Live Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC Tourer

    Η station εκδοχή του Civic δίνει νέα διάσταση στον όρο "μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο".

    To Honda Civic 1.6 i-DTEC Tourer ήρθε στο Live Test του Motornews αμέσως μετά τον hatchback αδελφό του. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου

    Τελευταία ημέρα σήμερα με το Civic Tourer και πάμε για αλλαγή με CRV 1.6 i-DTEC. Τρεις εβδομάδες με τον ίδιο κινητήρα κινδυνεύουμε να πάθουμε overdose, αλλά, για να είμαστε ειλικρινείς, δεν μας χαλάει καθόλου. Συνοψίζοντας λοιπόν, το Civic Tourer είναι ένα αυτοκίνητο με πραγματικά εντυπωσιακές αρετές για οικογενειακό όπως μεγάλους και πολλαπλά μεταβλητούς χώρους, οικονομία, αξιοπιστία, πλούσιο εξοπλισμό και πλειάδα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.

     

    Honda Civic Tourer 2

    Σε αυτά προσθέστε ως γαρνίρισμα τις πολύ καλές επιδόσεις και τη δυναμική οδική συμπεριφορά και νομίζω ότι δεν θα αρνηθείτε πως με δύο – τρία μικρά παιδιά στην οικογένεια, δύσκολα μπορείς να του αντισταθείς. Όπως μάλιστα σας είχαμε υποσχεθεί, αξίζει τον κόπο να εξηγήσουμε λίγο περισσότερο τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Και ο καλύτερος τρόπος είναι με ένα video. Enjoy.

    Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου

    Με το θερμόμετρο να φλερτάρει τους 2 βαθμούς, κάποια στοιχεία εξοπλισμού που στη χώρα μας βρίσκονται στα αζήτητα αποκτούν ξαφνικά κεφαλαιώδη σημασία. Το πιο χρήσιμο από αυτά στις δεδομένες συνθήκες είναι τα θερμαινόμενα καθίσματα, ειδικά στην πρώτη εκκίνηση της ημέρας όπου για να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας ο diesel και να δώσει λίγο χλιαρό έστω αέρα, περνάς ένα δεκάλεπτο στην κατάψυξη. Να λοιπόν γιατί ο διακόπτης των θερμαινόμενων καθισμάτων είναι μόνιμα ανοικτός στο Civic Tourer. Αυτό όμως δεν είναι το μοναδικό στοιχείο του πολύ πλούσιου εξοπλισμού που εντάσσεται μεν στη γενική κατηγορία “πολυτέλεια”, αλλά γουστάρεις τρελά. Η αυτόματη λειτουργία των φώτων πορείας (μεγάλα) είναι και αυτή μια αγχολυτική λειτουργία, καθώς ειδικά στις στροφές δεν ψάχνεις μέσα σε πανικό τον αντίστοιχο διακόπτη για να αλλάξεις σκάλα.

    Honda Civic 9

    Μέσα σε όλο αυτό το περιβάλλον αυτοματισμών έρχεται στο μυαλό μου εκείνο το Mini της νιότης που, εκτός από ένα τεράστιο οικιακό σταχτοδοχείο στο ταμπλό, διάθετε πάντα ένα πανί για να σκουπίζουμε την υγρασία στο παρμπρίζ, όλων των ειδών τα υγρά κινητήρα για την αντιμετώπιση των διαρροών και φυσικά μια πλήρως ενημερωμένη εργαλειοθήκη, αφού συνήθως περνούσα περισσότερο χρόνο κάτω από το αυτοκίνητο, παρά μέσα σε αυτό. Τώρα, στο Civic Tourer, τα αρκτικόλεξα των στοιχείων εξοπλισμού αρκούν για να γεμίσουν μια Πάπυρος – Larousse, τα πάντα λειτουργούν στην εντέλεια, τα 200 χιλιόμετρα έρχονται σχετικά εύκολα στο κοντέρ και η αυτονομία ξεπερνά με 50 λίτρα τα 900 χιλιόμετρα. Υπέροχη η εξέλιξη.

    Τρίτη 17 Φεβρουαρίου

    Ο χιονιάς κατεβαίνει νότια από σήμερα και μαζί με αυτόν ένας γρίφος ήρθε να προστεθεί στην καθημερινότητά μας. Η μέση κατανάλωση του Civic Tourer,  σε σύγκριση με αυτή του Civic Hatchback, είναι περίπου κατά 1 λίτρο μεγαλύτερη. Το δεύτερο, ακόμα και σε πολύ σβέλτη οδήγηση, μετά βίας έφτασε στα 6,0 λίτρα/100 χλμ., με τη μέση τιμή σε όλη τη δοκιμή να μην ξεπερνά τα 5,2 λίτρα. Το Tourer αντιθέτως βρίσκεται κολλημένο πάνω από τα 6,0 λίτρα. Τα δύο αυτοκίνητα έχουν τον ίδιο κινητήρα, τις ίδιες σχέσεις μετάδοσης και -σύμφωνα με τη Honda- περίπου το ίδιο βάρος (1.337 kg. Tourer, 1.310 kg. Hatch), αν και αυτό ελέγχεται, με δεδομένο ότι το αμάξωμα του Tourer είναι περίπου 23 εκατοστά μεγαλύτερο.

    Honda Civic Tourer 3

    Μη μπορώντας λοιπόν να δούμε κάτι καλύτερο από τα 6,1 λίτρα μέσης κατανάλωσης, απενεργοποιήσαμε την λειτουργία ECON από τον αντίστοιχο διακόπτη και, ώ του θαύματος, η κατανάλωση έπεσε στα 5,7 λίτρα/100 χλμ. Το γεγονός αυτό εξηγείται ουσιαστικά μόνο από σημαντική διαφορά βάρους -χωρίς τη λειτουργία μείωσης της ροπής του κινητήρα για εξοικονόμηση καυσίμου, αυτός αντιμετωπίζει πιο αποτελεσματικά το αυξημένο βάρος υπό πλήρη ροπή και δεν χρειάζεται να ανεβάζει περισσότερες στροφές-  που όμως δεν φαίνεται στα χαρτιά. Θα το ψάξουμε.

    Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου

    Καλημέρα όντως η σημερινή, προδιαγράφει μια όμορφη εβδομάδα. Όμορφο και το Civic Tourer το οποίο οι σχεδιαστές της Honda δεν αντιμετώπισαν ως ένα  συμπλήρωμα της γκάμας, αλλά ως μια σημαντική και αυτόνομη έκδοση. Γι’ αυτό άλλωστε το Tourer, παρά την προσθήκη αρκετών εκατοστών παραμένει σπορ στην όψη, δυναμικό και γεμάτο ευχάριστες στιλιστικές λεπτομέρειες.

    Honda Civic Tourer 1

    Σε σχέση με την hatch έκδοση η πιο σημαντική διαφοροποίηση στον εξοπλισμό αφορά στην υιοθέτηση ενεργών αμορτισέρ με τρία προγράμματα σκληρότητας και διατήρηση σταθερού ύψους στο πίσω μέρος. Επίσης, το Tourer διαθέτει συστήματα προειδοποίησης του οδηγού όπως το Blind Spot Info για την παρουσία οχημάτων στα νεκρά σημεία των καθρεφτών, Lane Departure Warning για προειδοποίηση ερχόμενων οχημάτων σε περίπτωση αλλαγής λωρίδας, Traffic Sign Recognition για αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, Forward Collision Warning για προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης και τέλος City Break Active System. Το πως λειτουργούν και που συμβάλλουν όλα τα παραπάνω θα αναλύσουμε τις επόμενες ημέρες, μαζί φυσικά με το άλλο μεγάλο πλεονέκτημα του tourer, τους χώρους.

    Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου

    Στο λήμμα “πάτερ φαμίλιας” βλέπεις το όνομά σου; Ζαχαρώνεις τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ ως το ιδανικό σου αυτοκίνητο; Δεν χωράς πουθενά; Αν η απάντηση στα παραπάνω είναι ΝΑΙ, τότε το Civic Tourer είναι για ‘σένα. Γράψαμε ότι το hatch Civic είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο και αυτό είναι αλήθεια, αλλά αν έχεις τρία κουτσούβελα και κουβαλάς καρότσια, πάρκα, πάνες με τις κούτες και πρέπει να βολέψεις και το νεσεσέρ – ντουλάπα της συμβίας σου, σίγουρα δεν θα πεις όχι σε επιπλέον 23 εκατοστά (αμαξώματος, εννοείται) και 620 λίτρα διαθέσιμου χώρου αποσκευών. Από την άλλη πλευρά μπορεί να μη συμβαίνει τίποτα από τα παραπάνω (τυχερέ) και απλά να σε έχει καταραστεί κάποιος ή κάτι, ώστε να κουβαλάς μια ζωή μια σανίδα 1.5 μέτρων σε όποιο χιονοδρομικό τύχει και ρίξει δύο νιφάδες, σαν τον συνάδελφο Alex Switch.

    IMG_6590

    Πέραν των χωροταξικών μεγεθών το Tourer είναι καθ’ όλα ένα Civic όπως το γνωρίσαμε την περασμένη εβδομάδα με τον diesel κινητήρα των 1.6 λίτρων με ισχύ 120 ίππων, δηλαδή σβέλτο, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά και υψηλή ποιότητα. Στην έκδοση tourer έχουν προστεθεί και κάποια στοιχεία εξοπλισμού, στα οποία θα αναφερθούμε πιο αναλυτικά τη Δευτέρα. Έως τότε απολαύστε ότι αυτοκίνητο έχετε και θυμηθείτε: μια σβέλτη βόλτα solo σε κάποια ορεινή διαδρομή με την αγαπημένη σας μουσική είναι πάντα αναζωογονητική.

    Σχόλια

    Σχόλια