Motornews Test: Nissan Pulsar 1.5 dCi

    Εντυπωσιακό come back από τη Nissan στη μικρομεσαία κατηγορία, με το Pulsar που δύσκολα περνάει απαρατήρητο και αξίζει 100% την προσοχή των υποψήφιων αγοραστών.

    Η Nissan για αρκετά χρόνια είχε «διαγράψει» την κατηγορία από τα κιτάπια της, έχοντας βέβαια καλό λόγο. Ο λόγος αυτός ήταν η απροσδόκητη για πολλούς, αλλά απόλυτα δικαιολογημένη εμπορική επιτυχία του Qashqai που σημείωνε εξαιρετικά νούμερα πωλήσεων κάθε χρόνο, δημιουργώντας παράλληλα και ένα μεγάλο «πάρκο» ευχαριστημένων πελατών για την Nissan. Υπό αυτό το πρίσμα, η ύπαρξη του Nissan Tiida στη γκάμα από το 2004 έως και το 2012 (αλήθεια, κράτησε τόσο;) ήταν απλά «λευκή πετσέτα» και μόνο για να υπάρχει μια εναλλακτική τυπικού μικρομεσαίου και τίποτα παραπάνω.

    MNTestPulsar15dci 12

    Ολική επαναφορά λοιπόν με το Pulsar που διαγράφει με μιας το παρελθόν και εμφανίζεται έτοιμο για εμπορική πορεία ανάλογη των εξαιρετικών crossover και S.U.V. της γκάμας. Από αυτά έχει μείνει πάνω στο Pulsar μια «αιχμηρή» αισθητική προσέγγιση, που κάνει το αμάξωμα να δείχνει αρκετά δυναμικό και «περιορίζει» στο μάτι τον αυξημένο όγκο του ο οποίος αποκαλύπτεται εκεί που έχει πραγματικά σημασία: στους προσφερόμενους για τους επιβάτες χώρους. Το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων μεταφράζεται σε άνετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (385 λίτρα) που κάνουν την πραγματοποίηση των μετακινήσεων αλλά και των ταξιδιών, πραγματικά ξεκούραστη διαδικασία. Ειδικά οι πίσω, που στα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι συνήθως «ριγμένοι» στο Pulsar αισθάνονται βασιλιάδες, με πλούσιο χώρο για τα κεφάλια αλλά και (κυρίως) για τα γόνατα.

    MNTestPulsar15dci 14MNTestPulsar15dci 17

    Στην εξαιρετική άνεση των μετακινήσεων συμβάλλει με πολύ ουσιαστικό τρόπο η ανάρτηση. Είναι γεγονός πως τόσο καλά ρυθμισμένη ανάρτηση σε μικρομεσαίο, δεν είχε ποτέ η Nissan. Το Pulsar δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από όλο τον ανταγωνισμό, Ευρωπαϊκό και μη, έχοντας ιδανικό συνδυασμό μεταξύ άνεσης και ελέγχου των κλίσεων του αμαξώματος. Η αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός από τα πρώτα κιόλας μέτρα που κάνει με το μοντέλο, είναι αυτό της στιβαρής κατασκευής με πολύ καλό «πάτημα» στο δρόμο. Το τελευταίο προκύπτει από την καλή αίσθηση του τιμονιού, που είναι άμεσο και ακριβές αλλά και όσο «βαρύ» χρειάζεται, καθώς και από τον ακλόνητο πίσω άξονα που προσθέτει πόντους σιγουριάς στον οδηγό του Pulsar. Συνολικά η συμπεριφορά του νέου Nissan είναι απόλυτα ασφαλής και ιδιαίτερα ευχάριστη, αφήνοντας οριστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το ελλειμματικό για τα μοντέλα της Ιαπωνικής εταιρείας παρελθόν σε επίπεδο αίσθησης.

    MNTestPulsar15dci 11

    Ο κινητήρας της έκδοσης που είχαμε στη διάθεσή μας, έχει Γαλλική «αξάν». Τα διαπιστευτήρια του 1.5 dCi έχουν κατατεθεί εδώ και καιρό, κερδίζοντας παντού φίλους. Και όταν λέμε παντού, εννοούμε από τα μοντέλα της Dacia και της Renault (δημιούργημα της οποίας είναι άλλωστε) όπου συναντάται, μέχρι και αυτά της Mercedes που το χρησιμοποιούν. Παντού λοιπόν, το μηχανικό συγκεκριμένο σύνολο είναι αξιόμαχο και κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο με την οικονομία που προσφέρει, όσο και με την καλή του απόδοση. Σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση του καυσίμου, με δεδομένο το βάρος των 1.363 κιλών (που δεν το λες και λίγο) και την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις, τα 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα της πραγματικής κατανάλωσης που σημειώσαμε κατά τις ημέρες της δοκιμής, είναι λίαν κολακευτικά. Οι 110 ίπποι του κινητήρα και τα 26,5 kgm της ροπής του που εμφανίζονται σταθερά από τις 1.750 έως τις 2.500 σ.α.λ., δίνουν ιδιαίτερο «αέρα» στον οδηγό που θέλει να κινηθεί χαλαρά και χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων σε αστικό περιβάλλον. Ούτως ή άλλως, το «άπλωμα» που προσφέρει το 6άρι κιβώτιο δίνει σε κάθε περίπτωση την ιδανική απόκριση.

    MNTestPulsar15dci 13

    Στο δρόμο αυτό που κερδίζει αβίαστα τις εντυπώσεις, είναι η σταθερότητα που επιδεικνύει το Pulsar. Είτε κινείται σε αστικό περιβάλλον, είτε σε εκτός πόλης διαδρομές, το Ιαπωνικό μοντέλο δίνει υψηλής ποιότητας αίσθηση. Συγκρίνεται με τις καλύτερες μικρομεσαίες προτάσεις και υποστηρίζει αξιοπρεπώς ακόμα και την όποια διάθεση για ταχύτητα από τη μεριά του οδηγού. Εκεί που υστερεί λίγο, είναι στην sport αίσθηση αλλά εν προκειμένω, πόσο σημαντική είναι αυτή σε ένα μικρομεσαίο οικογενειακό; Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και είναι ενδεικτικό το ότι το ESP που δεν απενεργοποιείται, σπάνια θα κάνει αισθητή την παρουσία του. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες και η πρόσφυση χάνεται δύσκολα χάρη και στους τροχούς των 16 ιντσών που φιλοξενούν ελαστικά διάστασης 195/60. Τα φρένα που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, δείχνουν ακούραστα και έχουν πολύ καλή απόδοση, κοντρολάροντας άριστα την όποια έκτακτη περίπτωση ακόμα και με πλήρες φορτίο.

    MNTestPulsar15dci 18

    Πλήρως εξοπλισμένο από τη βασική του κιόλας έκδοση, το Pulsar αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για τα δεδομένα της εποχής στην κατηγορία. Μέσα στη γκάμα της Nissan δε, είναι μια εξαιρετικά τοποθετημένη οικονομοτεχνικά επιλογή για όσους μπουν στην έκθεση για το Qashqai αλλά προτιμήσουν να δαπανήσουν κάτι λιγότερο. Ξεκινώντας από τα 17.290€ (με απόσυρση) το Nissan Pulsar με τον χαρισματικό 1.500άρη dCi είναι μια εξαιρετική λύση για όσους θέλουν οικογενειακό αυτοκίνητο με χώρους, ποιότητα και λογικό κόστος χρήσης- απαλλαγμένο και από τα τέλη κυκλοφορίας χάρη στην ιδιαίτερα χαμηλή εκπομπή CO2 που είναι μόλις 94 γρ./χλμ.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.461 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς110 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ
    Ροπή26.5 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO294 γρ./χλμ
    Μήκος4,387 μέτρα
    Πλάτος1,768 μέτρα
    Ύψος1,520 μέτρα
    Μεταξόνιο2,700 μέτρα
    Βάρος1.363 κιλά
    Χώρος αποσκευών385 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης4.1 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.3 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό3.6 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα11,2″
    Τελική ταχύτητα190 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 17.290€ (με απόσυρση)

    MNTestPulsar15dci 5 MNTestPulsar15dci 4 MNTestPulsar15dci 3 MNTestPulsar15dci 9 MNTestPulsar15dci 8 MNTestPulsar15dci 7 MNTestPulsar15dci 17 MNTestPulsar15dci 16 MNTestPulsar15dci 15 MNTestPulsar15dci 6

    Σχόλια

    Σχόλια