Live Test: Honda CBR 300R

    Αρχίζουν μικρά -βλέπε CBR 250R- και μεγαλώνουν. Σε αυτή την περίπτωση, ευτυχώς, με καλές συνέπειες.

    To Honda CBR 300R είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρως άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Πέμπτη 22 Ιανουαρίου

    Όπως είχαμε προαναγγείλει η βόλτα στο «βουνό» θα ήταν πολύ διαφωτιστική για το ποια κατεύθυνση τελικά έχει πάρει αυτό το CBR. Δεν χρειάστηκε παρά μόνο μερικές στροφές και μερικά σβέλτα περάσματα για να διαπιστώσουμε τη «γραμμή» που έχει ακολουθήσει αυτό το Honda. Εξαιρετική συμπεριφορά, πολύ διασκεδαστική μοτοσικλέτα ακόμα και για πιο έμπειρους αναβάτες τους οποίους θα βάλει στη διαδικασία να ανακαλύψουν από την αρχή την οδήγηση μιας μικρή Supersport. Το μικρό μέγεθος και η θέση οδήγησης είναι ιδανικά μελετημένα για να σέρνεις τα γόνατά σου στην άσφαλτο, κάτι που δεν θα αργήσει να κάνει ακόμα και ο μέσος αναβάτης.

    Το 300άρι CBR απαιτεί φόρα στην είσοδο της στροφής, να αφήσεις τα φρένα νωρίς και να το αφήσεις να ρολάρει μέχρι το apex με αποφασιστικότητα. Εκείνο θα μείνει ακλόνητο στη γραμμή του με ένα μπροστινό που μένει βιδωμένο στην άσφαλτο και ένα πίσω μέρος ικανό να κλείνει τη γραμμή όποτε το αποφασίσει ο αναβάτης. Το γκάζι δεν είναι τρομακτικό, ωστόσο έχει διάρκεια τόση ώστε να συμβάλει στη ροή της οδήγησης και να δώσει ένα πολύ ευχάριστο αποτέλεσμα όταν ολοκληρώσεις τη βόλτα και καθίσεις λίγο στην άκρη του δρόμου για να θαυμάσεις το «τελείωμα» των ελαστικών.

    300r2222

    Ορθά η Honda έδωσε σε αυτό το CBR τη supersport άποψή της διαφοροποιώντας το από την υπόλοιπη γκάμα και βάζοντάς το με ξεκάθαρο τρόπο στην αγορά και τον ανταγωνισμό.

    Τετάρτη 21 Ιανουαρίου

    Η καθημερινή τριβή με το CBR300R βγάζει στην επιφάνεια πολλά θετικά, αλλά και κάποια αρνητικά που διαπιστώνουμε στο μοντέλο. Πολύ προσεγμένη είναι η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στο δρόμο η οποία μοιάζει μεγαλύτερη με τον τρόπο που κυλάει στις ρόδες της. Το σύνολο είναι συμπαγές και καλά ισορροπημένο δίνοντας προτεραιότητα στη γρήγορη οδήγηση. Εξαιρετικό εμπρός πιρούνι με πληροφόρηση και ικανοποιητική αίσθηση, εξίσου πολύ καλό το πίσω μέρος με το μονό αμορτισέρ να είναι σκληρό, αλλά να παρέχει καλή πρόσφυση ακόμα και όταν ανοίγεις το γκάζι νωρίς στην έξοδο της στροφής.

    cbr92222

    Αυτό που δεν έχει το CBR σε όλες τις περιπτώσεις, αλλά ιδιαίτερα όταν κινείσαι σβέλτα, είναι χώρος. Οι κινήσεις του αναβάτη, ιδιαίτερα του μεγαλόσωμου αναβάτη, είναι περιορισμένες καθώς η σέλα είναι στενή, δεν υπάρχει χώρος για κίνηση εμπρός πίσω με αποτέλεσμα τα πόδια να δυσκολεύονται να κινήσουν το σώμα και κατ’ επέκταση τα χέρια να μένουν βιδωμένα σε ένα και μόνο σημείο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κουράζεται περισσότερο ο αναβάτης σε σβέλτη (και όχι μόνο) οδήγηση αφού είναι αναγκασμένος να μένει «κολλημένος» σε μια στάση. Αύριο θα ανέβουμε «βουνό» για να διαπιστώσουμε αν αυτή η επιλογή εξυπηρετεί τη γρήγορη οδήγηση ώστε να δοθεί άφεση αμαρτιών…

    Τρίτη 20 Ιανουαρίου

    Επιστρέφοντας στην καθημερινότητα και στη διαδικασία «σπίτι-δουλειά-δουλειά-σπίτι» βρήκαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε λίγο με την εργονομία του μικρού CBR. Το σπορ 300άρι της Honda ακολουθεί και σε αυτόν τον τομέα την πιο αθλητική λύση έχοντας μια θέση οδήγησης που γέρνει προς τη supersport μεριά. Το σώμα του αναβάτη πέφτει προς τα εμπρός και τα κλιπόν στο τιμόνι είναι στενά και σχετικά χαμηλά. Τα μαρσπιέ είναι λίγο πιο πίσω και πάνω από το 500R ή το 250R δίνοντας μια επιθετική αίσθηση στον αναβάτη. Είναι φανερό πως η συγκεκριμένη επιλογή βοηθάει πολύ στη σβέλτη οδήγηση στις στροφές ή την πίστα, ωστόσο στην καθημερινότητα είναι ελαφρώς κουραστικό, ιδιαίτερα για τα χέρια.

    cbr300r88883333

    Η μοτοσικλέτα είναι μικρή και αυτό τη βοηθάει να ελιχθεί άνετα στην πόλη και το ικανοποιητικό κόψιμο του τιμονιού είναι επίσης αρωγός. Το πολυόργανο δεν έχει μεγάλες διαφορές σε σχέση με εκείνο του 250R, με πολλές πληροφορίες και συνέπεια στη λειτουργία του.

    Και σε αυτήν την περίπτωση, στην περίπτωση δηλαδή της εργονομίας, το μαγικό ραβδί της Honda έχει δημιουργήσει μια supersport μοτοσικλέτα η οποία μπορεί να οδηγηθεί καθημερινά με ελάχιστους συμβιβασμούς… κλασική περίπτωση Honda.

    Δευτέρα 19 Ιανουαρίου

    Περιφερόμενος στους περιφερειακούς δρόμους της πόλης το «ΣΚ» στάθηκα αρκετά στον κινητήρα του CBR. Από τον ήχο και μόνο όταν έρχεται στη ζωή, το μηχανικό σύνολο «ακούγεται» δυνατό και στα πρώτα χιλιόμετρα το επιβεβαιώνεις με το άνοιγμα του γκαζιού. Το μονοκύλινδρο μοτέρ είναι πρόθυμο και γεμάτο σε μεγάλο μέρος του στροφομέτρου, ιδιαίτερα στις μεσαίες στροφές. Οι περίπου 30 ίπποι στέλνουν εύκολα το ταχύμετρο στα 130 Km/h και με λίγη υπομονή το ψηφιακό ταχύμετρο δείχνει 160+ Km/h. Το πιο εντυπωσιακό πάντως δεν είναι η ελαστικότητά του, όπως στο CBR500 ή στο CBR250, αλλά η πιο άμεση απόκρισή του, κάτι που δείχνει και την κατεύθυνση που έχει πάρει το 300άρι. Είναι σαφώς πιο σπορ από τα υπόλοιπα της οικογένειας και ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να διασκεδάζει τον αναβάτη.

    2015-01-19 16.19.08-W1200

    Φυσικά, ως γνήσιο Honda, όσο αθλητικό κι αν είναι δεν παύει να βγάζει φιλικότητα στον αναβάτη στην καθημερινή μετακίνηση.

    Παρασκευή 16 Ιανουαρίου

    Όμορφη μέρα για μοτοσικλέτα σήμερα, όμορφη και η μοτοσικλέτα. Μεταλλασσόμενο σε 300, το CBR άλλαξε και σχεδιαστικά κάνοντας copy – paste τα μεγαλύτερα CBR και όχι τα VFR όπως το 250. Έτσι το αποτέλεσμα είναι αρκούντως επιθετικό εμπρός και κάπως πιο συμβατικό πίσω, αλλά σε κάθε περίπτωση όμορφο ειδικά στο συγκεκριμένο χρωματισμό. Για οδικά χαρακτηριστικά κρατήστε ακόμα λίγο το καλάθι, αν πρέπει να είναι μικρό ή μεγάλο θα το δούμε, καθώς μόλις το παραλάβαμε από την αντιπροσωπεία. Ως γνήσιο Honda ωστόσο, το οδηγάς prima vista σαν να γεννήθηκες πάνω του. Άντε, καλά και ασφαλή χιλιόμετρα να έχουμε.

    CBR 300R_2 CBR 300R_3

    Σχόλια

    Σχόλια