Motornews Test: BMW F800 GS Adventure

    Η BMW γνωρίζει πολύ καλά πώς να δημιουργεί μια μοτοσικλέτα έτοιμη για τον γύρο του κόσμου

    Η απαίτηση από τους φανατικούς της BMW για μια πιο μικρή Adventure μοτοσικλέτα, πιο μικρή από το R1200GS, εισακούστηκε από το βαυαρικό εργοστάσιο το οποίο επένδυσε πάνω στο F800. Με πολλές προσθήκες, απαραίτητες για τη δημιουργία ενός ταξιδιωτικού χαρακτήρα, η BMW έφερε το δικύλινδρο 800αρι στα μέτρα που ήθελε και το παρέδωσε στην αγορά έτοιμο για το γύρο του κόσμου χωρίς περιορισμούς.

    Η BMW ξέρει…

    Η BMW γνωρίζει πολύ καλά πως θα μετατρέψει μια μοτοσικλέτα στο απόλυτο «ταξιδιωτικό όπλο» και στο 800άρι το έπραξε δεόντως. Αυτό το «Bimmer» είναι παχουλό όταν το παρατηρήσεις για πρώτη φορά, ιδιαίτερα στην περιοχή του «ρεζερβουάρ» με τα καπάκια του ψυγείου να προεξέχουν αρκετά προσφέροντας καλύτερη προστασία στον αναβάτη, αλλά δίνουν και μια πιο αρχοντική σχεδιαστική αίσθηση. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος με πιο φαρδιά τα πλαϊνά καπάκια δίπλα στη σέλα, τα προστατευτικά κάγκελα κινητήρα, τις βάσεις για βαλίτσες πίσω, ενώ και η φιμέ ζελατίνα με την… περίεργη βάση προδίδουν ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει σε αυτό το GS.

    Εξωτερικά λοιπόν το F800 έχει μετατραπεί σε ένα μοντέλο ταξιδιωτικό και δεν μπορεί να το κρύψει. Τι γίνεται όμως με το δια ταύτα; Στο δια ταύτα λοιπόν τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα καθώς όταν βρεθείς στη σέλα της μοτοσικλέτας αντιλαμβάνεσαι πως θα περάσεις άνετες στιγμές μαζί του. Η θέση οδήγησης είναι όρθια και ξεκούραστη, η σέλα φαρδιά και μαλακή με τα πόδια να ανοίγουν περισσότερο για να αγκαλιάσουν τα φαρδύτερα πλαϊνά καπάκια. Τα θερμαινόμενα grip είναι μαγικά και πάρα πολύ χρήσιμα σε αντίθεση με τις χούφτες οι οποίες είναι πολύ χαμηλά τοποθετημένες και δεν παρέχουν καλή κάλυψη στα χέρια. Η εργονομία είναι σε υψηλό επίπεδο με τους διακόπτες σε σωστά σημεία, εύκολη περιήγηση στο μενού του ψηφιακού οργάνου με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις.

    Θα μπορούσε η BMW να τοποθετήσει και ένα cruise control στο F800GS το οποίο θα ήταν πιο χρήσιμο σε σχέση με το σκληροπυρηνικό S1000R που το τοποθέτησε. Ένα αρνητικό που διαπιστώνεις σχετικά γρήγορα είναι η κάλυψη της μοτοσικλέτας στα πόδια. Χαμηλά, στα παπούτσια, η κάλυψη είναι ανύπαρκτη, κάτι που προξενεί έκπληξη σε μια μοτοσικλέτα που είναι έτοιμη να γυρίσει τον κόσμο. Στη βροχή τα παπούτσια γίνονται μούσκεμα, ενώ και το κρύο δεν περνάει απαρατήρητο. Προφανώς η BMW έχει προβλέψει και έχει στα αξεσουάρ της προστατευτικά για να λύσει το πρόβλημα.

    Δύναμη όση πρέπει

    Η BMW δεν άλλαξε κάτι στον κινητήρα του F800 και επέλεξε να εμπιστευτεί το δικύλινδρο σε σειρά σύνολο των 798cc. Ο κινητήρας αποδίδει 85 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. με τη ροπή να φτάνει τα 83Nm στις 5.750 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει ηλεκτρονικός ψεκασμός, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Η BMW έχει τοποθετήσει δύο χαρτογραφήσεις στο GS καθώς δίπλα στην κανονική με την απόδοση των 85 ίππων, υπάρχει και μια χαρτογράφηση η οποία μειώνει την ισχύ στους 48 ίππους για τις off road περιπέτειες του αναβάτη. Ο κινητήρας αποδίδει χωρίς εκπλήξεις στο δρόμο. Έχει εξαιρετική γραμμικότητα, πολύ καλή απόκριση στο γκάζι και έχει όση χρειάζεται δύναμη για να κινηθεί αξιοπρεπώς ο αναβάτης στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο και στους επαρχιακούς δρόμους. Δεν θα εξιτάρει τον αναβάτη σε καμία περίπτωση, αλλά δεν θα τον απογοητεύσει κιόλας στις περισσότερες των περιπτώσεων.

    Κορυφαία οδική συμπεριφορά

    Η BMW έχει ρίξει πολύ βάρος στην οδική συμπεριφορά αυτού του F800 και πραγματικά έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο συνεργάζεται άψογα με το πιρούνι των 43mm εμπρός και το μονό αμορτισέρ πίσω δημιουργώντας ένα σύνολο με πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης. Με το BMW νιώθεις ότι πατάς πάνω σε ένα μαγικό χαλί με πρόσφυση, αίσθηση και πληροφόρηση να βρίσκονται ψηλά σε απόδοση. Στις αναρτήσεις υπάρχει και η δυνατότητα ηλεκτρονικής ρύθμισης με τρεις επιλογές οι οποίες λειτουργούν πολύ καλά ωστόσο στην καθημερινότητα δεν «παίζεις» πολύ μαζί τους. Θα χρειαστούν όμως όταν αρχίσεις το ταξίδι ή θα μπεις στο «χώμα». Εξαιρετική δουλειά σε αναρτήσεις και πλαίσιο. Παρά τις μεγαλύτερες διαδρομές στο πιρούνι αλλά και στο μονό αμορτισέρ, η μοτοσικλέτα πατάει με σιγουριά στο δρόμο, δεν τρομάζει και όταν κάτι πάει να φύγει από τον έλεγχο έχει την απαραίτητη προοδευτικότητα να ειδοποιήσει τον αναβάτη.

    Με σχετικά καλής ποιότητας ασφάλτο το F800GS Adv στις στροφές είναι αρχοντικό με πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Δεν του αρέσουν οι γρήγορες και βιαστικές κινήσεις, προτιμά την απλωτή οδήγηση, τις απλωτές γραμμές, όχι φρένα τελευταίας στιγμής, αλλά φόρα στην είσοδο και νωρίς άνοιγμα του γκαζιού. Οι κλίσεις είναι εντυπωσιακές και στην πραγματικότητα το όριο στο πόσο γρήγορα θα πας το βάζουν τα ελαστικά… τα Pirelli στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής ήταν εξαιρετικά. Μπορείς μάλιστα να «παίξεις» και λίγο με τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις βάζοντας στο σκληρό την επιλογή όταν πάρεις φόρα στο στροφιλίκι. Τα φρένα είναι πολύ καλά, ωστόσο δείχνουν να κουράζονται σε σκληρή χρήση, ενώ ο αναβάτης από την άλλη δεν κουράζεται ποτέ χάρη στην εκπληκτικά άνετη σέλα.

    Θαύμα γεύση

    Όταν με ρώτησε κάποιος τι είναι αυτό που σε εντυπωσίασε από το BMW απάντησα χωρίς δεύτερη σκέψη η οδική του συμπεριφορά και η ποιότητά του στο δρόμο. Δεν στάθηκα καθόλου στον εξοπλισμό, στα επιπλέον αξεσουάρ που το κάνουν «adventure» ή στα πλούσια ηλεκτρονικά, αλλά στην οδική συμπεριφορά. Και με μια τόσο καλή βάση όταν κινείσαι στο δρόμο όλα τα υπόλοιπα έρχονται και κουμπώνουν για να δημιουργήσουν μια εξαιρετική μοτοσικλέτα. Ο κινητήρας είναι ήρεμος, ροπάτος χωρίς να εξιτάρει τις αισθήσεις με το γκάζι του, αλλά έχει όσο χρειάζεται. Τα «ταξιδιωτικά» εργαλεία του είναι σε υψηλό επίπεδο, ενώ και τα ηλεκτρονικά είναι στη θέση του για όποιον θέλει το κάτι παραπάνω. Ετοιμαστείτε λοιπόν για το γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες ως άλλος Φιλέας Φογκ, αρκεί να έχεις ένα όχημα και να λέγεται BMW F800GS Adventure…

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας          Υδρόψυκτος, δικύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος κινητήρας, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, ξηρό κάρτερ λαδιού
    Κυβισμός          798 κ.εκ.
    Μέγιστη ισχύς 85 hp στις 7.500 σ.α.λ. δυνατότητα μείωσης 48 hp στις 7.000 σ.α.λ.
    Μέγιστη ροπή          83 Nm στις 5.750 σ.α.λ.
    Τροφοδοσία          Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός, ψηφιακή μονάδα διαχείρισης κινητήρα (BMS-K+)
    Σύστημα μετάδοσης Κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής
    Πλαίσιο          Σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, κινητήρας ως φέρον στοιχείο
    Ανάρτηση εμπρός          Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι, 43 mm
    Ανάρτηση πίσω          Αλουμινένιο διπλό ψαλίδι, ελατήριο WAD (απόσβεση ανάλογα με τη διαδρομή), υδραυλικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση, ρυθμιζόμενη επαναφορά
    Διαδρομή ανάρτησης μπροστά, πίσω          230 mm / 215 mm
    Τροχοί 21’’ εμπρός, 17’’ πίσω
    Φρένο εμπρός Διπλό δισκόφρενο, πλευστοί δίσκοι διαμέτρου 300 mm, πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων, ABS
    Φρένο πίσω          Μονός δίσκος, διάμετρος 265 mm, πλευστή δαγκάνα μονού εμβόλου, ABS
    Βάρος          229 Κιλά
    Ρεζερβουάρ          24 λίτρα
    Τιμή 12.750€ (βασική έκδοση), 14.500€ (έκδοση δοκιμής)
    Εξοπλισμός Πρόσθετοι Προβολείς Ομίχλης LED (€380)Ηλεκτρονική Ρύθμιση Αναρτήσεων (ESA) (€350)LEDφλας (€120)Πακέτο Enduro (€450) περιλαμβάνει:-  Off Road Mode

    –  ASC

    Πακέτο Comfort (€450) περιλαμβάνει:

    –  Θερμαινόμενα γκρίπ

    –  Υπολογιστής Ταξιδίου

    –  Κεντρικό σταντ

    Gallery

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια