Live Test: Kawasaki Z1000

    Εξωπραγματικό να το πω, διαστημικό να το πω… όπως και να το χαρακτηρίσω το καινούριο πράσινο γυμνό έχει κάτι από το υπερπέραν!

    To Kawasaki Z1000 ABS  κατέφθασε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου

    Σκληρός ο χωρισμός με το Kawasaki Z1000, αλλά δεν μπορεί να γίνει αλλιώς καθώς πρέπει και άλλοι να το απολαύσουν οδηγώντας το. Πολύ καλή μοτοσικλέτα το καινούριο Z το οποίο έχει τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα. Σχεδίαση που κάνει ακόμα και τα μικρά παιδιά να το χαζεύουν με το στόμα ανοιχτό, ιδανική άνεση για καθημερινή μετακίνηση και γρήγορη οδήγηση, εξαιρετική οδική συμπεριφορά για όλα τα γούστα (είτε είσαι σουζάκιας καφετέριας, είτε είσαι «γόνατα-κάτω»), γραμμικό, ροπάτο και δυνατό μοτέρ με τη σφραγίδα του τετρακύλινδρου. Τι παραπάνω να ζητήσει κανείς από μια τέτοια μοτοσικλέτα;

    kawa444444444444

    Υπάρχει κάτι που μπορεί να ζητήσει κανείς από το Kawasaki και αυτό είναι αγριάδα – να σε τρομάζει λίγο ρε παιδάκι μου… όπως άλλωστε το κάνει η εκπληκτική του σχεδίαση. Πιστεύω πως ένα «δόντι» στο πίσω γρανάζι είναι η λύση και τότε… catch me if you can!

    Τρίτη 3 Ιανουαρίου

    Ώρα για βόλτα με το Z και φυσικά η πρώτη επιλογή είναι «Βουνό». Παρά τις αντίξοες συνθήκες, αφρικανική σκόνη και έντονος αέρας, το Kawasaki παραμένει πολύ απολαυστικό. Πλαίσιο και αναρτήσεις έχουν στηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε πρώτα να παρέχουν καλή πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες και να δημιουργούν ένα «εύκολο» κλίμα στον αναβάτη και έπειτα κοιτάζουν προς την πιο αθλητική πλευρά της μοτοσικλέτας. Στη σβέλτη βόλτα λοιπόν στο βουνό το Kawasaki επιβεβαίωσε το διασκεδαστικό χαρακτήρα του έχοντας μεγάλη προθυμία να γύρει εύκολα στην είσοδο της στροφής. Το μπροστινό είναι εκπληκτικό κάνοντας ότι ακριβώς θέλει ο αναβάτης, ενώ το πίσω απλά ακολουθεί τις εντολές χωρίς να ιδρώνει ιδιαίτερα.

    z100099999

    Αυτό που παρατήρησα είναι ότι όταν αρχίζεις και πιέζεις το Kawa και ανεβάζεις ρυθμό πρέπει να αλλάξεις λίγο το στιλ οδήγησης για να το εκμεταλλευτείς στο έπακρο. Λόγο της όρθιας θέσης οδήγησης και της μικρής απόστασης τιμονιού-αναβάτη, το Z θα αποδώσει πιο απολαυστικά με φρένα τελευταία στιγμής, «χαστούκι» στην είσοδο της στροφής, λίγη ώρα πλαγιασμένο στο όριο, γρήγορο pick up και το γκάζι στο stop. Δεν του αρέσει πολύ η ροή και η ομαλότητα, προτιμά τις άγριες κινήσεις και την «σωματική» οδήγηση για να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του. Σύμμαχος σε όλα αυτά είναι τα πανίσχυρα φρένα με την απίθανη αίσθηση, ο ροπάτος κινητήρας και το απίστευτο μπροστινό που σου δίνει την εντύπωση ότι μπορεί να τα κάνει όλα.

    z100088888

    Πάλι πάντως και εδώ η απότομη απόκριση στο γκάζι δεν είναι το καλύτερο δυνατό στη σβέλτη οδήγηση, αν και με το «point and shoot» στιλ οδήγησης το ξεχνάς και αυτό και απλά σηκώνεις τον εμπρός τροχό για μια απολαυστική σούζα στην μικρή ευθεία που ακολουθεί…

    Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου

    Καλή η σχεδίαση και η εργονομία αλλά ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε και λίγο με τα… σοβαρά πράγματα του Z1000 – το μοτέρ δηλαδή. Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 1.043cc είναι μεν γνωστός ωστόσο η ρύθμισή του για το νέο «Z» είναι ολοκαίνουρια. Τι σημαίνει αυτό; Ροπήηηηηηη από χθες! Αυτός ο τετρακύλινδρος δεν μοιάζει πολύ με αυτά που γνωρίζαμε στους τετρακύλινδρος αφού οι χαμηλές και οι μεσαίες… σφάζουν. Με το πρώτο άγγιγμα του δεξιού γκριπ η μοτοσικλέτα φεύγει με δύναμη μπροστά και όταν το στροφόμετρο δείξει 4.000 σ.α.λ. και το γκάζι ανοίξει η ροπή έρχεται με το τσουβάλι και την εκτοξεύει μπροστά σαν σφεντόνα. Από τις 8.000 σ.α.λ. και πάνω αναλαμβάνει η ισχύς να δώσει τα μέγιστα και η επιτάχυνση δεν σταματά παρά μόνο όταν επέμβει ο κόφτης. Το ταχύμετρο σε πολλές περιπτώσεις έδειξε 200+Km/h σε παράνομα σημεία, ενώ για την τελική του ταχύτητα πρώτα φρένο θα βάλει ο αέρας και μετά ο κινητήρας.

    20150128_135733-W1200

    Η αλήθεια είναι ότι για τετρακύλινδρος αυτός ο κινητήρας «τελειώνει» σχετικά γρήγορα και θυμίζει δικύλινδρο σε διάρκεια, ωστόσο για τη χρήση που απαιτεί η μοτοσικλέτα είναι άκρως διασκεδαστικός. Ο ψεκασμός είναι συνεπής, ωστόσο το «άνοιγμα-κλείσιμο» του γκαζιού είναι απότομο και σου θυμίζει πως πρόκειται για ένα άγριο streetfighter το οποίο απαιτεί σεβασμό.

    Σούζες; Απολαυστικές. Γλίστρημα του πίσω τροχού; Μέχρι να φανούν τα λινά. Σήκωμα του πίσω τροχού στο φρενάρισμα; Άνεση… και όλα τα προηγούμενα χωρίς προβληματισμό και μεγάλο ρίσκο, αρκεί φυσικά να το επιλέξει ο αναβάτης. Από μόνο του αυτό το Z δεν θα κάνει κάτι το ακραίο, αλλά αν του το ζητήσει ο αναβάτης θα γίνει ένας πολύ καλός χούλιγκαν!

    Παρασκευή 30 Ιανουαρίου

    Ξεκίνησα χθες αποθεώνοντας την εμφάνιση του νέου Z1000 και δεν μπορώ παρά να συνεχίσω σήμερα έπειτα από την απίθανη λεπτομέρεια που μου είχε διαφύγει. Το κάλυμμα της σέλας του αναβάτη είναι γεμάτο με ανάγλυφα μικρά λογότυπα «Z» κάτι που πραγματικά με άφησε με ανοιχτό το στόμα. Το Kawasaki Z1000 είναι φανταστικό σχεδιαστικά, σε αφήνει άναυδο και περιμένεις από λεπτό σε λεπτό να μεταμορφωθεί ως άλλο transformer και να σηκωθεί στα πόδια του. Ένα μόνο αρνητικό βρίσκω στη σχεδίασή του και αυτό είναι τα φλας… μεγάλα και «άνοστα» για μια μοτοσικλέτα τόσο προσεγμένη.

    IMG_5823

    Το Z1000 παρότι είναι πολύ μικροκαμωμένο είναι αρκετά βολικό μόλις βρεθείς στη σέλα του – για να έρθουμε και λίγο στο δια ταύτα. Η σέλα είναι μεν σκληρή – όχι τα λογότυπα «Ζ» δεν σε ενοχλούν – αλλά ευρύχωρη, το τιμόνι είναι κοντά στο σώμα και δεν αφήνει τον αναβάτη να σκύψει πολύ κρατώντας τον σχετικά όρθιο. Τα γόνατα έχουν ικανοποιητική γωνία, ενώ πατάς και σχετικά εύκολα τα πόδια σου στην άσφαλτο. Στα όργανα την παράσταση κλέβει το ψηφιακό στροφόμετρο το οποίο μόλις περάσεις τις 3.000 σ.α.λ. αρχίζει και μετράει με φωτιζόμενα νταμάκια μέχρι το «κόκκικο» στις 11.000 σ.α.λ. Κατά τα άλλα έχει πολλές ενδείξεις και είναι σύγχρονο και εύκολα προσβάσιμο.

    IMG_5814

    Αυτό που λάμπει δια της απουσίας του είναι κάθε τι ηλεκτρονικό βοήθημα καθώς στα χέρια του ο αναβάτης έχει μόνο τους απαραίτητους διακόπτες χωρίς κουμπάκια για traction control, χαρτογραφήσεις κλπ. Καθαρό και αντρίκιο το Z, ανυπομονώ για το «ΣΚ».

    Πέμπτη 29 Ιανουαρίου

    «Είναι πολύ μπροστά ο Ιάπωνας»… αυτή ήταν η πρώτη φράση που μου ήρθε στο μυαλό όταν ήρθα αντιμέτωπος με το καινούριο Kawasaki Z1000. Εξωπραγματικό να το πω, διαστημικό να το πω… όπως και να το χαρακτηρίσω το καινούριο πράσινο γυμνό έχει κάτι από το υπερπέραν!

    Σήμα κατατεθέν του σχεδιαστικά είναι αδιαμφισβήτητα η μάσκα του και ιδιαίτερα όταν ανάψουν τα φωτιστικά σώματα που το μετατρέπουν σε έναν κυνηγό έτοιμο να χιμήξει πάνω σου… όπως πρέπει να είναι δηλαδή ένα «κακό», άγριο και επιθετικό streetfighter. Οι διαστάσεις του είναι πραγματικά μικρές, μικρότερες ίσως και από το BMW S1000R. Το μάτι, εκτός από τη μάσκα, πέφτει αμέσως πάνω στις όμορφες εξατμίσεις εκατέρωθεν του πίσω τροχού, στο «αναρχικό» ντεπόζιτο και στη μινιμαλιστική ουρά του που φέρνει πολύ από Aprilia Tuono V4.

    20150128_135846-W1200

    Φυσικά στο κέντρο δεσπόζει ο βαρβάτος τετρακύλινδρος κινητήρας 1000cc ο οποίος παρότι φαρδύς είναι καλά μελετημένος ώστε να μην ενοχλεί ούτε στο μάτι, αλλά ούτε και στη θέση οδήγησης τον αναβάτη… αργότερα διαπιστώσαμε ότι δεν ενοχλεί καθόλου μα καθόλου… μα καθόλου και το γκάζι που έχει…

    Κάτι μου λέει ότι θα περάσουμε καλά αυτήν την εβδομάδα!

    Σχόλια

    Σχόλια