Δοκιμές Jerez Day 3: Nasr στην κορυφή, πρόοδος για McLaren-Honda

    Ο Βραζιλιάνος έφερε την Sauber στην πρώτη θέση και ο κινητήρας της Honda λειτούργησε για 32 γύρους

    Ο Felipe Nasr έφερε την Sauber C34 στην κορυφή της κατάταξης την τρίτη ημέρα δοκιμών στη Jerez. Ο Βραζιλιάνος σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της ημέρας με την μαλακή γόμα. Το 1:21.545 απέχει από την ταχύτερη επίδοση των δοκιμών καθώς η πίστα «χάλασε» λόγω της έντονης βροχόπτωσης τα ξημερώματα. Τις δύο πρώτες ώρες των δοκιμών οι οδηγοί δοκίμασαν με βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά. Στην 2η θέση βρέθηκε η Ferrari SF15-T του Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός  συμπλήρωσε 92 γύρους με την Ferrari και ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμα της ομάδας. Τον 3ο ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο Nico Rosberg ο οποίος για μία ακόμα φορά ήταν ο πιο δραστήριος οδηγός. Η McLaren-Honda σημείωσε πρόοδο και η Red Bull Racing είχε μία δύσκολη ημέρα με προβλήματα στον κινητήρα. Ας δούμε αναλυτικά πως εξελίχθηκε η ημέρα για τις ομάδες.

    Sauber-Nasr

    Ο rookie της ελβετικής ομάδας ήταν για 2η σερί ημέρα στο τιμόνι της C34 και αυτή τη φορά κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή της κατάταξης. Ο Nasr χθες είχε τον 2ο ταχύτερο χρόνο και σήμερα κατάφερε να βελτιώσει την ταχύτερη προσωπική του επίδοση κατά 3 δέκατα. Το 1:21.545 ήταν ικανό για να τον φέρει στην κορυφή. Η Sauber δεν ήταν μόνο γρήγορη αλλά και αξιόπιστη καθώς συμπλήρωσε 108 γύρους. Βέβαια στάθηκαν λίγο τυχεροί καθώς ο Nasr είχε έξοδο στο πρωινό σκέλος της ημέρας και κόλλησε στην αμμοπαγίδα της στροφής 9. Ευτυχώς η C34 δεν είχε κάποια σοβαρή ζημιά και η ομάδα συνέχισε το πρόγραμμά της, το οποίο περιελάμβανε αξιολόγηση των ελαστικών αλλά και μεγάλα stint. Στο απογευματινό σκέλος ο Nasr είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει ορισμένες αναβαθμίσεις που είχαν φτάσει από το Hinwill. Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι η Sauber έχει κάνει βήματα προόδου από πέρυσι. Αύριο αναλαμβάνει ο Marcus Ericsson.

    nasr-jerez-15-4

    FerrariRaikkonen

    Ντεμπούτο για τον Φινλανδό στην SF15-T κι επιτέλους χαμογέλασε. Ο Raikkonen σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της ημέρας είπε ότι το νέο μονοθέσιο είναι πιο κοντά στο στυλ του και πιο εύκολο από το περσινό. Επίσης δήλωσε ότι έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε διάφορους τομείς που αντιμετώπιζαν προβλήματα. Μπορεί ο ταχύτερος γύρος του Raikkonen να απέχει 8 δέκατα από την ταχύτερη επίδοση του Vettel αλλά στις δοκιμές έχουμε πει πως δεν μετράει ο χρόνος.

    Ο Raikkonen το πρωί που η πίστα ήταν βρεγμένη έκανε εκτεταμένες αεροδυναμικές δοκιμές και στη συνέχεια φόρεσε slick και δούλεψε σε μικρά stint. Σε ένα από αυτά πέτυχε και το 1:21.750 με την μέση γόμα. Το απόγευμα αξιολόγησε τα ελαστικά τις Pirelli και δούλεψε πάνω στο set-up του μονοθεσίου. Συνολικά κάλυψε 92 γύρους χωρίς να αναφερθεί κανένα πρόβλημα. Ο Raikkonen έχει και την αυριανή ημέρα στη διάθεσή του.

    raikkonen-jerez-15

    Mercedes-Rosberg

    Ο συνδυασμός W06-Rosberg ήταν και σήμερα ασταμάτητος. Σχεδόν ασταμάτητος καθώς κάποια στιγμή στο απογευματινό σκέλος τα ηλεκτρονικά συστήματα του μονοθεσίου ανάγνωσαν κάποιες ενδείξεις που δεν τους άρεσαν και για λόγους ασφαλείας έσβησαν τον κινητήρα. Ο Rosberg προκάλεσε την 2η κόκκινη σημαία της ημέρας κι εκείνη τη στιγμή το κοντέρ έγραφε 93 γύρους. Η Mercedes αφού εξέτασε το μονοθέσιο έβγαλε ξανά τον Rosberg στην πίστα κι εκείνος του έδωσε και κατάλαβε. Συμπλήρωσε συνολικά 151 γύρους αξιολογώντας ελαστικά, κάνοντας προσομοίωση αγώνα αλλά και αεροδυναμικές δοκιμές. Ο Γερμανός τις δύο ημέρες που έκατσε στο τιμόνι κάλυψε σχεδόν 1.400 χιλιόμετρα, δηλαδή περίπου 5 Grand Prix. Εντυπωσιακό! Αύριο είναι σειρά του Hamilton.

    rosberg-jerez-15-5

    WilliamsMassa

    Ντεμπούτο και για τον Massa σήμερα ο οποίος πήρε την σκυτάλη από τον Bottas. Ο Βραζιλιάνος συμπλήρωσε 71 γύρους και ποτέ δεν προσπάθησε να κινηθεί γρήγορα με την FW37. Χωρίς κάποιο εμφανές πρόβλημα η Williams έμεινε για αρκετές ώρες στα pit το πρωί και το πρόγραμμά της στην ουσία ξεκίνησε μετά το μεσημέρι.

    Ο Massa επικεντρώθηκε σε αεροδυναμικές δοκιμές, αξιολογήσεις ελαστικών και μεγάλα stint. Σύμφωνα με τον Pat Symonds στόχος της ομάδας είναι να μάθουν το μονοθέσιο και τον νέο κινητήρα της Mercedes κι αφού είναι σίγουροι για την αξιοπιστία τότε θα πιέσουν. Αυτό φυσικά δεν θα γίνει στη Jerez αλλά στη Βαρκελώνη που θα δούμε και τις πρώτες αναβαθμίσεις του μονοθεσίου.

    massa-jerez-15

    LotusMaldonado

    Η Lotus επιτέλους κατάλαβε τι πάει να πει αξιοπιστία κινητήρα. Μετά από μια πολύ δύσκολη χρονιά με την Renault άλλαξε σε Mercedes και μόλις στην 2η ημέρα δοκιμών συμπλήρωσε 96 γύρους. Ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα αυτό το 2014. Αν και ταλαιπωρήθηκαν από ένα πρόβλημα στην τηλεμετρία του μονοθεσίου κι έχασαν αρκετές ώρες το πρωί ο Maldonado ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμα της ομάδας. Μεγάλα stint με όλα τα ελαστικά της Pirelli και αεροδυναμικές δοκιμές κυρίως στο εμπρός μέρος.  Ο Maldonado σημείωσε το 1:22.713 κάτι που τον έφερε στην 5η θέση. Αύριο αναλαμβάνει για πρώτη φορά ο Romain Grosjean.

    maldonado-jerez-15-3

    Toro Rosso-Sainz Jr.

    Ο νεαρός Ισπανός είχε μια κουραστική ημέρα στο τιμόνι της STR10 καθώς μετά τον Rosberg ήταν ο πιο δραστήριος οδηγός. Ο Sainz Jr. συμπλήρωσε 136 γύρους κι έγραψε το 1:23.187 με την μαλακή γόμα. Αυτός είναι ο ταχύτερος γύρος της STR μέχρι στιγμής στις δοκιμές. Ο Sainz εκμεταλλεύτηκε τις βρεγμένες συνθήκες το πρωί και πήρε την πρώτη αίσθηση από τα βρόχινα κι ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli. Στη συνέχεια έκανε προπόνηση στις εκκινήσεις αλλά και στα pitstop καθώς πρέπει να μάθει να σταματά το μονοθέσιο εγκαίρως και στο σωστό σημείο. Το πρόγραμμα της STR δεν διέφερε από αυτό των υπολοίπων, αεροδυναμικές δοκιμές, αξιολογήσεις ελαστικών και μεγάλα stint. Αύριο την τελευταία ημέρα των δοκιμών αναλαμβάνει πάλι ο Max Verstappen.

    sainz-jerez-15-2

    Red Bull-Ricciardo

    Ενώ η «μικρή αδερφή» είχε μια απροβλημάτιστη ημέρα με τον κινητήρα της Renault τα «μεγάλα παιδιά» ταλαιπωρήθηκαν κι έχασαν πολύτιμο χρόνο. Ο Ricciardo την πρώτη ώρα των δοκιμών συμπλήρωσε 5 γύρους και μετά εξαφανίστηκε. Ο Αυστραλός έκανε την εμφάνισή του ξανά το απόγευμα. Όλες αυτές τις ώρες η RBR άλλαζε κινητήρα στην RB11 καθώς υπήρχε πρόβλημα. Όμως παρόλο που το απόγευμα είχαν  φρέσκο κινητήρα οι εμφανίσεις των «ταύρων» στην πίστα ήταν και πάλι περιορισμένες. 48 γύροι στο σύνολο και 1:23.901 ως καλύτερη επίδοση. Τίποτα δηλαδή. Δύο κακές ημέρες για την RBR, η πρώτη πήγε χαμένη λόγω σπασμένης εμπρός πτέρυγας και η δεύτερη λόγω προβλημάτων στον κινητήρα. Ας ελπίσουμε ότι αύριο o Kvyat θα είναι πιο τυχερός.

    ricciardo-jerez-15-3

    McLarenAlonso

    Μακράν η καλύτερη ημέρα της Honda στη νέα της προσπάθεια στην F1. Οι άνθρωποι της McLaren-Honda άλλαξαν κινητήρα και τουρμπίνα χθες το βράδυ κι ο Alonso κατάφερε να συμπληρώσει 32 γύρους. Ο Ισπανός ήταν από τους πρώτους που βγήκαν στην πίστα και έγραψε χρόνους στο βρεγμένο. Δυστυχώς δεν πρόλαβε να δοκιμάσει σε στεγνή πίστα καθώς η ομάδα ανακάλυψε πρόβλημα στην πίεση του συστήματος ψύξης και απέσυρε την MP4-30. Ο Alonso παρά το ότι ολοκλήρωσε πρόωρα την ημέρα του δήλωσε ευχαριστημένος από την πρόοδο που έχουν σημειώσει μέχρι στιγμής.

    alonso-jerez-15-5

    Ο κινητήρας της Honda σήμερα ακουγόταν πιο υγιής από τις άλλες ημέρες. Αύριο φορά το κράνος του ο Button κι ελπίζει να ολοκληρώσει τις δοκιμές με ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

    Αποτελέσματα

    ΘέσηΟδηγόςΟμάδαΧρόνοςΔιαφοράΓύροι
    1Felipe NasrSauber Ferrari1:21.545109
    2Kimi RaikkonenFerrari1:21.750+0.20594
    3Nico RosbergMercedes1:21.982+0.437151
    4Felipe MassaWilliams Mercedes1:22.276+0.73171
    5Pastor MaldonadoLotus Mercedes1:22.713+1.16896
    6Carlos Sainz Jr.Toro Rosso Renault1:23.187+1.642137
    7Daniel RicciardoRed Bull Renault1:23.901+2.35649
    8Fernando AlonsoMcLaren Honda1:35.553+14.00832

    Alex Switch

    Σχόλια

    Σχόλια