Motornews Test: Daytona Trevis 125

    Νεανικό, όμορφο και ικανότατο, το Trevis της Daytona είναι το scooter για όλους και για όλα

    Περιμένοντας στην είσοδο της αντιπροσωπείας της Daytona στην Ελλάδα, της Γκοργκολης ΑΕ, για να παραλάβω το νέο Trevis 125 προσπάθησα να το εντοπίσω στην έκθεση του καταστήματος για να πάρω μια πρώτη γεύση από το μοντέλο. Το μάτι μου έπεσε πάνω σε ένα κόκκινο scooter το οποίο μου κίνησε το ενδιαφέρον κυρίως με το σχεδιασμό του καθώς μου θύμισε ευρωπαϊκό scooter προσεγμένο και καλαίσθητο. Γυρίζοντας το βλέμμα λίγο πιο πίσω διαπίστωσα πως επρόκειτο για το Trevis το οποίο παρέλαβα μερικά λεπτά αργότερα και ήδη η διάθεσή μου είχε φτιάξει…

    Στιλάκι…

    Το Trevis της Daytona δεν το κρύβει, είναι καλοσχεδιασμένο και περηφανεύεται γι’ αυτό. Στην έκθεση, το κόκκινο Trevis έδειχνε δυναμικό και νεανικό, ωστόσο στο μοντέλο της δοκιμής που είναι βαμμένο ασημί δείχνει πιο σοβαρό και ώριμο. Δεν παύει ωστόσο να είναι ένα σύγχρονο σχεδιαστικά scooter με δυνατά σημεία την ποιοτική μάσκα, τις όμορφες μαύρες ζάντες και την καμπύλη που δημιουργεί το πίσω μέρος μέχρι το μεγάλο πίσω φωτιστικό σώμα.

    Στην εργονομία το Daytona είναι άψογο για την καθημερινή μετακίνηση. Μεγάλο του όπλο είναι φυσικά το επίπεδο πάτωμα που κάνει την επιβίβαση/αποβίβαση παιχνιδάκι, ενώ πολύ σωστά τοποθετημένοι είναι οι διακόπτες που με κλειστά τα μάτια τους βρίσκει ο αναβάτης. Η θέση οδήγησης είναι λίγο περίεργη αρχικά καθώς η σέλα είναι ψηλά τοποθετημένη και το τιμόνι σχετικά μακριά από το σώμα. Παρόλα αυτά το σώμα παραμένει όρθιο με ελαφρά κλίση προς τα εμπρός χάρη κυρίως στο πάτωμα το οποίο έχει μια μικρή κλίση προς τα εμπρός. Τα πόδια έχουν μεγάλη ευχέρεια κίνησης, ενώ η σέλα, παρότι ψηλή, είναι πολύ άνετη με ικανοποιητικό αφρώδες και θα διατηρήσει τα μαλακά μόρια του αναβάτη ανεπηρέαστα ακόμα και έπειτα από αρκετά χιλιόμετρα στην πόλη.

    Στον αποθηκευτικό χώρο, κάτω από τη σέλα υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης ενός jet κράνους και μερικών μικροαντικειμένων, ενώ σωτήριο σε πολλές περιπτώσεις είναι το επίπεδο πάτωμα το οποίο θα φιλοξενήσει σακούλες χάρη και στο ειδικό άγκιστρο.

    Κινητήρας-έκπληξη

    Το Trevis είναι εξοπλισμένο με έναν μονοκύλινδρο, αερόψυκτο, τετράχρονο κινητήρα 125cc ο οποίος αποδίδει 9 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω καρμπιρατέρ, ενώ την μετάδοση έχει αναλάβει αυτόματο CVT κιβώτιο με ιμάντα. Το πρώτο πράγμα που σε ικανοποιεί στο σύνολο είναι ο βαρύς ήχος του ο οποίος είναι ευχάριστος σε όλη την κλίμακα του στροφομέτρου. Στο πρώτο άνοιγμα του γκαζιού δεν συμβαίνει κάτι το φοβερό, ωστόσο η ευχάριστη έκπληξη έρχεται μετά τα πρώτα μέτρα όπου εκεί το Trevis ξεδιπλώνει την ισχύ του και τις ικανότητές του. Η επιτάχυνση από τα 20Km/h μέχρι τα 80Km/h είναι πολύ καλή, γεμάτη, ενώ με λίγη επιμονή το ταχύμετρο θα δείξει τελικά 110 Km/h. Μπορείς άνετα να κινείσαι όλη μέρα με 90-100Km/h έχοντας απροβλημάτιστη λειτουργία και εξαιρετικό ήχο από το μονοκύλινδρο σύνολο. Το καρμπιρατέρ λειτουργεί καλά και έχει συνέπεια δημιουργώντας ένα σταθερό πλαίσιο λειτουργίας. Στην κατανάλωση το Trevis προκάλεσε επίσης ευχάριστη έκπληξη καθώς έμεινε κοντά στα 3 λίτρα ανά 100Km παρότι πιέστηκε στις περισσότερες περιπτώσεις.

    Στο δρόμο, το Daytona είναι σταθερό και σίγουρο. Η εμπρός ανάρτηση, όπως και η πίσω, είναι ρυθμισμένες μαλακές προκειμένου να παρέχουν καλή πρόσφυση, ενώ το πλαίσιο κρατάει μια καλή ισορροπία στις στροφές και στη σταθερότητα. Στις στροφές το Trevis παρέχει σιγουριά και μπορεί μέσα σε λογικά πλαίσια να κινηθεί σβέλτα έχοντας γρήγορες αντιδράσεις και καλή πρόσφυση. Ο εμπρός τροχός των 16’’ προσφέρει σταθερότητα και αίσθηση, ενώ η άνεση είναι σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο. Το χαμηλό βάρος (106 κιλά) και το σχετικά φαρδύ τιμόνι χαρίζουν ευελιξία η οποία βοηθάει στην κίνηση, εκεί δηλαδή που το Trevis θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Στα φρένα, τα δισκόφρενα εμπρός και πίσω, προσφέρουν ικανοποιητική δύναμη, ωστόσο θα απαιτήσουν πίεση στις μανέτες από τον αναβάτη προκειμένου να βγάλουν τον καλό τους εαυτό. Στην καθημερινότητα πάντως είναι πολύ χρήσιμη η προοδευτικότητά τους και συνεργάζονται πολύ καλά με τις αναρτήσεις δίνοντας την αίσθηση ενός συμπαγούς και ενιαίου συνόλου.

    Λύση με ονοματεπώνυμο

    Η φράση «ευχάριστη έκπληξη» είναι αυτή που ταιριάζει περισσότερο στο Daytona Trevis 125. Αυτό το scooter πόλης έχει όλα τα προσόντα να κερδίσει δυναμικά τη θέση του στην αγορά με καλά στοιχεία και σημαντικά προτερήματα. Είναι ευχάριστο και σύγχρονο σχεδιαστικά με έναν δυναμικό και οικονομικό κινητήρα και με μια τιμή που… σφάζει. Το Trevis γίνεται δικό σας με μόλις 1.395€ τα οποία όχι μόνο αξίζει αλλά θα αγαπηθεί εύκολα από τον καθένα που το επιλέξει.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας  Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος
    Κυβισμός 124,6 κ.εκ.
    Ισχύς 9 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ.
    Ροπή 8,6 Nm στις 6.500 σ.α.λ.
    Τροφοδοσία Καρμπιρατέρ
    Μετάδοση Αυτόματο, CVT με ιμάντα
    Πλαίσιο Ατσάλινο χωροδικτύωμα
    Ανάρτηση εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι
    Ανάρτηση πίσω Μονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης 5 θέσεων
    Φρένα εμπρός Μονός δίσκος 240mm
    Φρένα πίσω Μονός δίσκος 205mm
    Βάρος 106 κιλά
    Ρεζερβουάρ 6,8 λίτρα
    Τιμή 1.395€

    Gallery

     

    Σχόλια

    Σχόλια