Τι ισχύει με την εξέλιξη της Honda το 2015

Η Honda πήρε το OK αλλά δεν είναι ικανοποιημένη με την «ειδική» μεταχείριση από τη FIA

Μπορεί η FIA να είπε το «ναι» στην Honda και να τις επέτρεψε να εξελίξει τον κινητήρα της μέσα στο 2015 αλλά όχι με τους ίδιους όρους που θα το κάνουν οι Mercedes, Renault και Ferrari.

Η Honda όπως και οι υπόλοιποι κατασκευαστές μπορούν να εξελίξουν μόνο το 48% του κινητήρα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ελεύθερα χωρίς περιορισμούς. Όμως όταν το πρωτάθλημα ξεκινήσει τότε τα πράγματα αλλάζουν, κυρίως για τους Ιάπωνες. Ας δούμε τι ισχύει λοιπόν.

«Tokens»

Το πακέτο του κινητήρα της F1 αποτελείτε από 66 «μάρκες», tokens στα αγγλικά. Για το 2015 οι 5 από αυτές είναι σε… βαθιά κατάψυξη και δεν τις αγγίζει κανείς. Σύμφωνα με τους κανονισμούς οι ομάδες κατά τη διάρκεια του χειμώνα μπορούν να εξελίξουν μόνο τις 32 από τις 61 που απομένουν. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα μπορούν να εξελίξουν όσες φορές θέλουν τις διαθέσιμες «μάρκες» όμως για να κάνουν στο πρωτάθλημα κάθε «μάρκα» που θα χρησιμοποιείται θα πρέπει να ομολογκαριστεί και ταυτόχρονα να «παγώσει».

Έτσι λοιπόν αν κάποιος κατασκευαστής αποφασίσει να εκκινήσει τη χρονιά με τον παλιό κινητήρα τότε θα έχει 32 «μάρκες» προς εξέλιξη. Όμως αν για παράδειγμα φέρει στο Ισπανικό GP τον κινητήρα του 2015 τότε οι «μάρκες» που θα έχουν εξελιχθεί θα ομολογκαριστούν και θα παγώσουν.

Η «ειδική» μεταχείριση της Honda

Η FIA λοιπόν επιτρέπει στη Honda να πειράξει τον μέσο όρο από τις «μάρκες» που θα αφήσουν προς εξέλιξη οι άλλοι κατασκευαστές. Αν για παράδειγμα η Mercedes αφήσει 6 «μάρκες» για το 2015, η Ferrari 12 και η Renault  άλλες 7 τότε η Honda μπορεί να εξελίξει 8 «μάρκες».

Η επιλογή της Mercedes και δυσαρεστημένη Honda

Πάνω σε αυτόν το κανονισμό φαίνεται πως βασίζεται και η αλλαγή σχεδίων της Mercedes. Υπήρχαν φήμες που ήθελαν τους πρωταθλητές να ξεκινούν το πρωτάθλημα με τον παλιό κινητήρα και αυτόν του 2015 να τον έφερναν στην Ισπανία. Όμως τα «ασημί βέλη» στην Αυστραλία στις 15 Μαρτίου θα είναι με τον κινητήρα του 2015.

Σύμφωνα με το Auto Motor und Sport η Mercedes αποφάσισε να φέρει τον νέο κινητήρα από την αρχή της χρονιάς καθώς αν ερχόταν με αυτόν του 2014 τότε η Honda θα είχε πολλές «μάρκες» προς εξέλιξη.

Σύμφωνα με τον ισπανικό Τύπο η Honda δεν είναι ικανοποιημένη με αυτό και θέλει να έχει το δικαίωμα να εξελίξει και τις 32 «μάρκες» και να επιλέξει αυτή πότε θα τις ομολογκάρει.

Σχόλια

Σχόλια