Live Test: Skoda Yeti 1.6 TDi Outdoor

    To Skoda Yeti 1,6 TDi Outdoor είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 

    Η ώρα της επιστροφής στη βάση για το Skoda Yeti έφτασε και η αλήθεια είναι πως δε θα μας χάλαγε να το κρατάγαμε κάνα- δυο χρόνια ακόμα… Άνετο, στυλάτο και οικονομικό, το Yeti είναι σίγουρα ένα κερδισμένο στοίχημα για τη Skoda και αν θέλετε ακόμα και για τα δεδομένα των 4 εταιρειών του Ομίλου VW. Αφήνουμε λοιπόν το Yeti σημειώνοντας δύο μικρά παράπονα. Αφενός, η θήκη για τα γυαλιά στην οροφή, χωράει μόνο ένα ζεύγος οράσεως τύπου “John Lennon”. Εντάξει, υπερβάλλουμε αλλά το πιάσατε το υπονοούμενο. Είναι πολύ μικρή για τις περισσότερες περιπτώσεις γυαλιών ηλίου. Τη λύση βέβαια δίνουν οι υπόλοιποι χώροι για αντικείμενα του Yeti, αλλάζοντας ρόλους με την πρακτική θήκη μπροστά από τον εσωτερικό καθρέπτη. Η δεύτερη παρατήρηση έχει να κάνει με την έλλειψη USB θύρας. Προφανώς αυτό λύνεται εύκολα αλλά το σημειώνουμε μια και έχουμε την εμμονή μας με το θέμα, όχι μόνο για την ευκολία στη μεταφορά μουσικής αλλά και για τη φόρτιση κάποιας φορητής συσκευής ή του κινητού τηλεφώνου. Και πάλι όμως, αυτές οι παρατηρήσεις είναι πολύ μικρές για να ρίξουν «σκιά» στο λαμπερό από κάθε άποψη Yeti.

    Skoda Yeti LT2    Skoda Yeti LT3

    Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 

    Skoda Yeti LT

    Το «κουτί» της Skoda είναι εξ ορισμού ένα πολύ γοητευτικό αυτοκίνητο για όσους θέλουν την πρακτικότητα του 5θυρου αμαξώματος με πλούσιους χώρους και χαρίσματα crossover. Κάθε μέρα που περνάει γίνεται όλο και πιο σαφές το ότι με το Yeti η Skoda έχει «χτυπήσει φλέβα» μια και δύσκολα μπορείς να του καταλογίσεις κάτι. Ακόμα και το ότι ο κινητήρας σε αυτή την «πράσινη» έκδοση είναι πιο «πνιγμένος» και κάνει το σύνολο πιο ράθυμο, είναι ένα δεδομένο που αγνοεί όποιος δεν έχει οδηγήσει άλλη έκδοση. Και για αυτόν άλλωστε, δεν έχει και πολύ σημασία. Σημασία έχει πως έχουμε να κάνουμε με ένα απόλυτα ικανό αυτοκίνητο που μπορεί να κρατάει τις απαιτήσεις του σε καύσιμο χαμηλά, τη στιγμή που κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο και με την ίδια άνεση που κάνει μανούβρες στο κέντρο, μεταφέρει 5 ενήλικους με αποσκευές.

    Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου

    yeti-outdoor-front3

    Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε μπορούμε να πούμε ότι περάσαμε περισσότερες ώρες πίσω από το τιμόνι του Yeti παρά στο κρεβάτι. Δεν χρειάστηκε πολύ… λίγο η δική μας ανάγκη για απόδραση και λίγο ο χαρακτήρας του Yeti Outdoor, φτάσαμε στο σημείο να επισκεφτούμε δύο χιονοδρομικά. Αυτές τις δύο ημέρες γράψαμε μαζί σχεδόν 1.000 χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακές οδούς αλλά και ορεινές διαδρομές. Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε πως όλες αυτές οι ώρες μέσα στο Yeti θα μας κουράσουν. Όμως όχι, κι αυτό μας έκανε να το εκτιμήσουμε ακόμα περισσότερο. Αρκετά σταθερό και σχετικά ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο, ευέλικτο και άνετο στην επαρχία αλλά και στο βουνό. Παρά τον όγκο του και το βάρος των 1.410 κιλών και με 3 ενήλικους με εξοπλισμό snowboard και αποσκευές απόδρασης 2ημέρου, το Yeti ήταν όπως έπρεπε: Πολύ άνετο για τους επιβάτες και ξεκούραστο για τον οδηγό. Η ροπή των 25,5 kgm ήταν φίλη μας τόσο στις προσπεράσεις όσο και στα ανηφορικά κομμάτια του βουνού. Ο μέσος όρος κατανάλωσης ήταν στα 5.6 λίτρα/ 100 χλμ. Στους αυτοκινητόδρομους κινηθήκαμε με ταχύτητες 130 χλμ/ώρα και 80-90 χλμ/ ώρα στις επαρχιακές οδούς.

    yeti-outdoor-side3 yeti-outdoor-back3

    Τέλος θα σας πούμε δυο λόγια για τους χώρους του Yeti. Κανονικά θα έπρεπε πρώτα να μιλήσουμε γι’ αυτούς -καθώς είναι το δυνατό του σημείο– και ύστερα για τα υπόλοιπα. Όμως γνωρίζαμε ότι σε αυτό το κομμάτι το Yeti δεν θα μας απογοήτευε. Κι έτσι κι έγινε. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να αγγίξει τα 1.760 λίτρα, εμείς όπως βλέπετε και στις εικόνες χρησιμοποιήσαμε περίπου τα 3/4 αυτού. Το πόσο άνετο ήταν το ταξίδι για τον πίσω επιβάτη ήταν εντυπωσιακό. Ο εν λόγω κύριος που είχαμε μαζί, είχε ύψος 1,95 και ποτέ δεν διαμαρτυρήθηκε για τον χώρο στα γόνατα ή στο κεφάλι. Χώρια που όποτε το είχε ανάγκη, κοιμόταν (σαν πουλάκι…).

    yeti-outdoor-back2 yeti-outdoor-inside2

    Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου

    Η έκδοση Outdoor όπως λέγαμε και χθες έχει στόχο να αναδείξει τα crossover χαρακτηριστικά του ανανεωμένου Yeti. Αρκετά καλό ύψος από το έδαφος (18 εκατοστά), ποδιές εμπρός και πίσω, ράγες οροφής και άβαφα τμήματα του προφυλακτήρα είναι μερικά από τα στοιχεία που δίνουν στυλ off road. Μπορεί η τετρακίνηση να λείπει από την έκδοση με τον 1.6 TDi αλλά ο διακόπτης off road που αλλάζει ρυθμίσεις σε TC, ESP και ABS βελτιώνει την απόδοση σε περάσματα από σαθρά εδάφη.

    yeti-outdoor-front2

    Φρεσκάρισμα έχει γίνει και στο εσωτερικό. Το δυνατό σημείο του Yeti παραμένει. Έχει χώρους για όλους και για όλα. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή και πλέον η εσωτερική εικόνα είναι πιο σύγχρονη. Οι χώροι αλλά και ο off road χαρακτήρας του Yeti θα περάσουν ένα καλό τεστ κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου οπότε από Δευτέρα θα έχουμε περισσότερα να πούμε.

    yeti-outdoor-inside

    Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου

    Το ανανεωμένο Yeti Outdoor έφτασε στην παρέα του Live Test. Το φρεσκαρισμένο crossover της Skoda σε προκαλεί για περιπέτεια εκτός πόλης κι έπεσε στα κατάλληλα χέρια. Έχετε καταλάβει πόσο αγαπάμε τις εξορμήσεις εκτός Αττικής. Η πρώτη τέτοια έγινε και το Yeti μας πήγε μέχρι τη Χαλκίδα. Από αυτή έχουμε και τις πρώτες εντυπώσεις που σας καταθέτουμε χωρίς φόβο και με αρκετό πάθος.

    yeti-outdoor-side

    Ο 1.6 TDi με τους 105 ίππους και τα 25,5 kgm ροπής που διαθέτει, δεν σε κουράζει ποτέ. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση της καμπίνας είναι δύο στοιχεία που μας έκαναν καλή εντύπωση καθώς το ταξίδι στην κομψή και πολιτισμένη καμπίνα του είναι ιδιαίτερα ξεκούραστο. Παρά το ύψος του αμαξώματος είναι αρκετά σταθερό ακόμα και σε περίπτωση που πνέουν πλευρικοί άνεμοι, κάτι που προσθέτει περισσότερη ασφάλεια στο ταξίδι. Αυτό που (πρόλαβε και) μας έλειψε, ήταν η 6η σχέση στο κιβώτιο των ταχυτήτων. Η 5η είναι μεν αρκετά “μακριά” αλλά μάλλον θα ήταν ακόμα καλύτερα τα πράγματα αν υπήρχε και 6η- και προφανώς δε μιλάμε μόνο για την κατανάλωση του καυσίμου. Με μια τυπικά καλή κλιμάκωση, η επιπλέον σχέση θα έκανε ακόμα πιο “σπιρτόζικο” το Yeti και εμάς πιο χαρούμενους. 

    yeti-outdoor-back

    Σχόλια

    Σχόλια