Motornews Test: Kymco KXC-T 300 ABS

    Το KXC-T της Kymco εξακολουθεί να καίει καρδιές

    Σχεδόν ενάμιση χρόνος πέρασε από την τελευταία φορά που οδήγησα το KXC-T στην πρώτη του παρουσίαση στην Ελλάδα και βρέθηκε ξανά στο δρόμο μου το σπορ scooter της Kymco. Αυτήν τη φορά εξοπλισμένο με σύστημα ABS στα φρένα μπορώ να πω ότι ο ίδιος ενθουσιασμός επικράτησε με την πρώτη οδήγηση και ήρθε η ώριμη συνειδητοποίηση ενός εξαιρετικού all around scooter με σπορ χαρακτηριστικά.

    Επιθετικό και ποιοτικό

    Το KXC-T ήταν ουσιαστικά το έναυσμα της Kymco για μια νέα γενιά scooter τα οποία βασίζονται στην όμορφη σχεδίαση και την καλή ποιότητα κατασκευής. Όπως γίνεται συνήθως, το πρώτο είναι πάντα και το καλύτερο κι έτσι το KXC-T είναι πολύ προσεγμένο στη σχεδίαση. Στο εμπρός μέρος δεσπόζουν τα επιθετικά φωτιστικά σώματα τα οποία διαθέτουν τεχνολογία LED,  ενώ όλη η γραμμή του μέχρι πίσω έχει σπορ αιχμές και πινελιές. Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι επίσης μεγάλο, ενώ εντύπωση προκαλεί και η μακριά εξάτμιση. Ο συνδυασμός του μεγάλου όγκου εμπρός πάντως με το πιο μετριοπαθές πίσω μέρος έχει ταιριάξει πολύ καλά και κάνει το KXC-T να ξεχωρίζει.

    Ανεβαίνοντας πάνω στο Kymco η άνεση έχει τον πρώτο λόγο καθώς η σέλα είναι φαρδιά και μαλακή. Η θέση του σώματος είναι όρθια με τα πόδια να είναι σχετικά ψηλά και τα γόνατα να βρίσκουν σε μερικές περιπτώσεις στο εμπρός μέρος. Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που η Kymco κατασκεύασε το «σπαστό» κλειδί για να έχει περισσότερο χώρο το δεξί γόνατο να κινηθεί. Τα χέρια έρχονται φυσιολογικά και βρίσκουν τα χειριστήρια, ενώ highlight είναι οι ρυθμιζόμενες μανέτες, ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τον αναβάτη. Τα όργανα είναι ψηφιακά με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις και μοναδικό τους μειονέκτημα είναι πως με το φως της ημέρας δεν έχουν την απαραίτητη ένταση στο φωτισμό για να τα διακρίνεις ξεκάθαρα με την πρώτη ματιά.

    Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι πολύ μεγάλος φιλοξενώντας ένα full face κράνος και άλλα αντικείμενα, ενώ μπροστά υπάρχει ένα ντουλαπάκι με θύρα για παροχή ρεύματος. Πολύ χρήσιμη είναι η τάπα της βενζίνης η οποία βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, ενώ και οι καθρέπτες έχουν προσεκτική τοποθέτηση τόσο για να περνάς άνετα ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, όσο και για να βλέπεις σωστά πίσω.

    Δύναμη παντού

    Το διαμάντι του KXC-T είναι αδιαμφισβήτητα ο κινητήρας του. Το μηχανικό σύνολο των 298cc αποδίδει 27,8 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. με την τροφοδοσία να έχει αναλάβει ψεκασμός και τη μετάδοση αυτόματο CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Το βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η γεμάτη δύναμη που διαθέτει σε όλο το φάσμα του ταχυμέτρου. Το ταχύμετρο μέχρι τα 100 Km/h ανεβαίνει πολύ γρήγορα και συνεχίζει ικανοποιητικά μέχρι τα 150 Km/h. Στην αρχή η ώθηση είναι έντονη και έπειτα από μερικά δευτερόλεπτα πιστεύεις ότι θα σταματήσει, αλλά όχι. Το Kymco συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό να επιταχύνει και να αγγίζει τριψήφια νούμερο στο κοντέρ. Παρέα με τη δύναμη όμως συμβαδίζει και η ποιοτική λειτουργία. Το σύνολο είναι ήσυχο, δεν έχει μηχανικούς θορύβους και ο ψεκασμός είναι άρτιος. Η ποιότητα λοιπόν βρίσκει σύμμαχο τη δύναμη σε ένα από τα καλύτερα μηχανικά σύνολα της κατηγορίας. Και η κατανάλωση έρχεται να «κουμπώσει» και να συμπληρώσει την καλή εικόνα μένοντας κοντά στα 4 λίτρα ανά 100Km σε μεικτή οδήγηση.

    … και στρίβει

    Παρέα με τον πολύ καλό κινητήρα, η Kymco έχει προσέξει πολύ και την οδική συμπεριφορά του KXC-T. Το πλαίσιο μαζί με τις αναρτήσεις προσφέρουν πολύ καλή συμπεριφορά με έμφαση στη σβέλτη οδήγηση. Το άκαμπτο πλαίσιο βοηθάει πολύ στο να μένει ενιαίο το σύνολο στις στροφές, ενώ πρόσφυση υπάρχει παντού και πάντα με ικανοποιητική μάλιστα πληροφόρηση, ιδιαίτερα από το εμπρός μέρος. Το κοντό μεταξόνιο το κάνει πολύ ευέλικτο και με μικρή πίεση του τιμονιού το scooter «βουτάει» μέσα στη στροφή με αποφασιστικότητα. Το Kymco παραμένει σταθερό στη γραμμή του ακόμα και όταν «ξύνει» το πλαϊνό σταντ στην άσφαλτο, ενώ απουσιάζουν και οι ταλαντώσεις όταν βρίσκεσαι με 150Km/h στον αυτοκινητόδρομο. Ουδέτερο, σταθερό και στριφτερό το KXC-T λοιπόν…

    Εξαιρετικά είναι τα φρένα του KXC-T με άφθονη δύναμη και αμεσότητα στο φρενάρισμα. Η αίσθηση επίσης είναι πολύ καλή στις μανέτες και ο αναβάτης αποκτά αυτοπεποίθηση να φρενάρει οριακά χωρίς να φοβάται. Το ABS είναι μια ευχάριστη προσθήκη και πραγματικά δουλεύει υποδειγματικά, ωστόσο με τέτοιο σύνολο δύσκολα θα επέμβει… Όταν επεμβαίνει πάντως λειτουργεί ποιοτικά, δεν υπάρχουν «τινάγματα» στις μανέτες και με ομαλότητα κρατάει το scooter σταθερό.

    Σταθερή αξία

    Το KXC-T μπορεί να είναι φρέσκο σχετικά στην αγορά, ωστόσο έχει κερδίσει τις εντυπώσεις στην απαιτητική κατηγορία των scooter στα 300cc. Είναι ένα scooter με το οποίο θα κάνεις τη δουλειά σου, θα διασκεδάσεις με την επιπλέον ισχύ του, θα βολτάρεις με την παρέα σου χαλαρά και θα στρίψεις με ασφάλεια και χάρη. Εξαιρετική all around λύση με πολλά δυνατά σημεία σε όλους τους τομείς, βάζει δύσκολα στον σκληρό ανταγωνισμό.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Κινητήρας Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος
    Κυβισμός 298,9 κ.εκ.
    Ισχύς 27,8 ίπποι στις 7.750 σ.α.λ.
    Ροπή 29 Nm στις 6.500 σ.α.λ.
    Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
    Μετάδοση Αυτόματο CVT με ιμάντα
    Πλαίσιο Χωροδικτύωμα
    Ανάρτηση εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι
    Ανάρτηση πίσω Δύο μονά αμορτισέρ
    Φρένα εμπρός Μονός δίσκος
    Φρένα πίσω Μονός δίσκος
    Ρεζερβουάρ 11 λίτρα
    Τιμή 4.794,79 €

     

    Σχόλια

    Σχόλια