Motornews Test: Nissan Qashqai 1.6 dCi 4×2

    Ο δυνατότερος diesel στη γκάμα του μοντέλου, κάτω από το καπό της δικήτης έκδοσης του Qashqai εντυπωσιάζει με την απόδοσή του και συμπληρώνει ιδανικά την εικόνα του πληρέστερου ίσως μοντέλου της Nissan

    Οι αρετές του Qashqai δε χρειάζονται κατ’ ανάγκην το δυνατό μοτέρ για να αναδειχθούν. Όμως το ότι το πληρέστατο σε όλους τους τομείς μοντέλο της Nissan διατίθεται και με τον 1.600άρη diesel που αποδίδει 130 ίππους και πραγματικά απογειώνει τις επιδόσεις αλλά και την οικονομία, κάνει το «πακέτο» πραγματικά ασυναγώνιστο. Το Qashqai ερχόμενο με τη φόρα της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου (που αν το καλοσκεφτούμε, δεν είχε «κουράσει» πριν αντικατασταθεί και αυτό λέει πολλά για την αξία του μοντέλου και όχι μόνο) συνεχίζει με μια μοναδική δυναμική. Ειδικά για τα δεδομένα της εποχής, οι πωλήσεις του πηγαίνουν εξαιρετικά καλά και το μοντέλο «στέκεται» σχεδόν ως ξεχωριστό brand name κάτω από την ομπρέλα της Nissan.

    Nissan Qashqai 16 dci 2wd 2

    Η νέα γενιά του Qashqai συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε η προηγούμενη. Έχει όλη την καλή ποιότητα στην κατασκευή και την άρτια συναρμολόγηση για να κερδίσει ακόμα και τους πιο δύσκολους κριτές, ενώ προσφέρει εξαιρετικούς χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές (ξεκινάει από τα 430 λίτρα), καθώς και πληρότητα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας- με την τελευταία να έχει και το παράσημο των 5 αστέρων από το Euro NCAP. Η σημαντική διαφορά σε σχέση με το παρελθόν, είναι πως το Qashqai έχει εξελιχθεί σε «κύκνο» εμφανισιακά. Η Nissan φάνηκε πως ήθελε να ξεφύγει πραγματικά και έδωσε στο μοντέλο της και αυτό το χάρισμα. Από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις, το Qashqai είναι γοητευτικό. Όσο δυναμικό πρέπει, απόλυτα σύγχρονο και καλαίσθητο, κερδίζει το στοίχημα της πρώτης ματιάς. Είναι δε τόσο επιτυχημένη η σχεδιαστική συνταγή, που «προσφέρθηκε» απλόχερα και στο X-Trail.

    Nissan Qashqai 16 dci 2wd 3

    Ο κινητήρας με τους 130 ίππους και τα 32,6 kgm ροπής, διαχειρίζεται εξαιρετικά τα 1.393 κιλά του αμαξώματος. Η κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου με τις 6 σχέσεις, καλύπτει με εξαιρετικό τρόπο τόσο τις αστικές μετακινήσεις, όσο και τις εκτός των τειχών αποδράσεις, πάντα με την κατανάλωση να είναι σε επίπεδο που σε κάνει να νομίζεις πως το οικονομόμετρο έχει χαλάσει. Με αρκετή άνεση η σχετική ένδειξη μένει κάτω από τα 6,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με νορμάλ οδήγηση, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στην οικονομία. Η τελική ταχύτητα του μοντέλου είναι 190 χλμ./ώρα και το ταξίδι γίνεται εντυπωσιακό όταν η μ.ω.τ. φλερτάρει με τα 150 χλμ./ώρα και η κατανάλωση μένει στα προαναφερθέντα επίπεδα.

    Nissan Qashqai 16 dci 2wd 12

    Το στιβαρό πλαίσιο του μοντέλου σε συνδυασμό με την καλά ρυθμισμένη ανάρτηση, δίνει εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά στο Qashqai. Η αυτοπεποίθηση του οδηγού που είναι σχεδόν πάντα το ζητούμενο, μένει σε υψηλότατα επίπεδα σε κάθε περίπτωση. Παρά την ύπαρξη ηλεκτρικής υποβοήθησης στο τιμόνι, επιτυγχάνεται «διασύνδεση» με τα αισθητήρια του οδηγού, με τον τελευταίο να εκτιμά ιδιαίτερα την αμεσότητα στη μεταφορά των εντολών του. Στην περίπτωση του συγκεκριμένου συνδυασμού με τη μετάδοση των 32.6 kgm της ροπής στους εμπρός τροχούς, η ανησυχία πριν την οδήγηση είχε να κάνει με το πόσο ενοχλητικό θα είναι το torque steer που δεδομένα θα εμφανιζόταν. Κι όμως. Το Qashqai και σε αυτό το σημείο κρύβει μια ευχάριστη έκπληξη για τον οδηγό του, αφού είναι σχεδόν όσο φιλικό θα ήταν και στην τετρακίνητη έκδοση. Το «τράβηγμα» του τιμονιού από την ισχύ του κινητήρα, είναι πολύ περιορισμένο και θέλει ιδιαίτερες συνθήκες (κατσαρό οδόστρωμα ή κλίση προς τη μια πλευρά) για να εμφανιστεί και να γίνει αντιληπτό.

    Nissan Qashqai 16 dci 2wd 15

    Στο ταμείο, εκεί που κρίνονται όλα, το Nissan Qashqai με τον 1.6 dCi και τους 130 ίππους του, στέκεται ένα σκαλοπάτι κάτω από την κορυφαία over all έκδοση του μοντέλου με την τετρακίνηση. Συνεπώς, ως σκαλοπάτι μπορεί να θεωρηθεί και η τιμολογιακή διαφορά, με την προσθιοκίνητη έκδοση –αυτή της δοκιμής μας- να ξεκινά από τα 22.610€ (με απόσυρση και το τρέχον πρόγραμμα προσφορών). Σε αυτό το τιμολογιακό πλαίσιο, το δικήνητο Qashqai είναι πλήρες- αν και για πολλούς η απόσταση των 1.900€ για να «μπει» κανείς στη βασική τετρακίνητη έκδοση (Energy) με τον ίδιο κινητήρα, είναι παραπάνω από κολακευτική.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Nissan Qashqai 16 dci 2wd 4Nissan Qashqai 16 dci 2wd 8 Nissan Qashqai 16 dci 2wd 7 Nissan Qashqai 16 dci 2wd 6 Nissan Qashqai 16 dci 2wd 5 Nissan Qashqai 16 dci 2wd 15 Nissan Qashqai 16 dci 2wd 16 Nissan Qashqai 16 dci 2wd 14 Nissan Qashqai 16 dci 2wd 13 Nissan Qashqai 16 dci 2wd 9 Nissan Qashqai 16 dci 2wd 10 Nissan Qashqai 16 dci 2wd 11

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κυβισμός1.598 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς130 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ
    Ροπή32.6 Kgm στις 1.750 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 6 σχέσεων
    Εκπομπές CO2115 γρ./χλμ
    Μήκος4,377 μέτρα
    Πλάτος1,806 μέτρα
    Ύψος1,590 μέτρα
    Μεταξόνιο2,646 μέτρα
    Βάρος1.393 κιλά
    Χώρος αποσκευών430 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης5.2 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης3.9 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.4 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα9.9″
    Τελική ταχύτητα190 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 22.610€

     

    Σχόλια

    Σχόλια