Motornews Test: Hyundai i10 1.2

    Η 2η γενιά του i10 έχοντας γερές βάσεις ανέβασε κι άλλο τον πήχη στην κατηγορία Α κι έκανε τους ανταγωνιστές να σκεφτούν καλά την επόμενη ημέρα

    Το 2007 η Hyundai έκανε την αποφασιστική στροφή και πήγε το ένδοξο από απόψεως πωλήσεων Atos, στην κατεύθυνση που έπρεπε για να συνεχιστεί αυτή η case study επιτυχία. Αλλάζοντας και το όνομα, προκειμένου να είναι ασορτί με την υπόλοιπη γκάμα, το i10 μπήκε στη γραμμή παραγωγής και μαζί με την υπόλοιπη σειρά i τράβηξε μπροστά την κορεατική εταιρεία. Η 2η γενιά του i10 έχοντας γερές βάσεις ανέβασε κι άλλο τον πήχη στην κατηγορία Α κι έκανε τους ανταγωνιστές να σκεφτούν καλά την επόμενη ημέρα. Χαμηλό κόστος, καλός εξοπλισμός, άνετοι χώροι και ευρωπαϊκή ποιότητα κατασκευής είναι τα χαρακτηριστικά που κάνουν το i10 δυνατό παίχτη, ειδικά στη χώρα μας που οι περισσότεροι που ψάχνουν για αυτοκίνητο, θέλουν ένα μικρό οικονομικό που δυνητικά να τα κάνει όλα.

    Οι χώροι είναι πραγματικά το δυνατό σημείο του mini της Hyundai. Για να πούμε την αλήθεια το i10 θα έπρεπε να είναι σε μια δική του κατηγορία σε αυτό το κομμάτι, κάπου μεταξύ A και Β κατηγορίας. Διαθέτει χώρους που δεν μπορούν να φανταστούν τα τρίδυμα Skoda Citigo, Seat Mii, VW Up! και Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων της συγκεκριμένης κατηγορίας. Στην ευρύχωρη καμπίνα μπορούν να βολευτούν με άνεση τέσσερις ενήλικες. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι εξαιρετικός ενώ αν κοιτάξεις προς τα πάνω θα καταλάβεις ότι ο «ουρανός» του i10 είναι πολύ ψηλά. Ο χώρος αποσκευών θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία καθώς τα 252 λίτρα πραγματικά φέρνουν το i10 στην κορυφή.

    Hyundai i10 1

    Τα μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες αλλά και οι διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα κάνουν τη ζωή των επιβατών εύκολη. Η ποιότητα του εσωτερικού είναι καλή με στιβαρή σύνδεση των πλαστικών που έχει ως αποτέλεσμα να μην τρίζει τίποτα. Συνολικά το εσωτερικό του i10 δίνει την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Η Hyundai κρατά υψηλά τα στάνταρ της και στον εξοπλισμό ασφαλείας με 6 αερόσακους και ESC. Όπως σε κάθε αυτοκίνητο έτσι και στο i10 ο εξοπλισμός διαφέρει ανάλογα με την έκδοση. Ράδιο CD/MP3, θύρες Aux-USB, A/C, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και υπολογιστής ταξιδιού είναι μερικά από τα στοιχεία της βασικής έκδοσης.

    Η εμφάνισή του έχει βελτιωθεί αρκετά από την 1η γενιά. Φαίνεται πως έχει σχεδιαστεί με Ευρωπαϊκή λογική και προσέγγιση. Αμάξωμα με δυναμικές γραμμές και καλύτερες αναλογίες, πιο φαρδύ και πιο χαμηλό. Το αναβαθμισμένο i10 έχει έναν άλλο αέρα, είναι πιο μοντέρνο. Και προφανώς είναι έτοιμο να μείνει κοντά μας ως εικόνα για πολλά- πολλά χρόνια.

    Hyundai i10 9

    Κάτω από το καπό βρίσκουμε τον 4κύλινδρο 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα ο οποίος είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος και αθόρυβος. Η ελαστικότητα του κινητήρα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους τρικύλινδρους του ανταγωνισμού. Μπορείς να κινηθείς άνετα στην πόλη με μία σχέση πάνω χωρίς να νοιώθεις ο «αργός» της παρέας. Η καλή ηχομόνωση της καμπίνας είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό του i10. Από θέμα επιδόσεων δεν μπορείς να περιμένεις ότι θα «σκάψει» την άσφαλτο αλλά οι 87 ίπποι του και τα 12 κιλά ροπής μπορούν να σε κάνουν να κινηθείς άνετα και σβέλτα. Στο δε ταξίδι, που είναι και αυτό μέσα στο «φάκελο πτήσεως» του μικρού Κορεάτη, η αίσθηση είναι ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και μπορείς άνετα να κρατήσεις μια υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα χωρίς μάλιστα να επιβαρύνεις το μέσο όρο της κατανάλωσης. Το τιμόνι, για χρήση εντός πόλης είναι ελαφρύ και ξεκούραστο. Όμως σε στριφτερές διαδρομές δεν ενθουσιάζει. Η Hyundai άλλωστε δεν είχε σκοπό να δώσει σπορ χαρακτήρα στο i10 αλλά να είναι ένα καλό «all arounder» με ασφαλή συμπεριφορά.

    Hyundai i10 7

    Βέβαια η ζωή του i10 είναι η πόλη και όχι ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Στις στάσεις σε φανάρια ή κίνηση η λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί είναι τόσο αθόρυβη που νομίζεις ότι διαθέτει Start/Stop. Η έλλειψη του συγκεκριμένου συστήματος είναι ένα μείον που δυσκολεύει λίγο ακόμα τα πράγματα σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, που είναι σχετικά υψηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Δύσκολα θα δει ο οδηγός κάτω από τα 6,5 λίτρα/100χλμ. κι εδώ είναι που το i10 υστερεί. Αυτό βέβαια το αντισταθμίζει ο  ζωηρός 1.200άρης με τις επιδόσεις που προσφέρει, αφού σε συνδυασμό με το ελαφρύ αμάξωμα και τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων μπορεί να σε πάει σβέλτα στη δουλειά, στο σούπερ μάρκετ και στις διάφορες δραστηριότητες της οικογένειας.

    Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι το i10 είναι ένας πολύ δυνατός παίχτης στην κατηγορία Α καθώς διαθέτει όλα τα σημαντικά στοιχεία που χρειάζεται για να βρεθεί ψηλά. Τιμή (από 9.590 ευρώ), χώροι, σχεδίαση, ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης είναι τα στοιχεία που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο-εργαλείο.

    Αλέξανδρος Αδάμ

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.248 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς87 ίπποι στις 6.600 σ.α.λ
    Ροπή12.2 Kgm στις 4.000 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO2114 γρ./χλμ
    Μήκος3,665 μέτρα
    Πλάτος1,660 μέτρα
    Ύψος1,500 μέτρα
    Μεταξόνιο2,385 μέτρα
    Βάρος941 κιλά
    Χώρος αποσκευών252 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης6.5 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.1 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.9 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα12,3″
    Τελική ταχύτητα175 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 9.590€ (με απόσυρση και έκπτωση εμπορικής πολιτικής)

     

    Σχόλια

    Σχόλια