Live Test: Citroen Cactus 1.6 Blue HDi Feel

    Όπως το απαλό, ροδαλό, παιδικό δέρμα το κουνούπι, έτσι και το Citroen Cactus τραβάει τα βλέμματα σε κάθε γύρο των τροχών του.

    Τρίτη 23 Δεκεμβρίου

    Ενώ πρέπει να ξεκινήσουμε τις ετοιμασίες για τη γέμιση της γαλοπούλας, εμείς κόβουμε ακόμα βόλτες με το Cactus. Είναι καλό το άτιμο, έτσι ελαφρύ, λιτό και ευχάριστο στην οδήγηση. Μάλλον ότι πιο φρέσκο και έξυπνο έχουμε δει από τη Citroen εδώ και πολύ καιρό… Είναι δε και το γεγονός ότι όλοι μας κοιτούν που ανεβάζει τις μετοχές και την ψυχολογία μας. Αν σκεφτείτε ότι την πρώτη μέρα το είδαμε πολύ επιφυλακτικά, ως μια ακόμα προσπάθεια δημιουργίας μιας niche έκδοσης με γονείς το marketing και νονό την καταναλωτική μας μανία, η “κωλοτούμπα” τώρα στο τέλος ήταν επιπέδου Καρατζαφέρη. Τέλος πάντων, όλοι έχουμε δικαίωμα στο λάθος και τελικά είναι χαρά μας να οδηγούμε αυτοκίνητα που μας βάζουν και λίγο στην πρίζα, υπό την έννοια ότι οξύνουν τις αισθήσεις μας και το δημοσιογραφικό μας ένστικτο. Αύριο είναι η ημέρα επιστροφής, οπότε με συγχωρείτε, σας αφήνω, γιατί έχει τουλάχιστον 1/4 πετρέλαιο ακόμα το ρεζερβουάρ και είναι κρίμα να μείνει άκαυτο. Ευχές αύριο.

    Citroen Cactus 9Roast-Turkey

    Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου

    Μετά τις βόλτες του Σαββατοκύριακου, δύο συμπεράσματα πέραν πάσης αμφιβολίας. Το Cactus κερδίζει τον οδηγό και τις γυναίκες. Τον πρώτο με το ανάλαφρο πάτημά του, τις δεύτερες με την εμφάνισή του. Με βάρος που κατά τι ξεπερνά τον ένα τόνο στην diesel εκδοχή του, 1.070 κιλά χωρίς οδηγό, το ιδιάζων αυτό Citroen είναι ευέλικτο και ταυτόχρονα εύκολο στη γρήγορη οδήγηση. Συγκρίνετε με άλλα μικρά – μεσαία όπως για παράδειγμα το Astra στα 1.388 κιλά και το Golf στα 1.295, για να καταλάβετε τη διαφορά. Ακόμα και από το ομόσταυλο C4 είναι 200 κιλά ελαφρύτερο. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο λόγος που μέσα στην πόλη καίει “αναθυμιάσεις”, ενώ, αντίθετα, στον ανοιχτό δρόμο και με ταχύτητες σταθερά πάνω από 100 – 120 χλμ./ώρα ένα Astra, Golf ή ένα C4 αν θέλετε είναι πιο οικονομικά, προφανώς λόγω καλύτερης αεροδυναμικής. Σε κάθε πάντως περίπτωση τα 5,2 λίτρα diesel/100 χλμ. πραγματικής κατανάλωσης με χρήση κατά 80% αστική και μάλιστα μέσα στις γιορτές, είναι εντυπωσιακά χαμηλό νούμερο. Το εσωτερικό του, επίσης, είναι μια επιτυχής άσκηση λιτότητας:  πιο μίνιμαλ πεθαίνεις, αλλά μας αρέσει έτσι περισσότερο από το “ψάξε – ψάξε δεν θα με βρεις” παιχνίδι με δεκάδες διακόπτες.

    Citroen Cactus 11

    Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου

    Simple and no stress car: τάδε έφη Frederic Banzet, CEO της  Citroen στο PSA group κατά την πρώτη επίσημη παρουσίαση του Cactus, στις αρχές του 2014. Θα συμφωνήσουμε απόλυτα μαζί του. Επίσης είπε ότι το Cactus σηματοδοτεί τη στροφή της Citroen στην κατασκευή πιο συναρπαστικών και ιδιαίτερων, κοντολογίς  πιο “γαλλικών” αυτοκίνητων. Συμφωνούμε εις τη δευτέρα. Ετοιμαστείτε λοιπόν για νέα DS, GS και GSA, ίσως και για νέα 2CV ή, απλώς, υποκλιθείτε στη φρέσκια ιδιαιτερότητα του Cactus.  Το οποίο δίνει σημασία στα ουσιώδη και όχι στα φύκια που πλασάρονται για μεταξωτή κορδέλα, παρότι το σχήμα του σε προϊδεάζει για το αντίθετο. Δείτε γα παράδειγμα τα πίσω παράθυρα, τα οποία ανοίγουν μόνο σαν φεγγίτης, όπως σε τρίθυρα μοντέλα. Φτήνια, μείωση κόστους, ή μήπως εξοικονόμηση χώρου και βάρους, όπως δείχνουν οι τεράστιες θήκες στις πίσω πόρτες, αλλά και η ζυγαριά;  Τελικά έχει ζουμί ο Κάκτος, δεν είναι μόνο περιτύλιγμα. Μείνετε, να μαθαίνουμε μαζί.

    Citroen Cactus 7Citroen Cactus 8

    Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου

    Ground control to major Tom: “Ευχαριστούμε για το εξωγήινο δώρο σου. Ειδικά σε κόκκινο χρώμα, ταιριάζει υπέροχα στη στολισμένη για τα Χριστούγεννα γη”. Δεν είμαι κίτρινος ούτε καν πορτοκαλί και σίγουρα όχι κλόουν. Αλλά από σήμερα το πρωί νοιώθω σαν τροπικό ψάρι στη γυάλα. Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα προς εμένα, αλλά όχι πάνω μου. Το προνόμιο αυτό ανήκει στο υβρίδιο Cactus, ένα Citroen και συγκεκριμένα ένα C4 που τιμά, αν μη τι άλλο, την παράδοση της γαλλικής φίρμας στο να δημιουργεί “σοκ και δέος”. Αν με ρωτήσετε τι ακριβώς οδηγώ θα σας γελάσω.  Crossover, mpv, hatchback, διαστημικό λεωφορείο; Το ψάχνω από όλες τις μεριές, αλλά τόσο η μόλις μια μέρα της επαφής, όσο και ο “πολύ πολικός” χαρακτήρας του Cactus κάνουν τα συμπεράσματα ένα δύσκολο έργο. Σαστισμένος, προτίμησα να ασχοληθώ περισσότερο με το εντυπωσιακό infotainment σύστημα και την “σαν tablet” οθόνη του, την οποία και σας παρουσιάζω φωτογραφικά στις περισσότερες εκφάνσεις της. Παλιμπαιδισμός.

    Citroen Cactus 5 Citroen Cactus 4 Citroen Cactus 3 Citroen Cactus 2

    Σχόλια

    Σχόλια