Motornews Test: Vespa Primavera 150 3V ABS

    Η Primavera είναι η καλύτερη απόδειξη της παράδοσης και του σεβασμού που κρατάει η Vespa στα μοντέλα της

    Η νέα γενιά Primavera της Vespa είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να διαπιστώσει κανείς το πόσο η ιταλική φίρμα δίνει σημασία στο παρελθόν της.  Η νέα Primavera 150 σε ταξιδεύει στο παρελθόν καθώς έχει λεπτομέρειες οι οποίες παραπέμπουν στη δεκαετία του ‘70 όταν κυριαρχούσαν τα Vespini μόνο που πλέον είναι ένα απολύτως σύγχρονο και εκλεπτυσμένο μοντέλο που φέρει εις πέρας κάθε είδους μετακίνηση στην πόλη.

    Κλασική και σύγχρονη μαζί

    Η Vespa είχε ως βασικό στόχο στην αναβίωση της Primavera την άνεση, την ποιότητα και την ασφάλεια προκειμένου να μπει στη σύγχρονη εποχή με τα σωστά εφόδια. Ο σχεδιασμός και η εργονομία λοιπόν έχουν δεχτεί σημαντικές αλλαγές οι οποίες φαίνονται από την πρώτη στιγμή. Κοιτάζοντας και μόνο το τιμόνι, με τις νίκελ λεπτομέρειες, είσαι έτοιμος να περιστρέψεις τον αριστερό καρπό για να αλλάξεις ταχύτητα όπως στις δίχρονες Vespa, κάτι που δεν κάνεις φυσικά αφού πρόκειται για ένα σύγχρονο αυτόματο, τετράχρονο scooter. Το πάτωμα με τις μαύρες «ρίγες» ενισχύει την αίσθηση του κλασικού, το όργανο είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένο με πολλές ενδείξεις και επαρκέστατο φωτισμό το βράδυ, ενώ και τα φώτα είναι δυνατά, ιδιαίτερα η μεγάλη σκάλα. Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα ψηλά και πάνω από το scooter και το τιμόνι χαμηλότερα.

    Τεράστιο προσόν της μικρής Primavera είναι η άνεση στο παρκάρισμα καθώς το μέγεθός της επιτρέπει να χωρέσει παντού. Ακόμα και χωρίς το πλαϊνό σταντ, μόνο με το διπλό μπορείς να την βάλεις ακόμα και στο σπίτι σου… άλλωστε είναι τόσο όμορφη που άνετα βρίσκει χώρο σε ένα σαλόνι.

    Κινητήρας 3 αστέρων

    Η Vespa έχει τοποθετήσει στην Primavera τον καινούριο τετράχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα των 154cc με την κωδική ονομασία 3V λόγω των τριών βαλβίδων στον κύλινδρο. Το σύνολο το έχουμε συναντήσει ξανά στο Fly 150, ωστόσο μια δεύτερη ματιά κανέναν δεν έβλαψε, το αντίθετο μάλιστα μας έδωσε την ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε την ποιοτική δουλειά της Piaggio. Η ισχύς του συνόλου φτάνει τους 12,9 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. ενώ η ροπή αγγίζει τα 12,8 Nm στις 6.500 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ηλεκτρονικός ψεκασμός ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω ενός νέου αυτόματου κιβωτίου CVT. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι το αρχικό του «δάγκωμα» το οποίο χωρίς να το σκεφτείς, με το γύρισμα του δεξιού καρπού, αμέσως το ταχύμετρο δείχνει 30 Km/h. Το «μπαμ» που έχει σου δίνει ένα καλό πλεονέκτημα να ξεκινήσεις σβέλτα στα φανάρια και να ξεφύγεις λίγο από τα υπόλοιπα οχήματα. Από εκεί και έπειτα η επιτάχυνση είναι πιο ήρεμη και ομαλή, αλλά σταθερή μέχρι το ταχύμετρο να αγγίξει τα 100 Km/h.

    Σε κατηφορικό δρόμο η Primavera έδειξε στο όμορφο ταχύμετρό της 110 Km/h, αλλά εκεί είναι το όριό της. Η μετάδοση είναι καλή με αμεσότητα και χωρίς κραδασμούς ή περίεργους ήχους διατηρώντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της Piaggio σε αυτόν τον τομέα. Στην κατανάλωση τα πράγματα είναι εξαιρετικά καθώς η Vespa έμεινε με σχετικά ήρεμη οδήγηση κάτω από τα 3 λίτρα ανά 100Km, ένα εντυπωσιακό νούμερο αν αναλογιστεί κανείς τις επιδόσεις τις.

    Όμορφη βόλτα στην πόλη

    Ξεκινώντας τις βόλτες στην πόλη με την Primavera διαπιστώνει κανείς πως όσο περισσότερο την οδηγείς τόσο πιο πολύ αυτοπεποίθηση σου χαρίζει. Η μικρή Vespa είναι πραγματικά από τις πιο ευέλικτες μοτοσικλέτες που έχουμε οδηγήσει με αμεσότητα και ευκολία σε πολύ υψηλό βαθμό. Οι μικροί τροχοί των 11’’ και το νέο πιο άκαμπτο πλαίσιο την κάνουν να αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη χωρίς όμως να τρομάζει καθώς πατάει με σιγουριά στους τροχούς της. Η νέα εμπρός ανάρτηση είναι πιο μαλακή για περισσότερη άνεση και χαρίζει αυξημένη πρόσφυση, ωστόσο πάσχει λίγο σε πληροφόρηση, ιδιαίτερα όταν περνάς πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η Primavera στρίβει με σιγουριά και γέρνει αρκετά, ωστόσο η πολύ γρήγορη γεωμετρία της απαιτεί από τον αναβάτη χρόνο για να την εμπιστευτεί και να τη διασκεδάσει. Τα φρένα έχουν καλή ισορροπία ανάμεσα στη δύναμη και την προοδευτικότητα και κερδίζουν γρήγορα την εμπιστοσύνη του αναβάτη, ενώ με την προσθήκη του ABS το μυαλό είναι πιο ξέγνοιαστο καθώς έχεις έναν σύμμαχο στη δύσκολη στιγμή.

    Vespa με V κεφαλαίο

    Ένα είναι σίγουρο – η Primavera κρατάει ζωντανό το πνεύμα της Vespa. Παρότι καινούρια σε φιλοσοφία και τεχνικές λύσεις αυτή η Vespa έχει ένα άρωμα από το παρελθόν και το δείχνει σε κάθε ευκαιρία. Όμορφη, μικροκαμωμένη, αλλά και σύγχρονη με έναν πολύ καλό και οικονομικό κινητήρα και την προσθήκη του ABS που την τοποθετούν ανάμεσα στα «σύγχρονα κλασικά» μοντέλα τόσο της ιταλικής φίρμας όσο και συνολικά της κατηγορίας.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας

    4 χρονος, αερόψυκτος, 3 βαλβίδες, μονοκύλινδρος

    Κυβισμός

    154.8 κ.εκ.

    Ισχύς

    12,9 ίπποι στις 7,750 rpm

    Ροπή

    12.8 Nm στις 6,500 rpm

    Τροφοδοσία

    Ηλ. Ψεκασμός

    Μετάδοση

    Αυτόματο CVT με ιμάντα

    Πλαίσιο

    Ατσάλινο με ενισχύσεις

    Ανάρτηση εμπρός

    Μονόμπρατσο με μονό αμορτισέρ 78mm

    Ανάρτηση πίσω

    Μονό  αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης 4 θέσεων

    Τροχοί Εμπρός/Πίσω                                11’’ ιντσών
    Φρένα εμπρός

    Μονός δίσκος 200mm

    Φρένα πίσω

    Ταμπούρο 140mm

    Ρεζερβουάρ

    8 λίτρα

    Βάρος

    118 κιλά

    Τιμή

    4.250€

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια