Δοκιμές Jerez Day 4: Βροντερό παρών από Ferrari

    O Raikkonen έφερε ξανά την SF15-T στην κορυφή δείχνοντας πως η Scuderia είναι σε πολύ καλό δρόμο

    Η 4η και τελευταία ημέρα δοκιμών εξέλιξης στη Jerez ολοκληρώθηκε με τον Kimi Raikkonen να σημειώνει την ταχύτερη επίδοση. Το 1:20.841 του Φινλανδού είναι ο καλύτερος χρόνος των φετινών δοκιμών και είναι 2.5 δευτερόλεπτα ταχύτερος από αυτόν του 2014. Βέβαια η επίδοση του Raikkonen ήταν με την μαλακή γόμα ενώ ο Sebastian Vettel την 2η ημέρα δοκιμών σημείωσε το 1:20.984 με μέση γόμα. Στην 2η θέση βρέθηκε για μια ακόμα φορά η Sauber C34 μόνο που αυτή τη φορά είχε τον Marcus Ericsson στο τιμόνι. Την 3η ταχύτερη επίδοση σημείωσε ο Lewis Hamilton ο οποίος παράλληλα ήταν κι ο πιο δραστήριος οδηγός συμπληρώνοντας 117 γύρους. Η McLaren-Honda έλυσε τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν χθες αλλά στο απογευματινό σκέλος παρουσιάστηκαν νέα. Προβλήματα αντιμετώπισαν και οι Red Bull Racing, Lotus. Η βροχή που έπεσε τα ξημερώματα στη Jerez είχε ως αποτέλεσμα στις δύο πρώτες ώρες να έχουμε βρεγμένη πίστα. Η ημέρα συνολικά είχε 4 κόκκινες σημαίες. Ας δούμε αναλυτικά πως εξελίχθηκε η ημέρα για τις ομάδες.

    Ferrari-Raikkonen

    Άλλη μια παραγωγική ημέρα για τη Scuderia με τον Raikkonen να συμπληρώνει 106 γύρους και να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο των δοκιμών. Ο χρόνος του Φινλανδού ήρθε στις τελευταίες ώρες τις ημέρας σε ένα μικρό stint τριών γύρων. Η ημέρα ήταν γεμάτη καθώς το πρωί επικεντρώθηκε σε αεροδυναμικές δοκιμές και στη συνέχεια αξιολόγησε ελαστικά και set-up. Επίσης είδαμε μεγαλύτερα stint από τις προηγούμενες ημέρες αλλά όχι σαν αυτά της Mercedes. Η αίσθηση της SF15-T είναι καλή και οι άνθρωποι που παρακολουθούν την δράση από την πίστα είπαν ότι ο Φινλανδός πιέζει το μονοθέσιο στις εισόδους των στροφών. Κάτι που δεν μπορούσε να κάνει πέρυσι. Τώρα η Ferrari έχει πληθώρα δεδομένων και θα προσπαθήσει να έρθει με ένα ακόμα καλύτερο μονοθέσιο στη Βαρκελώνη.

    raikkonen-jerez-15-4

    Sauber-Ericsson

    Γνωρίζουμε ότι οι δοκιμές εξέλιξης δεν λένε όλη την αλήθεια αλλά η Sauber είναι ξεκάθαρο πως είναι σε καλύτερη κατάσταση από πέρυσι. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην βελτίωση του κινητήρα της Ferrari. Όχι μόνο γιατί αποδίδει καλύτερα αλλά γιατί επέτρεψε στην ομάδα να κρατήσει χαμηλότερα το συνολικό βάρος και να σχεδιάσει καλύτερα το σασί. Πέρυσι η Sauber είχε πολλά προβλήματα με τον υπέρβαρο κινητήρα των Ιταλών, φέτος είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Ο Ericsson σημείωσε την 2η ταχύτερη επίδοση της ημέρας με την μαλακή γόμα η οποία όμως υστερεί 5 δέκατα από τον χρόνο του Felipe Nasr την 3η ημέρα. Ο Ericsson ήταν ο υπαίτιος για την τελευταία κόκκινη σημαία της ημέρας, 5 λεπτά πριν την καρό σημαία. Η Sauber έμεινε μέσα στην πίστα από καύσιμο καθώς η ελβετική ομάδα ψάχνεται με την κατανάλωση του νέου κινητήρα της Ferrari. Σουηδός συμπλήρωσε 112 γύρους χωρίς προβλήματα και τώρα οι άνθρωποι στο Hinwill έχουν δουλειά να κάνουν.

    ericsson-jerez-15-3

    Mercedes-Hamilton

    Η Mercedes και σήμερα επικεντρώθηκε στο πως θα κάνει την W06 πιο αξιόπιστη. Η αξιοπιστία ήταν η αδυναμία των πρωταθλητών το 2014. Ο Hamilton συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους απ’ όλους, 117, αλλά ήταν ο υπαίτιος για την δεύτερη κόκκινη σημαία της ημέρας. Ο Βρετανός είχε τετ-α-κε το πρωί, το οποίο οφείλεται σε κάποια δυσλειτουργία του μονοθεσίου. Η Mercedes δεν έχασε πολύ χρόνο, μόλις 40 λεπτά μετά την κόκκινη σημαία έβαλε ξανά τον Hamilton στην πίστα. Το πρόγραμμα του Βρετανού περιελάμβανε αεροδυναμικές δοκιμές το πρωί, κυρίως στο πίσω μέρος με την ομάδα να αναρτά αισθητήρες στην W06, και το απόγευμα μεγάλα stint αξιολόγησης set-up και ελαστικών. Το 1:22.172 σημειώθηκε με μέση γόμα και σε stint μεγαλύτερο των 10 γύρων. Η Mercedes ξεπέρασε τους 500 γύρους αυτές τις 4 ημέρες στη Jerez καλύπτοντας τα περισσότερα χιλιόμετρα απ’ όλες τις ομάδες. Τώρα οι πρωταθλητές ετοιμάζουν το νέο πακέτο για τη Βαρκελώνη. Εκεί ίσως μας δώσουν ένα δείγμα της ταχύτητάς τους γιατί ακόμα δεν το έχουν κάνει.

    hamilton-jerez-15-3

    Toro Rosso-Verstappen

    Ο νεαρός Ολλανδός είχε μια γεμάτη και απροβλημάτιστη ημέρα με την STR10. Σημείωσε την 4ην ταχύτερη επίδοση της ημέρας και 97 γύρους. Το 1:22.553 είναι ότι καλύτερο έχουμε δει από την Toro Rosso φέτος και σημειώθηκε με την μαλακή γόμα σε μικρό stint. Σε αντίθεση με την RBR η STR δεν αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα της Renault κι έτσι ολοκλήρωσε το πρόγραμμά της με επιτυχία. Αεροδυναμικές δοκιμές, αξιολόγηση ελαστικών και set-up αλλά και δουλειά σε pitstop και εκκινήσεις για τον 17χρονο Verstappen. Πολύτιμα δεδομένα για την ομάδα αλλά και για τον ίδιο που συνεχώς ψάχνει να βρει τα όρια του μονοθεσίου. Ο Verstappen μας έχει χαρίσει μερικές εξαιρετικές εικόνες με έντονο μπλοκάρισμα των τροχών του. Η STR ετοιμάζεται για ανασυγκρότηση στη Faenza ώστε να βελτιωθεί για τις δοκιμές στη Βαρκελώνη.

    verstappen-jerez-15-3

    Williams-Massa

    Αθόρυβη δουλειά και σήμερα για την Williams. Ο Massa βρέθηκε για 2η σερί ημέρα στο cockpit της FW37 και ολοκλήρωσε χωρίς προβλήματα το πρόγραμμα της ομάδας. Μπορεί να μην συμπλήρωσε πάρα πολλούς γύρους αλλά οι 73 ήταν αρκετοί για την βρετανική ομάδα. Ο Massa το απόγευμα δούλεψε πάνω στο set-up του μονοθεσίου ενώ το πρωί, όπως όλες οι ομάδες, πραγματοποίησε αεροδυναμικές δοκιμές. Η Williams έχει δηλώσει ότι στην Βαρκελώνη θα δούμε το πρώτα δείγματα γραφής της FW37 καθώς περιμένει πακέτο αναβαθμίσεων. Ανυπομονούμε!

    massa-jerez-15-2

    Lotus-Grosjean

    Ντεμπούτο για τον Grosjean στην Ε23 σήμερα αλλά δεν εξελίχθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ο Γάλλος ενώ είχε ένα γεμάτο πρωινό σκέλος αναγκάστηκε να ολοκληρώσει την ημέρα πρόωρα λόγω προβλήματος στον κινητήρα της Mercedes. Η Lotus άλλαξε έφυγε από την Renault γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο αλλά τελικά κι ο Mercedes χαλάει. Βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως ο συνδυασμός Ε23-Mercedes είναι νέος ακόμα και είναι λογικό να παρουσιάζονται προβλήματα. Ο Grosjean συμπλήρωσε 53 γύρους και δήλωσε ευχαριστημένος από την αίσθηση που του έδωσε το νέο του μονοθέσιο. Η Lotus έχει δουλειά μπροστά της αν θέλει να είναι καλύτερη στη Βαρκελώνη.

    grosjean-jerez-15-face-2

    Red Bull-Kvyat

    Οι «ταύροι» είχαν άλλη μια δύσκολη ημέρα καθώς αντιμετώπισαν προβλήματα με το ERS. Ο Kvyat έμεινε μέσα στην πίστα την πρώτη ώρα δοκιμών και προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας. Η RB11 έκανε την εμφάνισή της στο απογευματινό σκέλος κι έτσι ο Kvyat έχασε πολύτιμες ώρες περιμένοντας να λυθούν τα προβλήματα. Ο ρυθμός της RB11 στη συνέχεια της ημέρας δεν εντυπωσίασε κι ο Ρώσος κινήθηκε στο 1:23.975 και συμπλήρωσε 64 γύρους. Όμως όπως έχουμε ξαναπεί, είναι δοκιμές και δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι για μια ακόμα φορά το «ακραίο» πακετάρισμα του κινητήρα και ο σχεδιασμός του πίσω μέρους της RB11 δημιουργεί προβλήματα. Η Renault δείχνει να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των «ταύρων» κι αυτό δημιουργεί τριβές. Η RBR μέχρι στιγμής είχε προβλήματα στην μπαταρία, δύο φορές στο ERS και στον προγραμματισμό (mapping) του κινητήρα. Μάλιστα την 3η ημέρα δοκιμών άλλαξε και κινητήρα αλλά τα προβλήματα επιμένουν. Ανασυγκρότηση στο Milton Keynes και πολλή δουλειά μέχρι τις 19 Φεβουαρίου που θα δούμε ξανά δράση στη Βαρκελώνη.

    kvyat-jerez-15-3

    McLaren-Button

    Η McLaren είχε άλλη μια περίεργη ημέρα με προβλήματα να λύνονται και νέα να εμφανίζονται. Η MP4-30 κατάφερε να συμπληρώσει 35 γύρους στα χέρια του Button, ότι περισσότερο έχουμε δει μέχρι στιγμής, αλλά δεν κατάφερε να αντέξει μέχρι το τέλος. Ο Βρετανός συμπλήρωσε ακόμα και stint 10 γύρων στο πρωινό σκέλος και σημείωσε το 1:27.660 με την μέση γόμα. Αν οι χρόνοι στις δοκιμές δεν λένε μία φορά τίποτα στην περίπτωση της McLaren-Honda δεν λένε δέκα φορές. Η ομάδα ακόμα προσπαθεί να λύσει βασικά προβλήματα με τον κινητήρα και τα συστήματα που τον περιβάλλουν. Το απόγευμα είχε σκοπό να πραγματοποιήσει αεροδυναμικές δοκιμές αλλά το πρόγραμμά τους ολοκληρώθηκε πρόωρα λόγω προβλήματος στην αντλία καυσίμου. Συνολικά η MP4-30 κάλυψε 79 γύρους στη Jerez, η RBR στη Jerez το 2014 είχε συμπληρώσει 21 γύρους. Σίγουρα αυτό είναι καλό σημάδι αλλά οι άνθρωποι στη Βρετανία και στην Ιαπωνία έχουν πάρα πολλή δουλειά μπροστά τους μέχρι την Βαρκελώνη.

    button-jerez-15-5

    Αποτελέσματα

    ΘέσηΟδηγόςΟμάδαΧρόνοςΔιαφοράΓύροι
    1Kimi RaikkonenFerrari1:20.841106
    2Marcus EricssonSauber Ferrari1:22.019+1.178112
    3Lewis HamiltonMercedes1:22.171+1.331117
    4Max VerstappenToro Rosso Renault1:22.553+1.71297
    5Felipe MassaWilliams Mercedes1:23.116+2.27573
    6Romain GrosjeanLotus Mercedes1:23.802+2.96153
    7Daniil KvyatRed Bull Renault1:23.975+3.13464
    8Jenson ButtonMcLaren Honda1:27.660+6.81935

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια