Motornews Test: Honda CBR 300R

    η Honda έδωσε στο CBR 300R τη supersport άποψή της διαφοροποιώντας το από την υπόλοιπη γκάμα των μικρών CBR

    Όταν έκανε πρώτη φορά την εμφάνισή του το CBR 300R το επιφώνημα όλων ήταν «κι άλλο CBR;». Έχοντας ήδη στη γκάμα της τα CBR125, CBR250, CBR500, CBR600 και CBR1000, ορθά θα αναρωτιόταν κάποιος τι θέλει ένα ακόμα CBR σε αυτήν την πλούσια γκάμα. Την απάντηση τη δίνει από μόνο του το 300άρι το οποίο άμεσα διαφοροποιείται από τα ξαδερφάκια του ακολουθώντας έναν σπορ δρόμο για τους πιο απαιτητικούς αναβάτες.

    Ώριμο σχεδιαστικά

    Για να δείξει ότι αυτό το CBR δεν είναι μια από τα ίδια η Honda ακολούθησε αρχικά μια πιο επιθετική σχεδίαση. Το CBR άλλαξε και σχεδιαστικά λοιπόν, κάνοντας copy – paste τα μεγαλύτερα CBR και όχι τα VFR όπως το 250. Έτσι το αποτέλεσμα είναι αρκούντως επιθετικό εμπρός και κάπως πιο συμβατικό πίσω, αλλά σε κάθε περίπτωση όμορφο ειδικά στο συγκεκριμένο χρωματισμό.

    Η εργονομία είναι το επόμενο σημάδι για τον στόχο αυτού του CBR καθώς ακολουθεί και σε αυτόν τον τομέα την πιο αθλητική λύση έχοντας μια θέση οδήγησης που γέρνει προς τη supersport μεριά. Το σώμα του αναβάτη πέφτει προς τα εμπρός και τα κλιπόν στο τιμόνι είναι στενά και σχετικά χαμηλά. Τα μαρσπιέ είναι λίγο πιο πίσω και πάνω από το 500R ή το 250R δίνοντας μια επιθετική αίσθηση στον αναβάτη. Είναι φανερό πως η συγκεκριμένη επιλογή βοηθάει πολύ στη σβέλτη οδήγηση στις στροφές ή την πίστα, ωστόσο στην καθημερινότητα είναι ελαφρώς κουραστικό, ιδιαίτερα για τα χέρια.

    Αυτό που δεν έχει το CBR σε όλες τις περιπτώσεις, αλλά ιδιαίτερα όταν κινείσαι σε κανονικούς ρυθμούς, είναι χώρος. Οι κινήσεις του αναβάτη, ιδιαίτερα του μεγαλόσωμου αναβάτη, είναι περιορισμένες καθώς η σέλα είναι στενή, δεν υπάρχει χώρος για κίνηση εμπρός πίσω με αποτέλεσμα τα πόδια να δυσκολεύονται να κινήσουν το σώμα και κατ’ επέκταση τα χέρια να μένουν βιδωμένα σε ένα και μόνο σημείο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κουράζεται περισσότερο ο αναβάτης στην καθημερινότητα, κάτι που αντιστρέφεται όταν αρχίσεις να κινείσαι γρήγορα σε δρόμο με στροφές.

    Η μοτοσικλέτα είναι μικρή και αυτό τη βοηθάει να ελιχθεί άνετα στην πόλη και το ικανοποιητικό κόψιμο του τιμονιού είναι επίσης αρωγός. Το πολυόργανο δεν έχει μεγάλες διαφορές σε σχέση με εκείνο του 250R, με πολλές πληροφορίες και συνέπεια στη λειτουργία του. Όσο όμως και σπορ να είναι το 300άρι δεν παύει – σαν γνήσιο Honda – να διατηρεί πάντα σε καλή κατάσταση τον αναβάτη του φροντίζοντάς τον όσο περισσότερο μπορεί. Η Honda λοιπόν φέρνει μια σχετική ισορροπία στον τομέα άνεση καθιστώντας το CBR 300R ικανότατο και για καθημερινή χρήση.

    Δυνατός και εθιστικός κινητήρας

    Η επιλογή που είχε να κάνει ην Honda στον τομέα κινητήρα ήταν μονόδρομος. Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος των 286cc από τον ήχο και μόνο όταν έρχεται στη ζωή, «ακούγεται» δυνατός και στα πρώτα χιλιόμετρα το επιβεβαιώνεις με το άνοιγμα του γκαζιού. Η ισχύς του είναι 30,5 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ. και η ροπή στα 27Nm στις 7.250 σ.α.λ. με την τροφοδοσία να έχει αναλάβει ηλεκτρονικός ψεκασμός της Honda και τη μετάδοση 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

    Το μονοκύλινδρο μοτέρ είναι πρόθυμο και γεμάτο σε μεγάλο μέρος του στροφομέτρου, ιδιαίτερα στις μεσαίες στροφές. Οι περίπου 30 ίπποι στέλνουν εύκολα το ταχύμετρο στα 130 Km/h και με λίγη υπομονή το ψηφιακό ταχύμετρο δείχνει 160+ Km/h. Το πιο εντυπωσιακό πάντως δεν είναι η ελαστικότητά του, όπως στο CBR500 ή στο CBR250, αλλά η πιο άμεση απόκρισή του, κάτι που δείχνει και την κατεύθυνση που έχει πάρει το 300άρι. Είναι σαφώς πιο σπορ από τα υπόλοιπα της οικογένειας και ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να διασκεδάζει τον αναβάτη.

    Στο δρόμο… μούρλια

    Πολύ προσεγμένη είναι η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στο δρόμο η οποία μοιάζει μεγαλύτερη με τον τρόπο που κυλάει στις ρόδες της. Το σύνολο είναι συμπαγές και καλά ισορροπημένο δίνοντας προτεραιότητα στη γρήγορη οδήγηση. Εξαιρετικό το εμπρός πιρούνι των 37mm με πληροφόρηση και ικανοποιητική αίσθηση, εξίσου πολύ καλό το πίσω μέρος με το μονό αμορτισέρ Pro Link να είναι σκληρό, αλλά να παρέχει καλή πρόσφυση ακόμα και όταν ανοίγεις το γκάζι νωρίς στην έξοδο της στροφής.

    Δεν χρειάστηκε παρά μόνο μερικές στροφές και μερικά σβέλτα περάσματα για να διαπιστώσουμε τη «γραμμή» που έχει ακολουθήσει αυτό το Honda. Εξαιρετική συμπεριφορά, πολύ διασκεδαστική μοτοσικλέτα ακόμα και για πιο έμπειρους αναβάτες τους οποίους θα βάλει στη διαδικασία να ανακαλύψουν από την αρχή την οδήγηση μιας μικρής Supersport. Το μικρό μέγεθος και η θέση οδήγησης είναι ιδανικά μελετημένα για να σέρνεις τα γόνατά σου στην άσφαλτο, κάτι που δεν θα αργήσει να κάνει ακόμα και ο μέσος αναβάτης.

    Το 300άρι CBR απαιτεί φόρα στην είσοδο της στροφής, να αφήσεις τα φρένα νωρίς και να το αφήσεις να ρολάρει μέχρι το apex με αποφασιστικότητα. Εκείνο θα μείνει ακλόνητο στη γραμμή του με ένα μπροστινό που μένει βιδωμένο στην άσφαλτο και ένα πίσω μέρος ικανό να κλείνει τη γραμμή όποτε το αποφασίσει ο αναβάτης. Το γκάζι δεν τρομάζει, ωστόσο έχει διάρκεια τόση ώστε να συμβάλει στη ροή της οδήγησης και να δώσει ένα πολύ ευχάριστο αποτέλεσμα όταν ολοκληρώσεις τη βόλτα και καθίσεις λίγο στην άκρη του δρόμου για να θαυμάσεις το «τελείωμα» των ελαστικών. Τα φρένα στέκουν πάντα στο πλευρό του αναβάτη με τον μονό εμπρός δίσκο των 296mm να είναι ανθεκτικός και με καλή αίσθηση, ωστόσο λίγο επιπλέον αρχικό δάγκωμα ίσως να χρειαζόταν.

    Μοναχικός καουμπόι

    Το CBR 300R είναι από εκείνες τις μοτοσικλέτες που θα διδάξουν τον αναβάτη να οδηγήσει σωστά μια supersport μοτοσικλέτα και θα τον εντάξουν στον κόσμο της σβέλτης οδήγησης με τον σωστό τρόπο. Εξαιρετική οδική συμπεριφορά, αναβαθμισμένος σχεδιασμός και ένας κινητήρας «ότι πρέπει» φέρνουν το 300άρι σε θέση μάχης σε μια ανερχόμενη και πολλά υποσχόμενη κατηγορία. Ορθά η Honda έδωσε σε αυτό το CBR τη supersport άποψή της διαφοροποιώντας το από την υπόλοιπη γκάμα και βάζοντάς το με ξεκάθαρο τρόπο στην αγορά και τον ανταγωνισμό.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας 4χρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες
    Κυβισμός 286 κ.εκ.
    Μέγιστη Ισχύς 31 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ.
    Μέγιστη Ροπή 27 Nm στις 7.250 σ.α.λ.
    Μετάδοση 6τάχυτο μηχανικό, αλυσίδα
    Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός Ψεκασμός PGM-FI
    Φρένα εμπρός ABS-Μονός δίσκος 296 χλστ. με διπίστονη δαγκάνα
    Φρένα πίσω ABS-Μονός δίσκος 220 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα
    Ανάρτηση Εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι 37 χλστ. με διαδρομή 130 χλστ.
    Ανάρτηση πίσω Μονό αμορτισέρ με ψαλίδι Pro-Link – διαδρομής 107 χλστ.
    Βάρος 164 κιλά
    Ρεζερβουάρ 13 λίτρα
    Τιμή 5.290€

    Gallery

    Σχόλια

    Σχόλια