Live Test: Hyundai i30 1,4d GL

    Το i30 είναι άλλο ένα περίφημο δείγμα του εξ-ευρωπαϊσμού της Hyundai και της μεγάλης προόδου που έχει κάνει η Κορεατική εταιρεία τα τελευταία χρόνια

    To Hyundai i30 1,4d GL είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τρίτη 3 Φεβρουαρίου

    Με λίγη προσπάθεια καταφέραμε και ρίξαμε την κατανάλωση στα 6,1 λίτρα/ 100 χλμ. Στην προσπάθεια αυτή καταλάβαμε τι φταίει και η κατανάλωση κρατά υψηλά νούμερα. Ενώ ο κινητήρας του Hyundai i30 έχει 22 κιλά ροπής και «εξάρι» κιβώτιο δυστυχώς η ελαστικότητά του δεν είναι ότι καλύτερο έχουμε δει. Πριν τις 2.000 σ.α.λ., το φάσμα δηλαδή που θες εντός πόλης, ο κινητήρας δεν αποδίδει επαρκώς για το αμάξωμα των 1.300 κιλών. Μόλις ο δείκτης του στροφόμετρου ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ. ο κινητήρας μεταμορφώνεται και μπορείς να κινηθείς άνετα- και από εκεί και πάνω, με πιο ελαφρύ πάτημα του γκαζιού. Συνολικά η Hyundai έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στην κατασκευή του i30 κι έχει προσθέσει όλα τα απαραίτητα «μπλιμπλίκια» της νέας εποχής. Όμως το έχει παρακάνει λίγο με τα κουμπιά στο τιμόνι. Το έκανε πολύ busy, σαν πληκτρολόγιο υπολογιστή.

    HyuI3014d 2

    Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου

    Τις προηγούμενες δύο ημέρες, βγήκαμε λίγο εκτός λεκανοπεδίου με το Hyundai i30 και είχαμε τη δυνατότητα να χαρούμε την άνετη ανάρτηση και την εξαιρετικά καλή ηχομόνωση. Στην καμπίνα η ατμόσφαιρα είναι αντάξια πολυτελούς αυτοκινήτου και σε αυτό παίζει όσο να ‘ναι το ρόλο της και η δερμάτινη επένδυση του σαλονιού. Γλιστράει λίγο αλλά χαλάλι της αφού αναβαθμίζει σημαντικά την καμπίνα του πάλαι ποτέ «λαϊκού» μικρομεσαίου. Σε δρόμους με στροφές το i30 δε διαμαρτύρεται. Δεν είναι ακριβώς και στο στοιχείο του αλλά δε θα προβληματίσει τον οδηγό που θα ξεχαστεί και θα ζητήσει το κάτι παραπάνω, εκμεταλλευόμενος την εξαιρετική απόδοση του κινητήρα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά αυξημένες σε στροφές υπό πίεση αλλά και αυτό λειτουργεί προειδοποιητικά αναφορικά με τα όρια της πρόσφυσης.

    i30-crdi-front5

    Παρασκευή 30 Ιανουαρίου

    i30-crdi-back-2

    Σήμερα θα μιλήσουμε για τους χώρους και για τον κινητήρα του Hyundai i30 GL. Ο 1.4 CRDi ακολουθεί τον δρόμο που έχουν χαράξει οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες λειτουργώντας αθόρυβα. Στο ρελαντί δεν αντιλαμβάνεσαι την έλλειψη start/stop. Δυστυχώς όμως αυτή την έλλειψη την αντιλαμβάνεσαι στην κατανάλωση καυσίμου. Μπορεί να γράψαμε χθες ότι τα πρώτα δείγματα γραφής είναι ενθαρρυντικά αλλά μετά από 100 χιλιόμετρα αποκλειστικά μέσα στην πόλη η κατανάλωση βρίσκεται στα 6,7 λίτρα/100χλμ. Εκτός από το start/stop που δεν υπάρχει ρόλο παίζει και το βάρος του αμαξώματος. Τα σχεδόν 1.300 κιλά είναι σημαντικός αριθμός ακόμα και για ροπή 22 κιλών.

    i30-crdi-back-3

    Όσον αφορά τους χώρους οι εντυπώσεις μας είναι καλύτερες, πολύ καλύτερες. Η μελέτη που έχουν κάνει οι άνθρωποι της Hyundai έχει αποτελέσματα καθώς στο πίσω κάθισμα μπορούν άνετα να χωρέσουν 3 ενήλικες χωρίς να πονέσουν τα γόνατά τους ή να στραβολαιμιάσουν.  Το εντυπωσιακό είναι ότι το i30 δεν χάνει στον χώρο των αποσκευών για χάρη των επιβατών. Τα 378 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι ένα νούμερο που κοιτάει ο ανταγωνισμός με θαυμασμό.

    i30-crdi-trunk-2 i30-crdi-trunk

    Πέμπτη 29 Ιανουαρίου

    Το i30 είναι άλλο ένα περίφημο δείγμα του εξ-ευρωπαϊσμού της Hyundai και της μεγάλης προόδου που έχει κάνει η Κορεατική εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Η μικρομεσαία κατηγορία έχει εξαιρετικά δύσκολο ανταγωνισμό και το i30 καλείται να αποδείξει ότι πραγματικά είναι σκληρός παίχτης. Με την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι πως υπάρχει βάση στον ισχυρισμό περί ικανότητας για να σταθεί απέναντι στο κατεστημένο, καθώς η ποιότητα των υλικών και -το σημαντικότερο- η αναβαθμισμένη εμφάνιση, συνθέτουν μια πολύ καλή “βάση”. Οι δυναμικές γραμμές και οι καμπύλες του αμαξώματος, έχουν αφήσει αιώνες πίσω το άδοξο παρελθόν της εταιρείας στον τομέα της σχεδίασης. Ο diesel κινητήρας 1.400 κ.εκ. φαίνεται πως μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό όσον αφορά την οικονομία, τα πρώτα μας χιλιόμετρα αυτό έδειξαν τουλάχιστον. Αυτά για σήμερα, θα επανέλθουμε αύριο με περισσότερα.

    i30-crdi-inside i30-crdi-front-2 i30-crdi-back

     

    Σχόλια

    Σχόλια