Live Test: Honda CB650 F

    Γυμνό, επιθετικό και πολλά υποσχόμενο αλλά ταυτόχρονα πρακτικό, εύκολο στην οδήγηση και οικονομικό, το Honda CB 650 έχει πολλά πρόσωπα να αποκαλύψει.

    H  Honda CB650F  κατέφθασε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρως άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Παρασκευή 6 Ιανουαρίου

    Ήρθε η ώρα του… Γιάννη Βαλαώρα φώναζαν στις εξέδρες του Αλκαζάρ οι οπαδοί της Λάρισας τη δεκαετία του ’80 και για εμάς ήρθε η ώρα της επιστροφής του CB στη βάση του. Το παραδέχομαι: αυτό το Honda πίστευα ότι θα ήταν φλύαρο και «ένα ακόμα» αλλά διαψεύστηκα παταγωδώς. Διαψεύστηκα όμως μόνο όταν το πίεσα και το οδήγησα σβέλτα γιατί εκεί κατάλαβα ότι διαθέτει το κάτι παραπάνω για να γίνει ΚΑΙ fun μοτοσικλέτα.

    Honda CB650F_11-W1200

    Το κομμάτι της χαλαρής οδήγησης, της άνεσης, της ευκολίας το καλύπτει με χαρακτηριστική άνεση καθώς είναι ένα μεγάλο «παπί» στην καθημερινότητα. Εκεί όμως που ήθελα να το δω ήταν όταν τα πράγματα ζορίσουν και έπρεπε να αναλάβει δράση ο streetfighter χαρακτήρας της γυμνής μοτοσικλέτας. Το CB ανταπεξήλθε άψογα στις αυξημένες απαιτήσεις του αναβάτη με ένα πολύ καλό πλαίσιο, προσεγμένες αναρτήσεις, δυνατά φρένα και ομαλό κινητήρα επιβεβαιώνοντας αυτά που υπόσχεται η εμφάνισή του. Μοδάτο, ικανότατο all around και οικονομικό το CB650F κερδίζει με ένα καθαρό σκορ το ματσάκι… και οι οπαδοί στις κερκίδες του Αλκαζάρ ξεσπούν σε χειροκροτήματα!

    Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου

    Ξεκινώντας τη βόλτα στο αγαπημένο «βουνό» παρατήρησα πως τα ελαστικά που είναι εξοπλισμένο το CB είναι τα Pirelli Supercorsa BSB, ελαστικά πίστας δηλαδή. «Δεν με χάλασαν…» σκέφτηκα και όρμησα στην πρώτη στροφή με την αυτοπεποίθηση που σου δίνουν τέτοιου είδους ελαστικά. Ευχάριστη έκπληξη η πρώτη εντύπωση καθώς το Honda δεν είναι μια «ξεπέτα» του εργοστασίου, αλλά ένα καλά μελετημένο γυμνό μοντέλο. Η αργή γεωμετρία το κάνουν πιο απρόθυμο να γύρει στην είσοδο της στροφής, αλλά σε ανταμείβει με την καλή πληροφόρηση, την πρόσφυση που παρέχει και τη σταθερότητα στην καρδιά της στροφής. Τα μαρσπιέ γρήγορα άρχισαν να χαράζουν την άσφαλτο και τα supercorsa βοήθησαν στο να επιτευχθούν σπουδαίες κλίσεις. Το μπροστινό είναι μεν μαλακό, αλλά «ακούει και διαβάζει» ότι περάσει από κάτω του, ενώ το πίσω είναι πιο ασαφές – δίνει μεν πρόσφυση, αλλά πάσχει σε πληροφόρηση – αλλά μπορεί με άνεση να διαχειριστεί την ισχύ του κινητήρα. Τα φρένα επίσης είναι στο πλευρό του αναβάτη με δύναμη και πολύ καλή αίσθηση στη μανέτα.

    cb999999999999

    Το CB650F θα ικανοποιήσει τον «γρήγορο» αναβάτη καθώς είναι εύκολο και δημιουργεί συνθήκες εμπιστοσύνης στις στροφές. Δεν του αρέσουν τα Extreme Games (επιθετική οδήγηση και καφριλίκια), θα αρκεστεί απλά να μείνει στα εσκαμμένα στα οποία τα καταφέρνει πολύ καλά.

    Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου

    Η ημέρα αναλώθηκε σε κίνηση σε αυτοκινητόδρομο κυρίως και δοθείσης της ευκαιρίας ξεκίνησε το κυνήγι της τελικής ταχύτητας. Σε μια γυμνή μοτοσικλέτα όπως το CB650F η τελική ταχύτητα δεν είναι το φόρτε της λόγω της απουσίας προστασίας από τα φέρινγκ, ωστόσο η ταχύτητα είναι… ταχύτητα. Με 5η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων – και όχι 6η η οποία είναι overdrive – κατάφερα λοιπόν να δω στο ψηφιακό ταχύμετρο 196 Km/h φυσικά ξαπλωμένος πάνω στο ντεπόζιτο. Ίσως να άγγιζα τα 200Km/h αν δεν βρίσκονταν μπροστά μου εμπόδια, ωστόσο κάπου εκεί είναι τα όρια του CB. Αυτό που κάνει εντύπωση πάντως είναι η εξαιρετική σταθερότητα της μοτοσικλέτας στις υψηλές ταχύτητες κάτι που οφείλεται κυρίως στο στιβαρό πλαίσιο και στην αργή γεωμετρία της μοτοσικλέτας.

    cb7777777777

    Οι κραδασμοί πάντως του κινητήρα δεν λείπουν ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες καθώς φτάνουν στα πόδια και τα χέρια ανεξάρτητα με το που βρίσκεται το ψηφιακό στροφόμετρο. Το θετικό είναι ότι δεν κουράζουν και δεν μουδιάζουν τον αναβάτη, απλά είναι εκεί να σου θυμίζουν ότι οδηγείς μια μοτοσικλέτα με τετρακύλινδρο μοτέρ…

    Τρίτη 4 Φεβρουαρίου

    Όπως και χθες αναφέραμε το CB650, παρά την εμφάνιση χούλιγκαν, είναι μια πολύ πρακτική, μια all round μοτοσικλέτα. Στο ταξίδι μας στην Κρήτη είχαμε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε τα εξαιρετικά του φώτα -σωστά ρυθμισμένα μάλιστα από το συνεργείο της αντιπροσωπείας, γεγονός σπάνιο για μοτοσικλέτα.

    Honda CB650F_7

    Επίσης η θέση οδήγησης επιτρέπει την τοποθέτηση ογκώδους tank bag ενώ η απουσία τελικού εξάτμισης στο πλάι την τοποθέτηση εύκαμπτων βαλιτσών. Ταυτόχρονα ο κινητήρας μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την ισχύ των 87 ίππων, αλλά λειτουργεί στην κυριολεξία σαν ηλεκτρικός. Στον επαρχιακό δρόμο με 6η λειτουργεί καθαρά ακόμα και στις 3.000 σ.α.λ. και επιταχύνει χωρίς πρόβλημα από ταχύτητες της τάξης των 75 χλμ./ώρα και μέχρι την τελική του, φυσικά, των περίπου 200 χλμ./ώρα.

    Honda CB650F_6

    Η κατανάλωση που είδαμε με χαλαρή οδήγηση ήταν μεταξύ 5,4 και 6,0 λίτρα/100 χλμ., πολύ κοντά δηλαδή στη μέση των 4,8 λίτρων που ανακοινώνει η Honda. Λόγω του πολύ ελαστικού κινητήρα μπορείς να κινείσαι πολύ σβέλτα -με τη φόρα- χωρίς να σηκώνεις τις στροφές πάνω από τις 5 – 6.000. Σημειώστε τέλος ότι με αυτά τα δεδομένα, το ρεζερβουάρ καυσίμου των 17,3 λίτρων εξασφαλίζει μια άνετη αυτονομία περίπου 300 χλμ. σε χαλαρό – ταξιδιωτικό ρυθμό.

    Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου

    Μαζί με την αφρικανική σκόνη ήρθε και η Honda CB650 F. Την πρώτη την εξορκίζεις, κυρίως για ψυχολογικούς λόγους, τη δεύτερη τη θες τόσο περισσότερο, όσο την οδηγείς. Και την οδηγήσαμε αρκετά, αφού οι χάρες μας έφτασαν έως την Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο. Ιδού λοιπόν η υπέροχη πόλη καλυμμένη από τη σκόνη, στις 8 το πρωί.

    Honda CB650F_4

    Το τι κάναμε εκεί δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία, αλλά το πως το κάναμε, χάρη στο “Μπομπ το μάστορα” της Honda, έχει. Διότι μπορεί το επιθετικό και minimal παρουσιαστικό της μοτοσικλέτας να παραπέμπει σε παιχνίδι για μεγάλα παιδιά, που είναι, ταυτόχρονα όμως αναρτήσεις, θέση οδήγησης και απόδοση κινητήρα σου επιτρέπουν να κινείσαι πανεύκολα στην πόλη, στον επαρχιακό δρόμο ή στον αυτοκινητόδρομο, με ελάχιστες παραχωρήσεις σε κάθε περίπτωση. Πολυτάλαντη, λοιπόν, τη λες. Ποθητή, από άποψη αισθητική, σίγουρα. Τα οδικά της χαρακτηριστικά δεν μας αποκαλύφθηκαν ένεκα της πραγματοποίησης του ταξιδιού μας full pension και με ταχύτητες χαμηλές, αλλά ήδη έχει κλέψει το 70% της καρδιάς μας. Ελπίζω να μη χαθεί το παιχνίδι στο υπόλοιπο 30% και γι’ αυτό θα πάρει σίγουρα το λόγο και ο “κύριος Πετροχείλος” μας στο επόμενο live. Μείνετε…

    Honda CB650F_3Honda CB650F_1

    Σχόλια

    Σχόλια