Live Test: Suzuki Swift 1.3 DDiS GLX

    Αρκετά χρόνια κοντά μας, αλλά πάντα φρέσκο και ενδιαφέρον το ανανεωμένο Swift.

    Η Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015 δεν μας έφερε μόνο νέα κυβέρνηση, αλλά και τo Suzuki Swift 1.3 DDiS στο  Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 

    Η τελευταία μας μέρα με το Swift με το οποίο οι διαδρομές ήταν πραγματικά χωρίς άγχος. Το μικρό Suzuki είναι υποδειγματικό στα καθήκοντά του ως αυτοκίνητο πόλης, ενώ σηκώνει ανάστημα όταν βρεθεί «εκεί έξω» δείχνοντας πως «το έχει» ακόμα και όταν οι αποστάσεις μεγαλώνουν. Προς το τέλος του Live Test, διαπιστώσαμε πως το καύσιμο δεν λέει να τελειώσει, μια και ο 1.300άρης diesel είναι τόσο οικονομικός που με τον κατάλληλο χειρισμό, κρατάει απόθεμα και η ένδειξη στο range κερδίζει 10άδες χιλιομέτρων. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια πάντως, φτάνοντας στην τελευταία γραμμή πριν το «λαμπάκι» του οργάνου για το diesel, το range ήταν στα 110 χιλιόμετρα και σας διαβεβαιώνουμε πως τα έκανε μέχρι μέτρου… Το Swift μας κέρδισε τόσο πολύ με τον easy going χαρακτήρα του, που χωρίς δεύτερη σκέψη δεχτήκαμε την ευγενική προσφορά του ανθρώπου στο φανάρι της Λ. Βουλιαγμένης για το καθιερωμένο free press πακέτο, προκειμένου να γλιτώσει το πατάκι από τα βρεγμένα παπούτσια του συνοδηγού- αλλά και για να αποδειχτεί χρήσιμο για μια φορά έστω το εν λόγω free press έντυπο.

    Suzuki Swift 13DDiS 4 Suzuki Swift 13DDiS 5

    Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 

    Suzuki Swift 13DDiS 1

    Η helmet αισθητική του αμαξώματος, ήταν από την πρώτη στιγμή που το είδαμε (ακόμα και πριν την ανανέωση που μεσολάβησε μέχρι τώρα) το κυρίαρχο στοιχείο που κάνει το Swift να αρέσει σε όλους- και όχι μόνο σε εμάς. Η πάροδος των ετών στο «κουρμπέτι» και οι αλλαγές που υπέστη το μοντέλο κατά τη διάρκεια της εμπορικής του πορείας, φαίνεται πως έχουν λειάνει τις ελάχιστες ακμές που είχαν μείνει στην πρώτη του φάση. Αυτό που έχει μείνει τώρα, που σίγουρα διορθώνεται στην κορυφαία Sport έκδοση του μοντέλου, είναι τα καθίσματα. Στο «δικό μας» Swift, τα βλέπεις και φαντάζεσαι ξεκούραστα ταξίδια ωρών αλλά από τη μια δυσκολεύεσαι πολύ να βρεις την ιδανική θέση (παρά το γεγονός πως για τον οδηγό υπάρχει ρύθμιση καθ’ ύψος στο κάθισμα αλλά και στο τιμόνι που επιπρόσθετα μετακινείται και τηλεσκοπικά) και από την άλλη αποδεικνύονται λιγότερο supportive από όσο φαίνονται. Αυτό είναι και το μόνο στοιχείο που μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, θα σε απασχολήσει περισσότερο. Η συνέχεια ωστόσο, θα είναι μάλλον ενδιαφέρουσα. Το ραφινάρισμα του κινητήρα και της ανάρτησης, έχουν αναδείξει το χαρακτήρα του μοντέλου που είναι πολύ κοντά σε αυτό που θεωρούσαμε (οι λίγο πιο παλιοί) «νεανικός».

    Suzuki Swift 13DDiS 2

    Τετάρτη 28 Ιανουαρίου

    swift-logo

    Σήμερα η μέρα ξημέρωσε καθάρια και αστραφτερή και κατέληξε μουρτζούφλα και βροχερή, αλλά ας είναι. Εμείς προλάβαμε να οδηγήσουμε στο βουνό το Swift και να διαπιστώσουμε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι αποτελεί ένα από τα πιο ευχάριστα, στα οδικά του χαρακτηριστικά, μοντέλα της κατηγορίας B. Από την άλλη πλευρά η πρακτικότητα δεν είναι το φόρτε του, καθώς ο χώρος αποσκευών είναι επιπέδου χαρτοφύλακα, ενώ στις πίσω θέσεις για να κάτσει επιβάτης πάνω από 1,75 θα πρέπει να τον… διπλώσεις. Δεν κυριολεκτούμε όπως είναι ευκόλως κατανοητό, αλλά το Swift δεν αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού που αποκαλούμε “μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο”. Αν όμως δεν έχεις μπει ακόμα στα βάσανα και το λέει η περδικούλα σου, αποτελεί μια πολύ σοβαρή υποψήφια αγορά.

    swift-back swift-front

    Τρίτη 27 Ιανουαρίου

    Μόλις 75 ίππους ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τον DDiS κινητήρα των 1.3 λίτρων του Swift, αλλά περί άλλα τυρβάζουν οι επιταχύνσεις. Θα αντιτείνετε πολύ εύστοχα ότι οι σχέσεις μετάδοσης είναι πολύ πιο “κοντές” απ΄αυτές άλλων ανταγωνιστών με τον ίδιο κινητήρα (πρόκειται για τον Multijet II της Fiat) και ότι το Swift είναι μόλις 1.065 κιλά, αλλά και πάλι σε βάζει σε σκέψεις. Ταυτόχρονα ο κινητήρας, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο λόγω της εξέλιξής του, είναι πολύ πιο ελαστικός στην λειτουργία του και παράγει λιγότερους κραδασμούς και θόρυβο σε σχέση με το μοντέλο προ ανανέωσης. Δυστυχώς το εναλλασσόμενο μενού “βροχή-καταιγίδα-ψιλόβροχο” δεν μας άφησε να χαρούμε τα σπορ χαρίσματα του Swift τα οποία μόλις και διακρίναμε χθες. Έχουμε όμως χρόνο. Και όρεξη.

    Suzuki Swift DDiS_2Suzuki Swift DDiS_4

    Δευτέρα 26 Ιανουαρίου

    Ωραία ημέρα για μια γνωριμία με το πιο εμβληματικό μοντέλο της Suzuki, υπό την έννοια ότι χρησιμοποιεί το ίδιο όνομα από το 1983 και έχει κάνει σημαντική εμπορική επιτυχία στη χώρα μας. Αυτό το εξαιρετικά συμπαθητικό Swift με το παράξενο μελιτζανί χρώμα αποτελεί τη δεύτερη γενιά (τέλη 2010) της νέας εποχής του Swift που ξεκίνησε στα τέλη του 2004. Με μια μικρή σχεδιαστική αλλαγή το 2014, το μοντέλο συνεχίζει να στέκεται εντυπωσιακά καλά όσον αφορά την αισθητική του αμαξώματος, χωρίς να δείχνει την ηλικία του. Χάρη δε και στον πολύ καλό πασπαρτού κινητήρα diesel, δάνειο από τη Fiat, τα πράγματα εξελίσσονται εξίσου καλά και στους τομείς των επιδόσεων και της οικονομίας. Το “δεν πληρώνω” τέλη κυκλοφορίας Swift έχει στοιχεία που μας άρεσαν με το καλημέρα, κυρίως όσον αφορά στα δυναμικά του χαρακτηριστικά, αλλά πρέπει να το οδηγήσουμε αρκετά περισσότερο από τα 35 χιλιόμετρα της πολύ πιεσμένης σημερινής ημέρας για να εμπεδώσουμε και να αναφέρουμε ευπειθώς.

    Suzuki Swift DDiS_1 Suzuki Swift DDiS_6

    Σχόλια

    Σχόλια