Motornews Test: Kawasaki KLX 150L

    Το καινούριο KLX 150L λύνει τα προβλήματα της καθημερινής μετακίνησης και όχι μόνο

    Η Kawasaki έχει μεγάλη παράδοση στις dual purpose μοτοσικλέτες και αυτή της η παράδοση είναι που την ακολουθεί και στη νέα γκάμα μοντέλων της σε αυτήν την κατηγορία. Το καινούριο KLX 150L είναι η νέα προσθήκη στην «πράσινη» γκάμα δίπλα στα KLX 125 και KLX 250 και συμπληρώνει με αυτόν τον τρόπο μια τριπλέτα για όλα τα γούστα.

    Απλό και ικανό

    Ο σχεδιασμός του KLX 150L είναι απλοϊκός και ακολουθεί την πεπατημένη της κατηγορίας με παραδοσιακές λύσεις. Από όπου κι αν το κοιτάξεις το KLX φωνάζει ότι είναι dual purpose. Η στενή σιλουέτα συνοδεύεται από μια πολύ όμορφη μάσκα εμπρός, ωραία γραφικά στα πλαϊνά πλαστικά και μια σύγχρονη ουρά για τα στάνταρ της κατηγορίας. Υπερβολές δεν υπάρχουν και το KLX μπορεί να περηφανεύεται ότι είναι μια γνήσια και straightforward μοτοσικλέτα.

    Στην εργονομία τα πράγματα είναι πολύ καλά με εξαίρεση μόνο τη σέλα. Η σέλα του KLX είναι πολύ λεπτή και σκληρή βοηθώντας πολύ μεν στην off road μετακίνηση, αλλά από την άλλη στην καθημερινή μετακίνηση θα κουράσει. Όλα τα υπόλοιπα είναι εξαιρετικά, τα χειριστήρια και η θέση οδήγησης έρχονται πολύ εύκολα στα μέτρα του αναβάτη, το σώμα είναι όρθιο και τα πόδια έχουν ξεκούραστη γωνία. Το τιμόνι είναι αρκετά φαρδύ βοηθώντας στις άμεσες κινήσεις, ενώ τα πόδια φτάνουν στο έδαφος ακόμα και αν δεν είσαι πρώτο μπόι! Τα όργανα είναι απλοϊκά, πολύ απλοϊκά θα έλεγε κανείς, με ένα αναλογικό ταχύμετρο και έναν ολικό χιλιομετρητή… αυτά.

    Δυνατός αερόψυκτος

    Η Kawasaki έχει επιλέξει έναν αερόψυκτο, μονοκύλινδρο κινητήρα 144cc για το νέο KLX o οποίος αποδίδει εξαιρετικά. Η ισχύς του είναι 12 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ. και η ροπή του 1,2 χλγμ στις 6.500 σ.α.λ. με την τροφοδοσία να έχει αναλάβει ένα καρμπυρατέρ της Keihin και τη μετάδοση ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το σύνολο είναι πολύ πρόθυμο από το μηδέν να σπρώξει τη μοτοσικλέτα μπροστά. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η ελαστικότητά του μικρού κινητήρα καθώς παρά τα λίγα κυβικά του δεν «κρεμάει» εύκολα και μπορεί να κινηθεί και με «μια πάνω», κάτι που δύσκολα βρίσκεις σε αυτού του είδους τους κινητήρες. Το ταχύμετρο έδειξε 90 Km/h αρκετές φορές, ωστόσο εκεί ψηλά οι κραδασμοί θα βάλουν φρένο στην επιμονή του αναβάτη ο οποίος πιο εύκολα και ξεκούραστα θα κινηθεί με 80 Km/h. Στην τροφοδοσία δεν καταλαβαίνεις ότι υπάρχει καρμπυρατέρ καθώς είναι πολύ ομαλή η λειτουργία του. Εξαιρετική είναι και η κατανάλωση του KLX η οποία κυμάνθηκε στα 3,5 λίτρα ανά 100Km.

    Η οδική συμπεριφορά του KLX είναι ίσως το πιο δυνατό του σημείο. Το μικρό Kawasaki έχει πολύ σωστά επιλεγμένο πλαίσιο το οποίο προσφέρει καλή ισορροπία ανάμεσα στην σταθερότητα και την ευελιξία, φυσικά πάντα λαμβάνοντας υπόψη του την off-road μετακίνηση. Στην πόλη είναι παιχνιδάκι, πολύ ευέλικτο, κάτι που το κάνει να ξεγλιστράει από κάθε περίσταση με χαρακτηριστική άνεση. Οι μεγάλοι τροχοί με τα ενδιάμεσα λάστιχα σε συνδυασμό με τις μαλακές αναρτήσεις σε κάνουν να ξεχάσεις λακκούβες και άλλες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ το μπροστινό των 33mm προσφέρει πολύ καλή πρόσφυση οτιδήποτε κι αν βρίσκεται από κάτω του. Γέρνει σε ικανοποιητικό βαθμό, ενώ το φαρδύ τιμόνι κάνει τις αλλαγές κατεύθυνσης παιχνιδάκι. Τα φρένα είναι πολύ προοδευτικά έχοντας περισσότερο χωμάτινη λειτουργία και θέλουν πίεση στη μανέτα για περισσότερη ισχύ. Το χαμηλό βάρος όμως του KLX δεν θα προκαλέσει πρόβλημα σε κάθε περίπτωση.

    Στο χώμα το KLX150L ανταποκρίνεται το ίδιο καλά βάζοντας τον αναβάτη στην… πρίζα να του δώσει να καταλάβει. Οι μαλακές αναρτήσεις και εδώ χαρίζουν καλή πρόσφυση στα βατά μονοπάτια, ενώ ο ελαστικός κινητήρας βοηθάει πολύ να περάσεις και τα πιο δύσβατα σημεία. Ακόμα και στα ανοιχτά κομμάτια το KLX θα διασκεδάσει τον μέσο αναβάτη, χωρίς όμως υπερβολές. Για τον νέο αναβάτη που θέλει να μπει στο χώρο του off-road του KLX είναι λουκούμι καθώς χαρίζει αυτοπεποίθηση και δεν τρομάζει.

    Το dual purpose του rookie

    Η προσθήκη του 150L στη γκάμα των KLX τελικά έχει νόημα και κατεύθυνση. Είναι πιο δυνατό και διασκεδαστικό από το 125, έχοντας καλύτερη off-road συμπεριφορά από το 250 λόγω του χαμηλού του βάρους. Είναι μια μοτοσικλέτα ιδανική για τον νέο αναβάτη που καλοβλέπει τη «χωμάτινη πλευρά της ζωής» καθώς θα τον βάλει στο… κόλπο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ενώ θα είναι πιστό εργαλείο καθημερινής μετακίνησης βρέξει-χιονίσει. Και το κερασάκι στην τούρτα είναι η τιμή του στα 3.290€!

    Τεχνικά χαρακτηριστικά

    Τύπος κινητήρα Αερόψυκτος, 4χρονος, μονοκύλινδρος, SOHC, 2 βαλβίδες
    Κυβισμός 144 κ.εκ.
    Tροφοδοσία Καρμπυρατέρ Keihin NCV24
    Τύπος πλαισίου Περιμετρικό, ατσάλινο
    Μέγιστη ιπποδύναμη 8.6 kW {12 PS} / 8,000 rpm
    Μέγιστη ροπή 11.3 N•m {1.2 kgf•m} / 6,500 rpm
    Μετάδοση 5 ταχύτητες, αλυσίδα
    Φρένα εμπρός Μονός δίσκος 240 mm; Δαγκάνα διπίστονη
    Φρένα, πίσω Μονός δίσκος 190 mm; Δαγκάνα mονοπίστονη
    Ανάρτηση, εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι 33 mm, διαδρομή 175mm
    Ανάρτηση, πίσω Uni-Trak, με ρύθμιση προφόρτισης 5 θέσεων
    Ρεζερβουάρ 7 λίτρα
    Βάρος (πλήρης) 115 κιλά
    Τιμή 3.290€

     

    Γιάννης Πετρόχειλος (@petrocheilos)

    Σχόλια

    Σχόλια