Μέχρι το Γερμανικό GP ελευθερία στην ECU

    Οι κατασκευαστές θα «παγώσουν» την ECU μετά το Γερμανικό GP τον Ιούλιο του 2015

    Η Επιτροπή Grand Prix έδωσε διευκρινήσεις για το «πάγωμα» στην εξέλιξη της ECU μέσα στο 2015. Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, από 1η Ιουλίου 2015 όλα τα εργοστάσια της MSMA (Honda, Yamaha, Ducati) θα πρέπει να σταματήσουν την εξέλιξη του δικού τους λογισμικού στην ECU και θα στρέψουν την προσοχή τους στην εξέλιξη της κοινής ECU η οποία θα προμηθευτεί σε όλους το 2016.

    Οι υπόλοιποι κατασκευαστές (Aprilia και Suzuki) θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν την εξέλιξη της δικής τους ECU μέχρι το τέλος του 2015, εφόσον το επιθυμούν.

    Η Επιτροπή GP διευκρίνισε λοιπόν πως στον πρώτο αγώνα μετά την 1η Ιουλίου, που είναι το Γερμανικό GP, τα εργοστάσια (Yamaha, Honda, Ducati) μετά το τέλος του αγώνα θα πρέπει να παραδώσουν στον Τεχνικό Διευθυντή το λογισμικό με το οποίο θα ολοκληρώσουν τη χρονιά, τόσο εκείνο που χρησιμοποιούν η εργοστασιακές μοτοσικλέτες, όσο και οι δορυφορικές μοτοσικλέτες τους. Αυτή θα είναι η «παγωμένη» ECU με την οποία θα πρέπει να ολοκληρώσουν τη σεζόν.

    Αυτό το λογισμικό θα συνοδεύσει τις ομάδες μέχρι το τέλος της χρονιάς και οι μοναδικές αλλαγές που μπορούν να γίνουν είναι για θέματα ασφάλειας και σφαλμάτων. Το κάθε εργοστάσιο, για να φέρει μια νέα έκδοση του λογισμικού που έχει παραδώσει μετά το Γερμανικό GP, θα πρέπει να υποβάλει αίτημα στον Τεχνικό Διευθυντή το οποίο θα ελεγχθεί και αφού πάρει έγκριση θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το εργοστάσιο στον επόμενο αγώνα.

    Σε περίπτωση διαμαρτυρίας ή απαίτησης του Τεχνικού Διευθυντή η ECU μπορεί να ελεγχθεί και αν βρεθεί διαφορά από την «παγωμένη» ECU θα θεωρηθεί παραβίαση του κανονισμού.

    Για το 2016 τώρα, συμφωνήθηκε η κάθε ομάδα MotoGP θα έχει τη δυνατότητα να έχει στη διάθεσή της έναν αισθητήρα ο οποίος δεν θα είναι διαθέσιμος σε κανέναν άλλον. Αισθητήρες οι οποίοι δεν έχουν πάρει Έγκριση Τύπου θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο στις δοκιμές και όχι σε κατατακτήριες και αγώνα. Επίσης, θα οριστούν κάποιες «Ελεύθερες Συσκευές» (θα έχουν να κάνουν με την ECU) οι οποίες θα μπορούν να ελεγχθούν από τους υπόλοιπους κατασκευαστές. Αν κάποιος κατασκευαστής ζητήσει να ελέγξει μια «Ελεύθερη Συσκευή» άλλου κατασκευαστή, ο Τεχνικός Διευθυντής θα αναλάβει να την αφαιρέσει και να την παραδώσει στον κατασκευαστή για 7 ημέρες.

    Οι κανονισμοί σταδιακά αρχίζουν να παίρνουν μορφή για το 2016 όπου το MotoGP θα γνωρίσει μια εντελώς νέα εποχή. Το αν θα είναι καλύτερη ή χειρότερη αυτό μένει να το δούμε στην πράξη, σίγουρα πάντως θα έχει ενδιαφέρον…

    Σχόλια

    Σχόλια