Live Test: Renault Megane 1.5 dCi

    Σύγχρονο αλλά και κλασσικό, ποιοτικό και συνάμα οικονομικό, καταφέρνει να σε κερδίσει με την ισορροπία, αλλά και την ικανότητά του να σε κάνει να αισθάνεσαι άνετα

    To Renault Megane 1.5 dCi είναι το νέο απόκτημα του Live Test του Motornews. Σε αυτές τις «ζωντανές δοκιμές» εστιάζουμε κυρίως σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητα της χρήσης, καθώς στο τέλος κάθε πενθημέρου ζωντανής δοκιμής θα δημοσιεύεται και ένα πλήρες άρθρο που θα αναφέρεται στα κλασικά: επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, κόστος. Μείνετε συντονισμένοι.

    Τετάρτη 14 Ιανουαρίου

    Παρότι το Renault Megane έχει σχεδόν ολοκληρώσει τον κύκλο του ως μοντέλο -η σημερινή του όψη είναι αποτέλεσμα δύο  facelift, ενός του 2012 και ενός του 2014- τόσο σχεδιαστικά, όσο και μηχανολογικά στέκεται επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό. Αθόρυβο, ευχάριστο στην οδήγηση, άνετο, οικονομικό και καλά κατασκευασμένο, σε ελάχιστα σημεία δείχνει τα έξι του χρονάκια. Ένα από αυτά είναι η έλλειψη ενός σύγχρονου multimedia συστήματος και ένα δεύτερο η μη ύπαρξη των πλέον σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης -lane assist, city safety κ.λ.π. Σε όλα τα υπόλοιπα επίπεδα σκοράρει άνω του μέσου όρου, ενώ και από άποψη κόστους, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 13.680 για τις εκδόσεις βενζίνης, είναι εξαιρετικά προσιτό.

    Megane 2

    Τρίτη 13 Ιανουαρίου

    Megane 4

    Shiny days are over, κυριολεκτικά και μεταφορικά για το γαλλικό μικρό – μεσαίο, που από τις όμορφες διαδρομές στη Ζήρεια, πλέον περιφέρει το μεταλλικό του περίβλημα στους υγρούς και καθημαγμένους δρόμους της Αθήνας. Τα συνεχή εγκάρσια σαμάρια, οι λακκούβες που παίζουν όμορφο κρυφτό με το νερό και λοιποί συγγενείς καταστροφής αναρτήσεων και μεσοσπονδύλιων δίσκων δεν αρκούν για να φέρουν σε δύσκολη θέση την “γαλλικώς” ενδοτική, αλλά και ταυτόχρονα στιβαρή ανάρτηση. Όπως, επίσης, τα συνεχή σταμάτα – ξεκίνα δεν επιβαρύνουν σημαντικά την κατανάλωση, που παίζει μεταξύ 5,5 και 5,7 λίτρα/100 χλμ. Η βδελυρή και άθλια καθημερινότητα στα μποτιλιαρίσματα του κλεινού άστεως μας εξασφάλισαν το χρόνο να παρατηρήσουμε και το ταμπλό, το οποίο, μαζί με αυτά των Γερμανών κατασκευαστών, αποτέλεσαν μερικά χρόνια πριν τις πρώτες επιτυχείς προσπάθειες μινιμαλιστικής προσέγγισης της εργονομίας. Επιπρόσθετα εκτός από λιτό, κάτι που μας αρέσει, το ταμπλό του Megane δείχνει κατασκευασμένο από υλικά καλής ποιότητας -και αυτό μας αρέσει. Αυτό που δεν μας αρέσει είναι ότι δεν έχει μια οθονάρα αφής  στο κέντρο του, κάνοντάς μας να ζηλεύουμε τα λογής Aygo… Αλλά αυτό είναι και το μόνο στοιχείο που δείχνει την ηλικία της σχεδίασής του.

    Megane 3 Megane 2

    Δευτέρα 12 Ιανουαρίου

    … Και ξαφνικά, από την κίνηση και το χαμό του κέντρου της Αθήνας, το Λευκό Megane dCi 110 της δοκιμής μας, βρέθηκε στα παγωμένα βουνά της Ζήρειας. Ορεινές σφιχτές διαδρομές, όμορφα τοπία αλλά και συνθήκες παγετού, συνθέτουν ένα ιδιαίτερο περιβάλλον μέσα στο οποίο το Megane απέδειξε ότι είναι «παντός καιρού».

    megane-15dci-5

    So far, so good που λένε, μιας και το φορτωμένο με 4 άτομα και αποσκευές τύπου «μετακόμιση τώρα» Megane, μας χάρισε μια άνετη, ξεκούραστη αλλά και οικονομική εξόρμηση στην ορεινή Κορινθία, με κατανάλωση μόλις 5,4lt/100km. Με το Smart phone μόνιμα συνδεδεμένο (Bluetooth) να αναπαράγει την αγαπημένη μου μουσική και το Cruise Control στο ON, η διαδρομή μέχρι την έξοδο για Ξυλόκαστρο ήταν εξαιρετική. Στιβαρό πάτημα, υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας (μέγιστη ροπή: 260Nm/ 1.750rpm) και απουσία εξωτερικών – αεροδυναμικών θορύβων (τουλάχιστον μέχρι τα 140km/h) είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν την οδήγηση του νέου Megane στο Εθνικό οδικό δίκτυο. Καθώς το υψόμετρο ανέβαινε η ροπή από χαμηλά βοήθησε σημαντικά στο να έχουμε μια άνετη ανάβαση.

    Σάββατο 10 Ιανουαρίου

    Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Renault Megane 1.5 dCi 110,  βρίσκεσαι σε μια συνεχή επιβεβαίωση των όσων περίμενες. Σύγχρονο αλλά και κλασσικό, ποιοτικό και συνάμα οικονομικό, καταφέρνει να σε κερδίσει με την ισορροπία, αλλά και την ικανότητά του να σε κάνει να αισθάνεσαι άνετα είτε κολλημένος στην κίνηση (απολαμβάνοντας την πολύ καλή ηχομόνωση, την σωστή θέση οδήγησης αλλά και τις multimedia ευκολίες), είτε οδηγώντας στο εθνικό δίκτυο (με την εξαιρετική κύλιση, το Cruise Control και – για τους ξεχασιάρηδες – το Speed limiter). Ο υπετροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων με το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με το υπόλοιπο σύνολο. Το τράβηγμα του από χαμηλά, η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και η απουσία των σχετικών κραδασμών των diesel κινητήρων, δεν θα έπρεπε να αποτελούν έκπληξη, μιας και η πολύ καλή δουλειά που έχει κάνει η Renault σε αυτό το κομμάτι, επιβεβαιώνεται από την εφαρμογή του συγκεκριμένου μηχανικού συνόλου σε αρκετά μοντέλα του ομίλου. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε τις αρετές του νέου Megane, αλλά και να εξαντλήσουμε τις δυνατότητες του, οδηγώντας το κάτω από ποικίλες συνθήκες. Προς το παρόν, μένουμε με την όμορφη αίσθηση επιβεβαίωσης του αυτονόητου. Το νέο Megane κάνει όσα υπόσχεται… και με το παραπάνω! Μείνετε συντονισμένοι στη «ζωντανή δοκιμή». Το ταξίδι μόλις ξεκίνησε.

    megane-15dci-trunk

     

    Σχόλια

    Σχόλια