Motornews Test: Volvo V40 D2 115ps

    Η Volvo έχει προ πολλού αλλάξει και τα μοντέλα της μπορούν να διεκδικήσουν τις κορυφές των κατηγοριών στις οποίες ανήκουν. Το V40 D2 είναι μια τρανή απόδειξη.

    Είναι premium μικρομεσαίο και προσφέρει ιδιαίτερα καλό value for money, με αξιόλογη οδική συμπεριφορά, εξαιρετικές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, χάρη στα 88 γρ./χλμ. εκπομπής CO2. Τα στοιχεία αυτά, αρκούν (και περισσεύουν) για να δει κανείς την πρόταση της Volvo «ζεστά» και γιατί όχι, να κάνει την –συμφέρουσα- κίνηση αν έχει βλέψεις σε αυτή την κατηγορία.

    Volvo V40 D2 DOK 3_resize                  Volvo V40 D2 DOK 2_resize

    Το V40 με το πρακτικό 5θυρο αμάξωμα, είναι κομψό και δυναμικό. Η χαρακτηριστική για Volvo αισθητική προσέγγιση συνδυάζει ιδανικά το δυναμισμό με την κομψότητα. Σε ότι αφορά τους χώρους για τους επιβάτες, το V40 είναι γενναιόδωρο, κινούμενο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Η άνεση που προκύπτει από τους καλούς χώρους, συμπληρώνεται με εξαιρετικό τρόπο από την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση αλλά και τα καλά καθίσματα με την καλή στήριξη των σωμάτων για τους εμπρός. Κάτω από τον «πήχη» του μέσου όρου της κατηγορίας, περνάει ο χώρος αποσκευών που με 324 λίτρα κατατάσσεται μεταξύ των μικρών, αν και στην πράξη δεν απογοητεύει όταν έχει να διαχειριστεί αποσκευές 4μελούς οικογένειας, αρκεί να αποφευχθούν οι υπερβολές.

    Volvo V40 D2 DOK 4_resize

    Η αισθητική της καμπίνας που προσδιορίζεται με μεγάλη ακρίβεια από τη σχεδίαση του ταμπλό, είναι εστιασμένη στη λειτουργικότητα. Με καλό βαθμό στον τομέα της εργονομίας, το ταμπλό του V40 διακρίνεται για την καλή του κατασκευή αλλά και τη συνέπεια στην αισθητική αρχή που διέπει όλο το αυτοκίνητο. Highlight τεχνολογικό και όχι μόνο, ο πίνακας των ψηφιακών οργάνων που προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ τριών μοτίβων για αυτό που προτιμά ανά περίπτωση, με παράλληλη αλλαγή του χρωματικού φόντου (πράσινο ανοιχτό, μπλε και κόκκινο).

    Volvo V40 D2 DOK 12_resize                Volvo V40 D2 DOK 6_resize

    Στο δρόμο αυτό που απολαμβάνει ο οδηγός είναι το θετικό τράβηγμα του κινητήρα από τις χαμηλές στροφές αλλά και την πολιτισμένη του λειτουργία που συνδυάζεται με την καλή ηχομόνωση και κρατά το χαρακτηριστικό ήχο του diesel μακριά από την καμπίνα στις περισσότερες περιπτώσεις. Οι 115 ίπποι και τα 27,5 kgm της ροπής (κυρίως) είναι αυτά που μπορούν να ξεσηκώσουν τη διάθεση του οδηγού, ο οποίος για να τα εκμεταλλευτεί έχει στο δεξί του χέρι τον σαφέστατο επιλογέα του κιβωτίου των 6 σχέσεων. Το τελευταίο με τη σειρά του, εκτός της κλιμάκωσης που αναδεικνύεται ιδιαίτερα σε μεγάλες διαδρομές, συμβάλλει έτσι ώστε σε κάθε περίπτωση να είναι χαμηλή η κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το V40 D2 δεν ξεπέρασε σε απαιτήσεις τα 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης που πραγματοποιήσαμε, σε ένα σύνολο 850 περίπου χιλιομέτρων στην πόλη αλλά και εκτός αυτής.

    Volvo V40 D2 DOK 14_resize

    Αυτό που καταθέτουμε ως απόλυτα θετικό έτσι όπως το εισπράξαμε από το αυτοκίνητο, είναι ο τρόπος που «πατάει» στο δρόμο και η αυτοπεποίθηση με την οποία γεμίζει τον οδηγό. Η ανάρτηση που πιο πάνω αναφέραμε ως βασικό συστατικό της άνετης παραμονής των επιβατών στην καμπίνα, περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος όσο χρειάζεται προκειμένου να υπάρχει μια πολύ καλή ισορροπία. Η αίσθηση που έχει ο οδηγός, είναι αυτή της στιβαρής κατασκευής ακόμα και όταν περνάει από σημεία με «κατσαρή», ταλαιπωρημένη άσφαλτο. Το τιμόνι (που ρυθμίζεται σε ότι έχει να κάνει με τη θέση του απέναντι στον οδηγό, τόσο ως προς το ύψος, όσο και ως προς την απόσταση) δέχεται ρύθμιση μέσα από το μενού του αυτοκινήτου για αλλαγή στην υποβοήθηση και προσαρμόζεται έτσι σε κάθε απαίτηση. Αντικειμενικά είναι ιδιαίτερα ακριβές και για τα δεδομένα της εποχής, επιτρέπει αρκετά καλή αίσθηση να φτάνει στα χέρια του οδηγού. Ο τελευταίος θα πρέπει να κάνει πολύ άτσαλη κίνηση για να φέρει στο προσκήνιο το ESP του αυτοκινήτου, το οποίο είναι διαρκώς σε επιφυλακή για να επαναφέρει την τάξη όταν υπάρχει υποψία εκτροπής.

    Volvo V40 D2 DOK 11_resize              Volvo V40 D2 DOK 9_resize

    Στον τομέα της ασφάλειας το V40 επιδεικνύει πληρότητα σε επίπεδο σχετικού εξοπλισμού- και πως θα μπορούσε διαφορετικά αφού η Volvo σε όλα της τα μοντέλα φροντίζει ιδιαίτερα για το συγκεκριμένο τομέα και είναι ένα από τα 5άστερα –κατά Euro NCAP- αυτοκίνητα της αγοράς. Ένα ακόμα credit που πρέπει να πιστωθεί στην εταιρεία, είναι η πολύ λογική τιμή αγοράς του αυτοκινήτου. Με τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων το Volvo V40 ξεκινά από τα 21.370€ με απόσυρση, στην έκδοση Optimum.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.560 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς115 ίπποι στις 3.600 σ.α.λ
    Ροπή27.5 Kgm στις 1.750-2.500 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO288 γρ./χλμ
    Μήκος4,369 μέτρα
    Πλάτος1,802 μέτρα
    Ύψος1,420 μέτρα
    Μεταξόνιο2,647 μέτρα
    Βάρος1.471 κιλά
    Χώρος αποσκευών324 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4.2 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.5 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.8 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα11,9″
    Τελική ταχύτητα185 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 21.370€ (με απόσυρση)

    Volvo V40 D2 DOK 1_resizeVolvo V40 D2 DOK 14_resize Volvo V40 D2 DOK 13_resize Volvo V40 D2 DOK 12_resize Volvo V40 D2 DOK 11_resize Volvo V40 D2 DOK 7_resize Volvo V40 D2 DOK 8_resize Volvo V40 D2 DOK 9_resize Volvo V40 D2 DOK 10_resize Volvo V40 D2 DOK 6_resize Volvo V40 D2 DOK 4_resize Volvo V40 D2 DOK 3_resize Volvo V40 D2 DOK 5_resize Volvo V40 D2 DOK 2_resize

    Σχόλια

    Σχόλια