Live Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport

    Μπορεί σαν μοντέλο να είναι αρκετό καιρό στην αγορά, αλλά το Honda Civic παραμένει γεμάτο εκπλήξεις και δυνατά σημεία.

    To Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου

    Ευτυχώς ο καιρός μας έκανε τη χάρη και έτσι σε ένα μικρό διάλειμμα της χιονόπτωσης ξεχυθήκαμε στα όρη στα άγρια βουνά. Όχι πως δεν το είχαμε διαπιστώσει ήδη, αλλά πλέον και με το δάχτυλο επί τον τύπον των ήλων μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι το Civic 1.6 i-DTEC είναι ότι πιο σπορ στη μικρή-μεσαία κατηγορία με κινητήρα diesel, μαζί με τη σειρά 1 της BMW και τη σειρά A της Mercedes.

    Honda Civic 7

    Ο κινητήρας “πυροβολεί” με τα δεδομένα των diesel, όντας ο πλέον ταχύστροφος που έχουμε οδηγήσει, το κιβώτιο είναι σε δική του κλάση, το τιμόνι ακριβές και το αμάξωμα πολύ στιβαρό. Οι αναρτήσεις δεν επιτρέπουν σημαντικές κλίσεις στις στροφές και εξασφαλίζουν πολύ μειωμένη υποστροφή με τα δεδομένα των πολύ βαριών κινητήρων diesel στον εμπρός άξονα. Τα φρένα περνούν απαρατήρητα, όντας ανθεκτικά και όσο δυνατά χρειάζεται να είναι χωρίς επιφωνήματα θαυμασμού. Στο τέλος κοιτάς και την κατανάλωση που σε αυτές τις συνθήκες οδήγησης μόλις που ξεπέρασε τα 5,6 λίτρα και ψάχνεις εναγωνίως τα 22.770€ που κοστίζει η κορυφαία έκδοση Sport της δοκιμής ή τα 21.170€ της βασικής έκδοσης Comfort -και οι δύο τιμές με απόσυρση. Είναι άξιο…

    Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου

    Η φύση συνεχίζει τα παιχνίδια της, ειδικά στην περιοχή της Αττικής, με αποτέλεσμα να βλέπουμε όχι μόνο μια, αλλά δύο άσπρες μέρες. Κανένα πρόβλημα όμως με το Civic, πέραν του γεγονότος ότι δεν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τα 120 άλογα της ισχύος και τα 300 Nm της ροπής του εξαιρετικού κινητήρα. Απολαμβάνουμε όμως την ήρεμη οδήγηση και τα μόλις 5,2 λίτρα της μέσης κατανάλωσης. Τι θα θέλαμε; Ένα κάθισμα οδηγού λίγο πιο χαμηλά τοποθετημένο και μια ελαφρά πιο ενδοτική ανάρτηση. Η τελευταία εξασφαλίζει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αλλά μέσα στο αστικό ανάγλυφο οδόστρωμα έχει στιγμές που σε ταλαιπωρεί ελαφρά. Και για να κλείσουμε με θετικό πρόσημο, κάτι που αξίζει απόλυτα στο Civic, να αναφέρουμε πως σήμερα που κλείσαμε το πολύ καλό σύστημα ήχου, δεν ακούσαμε τον παραμικρό τριγμό και  θόρυβο ή χτύπημα από την ανάρτηση. Μετά, μάλιστα, από περίπου 20.000 χιλιόμετρα δημοσιογραφικής χρήσης, αυτό είναι μεγάλο επίτευγμα. Honda, γαρ.

    Honda Civic 14

    Τρίτη 10 Φεβρουαρίου

    Honda Civic 22

    Ο άσχημος καιρός πάντα έχει δύο όψεις: αν είσαι τάρανδος, είναι ιδανικός για ‘σένα. Αν είσαι δημοσιογράφος αυτοκινήτου και πρέπει να εργαστείς “εντός πεδίου”, τα πράγματα δυσκολεύουν. Ευτυχώς η “μετεωρολογική βόμβα” αποδείχτηκε κεράκι της Λαμπρής και έτσι έχουμε κάτι να παρηγορούμαστε. Στο Civic τώρα, που είναι και το αντικείμενό μας καθώς δεν είμαστε μετεωρολόγοι, κάθε ημέρα είναι και μια έκπληξη. Σήμερα θυμηθήκαμε τα magic seats, δηλαδή το σύστημα που επιτρέπει στη βάση του πίσω καθίσματος, σε ποσοστό 60/40, να ανασηκώνεται και να στέκεται κάθετη, απελευθερώνοντας ένα χώρο με ιδιαίτερα μεγάλο ύψος.

    Honda Civic 20

    Όπως φαίνεται και στην εικόνα, με αυτό τον τρόπο μπορείς να έχεις δύο θέσεις ακέραιες στο πίσω κάθισμα, το χώρο αποσκευών των 407 λίτρων επίσης ακέραιο και παράλληλα να χωρέσεις και ένα… πλυντήριο στη θέση του 5ου επιβάτη. Ναι, καλά διαβάσατε. Ο χώρος είναι τόσο μεγάλος και σε συνδυασμό με το άνοιγμα της πίσω πόρτας κατά 90 σχεδόν μοίρες, δίνει τη δυνατότητα για μετακόμιση. Τα καλά νέα όμως, δεν σταματούν εδώ. Στο πίσω κάθισμα του Civic ο μεσαίος επιβάτης δεν έχει να αντιπαρέλθει το πρόβλημα του τούνελ της μετάδοσης, καθώς το πάτωμα είναι επίπεδο. Ενώ και ο οδηγός δεν έχει να αντιπαρέλθει την ανυπαρξία ρεζέρβας. Υπάρχει τροχός ανάγκης στο χώρο αποσκευών και 407 λίτρα διαθέσιμου όγκου. Κοπήκατε;

    Honda Civic 6 IMG_0895

    Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου

    Honda Civic 18

    Δείτε αυτό το γλυπτό, σχεδόν ενός όγκου αμάξωμα και φανταστείτε ότι οι βασικές σχεδιαστικές γραμμές του ανήκουν στην προηγούμενη, 8η γενιά του Civic που παρουσιάστηκε το 2006. Μια δεκαετία μετά, με σημαντικές αισθητικές διαφοροποιήσεις, το Civic 9ης (2011 έως σήμερα) γενιάς συνεχίζει να εντυπωσιάζει, αποδεικνύοντας ότι οι σχεδιαστές της Honda είχαν πραγματοποιήσει ένα τεράστιο αισθητικό άλμα, που ακόμα δεν έχει ξεπεραστεί. Το εντυπωσιακό, δε, είναι πως το ταμπλό είναι εξίσου φουτουριστικό αλλά και εργονομικό ταυτόχρονα, ενώ οι χώροι για πέντε επιβάτες και αποσκευές εντυπωσιακά πληθωρικοί.

    Honda Civic 9

    Παρά το ότι το Civic ανήκει σε μια κατηγορία, τη μικρομεσαία, όπου οι αισθητικοί ακροβατισμοί λάμπουν δια της απουσίας τους και η ακολουθία της πεπατημένης οδού θεωρείται ιερό δισκοπότηρο, η Honda τόλμησε να δημιουργήσει ένα από πλέον ενδιαφέροντα -τόσο από άποψη φόρμας, όσο και από άποψη οδήγησης- αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κατηγορίας. Γι’ αυτό, όσο και να οδηγούμε το Civic, πάντα στο τέλος μένουμε εκστασιασμένοι με τις εξαιρετικές του επιδόσεις σε όλους τους τομείς.

    Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 

    Πρώτη μέρα και το Civic βρέθηκε σε συνεργείο. Όχι, δεν γκρεμίστηκαν όλοι οι φούρνοι της Ελλάδας, ο διάβολος είναι ακόμα αρτιμελής και η λίμπιντο του Δία σε φυσιολογικά επίπεδα. Απλά η επίσκεψη στο συνεργείο δεν αφορούσε το Civic, ούτε όμως και άλλο αυτοκίνητο -δικό μας τουλάχιστο. Αφορούσε ένα laptop! Ναι, καλά διαβάσατε, μετά από 3 επισκέψεις σε εξειδικευμένους τεχνικούς για την αντικατάσταση της κάρτας γραφικών, ομού με τη μητρική, τη λύση έδωσε ένας… μηχανικός αυτοκινήτων. Ξάδελφος γαρ, πολύ μυημένος στα ηλεκτρονικά λόγω των νέων τεχνολογιών σε BMW, Mini, Mercedes και Smart που είναι η ειδικότητά του, ανέλαβε και έφερε σε πέρας το δύσκολο έργο. Προς θεού μην σπεύσετε να του πάτε ότι ηλεκτρονική συσκευή έχετε για επισκευή, αυτά τα κάνει μόνο σε ειδικές περιπτώσεις. Αν έχετε όμως αυτοκίνητο και μάλιστα  με τεχνολογία αιχμής,  περάστε μια βόλτα και θα με θυμηθείτε.

    Honda Civic 3Honda Civic 2

    Μετά λοιπόν την ιδιαίτερα θετική έκπληξη της αποκατάστασης του αγαπημένου μου υπολογιστή, ήρθε και η κατανάλωση του Civic να μου φτιάξει τη μέρα. Τα πρώτα 50 χιλιόμετρα εντός της Αθήνας πραγματοποιήθηκαν με μέση κατανάλωση 5,0 λίτρα. Και η αυτονομία; Με το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων έχει σκαρφαλώσει πάνω από τα 1.000 χιλιόμετρα και μετά από 50 που κάναμε, ακόμα εκεί είναι. Thanks god.

    Honda Civic 4 Honda Civic 1

    Σχόλια

    Σχόλια