Live Test: Vespa Primavera 150 ABS

    Με άρωμα... Vespino, η νέα Primavera ξυπνάει θύμισες από τα παλιά

    H  Vespa Primavera 150 ABS κατέφθασε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρως άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου

    Ο έντονος άνεμος το Σαββατοκύριακο δεν πτόησαν την Primavera η οποία με εντυπωσιακό τρόπο διατηρούσε την πορεία της χωρίς απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ή αστάθειας, ενώ και κοντά στην τελική της ταχύτητα μένει ακλόνητη στη θέση της.

    2015-01-29 16.46.12-W1200

    Έφτασε όμως η ημέρα επιστροφής της Vespa στη βάση της και ένα είναι σίγουρο – η Primavera κρατάει ζωντανό το πνεύμα της Vespa. Παρότι καινούρια σε φιλοσοφία και τεχνικές λύσεις αυτή η Vespa έχει ένα άρωμα από το παρελθόν και το δείχνει σε κάθε ευκαιρία. Όμορφη, μικροκαμωμένη, αλλά και σύγχρονη με έναν πολύ καλό και οικονομικό κινητήρα και την προσθήκη του ABS που την τοποθετούν ανάμεσα στα «σύγχρονα κλασικά» μοντέλα τόσο της ιταλικής φίρμας όσο και συνολικά της κατηγορίας.

    Παρασκευή 30 Ιανουαρίου

    Συνεχίζοντας τις βόλτες στην πόλη με την Primavera διαπιστώνει κανείς πως όσο περισσότερο την οδηγείς τόσο πιο πολύ αυτοπεποίθηση σου χαρίζει. Η μικρή Vespa είναι πραγματικά από τις πιο ευέλικτες μοτοσικλέτες που έχω οδηγήσει με αμεσότητα και ευκολία σε πολύ υψηλό βαθμό. Οι μικροί τροχοί και το νέο πιο άκαμπτο πλαίσιο την κάνουν να αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη χωρίς όμως να τρομάζει καθώς πατάει με σιγουριά στους τροχούς της. Η νέα εμπρός ανάρτηση είναι πιο μαλακή για περισσότερη άνεση και χαρίζει αυξημένη πρόσφυση, ωστόσο πάσχει λίγο σε πληροφόρηση, ιδιαίτερα όταν περνάς πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το «vespini» στρίβει με σιγουριά και γέρνει αρκετά, ωστόσο η πολύ γρήγορη γεωμετρία της απαιτεί από τον αναβάτη χρόνο για να την εμπιστευτεί και να τη διασκεδάσει. Η Vespa μπορεί, αλλά θέλει το χρόνο της… Τα φρένα έχουν καλή ισορροπία ανάμεσα στη δύναμη και την προοδευτικότητα και κερδίζουν γρήγορα την εμπιστοσύνη του αναβάτη, ενώ με την προσθήκη του ABS το μυαλό είναι πιο ξέγνοιαστο καθώς έχει έναν σύμμαχο στη δύσκολη στιγμή.

    2015-01-26 16.20.30-W1200

    Τεράστιο προσόν της μικρής Primavera είναι η άνεση στο παρκάρισμα καθώς το μέγεθός της επιτρέπει να χωρέσει παντού. Ακόμα και χωρίς το πλαϊνό σταντ, μόνο με το διπλό μπορείς να την βάλεις ακόμα και στο σπίτι σου… άλλωστε είναι τόσο όμορφη που άνετα βρίσκει χώρο σε ένα σαλόνι.

    Πέμπτη 29 Ιανουαρίου

    Η Primavera έχει αρχίσει να μπαίνει στο πετσί μας και σε αυτό βοηθάει, εκτός από το άρωμα του παρελθόντος που κουβαλάει, ο πολύ καλός κινητήρας της. Η Vespa έχει τοποθετήσει στο μοντέλο τον καινούριο τετράχρονο, μονοκύλινδρο των 154cc με την κωδική ονομασία 3V λόγω των τριών βαλβίδων στον κύλινδρο. Το σύνολο το έχουμε συναντήσει ξανά στο Fly 150, ωστόσο μια δεύτερη ματιά κανέναν δεν έβλαψε, το αντίθετο μάλιστα μας έδωσε την ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε την ποιοτική δουλειά της Piaggio. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι το αρχικό του «δάγκωμα» το οποίο χωρίς να το σκεφτείς, με το γύρισμα του δεξιού καρπού, αμέσως το ταχύμετρο δείχνει 20 Km/h. Το «μπαμ» που έχει σου δίνει ένα καλό πλεονέκτημα να ξεκινήσεις σβέλτα στα φανάρια και να ξεφύγεις λίγο από τα υπόλοιπα οχήματα. Από εκεί και έπειτα η επιτάχυνση είναι πιο ήρεμη και ομαλή, αλλά σταθερή μέχρι το ταχύμετρο να αγγίξει τα 100 Km/h.

    prima33333

    Στην κατηφόρα της Κατεχάκη η Primavera έδειξε στο όμορφο ταχύμετρό της 110 Km/h, αλλά εκεί είναι το όριό της. Η μετάδοση είναι καλή με αμεσότητα και χωρίς κραδασμούς ή περίεργους ήχους διατηρώντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της Piaggio σε αυτόν τον τομέα. Την κατανάλωση ακόμα δεν έχω καταφέρει να την μετρήσω καθώς ο ψηφιακός δείκτης δεν λέει να κινηθεί… για να είμαι ακριβής έχει κατέβει μια παύλα, κάτι πολύ ενθαρρυντικό για την ώρα. Θα περιμένω μέχρι το τέλος του Live Test για πιο ακριβή συμπεράσματα, αλλά σε πρώτη φάση την «κόβω» λίγο κάτω από 3 λίτρα ανά 100 Km.

    Τετάρτη 28 Ιανουαρίου

    Οδηγώντας την Primavera δύο μέρες τώρα συνειδητοποίησα πως εργονομικά και ως έναν βαθμό οδηγικά έρχεται πιο κοντά στις παλιότερες, δίχρονες PX. Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα ψηλά και πάνω από το scooter και το τιμόνι χαμηλότερα. Κοιτάζοντας και μόνο το τιμόνι, με τις νίκελ λεπτομέρειες, είσαι έτοιμος να περιστρέψεις τον αριστερό καρπό για να αλλάξεις ταχύτητα όπως στις δίχρονες Vespa, κάτι που δεν κάνεις φυσικά αφού πρόκειται για ένα σύγχρονο αυτόματο, τετράχρονο scooter. Το πάτωμα με τις μαύρες «ρίγες» ενισχύει την αίσθηση του κλασικού, το ίδιο και η ευελιξία του στην κίνηση της πόλης. Το όργανο είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένο με πολλές ενδείξεις και επαρκέστατο φωτισμό το βράδυ, ενώ και τα φώτα είναι δυνατά, ιδιαίτερα η μεγάλη σκάλα.

    vespa746666

    Η Primavera είναι ότι πιο κοντά στις κλασικές Vespa έχοντας φυσικά αφήσει πίσω της το παρελθόν όσον αφορά την ασφάλεια και την τεχνολογία. Το κερασάκι στην τούρτα είναι ο ήχος του κινητήρα που ακόμα και αυτός έχει τη βαριά χροιά του παρελθόντος. Εξαιρετική δουλειά και δείγμα της εμπειρίας της Piaggio πάνω στο κομμάτι Vespa.

    2015-01-26 16.20.52-W1200

    Τρίτη 27 Ιανουαρίου

    Στην παρέα του Motornews έφτασε τη Δευτέρα το απόγευμα η καινούρια Vespa Primavera με τον κινητήρα 3V 150cc και ABS. Το μικρό scooter της ιταλικής φίρμας με την πρώτη ματιά σε κερδίζει όντας μια γνήσια Vespa σε σχήμα και ποιότητα. Η Primavera σε ταξιδεύει στο παρελθόν καθώς έχει λεπτομέρειες οι οποίες παραπέμπουν στη δεκαετία του ‘70 όταν κυριαρχούσαν τα Vespini. Το πάτωμα και όλο το εμπρός μέρος μέχρι το τιμόνι, αλλά και το μπροστινό σύστημα κρατάει από παλιά και δίνει στη Vespa ένα πολύ παραδοσιακό άρωμα.

    primavera2222

    Τις επόμενες ημέρες θα διαπιστώσουμε αν το μικρό scooter κρατάει ψηλά τη σημαία της Piaggio και στον οδηγικό τομέα, αλλά και στην καθημερινότητα. Καλωσόρισες όμορφη…

    Σχόλια

    Σχόλια