Νέο Jeep Renegade από 19.370€

    Το πιο προσιτό Jeep είναι το Renegade που έχει έρθει μαζί με το Cherokee για να ανανεώσει τη γκάμα της εταιρείας που παραδοσιακά είναι συνώνυμη με την τετρακίνηση και τις αυξημένες εκτός δρόμου επιδόσεις.

    Η ιστορία της Jeep ξεκινά από το 1941 και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να το παραλείψει κανείς, αφού πλέον έχει ενσωματωθεί και ως κοσμητικό στοιχείο στην καμπίνα του νέου μοντέλου. Το νέο Renegade μπορεί να θυμίζει αισθητικά το παρελθόν περισσότερο από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, είναι όμως και το πιο φρέσκο από αυτά. Είναι το μοντέλο που έχει πάρει τη σκυτάλη από τα stuck in the middle προηγούμενα entry level (Compass και Patriot) που έπαιξαν το ρόλο αυτό για όσους ήθελαν να «μπουν» στην κουλτούρα της Jeep. Το Renegade, χρησιμοποιεί από κοινού την πλατφόρμα που συναντάμε στο Fiat 500L και κατασκευάζεται στην Ιταλία, παράλληλα με το 500X.

    00013

     

    Η σχεδίασή του είναι αμιγώς αμερικάνικη και οι χώροι που προσφέρονται στους επιβάτες είναι αρκετά καλοί. Η έκδοση που είχαμε τη δυνατότητα να βάλουμε (για πολύ λίγο είναι η αλήθεια) στο χέρι, ήταν η κορυφαία με το δίλιτρο σύνολο των 170 ίππων και την καλή τετρακίνηση που έχει καταστήσει το μοντέλο ικανό για την κατάκτηση της «σφραγίδας» Trailhawk που στον εξοπλισμό του μοντέλου έρχεται να προσθέσει προστατευτικές ποδιές, ενισχυμένη ανάρτηση (με διαδρομή 205 χιλ.), λάστιχα για κάθε τερέν και απόσταση από το έδαφος 120 χιλ. Οι ενδιαφέρουσες –για όσους αρέσκονται στις εκτός δρόμου αναζητήσεις- γωνίες προσέγγισης (σε μοίρες), ράμπας και διαφυγής, είναι 30,5, 25,7 και 34,3. Δεν είχαμε τη δυνατότητα λόγω χρόνου να οδηγήσουμε το “baby” Jeep σε εκτός δρόμου σημεία στο Τατόι (όπου έγινε η παρουσίαση) αλλά η αίσθησή μας ήταν πως θα είναι επάξιος συνεχιστής της παράδοσης που έχουν δημιουργήσει οι θρυλικοί πρόγονοι.

    00004

    Στην άσφαλτο, το Renegade ήταν απροσδόκητα καλό, με πολύ στιβαρή αίσθηση και «ανοιχτό» πάτημα. Ο κινητήρας βέβαια με τα χαρακτηριστικά του ανεβάζει το σύνολο- ενώ και εδώ, για αυτό το λίγο που το οδηγήσαμε, δε μπορέσαμε να διακρίνουμε τα προτερήματα του περίφημου αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων. Όπως και να έχει όμως, αυτό που μπορούμε να καταθέσουμε με σιγουριά, είναι πως το Renegade είναι ευρύχωρο και πολύ καλά κατασκευασμένο, με μπόλικο αέρα πολυτέλειας και θα έχει ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τις εκδόσεις με τους μικρότερους κινητήρες.

    00066

    Αυτός ο συνδυασμός ικανού πλαισίου και τετρακίνησης, με τα λίγα κυβικά του κινητήρα, θα φέρουν το Renegade σε θέση διεκδίκησης μιας θέσης όπου μέχρι πρότινος οι αγοραστές δεν είχαν και πολλές επιλογές (βλ. Suzuki Jimny και Daihatsu Terios). Ως βασική, θεωρείται η έκδοση με το βενζινοκίνητο σύνολο των 1,6 λίτρων (110 PS) που συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αμέσως μετά είναι η έκδοση με τον 1,4 Multiair2 με 140 ίππους και 6άρι χειροκίνητο ή ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Στην κορυφή της γκάμας των βενζινοκίνητων συνόλων είναι ο ίδιος Multiair με απόδοση 170 ίππων που θα έρθει την Άνοιξη στην Ελλάδα και θα διαθέτει τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο.

    0013500129

     

    00133 00139

    Στους πετρελαιοκινητήρες, η βάση είναι ο 1,6 Multijet με 120 ίππους και 6άρι χειροκίνητο (που πρέπει να είναι και η πλέον ενδιαφέρουσα έκδοση), ενώ αμέσως μετά έχουμε δίλιτρο MJT σύνολο με 140 και 170 ίππους, τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία, το πρώτο διάστημα και κατά το λανσάρισμα του μοντέλου θα υπάρχει επάρκεια αυτοκινήτων για να καλυφθεί όσο το δυνατόν στο μεγαλύτερο βαθμό η ζήτηση με άμεσες παραδόσεις, ενώ στη συνέχεια ο χρόνος αναμονής για όσους επιλέξουν το νέο μικρό μοντέλο της Jeep δε θα ξεπερνάει τους δύο μήνες. Περισσότερα για τις ικανότητες και τις χάρες του μικρού Jeep που αρχίζει άμεσα την εμπορική του πορεία στη χώρα μας θα μπορέσουμε να σας μεταφέρουμε, όταν το «βάλουμε στο χέρι» για κανονική δοκιμή. Μέχρι τότε, απολαμβάνουμε και εμείς (όπως και εσείς) τις εκπληκτικές φωτογραφίες του Χρήστου Καραγιωργάκη (αριστερό κλικ και μεγαλώνουν).

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

    0000100139 00135 00133 00131 00095 00120 00127 00129 00094 00087 00071 00066 00064 00037 00025 00035 00016 00013 00009 00008 00004 00002

     

    Σχόλια

    Σχόλια