Live Test: Skoda Octavia G-TEC 1.4 TSI

    Με διπλό καύσιμο το Skoda Octavia γίνεται όπως λένε πολύ οικονομικό και αυτό ήταν κάτι που έπρεπε να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι. Όπως λέμε, Live Test!

    To Skoda Octavia G-TEC 1.4 TSI είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τρίτη 27 Ιανουαρίου

    Η ημέρα επιστροφής του Skoda Octavia G-Tec έφτασε -δυστυχώς για εμάς- και η ψυχολογία μας όταν παραδώσαμε τα κλειδιά ήταν ασορτί με το σημερινό ουρανό: συννεφιασμένη. Ο συνδυασμός ποιότητας, χώρων και της οικονομίας του φυσικού αερίου (CNG) που προσφέρει αυτή η Octavia είναι κάτι που θα κάνουμε καιρό να ξεπεράσουμε. Για το πόσο οικονομικό είναι σας είπαμε χθες: 370 χιλιόμετρα με 12 ευρώ! Ασύλληπτο νούμερο! Αν τώρα σε αυτό προσθέσουμε και το ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων, τότε που η συνολική αυτονομία ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα, θα μιλάμε για έναν πραγματικό “χιλιομετροφάγο”. Ένα αυτοκίνητο που σου προσφέρει όλα όσα χρειάζεσαι για να απολαμβάνεις το να κάνεις πολλά χιλιόμετρα μαζί του.

    octavia-gtec-cng-inside-back

    Βέβαια, “στόχος” είναι να χρησιμοποιείς μόνο το CNG καθώς εκτός από απίστευτα οικονομικό είναι και «καλό» καύσιμο. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι η καύση του είναι πιο καθαρή, αφήνει λιγότερα κατάλοιπα στον κινητήρα και προφανώς τον “ταλαιπωρεί” λιγότερο από κάθε άλλο καύσιμο. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την πρώτη στιγμή δεν χρειάζεται να ζεσταθεί ο κινητήρας πρώτα, σε αντίθεση με το υγραέριο (LPG). Aν το συγκρίνουμε βέβαια με το υγραέριο μπορούμε να δούμε μόνο ένα μειονέκτημα, που όμως κι αυτό σε λίγους μήνες δεν θα υπάρχει και έχει να κάνει με τη διάθεση του CNG στην αγορά. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόλις 4 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα, 3 στην Αττική (Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια, Ανθούσα) και 1 στη Θεσσαλονίκη (Πυλαία). Όμως υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα υπάρχουν 14 νέα πρατήρια. Για το τέλος αφήσαμε μια λεπτομέρεια που μας εντυπωσίασε. Όταν σβήσεις τον κινητήρα και βγάλεις το κλειδί για να φύγεις τότε στην κεντρική οθόνη της κονσόλας -αν έχεις συνδέσει το κινητό σου τηλέφωνο με το bleutooth- βγαίνει το παρακάτω μήνυμα.

    octavia-gtec-cng-mobile

    Δευτέρα 26 Ιανουαρίου

    Διπλό καύσιμο,  άπλετος χώρος τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές, αίσθηση λιμουζίνας, αρχοντικό πάτημα, εξαιρετική ηχομόνωση. Τι άλλο θες για να πεις το «ναι» σε μια απόδραση αστραπή ως το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων; Κερώσαμε τα σανίδια (σε άλλες περιπτώσεις τα… βρέχουμε) και φύγαμε!

    octavia gtec-trunk

    Καιρού θέλοντος και Octavia G-Tect επιτρέποντος Κυριακή πρωί-πρωί ήμασταν εκεί 3 ενήλικες με 3 snowboard και επιπλέον εξοπλισμό για το (δεύτερο) αγαπημένο μας χόμπι. Δεν θα περιγράψουμε τι ακριβώς έγινε στο βουνό γιατί θα βγούμε εκτός θέματος -και νομιμότητας ίσως. Όμως αυτό που είναι εντός θέματος είναι ότι ο χαρακτήρας χιλιομετροφάγου της Octavia επιβεβαιώνεται περίτρανα από τον εξής διάλογο δύο συνεπιβατών: «Θες να κάτσεις μπροστά να είσαι πιο άνετος»; «Eίσαι τρελός; πίσω είναι χλίδα».

    octavia-gtec-side

    Κρατηθείτε τώρα, γιατί η επόμενη πληροφορία ίσως σας κάνει να κάψετε το αυτοκίνητό σας… 

    Όλο το ταξίδι με την Octavia κόστισε σε καύσιμο περίπου 12 ευρώ. Όχι, δεν γράψαμε κάτι λάθος και το γράφουμε ξανά για να το εμπεδώσετε. ΔΩΔΕΚΑ ΕΥΡΩ. Τόσα δώσαμε για να γεμίσουμε με φυσικό αέριο και 371 χιλιόμετρα ήταν η αυτονομία με το “εναλλακτικό” καύσιμο. Κάντε τη διαίρεση και θα δείτε ότι ακόμα και με 50άρι scooter, θα ταξιδεύαμε ακριβότερα… Κοπήκατε;

    Ένα τελευταίο για σήμερα. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης στο Octavia G-Tec λειτουργούν άψογα ακόμα και σε συνθήκες χιονισμένου δρόμου.

    octavia-gtec-cng-2 octavia-gtec-cng

    Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 

    Ο μόνος τρόπος να μην έχεις το «γλυκό πονοκέφαλο» (άλλο θλιβερό δημοσιογραφικό κλισέ…) για το παρκάρισμα της Skodaρας, είναι να έχεις φροντίσει εκ των προτέρων για ύπαρξη ιδιόκτητης ή ενοικιαζόμενης σε κλειστό parking ή πυλωτή. Και πάλι, το πρόβλημα του μεγέθους παραμένει, αφού και στις δύο περιπτώσεις, η μανούβρα είναι θέμα- ειδικά στη δική μας περίπτωση που παρά το μέγεθος και τον καλό εξοπλισμό, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης απουσιάζει. Έτσι όμως, αφού έχει τελειώσει η ημερήσια αποστολή, επιστρέφεις στη βάση και έχεις ένα άγχος λιγότερο. Το να χωρέσεις το Octavia στα στενά περάσματα που έχει «προβλέψει» ο κατασκευαστής, είναι το μόνο που σου μένει.

    Υ.γ.: Είναι ωραίο να έχεις καλούς συναδέλφους. Φίλους- πρωτίστως. Priceless! Δεν πρόλαβε ο ένας να «παραπονεθεί» για το συμπλέκτη του Space Star, έτρεξε ο άλλος να δώσει λύση… Πολυτεχνίτης (και ερημοσπίτης) κανονικός! Φίλε αγαπητέ συνεργάτη και συνάδελφε, για την υγρασία στον τοίχο του υπόγειου γκαράζ (φωτό κάτω δεξιά), έχουμε τίποτα;

    Skoda Octavia CNG 7Skoda Octavia CNG 6

    Τετάρτη 21 Ιανουαρίου

    Skoda Octavia CNG 3

    Όταν κινείσαι σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, με έντονο πρόβλημα χώρου για τη στάθμευση, χρειάζεται να κάνεις επίκληση στα Θεία για να βρεις να παρκάρεις το αρχοντικό Skoda Octavia. Το θαύμα έγινε το πρωί και το χρυσαφί Octavia βρέθηκε νομιμότατα παρκαρισμένο στην Αγ. Παρασκευή και μάλιστα πολύ κοντά στον προορισμό, γιατί αλλιώς, τι θαύμα θα ήταν; Δικαιολογήστε μας το «κόλλημα» με το μέγεθος στη συγκεκριμένη αναφορά, με δεδομένο το ότι πολλές από τις προηγούμενες ημέρες με τα άλλα αυτοκίνητα του live test αυτής της περιόδου ήταν πολύ πιο ξένοιαστες. Το μέγεθος αποκαλύπτεται σε όλο του το μεγαλείο, όταν το Octavia βρίσκεται σε κάθετες θέσεις ανοιχτού parking. Εκεί που το μήκος του κάνει τη διαφορά και στο μάτι. Εκμεταλλευόμενοι και τον εξαιρετικό χώρο αποσκευών (παρά το γεγονός πως λόγω G-TEC είναι λίγο πιο “ρηχός”) με το τεράστιο άνοιγμα, δεν αντέξαμε στον πειρασμό και πήραμε ένα μεγάλο τσουβάλι με ξύλα για το τζάκι. Οι κρύες μέρες προβλέπεται να συνεχιστούν μετά τις Αλκυονίδες.

    Skoda Octavia CNG 4

    Τρίτη 20 Ιανουαρίου 

    Skoda Octavia CNG 1

    Καλωσορίζουμε το Skoda Octavia G-TEC με το διπλό καύσιμο και αρχίζουμε να ανακαλύπτουμε τις χάρες του- αν και η σημαντικότερη αποκάλυψη θα γίνει στο πρατήριο- ειδικά στην περίπτωση του φυσικού αερίου. Σε πρώτη φάση, μένουμε στην αίσθηση της λιμουζίνας που προσφέρει το μεγάλο Skoda, με το αρχοντικό πάτημα και την εξαιρετική ηχομόνωση, που δίνουν χαρακτήρα χιλιομετροφάγου στο μοντέλο. Η πρώτη παρατήρηση για τη διαφορετικότητα, έχει να κάνει –εκτός των αυτοκόλλητων στις πλευρές του αυτοκινήτου της δοκιμής που και να θέλεις, δεν τα χάνεις- με τα δύο όργανα στον πίνακα που ενημερώνουν για τα αποθέματα καυσίμου και των δύο ρεζερβουάρ (βενζίνης και CNG). Δε βλέπουμε την ώρα να κάνουμε χιλιόμετρα με το Octavia G-TEC για να κάνουμε ταμείο στο τέλος.

    Skoda Octavia CNG 2

    Σχόλια

    Σχόλια