Αλλαγές στους κανονισμούς του WEC από το 2015

Αρκετές αλλαγές ενόψει 2015 με κυριότερη τη μείωση των δοκιμών

Η FIA Endurance Commission ανακοίνωσε τους αγωνιστικούς κανονισμούς του 2015 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχης (WEC) οι οποίοι έχουν αρκετές αλλαγές σε σχέση με το 2014. Οι αλλαγές αυτές έχουν ως στόχο την μείωση του κόστους και ταυτόχρονα την αύξηση του ανταγωνισμού.

Αλλαγή στο σύστημα κατατακτηρίων. Όπως έχει αναφέρει ήδη το Motornews από το 2015 θα αλλάξει το σύστημα. Πλέον ο ένας γύρος από δύο οδηγούς ανά αυτοκίνητο θα καταμετρούνται για τον μέσο όρο. Επίσης η διαδικασία θα μειωθεί από 25 σε 20 λεπτά.

Νέοι περιορισμοί ελαστικών. Στην LMP1 θα έχουν 6 σετ ελαστικών για αγώνες 6 ωρών (8 σετ για Bahrain και Shanghai λόγω υψηλότερης φθοράς) και 4 σετ για τις ελεύθερες δοκιμές. Στην LMP2 θα παραμείνουν τα 4 σετ για αγώνα και 3 για ελεύθερες δοκιμές. Στις GTE-Pro/Am θα υπάρχουν 6 σετ για αγώνα και 4 για ελεύθερες δοκιμές.

Μία κατηγορία στην LMP1 από το 2015. Όπως έχει αναφέρει το Motornews  οι LMP1-H και LMP1-L από το 2015 θα είναι LMP1 για υβριδικά και μη υβριδικά. Το FIA Endurance Trophy για ιδιωτικές LMP1 ομάδες θα ισχύει και το 2015.

Αλλαγή στη ρήτρα συμμετοχής. Για συμμετοχή για όλη τη σεζόν το κόστος από 104.000 ευρώ αυξήθηκε στα 120.000 ευρώ. Για συμμετοχή σε έναν αγώνα το κόστος από 20.000 ευρώ αυξήθηκε στα 25.000 ευρώ.

Περιορισμοί στους κινητήρες στην LMP1. Για το 2015 κάθε αυτοκίνητο πρέπει να χρησιμοποιήσει μέχρι 5 κινητήρες. Οι νέοι κατασκευαστές θα έχουν στην διάθεσή τους 7 για την πρώτη τους χρονιά.

Νέοι κανονισμοί για τα τεστ μέσα στη σεζόν. Στην LMP1 θα υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός ημερών για δοκιμές τόσο σε επίσημα όσο και σε ιδιωτικά. Οι νέοι κατασκευαστές θα έχουν λιγότερους περιορισμούς. Ακόμα πιο αυστηρά στην LMP2 με μόνο 5 ημέρες να επιτρέπονται για ιδιωτικά τεστ. Στις GTE-Pro/Am θα επιτρέπονται 10 μέρες δοκιμών.

Τεστ για νέους οδηγούς. Οι κατασκευαστές στην LMP1 υποχρεούται να δώσουν την ευκαιρία σε έναν νεαρό οδηγό να δοκιμάσει το LMP1 πρωτότυπο σε τεστ στο τέλος της σεζόν. Πιθανότατα το τεστ θα πραγματοποιηθεί στo Bahrain.

Περιορισμός προσωπικού στην LMP1. Θα τεθεί σε ισχύ μετά τις 24H του Le Mans και πρέπει κάθε ομάδα να έχει 65 άτομα προσωπικό αν συμμετέχει με 2 αυτοκίνητα. Για ομάδα με 3 αυτοκίνητα απαιτούνται μέχρι 90 άτομα προσωπικό.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Σχόλια

Σχόλια