar) που βρίσκονται από κάτω, θα είναι μπόλικες (460 λίτρα) και θα μεταφερθούν με άνεση. Αυτό που μένει να διευθετηθεί είναι το θέμα με τη διαθεσιμότητα του καυσίμου μια και τα πρατήρια που διαθέτουν φυσικό αέριο είναι μόλις 4 σε όλη την επικράτεια (3 στην Αθήνα και 1 στη Θεσσαλονίκη). Ακόμα και με την πρόσθεση των 3 επιπλέον που αναμένονται μέχρι το τέλος του 2015, είναι και πάλι λίγα. Όπως και να έχει πάντως, το Octavia με το διπλό καύσιμο δε θα προβληματιστεί, μια και αθροιστικά η αυτονομία του φτάνει και ξεπερνά τα 1.300 χιλιόμετρα. Η επιλογή της βενζίνης γίνεται αυτόματα όταν το φυσικό αέριο εξαντληθεί, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην περίπτωση των αυτοκινήτων που έχουν σύστημα υγραεριοκίνησης, ο κινητήρας εκκινεί πάντα με φυσικό αέριο.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.395 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς110 ίπποι στις 3.500 σ.α.λ
    Ροπή20.4 Kgm στις 1.500 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO297 γρ./χλμ
    Μήκος4,659 μέτρα
    Πλάτος1,814 μέτρα
    Ύψος1,461 μέτρα
    Μεταξόνιο2,686 μέτρα
    Βάρος1.390 κιλά
    Χώρος αποσκευών460 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4.0 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.0 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.5 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα8,6″
    Τελική ταχύτητα195 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 18.410€ (με απόσυρση)

    Skoda Octavia GTEC 15_resize Skoda Octavia GTEC 14_resize Skoda Octavia GTEC 13_resize Skoda Octavia GTEC 12_resize Skoda Octavia GTEC 8_resize Skoda Octavia GTEC 9_resize Skoda Octavia GTEC 10_resize Skoda Octavia GTEC 11_resize Skoda Octavia GTEC 7_resize Skoda Octavia GTEC 6_resize Skoda Octavia GTEC 5_resize Skoda Octavia GTEC 4_resize Skoda Octavia GTEC 3_resize Skoda Octavia GTEC 2_resize

    Σχόλια

    Σχόλια