Live Test: Honda CB500X

    Το CB500X μπορεί κάλλιστα να γίνει το επόμενο best seller της Honda

    Η Honda CB500X είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου

    Το CB πέρασε δύσκολη εβδομάδα λόγω του χιονιά, ωστόσο δεν παραπονέθηκε σε κανένα σημείο της συμβίωσής μας. Δεν «μάσησε» ακόμα και να βγει στους παγωμένους δρόμους και να κάνει… πατινάζ εκτελώντας τις εντολές του αναβάτη του στο ακέραιο. Πιστό, εύχρηστο, οικονομικό και όμορφο σχεδιαστικά είναι το CB500X που νομίζω ότι καλύπτουν κάθε υγιή μοτοσικλετιστή που θέλει μια μοτοσικλέτα να απολαμβάνει την ξεγνοιασιά της οδήγησης. Πολύ καλός ο δικύλινδρος κινητήρας και πολύ οικονομικός, πανεύκολο και εργονομικά σωστά σχεδιασμένο το Honda θα παραμείνει στο πλευρό του οδηγού σε οτιδήποτε του ζητηθεί αρκεί αυτό να είναι σε λογικά πλαίσια.

    2015-02-20 13.51.41-W1200

    Από εδώ και στο εξής κάθε φορά που ολοκληρώνω ένα Live Test θα αξιολογώ και την τιμή του, αν δηλαδή αξίζει τα λεφτά του ή όχι. Ξεκινώντας λοιπόν από το CB500X θα έλεγα ότι τα 6.750€ είναι μια ικανοποιητική τιμή για το συγκεκριμένο μοντέλο καθώς το συνοδεύει και η σιγουριά του ονόματος Honda.

    Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου

    Χιόνι, πάγος και ένα διαβολεμένο κρύο με έκαναν να αφήσω το CB στη θαλπωρή του γκαράζ σήμερα καθώς ήταν άκρως επικίνδυνη η μετακίνηση σε τέτοιες συνθήκες – ιδιαίτερα νωρίς το πρωί. Ευτυχώς χθες, η «αναγκαστική» βόλτα προς παραλία μεριά με έκανε να εκτιμήσω και την οδική συμπεριφορά του «Χ». Η μοτοσικλέτα από την πρώτη στιγμή «φωνάζει» πως δεν θέλει πίεση και ατσούμπαλες κινήσεις. Οι αναρτήσεις δίνουν την αίσθηση ότι είναι σχετικά σκληρά ρυθμισμένες, ωστόσο η άνεση είναι σε πρώτο πλάνο στο CB. Η γεωμετρία του είναι γρήγορη και αλλάζει σβέλτα κατεύθυνση με το μπροστινό να είναι σαφώς πιο συνεργάσιμο σε σχέση με το πίσω μέρος. Τα φρένα είναι πολύ καλά τόσο σε αίσθηση όσο και σε δύναμη. Μόνο σε πολύ δυνατά φρεναρίσματα θα δημιουργήσουν κάποιες ταλαντώσεις στο εμπρός μέρος, αλλά αυτό είναι θέμα ρύθμισης πιρουνιού και όχι φρένων.

    cb500x787777777777

    Στις στροφές της περιφερειακής Υμηττού σε «νόμιμο» ρυθμό το CB είναι σταθερό και σίγουρο, όταν πιεστεί όμως έχει την τάση να ανοίγει τη γραμμή του με ασάφεια κυρίως από το πίσω μέρος. Στις πιο σφικτές στροφές ανταπεξέρχεται καλύτερα πάλι χάρη στο καλό του μπροστινό το οποίο δίνει αυτοπεποίθηση στον αναβάτη. Συνολικά το CB είναι ικανοποιητικό οδηγικά με έμφαση στο commuting και λιγότερο στην απόλαυση.

    Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου

    Η αναγκαστική μετακίνηση προς την παραλιακή μεριά της Αττικής μου έδωσε τη δυνατότητα να αξιολογήσω τον κινητήρα του CB. Πρόκειται για τον δικύλινδρο σε σειρά 500άρι που έχει τοποθετηθεί στα CBR500R και CB500F ο οποίος αποδίδει 47 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. Το μοτέρ έχει γλυκιά λειτουργία με ομαλή απόδοση της ισχύος και ωραίο ήχο – όχι σαν και εκείνο του NC750 – έχει πιο άγριο ήχο και ακούγεται πιο εύστροφος σε σχέση με το μεγαλύτερο ξαδερφάκι του. Το θορυβώδες κιβώτιο κουμπώνει αξιόπιστα τις ταχύτητες και θα δουλέψει υπερωρίες στην περίπτωση του CB καθώς η έλλειψη κυβισμού δεν δίνει την απαραίτητη ροπή και ελαστικότητα ώστε να πας με «μια πάνω». Σκορτσάρει αν τον πιέσεις χαμηλά και θέλει στροφές για να επιταχύνει δυνατά.

    cbx44444444

    Το ταχύμετρο δείχνει με σχετική άνεση 165 Km/h και αν επιμείνεις λίγο μπορεί να δεις και 170Km/h. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είτε πρόκειται για δρόμο με στροφές, είτε πρόκειται για κίνηση στην πόλη, η επιλογή της σωστής σχέσης είναι σημαντική ώστε να έχεις πάντα δύναμη στο δεξιό σου καρπό. Θυμάμαι πάντως πως στην περίπτωση του CBR500R η ωφέλιμη λειτουργία του κινητήρα ήταν μεγαλύτερη και το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι διαφορετικό γρανάζωμα μεταξύ των δύο μοντέλων. Το κέρδος στο «μακρύτερο» CB500X είναι φυσικά στην κατανάλωση η οποία επιμένει να είναι κολλημένη στα 4,6 λίτρα ανά 100Km!

    Τρίτη 17 Φεβρουαρίου

    Ξοδεύοντας αρκετό χρόνο της ημέρας παρέα με το CB άρχισα να συνειδητοποιώ τον λόγο για τον οποίο φτιάχτηκε η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα. Εργονομικά η μοτοσικλέτα είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, αυτός άλλωστε θα έπρεπε να είναι ο δυνατός της τομέας και στην πραγματικότητα είναι. Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί ψηλά, σχεδόν πάνω από τη μοτοσικλέτα, τα πόδια είναι χαμηλά και προς τα πίσω, ενώ τα χέρια έρχονται να κουμπώσουν χωρίς σκέψη στο φαρδύ σχετικά τιμόνι. Χειριστήρια και μπουτόν είναι εκεί που περιμένεις ότι θα είναι, ενώ το πλήρως ψηφιακό όργανο ενδείξεων είναι χρηστικό και πολύ ευδιάκριτο.

    cbx2222222222

    Από προστασία τα πάει αρκετά καλά και ουσιαστικά το μόνο εκτεθειμένο είναι το πόδια. Σε πέρασμα από την περιφερειακή Υμηττού, βράδυ με 3 βαθμούς στο θερμόμετρο, τα πόδια ήταν εκείνα που την… άκουσαν τη στιγμή μάλιστα που το υπόλοιπο σώμα έμεινε ικανοποιητικά καλυμμένο πίσω από το mini φέρινγκ του CB. Το ύψος της μοτοσικλέτας επίσης δεν είναι μεγάλο και τα πόδια πατάνε εύκολα στην άσφαλτο, κάτι που θα κάνει το γυναικείο φύλο να γλυκοκοιτάξει το CB500X. Το μοναδικό ψεγάδι ήταν το εμπρός μέρος της σέλας το οποίο είναι σκληρό και θέλει προσοχή στα δυνατά φρεναρίσματα για να μην τραυματιστεί η… οικογένεια. Γενικά η σέλα είναι άνετη, αλλά το κάλυμμά της δεν είναι αντιολισθητικό και ο αναβάτης «τσουλάει» πάνω της σε απότομες επιταχύνσεις/επιβραδύνσεις.

    Το κρύο που έρχεται δεν θα μας πτοήσει και την Τετάρτη το πρόγραμμα έχει παραλία…

    Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου

    Θέλαμε εδώ και αρκετό καιρό να οδηγήσουμε το Honda CB500X διότι πολλά είχαμε διαβάσει και ακούσει. Τελικά μας δόθηκε η ευκαιρία και πλέον βρίσκεται στα ζεστά χέρια του Live Test του Motornews. Η πρώτη αίσθηση; Είναι Honda! Αυτό σημαίνει πολλά από μόνο του ωστόσο το CB500X έχει ακολουθήσει έναν λιτό και τίμιο δρόμο. Εξωτερικά έχει δανειστεί πολλά στοιχεία τόσο από τη σειρά NC όσο και από τα νέα CB δημιουργώντας μια commuter άρτια σχεδιαστικά χωρίς κραυγαλέες γωνίες ή καμπύλες. Το καλύτερο από την πρώτη επαφή πάντως ήταν ο μετρητής καυσίμου ο οποίος έμεινε κολλημένος στο 4,7 λίτρα ανά 100 Km στα πρώτα χιλιόμετρα επαφής μαζί του.

    cb500x222222222222

    Οι επόμενες ημέρες αναμένονται με ενδιαφέρον καθώς αυτό το CB μπορεί κάλλιστα να γίνει το επόμενο best seller της Honda όχι μόνο από οικονομικής πλευράς αλλά και σε ουσιαστικό οδηγικό επίπεδο.

    Σχόλια

    Σχόλια