Πρώτη οδήγηση: Jeep Cherokee 2.0 MJT II 170 PS 9Sp Auto

    Με ένα απόλυτα σύγχρονο προφίλ που αφήνει στο χρονοντούλαπο το πάλαι ποτέ σκληροπυρηνικό χαρακτήρα, το Cherokee έχει γίνει ένας διεκδικητής της κορυφής στην κατηγορία των μεγάλων SUV.

    Στη διπλή παρουσίαση από την Ελληνική αντιπροσωπεία για τα Cherokee και Renegade, είχαμε την ευκαιρία να δούμε λίγο καλύτερα και για περισσότερο χρόνο το μεγαλύτερο μοντέλο, με το βαρύ όνομα και την ιστορία. Το Cherokee ανανεώθηκε εκ βάθρων και μπήκε προφανώς στο πνεύμα της εποχής. Στην πρώτη επαφή μαζί του, εύκολα πιστεύεις πως κάποιος σου κάνει πλάκα και σου δείχνει μοντέλο άλλου (πιθανότατα Κορεάτη) κατασκευαστή, αφού τα στρογγυλά φώτα που παραδοσιακά πλαισίωναν τη μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, δε μένουν πια εδώ. Αντί αυτών, έχουμε στα όρια του φουτουριστικού, διάταξη με «σχισμές» στο επάνω μέρος, κοινά παραλληλόγραμμα στη μέση και κλασσικούς στρογγυλούς πιο κάτω που κάνουν τελείως νέα την προσέγγιση του μοντέλου. Στο πίσω μέρος αντίστοιχα, η εικόνα είναι και πάλι τελείως νέα. Η διαμόρφωση του όγκου είναι οικεία για τα νέα δεδομένα των SUV (το ίδιο ισχύει και για την πλαϊνή όψη) και σε τίποτα δε θυμίζει το ένδοξο παρελθόν, κάνοντας ακόμα και την επισήμανση του μοντέλου να μοιάζει ξένη.

    Cherokee2

    Αυτό βέβαια, έχει και δεύτερη ανάγνωση: Αν ο leader της κατηγορίας επιλέγει κάτι τέτοιο ως σχεδιαστική ταυτότητα, διαρρηγνύοντας σχεδόν εξ ολοκλήρου τους δεσμούς με το παρελθόν, τότε κάτι περισσότερο θα ξέρει- και οι ανταγωνιστές θα ακολουθήσουν. Αυτό όμως θα φανεί στο μέλλον από την εμπορική πορεία του μοντέλου (που προφανώς και είναι ο καθρέπτης της αποδοχής του κοινού), σε σχέση με τις αποδεδειγμένα επιτυχημένες 4 γενιές του Cherokee που προηγήθηκαν από το 1973 και εντεύθεν.

    Cherokee3

    Για να επιστρέψουμε στα σημερινά δεδομένα με τα οποία θα πορευτεί η Jeep για τα επόμενα χρόνια, το νέο Cherokee κερδίζει τις εντυπώσεις με τη σχεδίαση της καμπίνας του. Εδώ η αλλαγή πλεύσης αναφορικά με την αισθητική προσέγγιση του θέματος, είναι πολύ πιο «εύπεπτη» αφού πλέον η συνολική εικόνα είναι απόλυτα σύγχρονη και πολιτισμένη (και όχι περίπου, όπως ήταν στο προηγούμενο μοντέλο). Οι χώροι είναι όπως πάντα πλούσιοι, με τους πίσω να κάθονται αρχοντικά, έχοντας δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και 591 λίτρα αποσκευών (σε διθέσια διάταξη καμπίνας, η χωρητικότητα φτάνει τα 1.267 λίτρα, υπολογίζοντας ως μέγιστο ύψος αυτό των προσκέφαλων στα καθίσματα). Το ταμπλό έχει τον όγκο που περιμένεις από ένα σύγχρονο SUV και το παρμπρίζ είναι σε απόσταση μεγαλύτερη από αυτή που θα φανταζόσουν για το διάδοχο του Cherokee.

    Cherokee14

    Τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα με σωστή εργονομία και μια και ο die hard χαρακτήρας –όπως είπαμε- δε μένει πια εδώ, τίποτα δεν προδιαθέτει για extreme εκτός δρόμου περιπέτειες. Η πολυτέλεια έχει «σκεπάσει» τα πάντα και προφανώς για να κάνει αυτή την επιλογή η Jeep, σε αυτή την κατεύθυνση «βλέπει» το συμφέρον της. Όπως και να έχει, για να διακρίνεις τις ρίζες του μοντέλου και να δικαιολογήσεις το όνομα και την προέλευση, πρέπει να κινηθείς εκτός δρόμου, για να χρησιμοποιήσεις τις αυξημένες ικανότητες της προηγμένης τεχνολογικά τετρακίνησης. Για να τα κάνεις αυτά βέβαια, πρέπει πρωτίστως να μην λυπηθείς το φινετσάτο περιτύλιγμα.

    Cherokee9

    Το Cherokee που στην άσφαλτο δείχνει ιδιαίτερα σταθερό και στιβαρό, με πάτημα που πλέον δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα καλό επιβατικό, κερδίζει πόντους στη συνείδηση του οδηγού. Χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση στο τιμόνι (εκτός δρόμου αυτό μετατρέπεται σε πλεονέκτημα) και με τον ικανό Multijet II κινητήρα των 170 ίππων, το Cherokee καταπίνει χιλιόμετρα ξεκούραστα και σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αρκετά οικονομικά. Σε αυτό συμβάλλει και το 9άρι (!) αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που είχαμε στη διάθεσή μας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης που κρατά το ρυθμό περιστροφής του κινητήρα πάντα στο χαμηλότερο επιτρεπόμενο εύρος. Δείχνει αργό στις χειροκίνητες αλλαγές- άρα και ανακόλουθο της τεχνολογίας που κουβαλάει το 9άρι αυτόματο αλλά εκτός από το ταξίδι, το εκτιμάς και για τον πολιτισμό που προσθέτει στις μετακινήσεις κρατώντας τον κινητήρα σε χαμηλές στροφές λειτουργίας.

    Cherokee10

    Χώρια που εκτός δρόμου, εκεί που το ειδικό βάρος του ονόματος γίνεται πρώτο θέμα, έχει πάντα μια σχέση για κάθε περίσταση. Τα 1.953 κιλά δεν είναι και λίγα αλλά το σύνολο κινητήρα- κιβωτίου, κάνουν το καλύτερο που γίνεται για να τα κρύψουν. Το θέμα είναι πως σε συνδυασμό με την τετρακίνηση (είτε στη Limited, είτε στην πιο σκληροπυρηνική Trailhawk έκδοση), ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλα όσα χρειάζεται για να συνεχίσει εκεί που τα «κοινά» SUV σταματούν. Η κατανομή της ροπής των 35,7 kgm ανά άξονα, γίνεται αυτόματα με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του ένα περιστροφικό διακόπτη για την προεπιλογή του προγράμματος που αλλάζει τα δεδομένα ανάλογα με το έδαφος στο οποίο καλείται το αυτοκίνητο να κινηθεί. Τεχνολογικά ότι μπορούσε να γίνει για να συνεχίσει να κινείται το Cherokee, when the going gets tough, έχει γίνει και –τεχνικά- τα όρια τίθενται από το βάρος και τα ελαστικά του αυτοκινήτου (πρωτίστως βέβαια, από τη νοημοσύνη του οδηγού αλλά αυτό είναι άλλη, μεγάλη κουβέντα).

    Cherokee5

    Ως «βασική» θεωρείται η έκδοση με τον κινητήρα Multijet II των 2,0 λίτρων που αποδίδει 140 ίππους (139 γρ. CO2/χλμ.), συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και η μετάδοση της κίνησης αφορά μόνο τους εμπρόσθιους τροχούς. Για την έκδοση αυτή λοιπόν, η τιμή εκκίνησης είναι τα 37.900€ με απόσυρση αλλά και την προσφορά λανσαρίσματος που ακολουθεί το μοντέλο. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, υπάρχουν εναλλακτικά, τόσο η τετρακίνηση έκδοση που οδηγήσαμε με τον ίδιο κινητήρα που όμως αποδίδει 170 ίππους και με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο (που συναντάται και στην Trailhawk έκδοση) εκπέμποντας 154 γρ. CO2/χλμ., όσο και η κορυφαία έκδοση με τον V6 κινητήρα βενζίνης των 3,2 λίτρων που αποδίδει 272 ίππους.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Cherokee2 Cherokee3 Cherokee4 Cherokee5 Cherokee6 Cherokee7 Cherokee8 Cherokee9 Cherokee10 Cherokee11 Cherokee12 Cherokee13 Cherokee14 Cherokee15

    Σχόλια

    Σχόλια