Καινοτομίες BMW

    Στις 6 με 9 Ιανουαρίου στο Λας Βέγκας, η BMW θα κάνει μία επίδειξη νέων δυνατοτήτων με νέους καινοτόμους αισθητήρες που επιτυγχάνουν μηδενική πιθανότητα σύγκρουσης

    Δελτίο Τύπου

    Η BMW απέδειξε στην περσινή Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Ειδών Consumer Electronics Show (CES) πώς η τεχνολογία απόλυτου ελέγχου μπορεί να προσφέρει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς ακόμα και σε πολύ στενούς χώρους. Στις 6 με 9 Ιανουαρίου στο Λας Βέγκας, η BMW θα κάνει μία επίδειξη νέων δυνατοτήτων με νέους καινοτόμους αισθητήρες που επιτυγχάνουν μηδενική πιθανότητα σύγκρουσης. Οι ειδικοί του BMW Group έκαναν ένα ακόμα βήμα εξέλιξης για μετακινήσεις χωρίς ατυχήματα με οδηγό αλλά και με πλήρως αυτοματοποιημένο πρόγραμμα, χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού.
    Η αποφυγή σύγκρουσης 360 μοιρών βασίζεται στην ασφαλή αναγνώριση θέσης και περιβάλλοντος. Το ρόλο του ερευνητικού οχήματος ανέλαβε ένα BMW i3. Τέσσερις προηγμένοι σαρωτές λέιζερ καταγράφουν το περιβάλλον και αναγνωρίζουν εμπόδια όπως κολώνες σε ένα πολυώροφο πάρκινγκ αυτοκινήτων. Εάν το όχημα πλησιάσει σε τοίχο ή σε κολόνα πολύ γρήγορα, το σύστημα φρενάρει αυτόματα αποφεύγοντας τη σύγκρουση. Το όχημα σταματά με απόλυτη ακρίβεια με περιθώριο κάποιων εκατοστών. Εάν ο οδηγός κάνει ελιγμό διεύθυνσης για να αποφύγει το εμπόδιο ή να αλλάξει κατεύθυνση, απελευθερώνονται τα φρένα. Το σύστημα περιορίζει το στρες για τον οδηγό σε ένα περιβάλλον με μειωμένη ορατότητα και συμβάλλει στην αυξημένη ασφάλεια και άνεση. Όπως όλα τα συστήματα υποστήριξης BMW, αυτή η εφαρμογή μπορεί να παρακαμφθεί οποιαδήποτε στιγμή από τον οδηγό.

    Πλήρως αυτοματοποιημένο παρκάρισμα σε πολυώροφα πάρκινγκ αυτοκινήτων – γρήγορο και ασφαλές ακόμα και χωρίς τον οδηγό.
    Το πλήρως αυτοματοποιημένο Remote Valet Parking Assistant του ερευνητικού οχήματος BMW i3 συνδυάζει πληροφορίες από τους σαρωτές λέιζερ με το ψηφιακό τοπογραφικό σχέδιο ενός κτιρίου, για παράδειγμα ενός πολυώροφου γκαράζ. Αν ο οδηγός χρησιμοποιήσει το Smartwatch για να ενεργοποιήσει το Remote Valet Parking Assistant, το σύστημα θα κατευθύνει το όχημα ανεξάρτητα στα διάφορα επίπεδα, ενώ ο οδηγός έχει ήδη βγει από το αυτοκίνητο και πηγαίνει στο επαγγελματικό ραντεβού του. Το πλήρως αυτοματοποιημένο Remote Valet Parking Assistant αναγνωρίζει τα δομικά χαρακτηριστικά του χώρου στάθμευσης και αποφεύγει με αξιοπιστία τα όποια εμπόδια εμφανίζονται ξαφνικά – όπως τα λάθος παρκαρισμένα οχήματα. Μόλις το BMW i3 φτάσει στο χώρο στάθμευσης, το όχημα κλειδώνει μόνο του και περιμένει την κλήση από το Smartwatch και τη σχετική φωνητική εντολή. Στη συνέχεια, το Remote Valet Parking Assistant υπολογίζει τον ακριβή χρόνο μέχρις ότου ο οδηγός φτάσει στο πάρκινγκ αυτοκινήτων και ξεκινά το BMW i3 έτσι ώστε να φτάσει στην έξοδο του πάρκινγκ ακριβώς την κατάλληλη ώρα.

    Πλοήγηση χωρίς σήματα GPS .
    Η BMW πέτυχε τον πλήρως αυτοματοποιημένο έλεγχο του οχήματος συνδέοντας τα συστήματα αισθητήρων με ένα ψηφιακό τοπογραφικό σχέδιο. Αυτό καταργεί την εξάρτηση από το σήμα του GPS, που δεν είναι καθόλου ακριβές σε πολυώροφα πάρκινγκ. Παράλληλα με τους σαρωτές λέιζερ, το ερευνητικό όχημα ενσωματώνει τους απαραίτητους εγκεφάλους και αλγόριθμους, ώστε να προσδιορίζει την ακριβή θέση του στο πάρκινγκ, να παρακολουθεί άριστα το περιβάλλον και να εκτελεί ανεξάρτητη και πλήρως αυτοματοποιημένη πλοήγηση.

    Πολύχρονη εμπειρία στην αυτοματοποίηση των οχημάτων.
    Για μία φορά ακόμα, το BMW Group είναι παγκόσμιος πρωτοπόρος με BMW Active Assist, που επιτρέπει τη λειτουργία μερικώς ή πλήρως αυτοματοποιημένων συστημάτων.
    Ήδη από τον Οκτώβριο του 2009, το BMW Group πραγματοποίησε αυτοματοποιημένη δοκιμαστική οδήγηση στο North Loop του Nürburgring – στην παγκοσμίως δυσκολότερη πίστα δοκιμών – και μάλιστα πάνω στην ιδανική γραμμή στα πλαίσια του προπομπού του ερευνητικού project BMW Track Trainer. Στη συνέχεια, το BMW Track Trainer που εξελίχθηκε από τους μηχανικούς του Κέντρου Έρευνας & Μηχανολογίας του BMW Group έκανε μια επίδειξη υψηλών επιδόσεων στις αγωνιστικές πίστες των Laguna Seca, Zandvoort και Valencia, καθώς και στις κοντινές πίστες Hockenheimring και Lausitzring. Οι ερευνητές αποκόμισαν πολύτιμη εμπειρία υπό ακραίες συνθήκες για τον έλεγχο και τη θέση του οχήματος.
    Πρόσθετα σημαντικά ευρήματα προήλθαν από το ερευνητικό project BMW Emergency Stop Assistant. Σε περίπτωση που ο οδηγός αντιμετωπίσει επείγον περιστατικό της υγείας του, όπως μία καρδιακή προσβολή, το όχημα αλλάζει αυτόματα σε πλήρως αυτοματοποιημένο πρόγραμμα και μπορεί να ελιχθεί με ασφάλεια στο πλάι του δρόμου και να ενεργοποιήσει μία κλήση έκτακτης ανάγκης.
    Στα μέσα του 2011, ένα όχημα δοκιμών του BMW Group ταξίδεψε στον αυτοκινητόδρομο A9 από Μόναχο προς Nuremberg χωρίς συμμετοχή του οδηγού. Εν τω μεταξύ, αυτό το πρωτότυπο εξελίσσεται συνεχώς. Το όχημα δοκιμών φρενάρει, επιταχύνει και προσπερνά εντελώς ανεξάρτητα. Αυτές οι παρεμβάσεις γίνονται σύμφωνα με τις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες σε ένα εύρος ταχυτήτων από 0 – 130 km/h και σύμφωνα με τον κώδικα κυκλοφορίας του αυτοκινητόδρομου. Οι ειδικοί μας έχουν οδηγήσει τώρα 20.000 km δοκιμών. Το σύστημα εφοδιάζεται με συστήματα αισθητήρων όπως λιντάρ, ραντάρ, υπερήχων και κάμερες σε όλες τις πλευρές.
    Από τον Ιανουάριο του 2013, το BMW Group συνεργάζεται με τον παγκόσμιο προμηθευτή της αυτοκινητοβιομηχανίας Continental με σκοπό την πρόοδο του project. Πρωταρχικός στόχος της συνεργασίας είναι να τεθούν οι βάσεις για πλήρως αυτοματοποιημένες λειτουργίες οδήγησης μέχρι το έτος 2020 και ακόμα παραπέρα.

    Διαφορετικά επίπεδα αυτοματοποίησης του οχήματος.
    Συστήματα υποστήριξης αυξάνουν την ασφάλεια και άνεση στην οδική κυκλοφορία, αν και ο βαθμός υποστήριξης προς τον οδηγό ποικίλει. Το υψηλότερο επίπεδο αυτοματοποίησης παρέχουν πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα υποστήριξης.
    Οι λειτουργίες οδήγησης είναι πλήρως αυτοματοποιημένες και δεν χρειάζεται πλέον να παρακολουθούνται από τον οδηγό. Ο οδηγός δεν είναι απαραίτητο να βρίσκεται στο αυτοκίνητο – όπως στην περίπτωση του πλήρως αυτοματοποιημένου Remote Valet Parking Assistant.
    Οι προάγγελοι της πλήρως αυτοματοποιημένης οδήγησης είναι πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα που δεν απαιτούν συνεχή παρακολούθηση από τον οδηγό. Αυτά αναλαμβάνουν τον έλεγχο της διαμήκους (εμπρόσθια κίνηση και όπισθεν) και εγκάρσιας κίνησης (σύστημα διεύθυνσης) του οχήματος.
    Αντίθετα, τα μερικώς αυτοματοποιημένα αναλαμβάνουν τον έλεγχο της διαμήκους και εγκάρσιας κίνησης του οχήματος (π.χ. Congestion Assistant), αλλά πρέπει να παρακολουθούνται συνεχώς από τον οδηγό.
    Άλλα συστήματα (π.χ. ACC) παρέχουν υποστήριξη στον οδηγό σε διαμήκεις ή εγκάρσιους ελιγμούς.

    Σχόλια

    Σχόλια