Οι κανονισμοί για το VSC

    Η FIA θα εισάγει το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας το 2015, διαβάστε τι είναι και πως λειτουργεί

    Μετά το τραγικό ατύχημα του Jules Bianchi στο Ιαπωνικό Grand Prix του 2014 η FIA προσπάθησε να βρει τρόπους να αναγκάσει τους οδηγούς να μειώνουν σημαντικά την ταχύτητά τους όταν υπάρχουν κίτρινες σημαίες. Η λύση που βρήκε η Παγκόσμια Ομοσπονδία είναι το λεγόμενο Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας (VSC). Όταν ο αγώνας είναι υπό καθεστώς VSC τότε οι οδηγοί πρέπει να έχουν έναν συγκεκριμένο ρυθμό και απαγορεύεται να κινηθούν ταχύτερα από τον χρόνο γύρου που έχει οριστεί (delta time).

    Η FIA μετά από αρκετές δοκιμές μέσα στο 2014 αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το VSC το 2015. Ας δούμε ποιοι είναι οι κανόνες για το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

    Το άρθρο 41 των τεχνικών κανονισμών μιλά για την διαδικασία του VSC και τον τρόπο λειτουργίας του. Το VSC δεν αντικαθιστά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας αλλά θα με αυτή τη λύση η FIA θα μπορέσει να ελέγξει τους οδηγούς σε συμβάντα που ναι μεν χρειάζεται να μειώσουν ταχύτητα αλλά δεν κρίνεται απαραίτητη η παρουσία του Bernd Maylander.

    Κατά τη διάρκεια του VSC οι οδηγοί απαγορεύεται να μπουν στα pit, εκτός κι αν πρόκειται να αλλάξουν ελαστικά. Αν μπουν για αλλαγή ελαστικών τότε θα χρειαστεί να μείνουν στα pit για έναν ορισμένο χρόνο που ορίζεται από την FIA. Αυτό σημαίνει ότι το pitstop θα είναι πιο αργό σε σχέση με τις κανονικές συνθήκες.

    Επίσης αν οι οδηγοί δεν σεβαστούν τα όρια ταχύτητας που έχει ορίσει η FIA τότε θα αναλαμβάνουν δράση οι αγωνοδίκες.

    Οι οδηγοί θα ενημερώνονται περίπου 10-15 δευτερόλεπτα πριν την «έξοδο» του VSC. Αμέσως μετά θα υπάρχουν πράσινες σημαίες και οι οδηγοί θα μπορούν να συνεχίσουν τον αγώνα τους αμέσως.

    Σχόλια

    Σχόλια