Live Test: BMW F800 GS Adventure

    Όταν μια BMW αποκτά το συνθετικό Adventure στην ονομασία της, τότε "The world is not enough"

    H  BMW F800 GS Adventure κατέφθασε στο Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρως άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τρίτη 27 Ιανουαρίου

    Πολύ ευχάριστη ήταν η συντροφιά του BMW F800GS Adventure, το παραδέχομαι, ωστόσο όλα τα ωραία έχουν και τέλος καθώς πρέπει να επιστρέψει στη βάση του. Όταν με ρώτησε κάποιος τι είναι αυτό που σε εντυπωσίασε από το BMW απάντησα χωρίς δεύτερη σκέψη η οδική του συμπεριφορά και η ποιότητά του στο δρόμο. Δεν στάθηκα καθόλου στον εξοπλισμό, στα επιπλέον αξεσουάρ που το κάνουν «adventure» ή στα πλούσια ηλεκτρονικά, αλλά στην οδική συμπεριφορά. Και με μια τόσο καλή βάση όταν κινείσαι στο δρόμο όλα τα υπόλοιπα έρχονται και κουμπώνουν για να δημιουργήσουν μια εξαιρετική μοτοσικλέτα. Ο κινητήρας είναι ήρεμος, ροπάτος χωρίς να εξιτάρει τις αισθήσεις με το γκάζι του, αλλά έχει όσο χρειάζεται. Τα «ταξιδιωτικά» εργαλεία του είναι σε υψηλό επίπεδο, ενώ και τα ηλεκτρονικά είναι στη θέση του για όποιον θέλει το κάτι παραπάνω. Ετοιμαστείτε λοιπόν για το γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες ως άλλος Φιλέας Φογκ, αρκεί να έχεις ένα όχημα και να λέγεται BMW F800GS Adventure…

    bmgs883333

    Μια που αναφέρθηκα στα ηλεκτρονικά, έχω να παρατηρήσω ότι μόνο μια φορά ασχολήθηκα με το να αλλάξω χαρτογράφηση και μόνο μια φορά ασχολήθηκα για να αλλάξω τη ρύθμιση στις αναρτήσεις, εικάζω λοιπόν ότι δεν θα έχουν πολλή δουλειά να κάνουν στη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα και στο κοινό που απευθύνεται…

    Δευτέρα 26 Ιανουαρίου

    Ανάμεσα σε εκλογές, κάλπες, καθήκοντα, Τσίπρα και Σαμαρά, βρήκα την Κυριακή την ευκαιρία να ανέβω μια σβέλτη βόλτα στο «βουνό». Το BMW επιβεβαίωσε το «μαγικό χαλί» που είχα αναφέρει την προηγούμενη εβδομάδα όντας πολύ ποιοτικό ακόμα και στο όριό του. Με σχετικά καλής ποιότητας ασφάλτου το F800GS Adv στις στροφές είναι αρχοντικό με πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Δεν του αρέσουν οι γρήγορες και βιαστικές κινήσεις, προτιμά την απλωτή οδήγηση, τις απλωτές γραμμές, όχι φρένα τελευταίας στιγμής, αλλά φόρα στην είσοδο και νωρίς άνοιγμα του γκαζιού. Οι κλίσεις είναι εντυπωσιακές και στην πραγματικότητα το όριο στο πόσο γρήγορα θα πας το βάζουν τα ελαστικά… τα Pirelli στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής ήταν εξαιρετικά. Μπορείς μάλιστα να «παίξεις» και λίγο με τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις βάζοντας στο σκληρό την επιλογή όταν πάρεις φόρα στο στροφιλίκι. Τα φρένα είναι πολύ καλά, ωστόσο δείχνουν να κουράζονται σε σκληρή χρήση, ενώ ο αναβάτης από την άλλη δεν κουράζεται ποτέ χάρη στην εκπληκτικά άνετη σέλα.

    gs177

    Το πρώτο σημαντικό αρνητικό που διαπίστωσα ήταν η κάλυψη της μοτοσικλέτας στα πόδια. Χαμηλά, στα παπούτσια, η κάλυψη είναι ανύπαρκτη, κάτι που προξενεί έκπληξη σε μια μοτοσικλέτα που είναι έτοιμη να γυρίσει τον κόσμο. Στη βροχή τα παπούτσια γίνονται μούσκεμα, ενώ και το κρύο δεν περνάει απαρατήρητο. Προφανώς η BMW έχει προβλέψει και έχει στα αξεσουάρ της προστατευτικά για να λύσει το πρόβλημα… θα το ψάξω σήμερα…

    Παρασκευή 23 Ιανουαρίου

    Από την πρώτη στιγμή που πήραμε στα χέρια μας το BMW F800GS Adv παρατηρήσαμε κάτι το οποίο όμως δεν έχουμε αναφέρει ακόμα στο Live Test. Πρόκειται για την απίστευτη ποιότητα κύλισης της συγκεκριμένης μοτοσικλέτας η οποία πραγματικά σου κινεί το ενδιαφέρον από το πρώτο μέτρο. Η BMW μας έχει συνηθίσει σε καλά ισορροπημένες μοτοσικλέτες ωστόσο εδώ είναι σαν οι ρόδες του 800 να πατάνε πάνω σε μαγικό χαλί. Το αποκορύφωμα ήρθε όταν περνώντας από ένα συγκεκριμένο κομμάτι δρόμου το οποίο χρησιμοποιώ καθημερινά και γνωρίζω ότι γλιστράει επικίνδυνα – όπως άλλωστε το 70% των δρόμων της Αττικής – αντιλήφθηκα ότι δεν συνέβη απολύτως τίποτα. Με τις περισσότερες μοτοσικλέτες που έχω χρησιμοποιήσει στο συγκεκριμένο σημείο έστω και μια μικρή απώλεια πρόσφυσης την είχα πάντα, ωστόσο στην περίπτωση του BMW ήταν σαν να σνόμπαρε την ανωμαλία του δρόμου – να την αγνόησε – και απλά σφυρίζοντας αδιάφορα πέρασε και… δεν ακούμπησε.

    IMG_0668-W1200

    Εξαιρετική δουλειά σε αναρτήσεις και πλαίσιο. Παρά τις μεγαλύτερες διαδρομές στο πιρούνι αλλά και στο μονό αμορτισέρ, η μοτοσικλέτα πατάει με σιγουριά στο δρόμο, δεν τρομάζει και όταν κάτι πάει να φύγει από τον έλεγχο έχει την απαραίτητη προοδευτικότητα να ειδοποιήσει τον αναβάτη.

    2015-01-22 08.43.02-W1200

    Πέμπτη 22 Ιανουαρίου

    «Κάγκελα, κάγκελα παντού»… έρχεται αμέσως στο μυαλό όταν χαζεύεις εξωτερικά την Adventure έκδοση του F800GS. Η BMW γνωρίζει πολύ καλά πως θα μετατρέψει μια μοτοσικλέτα στο απόλυτο «ταξιδιωτικό όπλο» και στο 800άρι το έπραξε δεόντως. Αυτό το «Bimmer» είναι παχουλό όταν το παρατηρήσεις για πρώτη φορά, ιδιαίτερα στην περιοχή του «ρεζερβουάρ» με τα καπάκια του ψυγείου να προεξέχουν αρκετά προσφέροντας καλύτερη προστασία στον αναβάτη, αλλά δίνουν και μια πιο αρχοντική σχεδιαστική αίσθηση. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος με πιο φαρδιά τα πλαϊνά καπάκια δίπλα στη σέλα, τα προστατευτικά κάγκελα κινητήρα, τις βάσεις για βαλίτσες πίσω, ενώ και η φιμέ ζελατίνα με την… περίεργη βάση προδίδει ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει σε αυτό το GS.

    bmw9999

    … και να μην ξεχάσω τα θερμαινόμενα grip τα οποία στις 6:00 το πρωί με κρύο και υγρασία τα αγάπησα όπως το οξυγόνο τη φωτιά!

    Τετάρτη 21 Ιανουαρίου

    BMW F800GS_4

    Ξημερώματα της σήμερον βρεθήκαμε στα highlands της Αττικής με το F800 GS Adv, σε μια από αυτές τις βόλτες ψυχοθεραπείας που σου επιτρέπουν να κλείσεις επιτέλους τα ματάκια σου μετά από μια ημέρα γεμάτη ένταση. Τι ωραία η Αθήνα, όταν δεν αναγκάζεσαι να κάνεις σλάλομ ανάμεσα στις απειλητικές λαμαρίνες… Τι ωραίο και το F800, που έχει το γκάζι για να κάνει καγκουριές, χωρίς να σου τεντώνει τα χέρια και να στέλνει την αδρεναλίνη στο κόκκινο. Ακόμα ωραιότερα τη νύχτα τα φώτα του, που πραγματικά κάνουν δουλειά και -ειδικά στη μεγάλη σκάλα- μπορούν ακόμα και να ψήσουν τα μουστάκια του νεάτερνταλ Έλληνα οδηγού που νομίζει ότι το STOP είναι σουβέρ και όχι σήμα που επιβάλλει στάση στη διασταύρωση σύμφωνα με τον ΚΟΚ.

    BMW F800GS_5

    Τρίτη 20 Ιανουαρίου

    Μετά τη ραστώνη των εορτών, μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα έρχονται πλέον για δοκιμή με τη συχνότητα μετεωριτών στην επιφάνεια της σελήνης. Δεν μας χαλάει καθόλου, ειδικά αν οι μοτοσικλέτες είναι σαν την F800 και ο καιρός δεν αγριέψει. Ελάχιστα χιλιόμετρα έχουμε κάνει στη σέλα της Γερμανίδας ταξιδεύτριας -καθώς την παραλάβαμε μόλις το μεσημέρι- οπότε το ενδιαφέρον μας μονοπώλησαν τα ηλεκτρονικά καλούδια που καλό είναι να ξέρουμε πως λειτουργούν πριν ανοίξουμε παραπάνω το γκάζι: Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις ESA, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ASC, ABS, trip computer, κουμπιά και κουμπάκια, φώτα και φωτάκια, ρυθμίσεις και επιλογές, η F800 έχει να παίζεις με τις ώρες. Επίσης το ενδιαφέρον μας κίνησαν τα φώτα, που και πάλι για μοτοσικλέτα είναι αρκετά, με τους προαιρετικούς προβολείς led και τα αντίστοιχης τεχνολογίας φλας να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Την επαύριο θα ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με πιο πεζά ζητήματα όπως απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, θέση οδήγησης… Αναμείνατε στην οθόνη σας.

    BMW F800GS_2BMW F800GS_3

    Σχόλια

    Σχόλια