Συγκριτικό: Nissan Pulsar 1.5 dCi vs Renault Megane 1.5 dCi

    Το ολοκαίνουργιο Nissan Pulsar αφήνει πίσω τις αμφιλεγόμενες επιλογές της εταιρείας για την κατηγορία και θέλει με αξιώσεις να προστεθεί μεταξύ των κορυφαίων της πολύ δύσκολης κατηγορίας.

    Η 3η γενιά του Renault Megane με την πιο «συμπαγή» σχεδίαση, είναι ένα καταξιωμένο μοντέλο της πολύ απαιτητικής μικρομεσαίας κατηγορίας. Ως τέτοιο και μόνο θα μπορούσε να θεωρηθεί άξιος εκπρόσωπος για να μπει σε μια σύγκριση με το νεοφερμένο Nissan Pulsar. Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση, αυτά που «ενώνουν» τα δύο αυτοκίνητα είναι αρκετά περισσότερα.

    IMG_4871

    Η διαφορετική αισθητική προσέγγιση έχει να κάνει τόσο με το εταιρικό προφίλ ανά περίπτωση, όσο και με τα χρόνια που έχουν τα δύο μοντέλα ανάμεσά τους. Το μοντέλο της Renault, είναι στο «κουρμπέτι» ούτε λίγο ούτε πολύ, από το 2008 και με τα φρεσκαρίσματα που έχει υποστεί, παραμένει αξιόμαχο. Αυτό που προδίδεται όμως από την πρώτη στιγμή κοιτώντας τα δύο μοντέλα, είναι η διαφορά στο μέγεθος που έχει άμεσο αντίκτυπο στις διαστάσεις της καμπίνας και τους προσφερόμενους χώρους. Ας μη φύγουμε όμως ακόμα από την εξωτερική εμφάνιση. Το πιο νέο Pulsar έχει ξεκάθαρα πιο επιθετική σχεδίαση, με στοιχεία που το εντάσσουν μέσα στο γενικότερο family look των αυτοκινήτων της Nissan. Το Megane είναι πιο χαμηλών τόνων σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνισή του, με τη «διακριτικότητα» αυτή να είναι και ζητούμενο σε πολλές περιπτώσεις. Όπως και να έχει, η διαφορετική προσέγγιση είναι ένα θέμα που άπτεται του τομέα, η υποκειμενικότητα στην κρίση του οποίου, δεν χωράει και πολλές παραμετροποιήσεις από τη μεριά μας.

    IMG_5174         IMG_5186

    Στην καμπίνα, η πλάστιγγα γέρνει προφανώς πως το νεότερο μοντέλο της σύγκρισης. Καλύτερη αισθητική προσέγγιση, προφανώς πιο σύγχρονη αντίληψη περί εργονομίας και μια αλεξίσφαιρη ποιότητα συναρμολόγησης που «έρχεται» από τα βάθη της ιστορίας της Nissan να πάρει τη θέση που της αξίζει στο σήμερα. Οι πιο πλούσιοι χώροι κάνουν και τη συνολική αίσθηση να είναι καλύτερη, μια και στο Renault γίνονται πιο «χτυπητές» οι «ιδιαιτερότητες» όπως είναι η θέση οδήγησης- όπου παρά το πιο κάθετα τοποθετημένο τιμόνι, τα πεντάλ σε σχέση με το κάθισμα, ορίζουν θέση με πιο ανοιχτά πόδια για τον οδηγό. Το κάθισμα είναι αναπαυτικό και ξεκούραστο, υστερεί όμως σε στήριξη σε σχέση με το νεότερο ανταγωνιστικό. Αλλά αυτό είναι μάλλον αυτονόητο.

    IMG_5188          IMG_5181

    Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι συντριπτικά υπέρ του Nissan. Για τα κεφάλια η απόσταση από την οροφή είναι αρκετά μεγάλη ακόμα και όταν το ανάστημα των πίσω είναι πάνω από 1,80 μέτρα, ενώ για τα πόδια τους την ευρυχωρία προδίδει και το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων. Χώρια που για τις αποσκευές ο σχετικός χώρος του Pulsar έχει όγκο 385 λίτρα. Στον αντίποδα, τα 2.641 χιλ. του μεταξονίου του Megane, ορίζουν σαφώς μικρότερους χώρους για τους πίσω επιβάτες και ο χώρος για τις αποσκευές είναι 372 λίτρα.

    MNTestPulsar15dci 13            IMG_4749

    Κάτω από το εμπρός καπό, ο 1.500άρης κινητήρας πετρελαίου είναι ένα κοινό –το κυριότερο από αυτά- στοιχείο μεταξύ των δύο μοντέλων. Είναι ένας από τους καλύτερους και πιο εμπορικούς κινητήρες της Renault και αποτελεί (όπως αντίστοιχα και ο 1.300άρης diesel της Fiat) την αιτία για αρκετές συμμαχίες/ συνεργασίες της γαλλικής εταιρείας. Δεν είναι τυχαίο πως αυτό το σύνολο το μοιράζεται η Renault με την Dacia και τη Nissan, όντας μέλη του ίδιου Ομίλου αλλά το συναντάμε και κάτω από το καπώ κάποιων μοντέλων της Mercedes. Είναι χαρισματικός για τη χωρητικότητά του, με εξαιρετική απόδοση πολύ καλά λειτουργικά χαρακτηριστικά και εξαιρετικά περιορισμένες απαιτήσεις σε καύσιμο. Μεταξύ των δύο αυτοκινήτων, δείχνει πιο πολιτισμένος στην περίπτωση του Renault, καθώς ακούγεται αρκετά λιγότερο στην καμπίνα του Megane σε σχέση με ότι συμβαίνει στην καμπίνα του Pulsar- παρά το ότι θα περίμενε λόγω ηλικίας να συμβαίνει το αντίθετο. Έκπληξη #1 που προκύπτει από τη σύγκριση, μια αυτή η διαφορά, ανεβάζει συνολικά το Renault σε τούτη εδώ τη σύγκριση.

    IMG_4773             IMG_4823

    Η κλιμάκωση του κιβωτίου των 6 σχέσεων που αμφότερα τα μοντέλα έχουν, παίζει το ρόλο της για την έκπληξη #2, που για πολλούς μπορεί και να ήταν αναμενόμενο: το Megane δείχνει πιο «ζωηρό». Σίγουρα στη διαφορά αυτή συμβάλλει ως ένα βαθμό η διαφορά των 148 κιλών υπέρ του Renault (1.215 κιλά έναντι 1.363 του Pulsar). Αυτό που εισπράττει όμως ο οδηγός, είναι ξεκάθαρα υπέρ του Megane. Αυτό έχει αντίκτυπο και στην κατανάλωση, όπου το Renault μένει σε πραγματικές συνθήκες άνετα στα πέριξ των 5 λίτρων ανά 100 χλμ. σε μικτές συνθήκες κίνησης, την ώρα που αντίστοιχα το Pulsar χρειάζεται σταθερά 0,5- 0,7 του λίτρου περισσότερα. Και πάλι χαμηλή είναι η κατανάλωση αλλά η μεταξύ τους διαφορά είναι σημαντική, ιδιαίτερα σε βάθος χρόνου.

    IMG_5059                IMG_5057

    Στο δρόμο τώρα, κάνει την εμφάνισή της η έκπληξη #3. Καλό, χρυσό και άγιο το Pulsar, είναι ασφαλέστατο και εξαιρετικά ευχάριστο στο δρόμο. Εκμεταλλεύεται πολύ θετικά την ισχύ και –κυρίως- τη ροπή του πολύ καλού κινητήρα για να κινηθεί από σβέλτα έως γρήγορα αλλά… όταν οδηγήσεις το Megane, καταλαβαίνεις πως το αίμα νερό δε γίνεται. Η διαφορά στην αίσθηση απογειώνει το –αμιγώς, και με ονομασία προελεύσεως- Γαλλικό μοντέλο. Το Megane, χωρίς να υστερεί σε αίσθηση στιβαρότητας και σταθερότητα στο δρόμο, δείχνει πιο ευέλικτο και είναι αρκετά πιο ευχάριστο για τον οδηγό. Προσφέρει αίσθηση και ευχαρίστηση, με το ελαφρώς πιο «χαρούμενο» πίσω μέρος του, που καταφέρνει και περνάει καλύτερα vibes στον οδηγό του- είτε αυτός πηγαίνει χαλαρά, είτε έχει διάθεση για ψυχαγωγική οδήγηση. Ακλόνητο το Pulsar, δε μπορεί να πει κανείς τίποτα το αρνητικό, ειδικά όταν αναλογιστεί το παρελθόν της Nissan στην κατηγορία, θα πρέπει να μιλήσει για άλμα προόδου. Όταν έρχεται η ώρα της αίσθησης όμως, «ο παλιός είναι αλλιώς».

    IMG_5197 IMG_5194 IMG_5175 IMG_5178

    Στο ταμείο τώρα, εκεί που κρίνονται οι περισσότεροι πόντοι σε μια τέτοιου είδους κόντρα, η κατάσταση έχει ως εξής: το μεν Renault Megane ξεκινά από τα 17.530€ (με απόσυρση) και πάντα φυσικά με τον dCi κινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 110 ίππους. Αντίστοιχα, το Nissan Pulsar με τα ίδια δεδομένα σε ότι έχει να κάνει με τον κινητήρα, ξεκινά από τα 17.290€. Η διαφορά μπορεί να μην είναι σημαντική για να παίξει αποφασιστικό ρόλο, είναι όμως ένα λιθαράκι ακόμα για να προτιμήσει κανείς το νεότερο μοντέλο. Σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό σε αμφότερες τις βασικές εκδόσεις, είναι πανομοιότυπος σε ότι έχει να κάνει με τα στοιχεία ασφάλειας (ESP, 6 αερόσακοι), ενώ οι διαφορές που εντοπίζονται έχουν να κάνουν με στοιχεία που μπορεί να κάνουν αρκετά ακριβότερο το Pulsar που στη βασική έκδοση διαθέτει A/C και όχι Clima- όπως αντίθετα συμβαίνει στο Megane. Και πάλι όμως, το νέο έχει άλλη γοητεία και εν τέλει το στοιχείο αυτό θα πρέπει να παίξει το ρόλο του σε όποιον τυχόν αμφιταλαντευτεί.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    IMG_4747IMG_4918 IMG_4916 IMG_4897 IMG_4889 IMG_4788 IMG_4823 IMG_4834 IMG_4871 IMG_4773 IMG_4772 IMG_4749 IMG_5057 IMG_5059 IMG_5174 IMG_5175 IMG_5188 IMG_5186 IMG_5178 IMG_5194 IMG_5181 IMG_5197 MNTestPulsar15dci 13 MNTestPulsar15dci 9

     

    Σχόλια

    Σχόλια