Live Test: Honda NC750X DCT

    Η Honda το χαρακτηρίζει FunCrossoverCommuter, εμείς θα το πούμε απλά NC750X και θα το απολαύσουμε

    Η Honda NC750X DCT είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου

    Δύσκολη η εβδομάδα που πέρασε με χιόνια, αποκλεισμούς, παγετό και… Eurogroup. Παρόλα αυτά είχαμε στη διάθεσή μας ένα όχημα το οποίο έκανε τα πάντα πιο εύκολα. Το Honda NC750X είναι ένας πολύ αξιόπιστος, σύγχρονος και ουσιαστικός «φίλος» του αναβάτη σε πρώτη φάση για τις αστικές μετακινήσεις της καθημερινότητας και σε δεύτερη φάση για όλες τις υπόλοιπες ανησυχίες του. Highlight της μοτοσικλέτας είναι αδιαμφισβήτητα το εκπληκτικό DCT κιβώτιο ταχυτήτων για το οποίο η Honda πρέπει να περηφανεύεται, ενώ σε υψηλό επίπεδο είναι η οδική συμπεριφορά, η οικονομία και η εργονομία.

    cb5009999

    Λυπάμαι που πρέπει να επιστρέψω μια τόσο απροβλημάτιστη μοτοσικλέτα διότι με έκανε να μην σκέφτομαι την σκληρή πρωινή μετακίνηση προς τη δουλειά, με ενθουσίασε όταν άρχισα να ξύνω τα μαρσπιέ στην άσφαλτο και με έκανε να ενδιαφερθώ για την άρτια μηχανολογία του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Το NC750X μπορεί κάλλιστα να γίνει η μια και παντοτινή μοτοσικλέτα του αναβάτη – σαν τη Lacta ένα πράγμα… η πρώτη σου αγάπη και παντοτινή!

    Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου

    Εεεε δεν πάει άλλο! Παρά το τσουχτερό κρύο και το χιόνι δεν άντεξα. Βγήκα στους δρόμους με το NC και μάλιστα πολύ ορεξάτος. Σε ένα κομμάτι με σχετικά καλή άσφαλτο δοκίμασα να στρίψω το Honda για να δω «τι κάνει». Δεν μου πήρε παρά μόνο 3 στροφές για να αρχίσω να χαράζω την άσφαλτο με τα μαρσπιέ και αυτό είναι η καλύτερη απόδειξη του πόσο εύκολο είναι το NC750X. Είναι εύκολο στο να γύρει, πρόθυμο να ακολουθήσει τις (λογικές) εντολές του αναβάτη και εκτελεί με ασφάλεια και σιγουριά τη διαδικασία. Δύο πράγματα είναι εκείνα που κρατάνε τα γκέμια στο NC: το ένα είναι το φρένο του κινητήρα το οποίο είναι έντονο και δεν επιτρέπει να οδηγήσεις με φόρα στην είσοδο της στροφής αναγκάζοντάς σε να έχεις τα φρένα μέχρι αργά και το δεύτερο είναι το ξαφνικό όριο που βάζει στις μοίρες κλίσης. Έχει την τάση από ένα σημείο και έπειτα να θέλει αρκετή προσπάθεια για να πλαγιάσει περαιτέρω, σε αντίθεση με την πρώτη φάση που είναι εξαιρετικά εύκολη.

    nciiuusss

    Αναρωτιέμαι αν ενδιαφέρουν όλα τα παραπάνω το μεγαλύτερο μέρος του κοινού που θα ασχοληθεί με το NC ή θα το κάνει δικό του; Η αλήθεια είναι ότι το Honda ποτέ δεν θα τρομάξει, ποτέ δεν θα προδώσει τον μέσο αναβάτη όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά. Είναι συνεπέστατο στις αντιδράσεις του, με πολύ καλά επίπεδα πρόσφυσης και εμπνέει σιγουριά από το πρώτο χιλιόμετρο. Μέσα σε όλα αυτά έχει και ένα εξαιρετικό πακέτο φρένων το οποίο είναι προέκταση του μυαλού του αναβάτη στη διαδικασία πέδησης.

    Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου

    Τα χιλιόμετρα περιορίστηκαν ελέω καιρού και το NC έμεινε ακινητοποιημένο στο γκαράζ. Δεν υπάρχει λόγος να ρισκάρεις μια μετακίνηση με θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν και τον δρόμο γεμάτο χιόνι, εκτός βέβαια αν υπάρχει μεγάλη ανάγκη. Ευκαιρία να ασχοληθούμε με τον κινητήρα του Honda ο οποίος είναι αναβαθμισμένος. Τα επιπλέον κυβικά σε σχέση με το 700άρι έχουν προσθέσει ροπή στη μοτοσικλέτα και λίγο ακόμα ισχύ κάτι που δεν αντιλαμβάνεσαι εύκολα. Δεν το αντιλαμβάνεσαι διότι το αυτόματο κιβώτιο DCT έχει μακρύνει τις σχέσεις του για περισσότερη οικονομία με αποτέλεσμα να μην έχεις στο χέρι σου δυναμισμό ή αμεσότητα. Παρόλα αυτά, οι 54 ίπποι είναι επαρκείς για το 90% των αναγκών της μοτοσικλέτας και με την προσθήκη του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου η ποιότητα του Honda ανεβαίνει πολλά επίπεδα.

    nc456654

    Στο κιβώτιο η επιλογή D κάνει τον κινητήρα να δουλεύει ράθυμα καθώς οι αλλαγές γίνονται στις 3.000 σ.α.λ. Στην επιλογή S το στροφόμετρο ανεβαίνει πιο ψηλά για τις αλλαγές και γίνεται πιο «γρήγορο» στις αλλαγές, ενώ υπάρχει και η χειροκίνητη επιλογή με δυο μπουτόν στο αριστερό χέρι του αναβάτη.

    … και για να μην ξεχνιόμαστε – το NC διαθέτει και χειρόφρενο!

    Τρίτη 10 Φεβρουαρίου

    Σκληρές οι καιρικές συνθήκες ωστόσο το NC δεν δείχνει να… «μασάει» από τέτοια. Ως γνήσια μοτοσικλέτα καθημερινότητας το πάτημα της μίζας το πρωί, παρά το γεγονός ότι το θερμόμετρο έδειχνε 2 βαθμούς κελσίου, έφερε άμεσα τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα σε λειτουργία χωρίς να κάνει «κιχ». Πάτημα του αριστερού μπουτόν στη θέση D, γκάζι και έφυγες… τόσο απλά όσο ακούγεται. Το NC διατηρεί σε καλή κατάσταση τον αναβάτη με ικανοποιητική κάλυψη σχεδόν σε όλο το σώμα. Ο κορμός του αναβάτη είναι καλυμμένος καλά, το ίδιο και η περιοχή στο πάνω μέρος των ποδιών και το μόνο εκτεθειμένο είναι χαμηλά τα πόδια και το κεφάλι. Η άνετη θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ η σέλα είναι μαλακή εκτός από το εμπρός κομμάτι που είναι πιο σκληρό και σε κάνουν προσεκτικό στα δυνατά φρεναρίσματα…

    nc999999999999999

    Για ακόμα μια φορά (όπως και στο NC700X) εκτίμησα τον αποθηκευτικό χώρο στη θέση του ρεζερβουάρ καθώς η τοποθέτηση του κράνους γίνεται παιχνιδάκι και δεν ασχολείσαι πλέον με το κουβάλημά του. Εργονομικά το NC παίρνει «10» χωρίς να προσπαθήσει πολύ, αν και λίγο πολύ αυτό ήταν αναμενόμενο αν αναλογιστούμε τον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας.

    Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου

    Τα commuter είχαν και έχουν πάντα ξεχωριστό ενδιαφέρον και προσωπικά όταν οι δρόμοι μου διασταυρώνονται με μια τέτοια μοτοσικλέτα την απολαμβάνω για δύο λόγους: τον χαλαρό, ελεύθερο, χαρακτήρα που προσφέρουν που είναι και η βασική αρχή της μοτοσικλέτας και την τίμια συμπεριφορά τους σε ότι τους ζητηθεί. Μοτοσικλέτες λοιπόν όπως η Honda NC750X που έπεσε στα χέρια μου δεν θα μπορούσα παρά να την εκτιμήσω τουλάχιστον σε πρώτη φάση για τα παραπάνω της χαρακτηριστικά. Πόσο μάλλον όταν συνδυάζεται με το φανταστικό κιβώτιο ταχυτήτων DCT της Honda που κάνει ακόμα πιο άνετη την κατάσταση προσθέτοντας φυσικά ένα πολύ σημαντικό τεχνολογικό gadget στη μοτοσικλέτα.

    IMG_0455

    Πρώτη εντύπωση λοιπόν από το NC είναι: κανένας προβληματισμός, άνεση να φάνε και οι κότες, συνδυασμένα όλα αυτά με προηγμένες τεχνολογικές λύσεις. Δεν έχουμε δηλαδή να κάνουμε με μια απλή commuter μοτοσικλέτα που σε πάει από το Α στο Β χωρίς κανένα άρωμα… εδώ έχουμε να κάνουμε με μια από τις πιο ψαγμένες commuter της αγοράς και η Honda την προσφέρει απλόχερα. Η εβδομάδα αναμένεται… χαλαρή!

    Σχόλια

    Σχόλια