Motornews Test: Chevrolet Spark 1.0 LS

    Με την οικονομία να είναι σε πρώτο πλάνο, το Chevrolet Spark πλασάρεται ανάμεσα στον ανταγωνισμό χωρίς να υστερεί σε κανέναν κρίσιμο τομέα

    Η οικονομία στην αγορά και τη χρήση του μικρού αυτοκινήτου, είναι ένα must και όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο. Η καθημερινότητα με ένα αυτοκίνητο πρέπει –και στις μέρες μας πολύ περισσότερο- να είναι ξένοιαστη και με το μικρότερο δυνατό κόστος. Αυτό ακριβώς είναι το σημείο στο οποίο το Chevrolet Spark με τον κινητήρα του 1 λίτρου, έρχεται και «κουμπώνει» ιδανικά στις ανάγκες και τις σύγχρονες απαιτήσεις. Το πεντάθυρο αμάξωμα δίνει ιδιαίτερη πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση, ενώ χάρη και στη σχεδιαστική επιμονή για κάτι ξεχωριστό, είναι απόλυτα σύγχρονο και κερδίζει το μάτι- ακόμα και τώρα, 6 σχεδόν χρόνια μετά την παρουσίασή του. Στα highlights της εμφάνισης, παραμένουν οι μασκαρεμένες χειρολαβές των πίσω θυρών, που δίνουν στο μικρό μοντέλο μια πιο νεανική διάθεση.

    Spark10 13

    Στην καμπίνα των επιβατών, τα υλικά που συναντώνται δεν ξεπερνούν το μέσο όρο σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητά τους. Η αισθητική του είναι περιποιημένη και αν εξαιρεθεί η επιλογή των ψηφιακών ενδείξεων που μοιάζουν λίγο με τις αντίστοιχες των υπολογιστών οικιακής χρήσης πρώτης γενιάς, παραμένει ιδιαίτερα ευχάριστο και φιλόξενο. Αυτό που εντυπωσιάζει τώρα, με το συγκεκριμένο Spark να είναι φορτωμένο με δύσκολα δημοσιογραφικά χιλιόμετρα, είναι η αντοχή στις κακουχίες με την παντελή έλλειψη τριγμών και λοιπών θορύβων να αποδεικνύει εμφατικά την καλή δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο συναρμολόγησης. Χωροταξικά, 4 ενήλικοι επιβάτες δε θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα να χωρέσουν και να μετακινηθούν. Μικρός αλλά επαρκής για τις αστικές υποχρεώσεις του μοντέλου είναι ο χώρος των αποσκευών (170 λίτρα) που σίγουρα όταν το Spark κληθεί να μετακινήσει ενδεχομένως οικογένεια για εκδρομή έστω και διήμερη, θα αναγκάσει τον οδηγό σε κατάργηση της εταζέρας προκειμένου να κερδίσει όλο το διαθέσιμο ύψος μέχρι την οροφή.

    Spark10 20

    Η απόδοση του κινητήρα είναι αξιοπρεπής και καλύπτει όλες τις ανάγκες του μικρού μοντέλου. Όταν βρεθεί σε ανοιχτό δρόμο, τους όποιους περιορισμούς θέτει η μικρή χωρητικότητα, η οποία όμως από την άλλη είναι το πλεονέκτημα του αυτοκινήτου για την κίνηση μέσα στην πόλη. Συνεργάζεται με 5άρι χειροκίνητο, με εύχρηστο επιλογέα και καλή κλιμάκωση που κάνει την εκμετάλλευση της απόδοσης απόλυτη. Είναι πολιτισμένος, με χαμηλό επίπεδο παραγόμενου θορύβου και μόνο στις υψηλές στροφές –εκεί που δεν έχει και κανένα πρακτικό νόημα να τον λειτουργεί κανείς- δείχνει δυσαρέσκεια και σχετικά έντονο βουητό. Είναι ελαστικός (χάρη και στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου που λέγαμε νωρίτερα) και μπορεί να είναι αρκετά οικονομικός, με την επισταμένη προσπάθεια από τη μεριά του οδηγού. Είναι βλέπετε παλαιάς κοπής και χρειάζεται αρκετή προσπάθεια για να κρατηθεί στα επίπεδα που ορίζουν ως «χαμηλά» οι πιο νέες προτάσεις της κατηγορίας αλλά είναι θέμα συνήθειας για τον οδηγό και σίγουρα μπορεί να κινηθεί αρκετά οικονομικά.

    Spark10 16

    Στο δρόμο η ευχάριστη έκπληξη έρχεται από το σύστημα διεύθυνσης. Είναι ακριβές και προσφέρει αρκετά καλή –για τα δεδομένα της κατηγορίας- αίσθηση στα χέρια του οδηγού. Το πλαίσιο δείχνει ικανό για πολύ μεγαλύτερη ισχύ, ενώ και η ανάρτηση συνεισφέρει με τον τρόπο της στη στιβαρή αίσθηση του συνόλου. Ενδεικτικό είναι πως αν το αποφασίσει ο οδηγός, το μοτέρ με τους 68 ίππους θα φανεί πολύ λίγο και παρά τους μικρούς σε διάμετρο τροχούς (έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία φορά που είδαμε τροχούς 14 ιντσών, ενώ η βασική προσφέρεται με ζάντες 13”), το Spark προσφέρει καλά επίπεδα πρόσφυσης και μπορεί να κάνει τον οδηγό του να χαμογελάει.

    Spark10 10

    Συνολικά, το Spark είναι πραγματικά συμφέρουσα αγορά. Με τιμή εκκίνησης τα 6.990€ αυτό που σίγουρα αξίζει είναι μια δεύτερη ματιά από όσους κοιτούν για οικονομικό αυτοκίνητο με πολλά πλεονεκτήματα. Τα 113 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο είναι ένα από αυτά, καθώς εξασφαλίζουν καθημερινή πρόσβαση στον πράσινο δακτύλιο, ενώ –ειδικά στις μέρες μας- δεν περνά απαρατήρητη η 3ετής100.000 χλμ.) εγγύηση που το συνοδεύει.

    Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

    Spark10 12 Spark10 15 Spark10 14 Spark10 17 Spark10 18 Spark10 19 Spark10 21 Spark10 22 Spark10 23 Spark10 24 

    Τεχνικά Χαρακηριστικά

    Κυβισμός995 κ.εκ.
    Κύλινδροι4 σε σειρά
    Ισχύς68 ίπποι στις 6.400 σ.α.λ
    Ροπή9.4 Kgm στις 4.800 σ.α.λ
    Κιβώτιο ταχυτήτωνΧειροκίνητο 5 σχέσεων
    Εκπομπές CO2113 γρ./χλμ
    Μήκος3,595 μέτρα
    Πλάτος1,597 μέτρα
    Ύψος1,522 μέτρα
    Μεταξόνιο2,375 μέτρα
    Βάρος861 κιλά
    Χώρος αποσκευών170 λίτρα

    Κατανάλωση (εργοστασιακές τιμές)

    Εντός πόλης6.2 λίτρα/100 χλμ.
    Εκτός πόλης4.2 λίτρα/100 χλμ.
    Μικτό4.8 λίτρα/100 χλμ.

    Επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές)

    Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα15.5″
    Τελική ταχύτητα154 χλμ/ώρα

    Τιμή

     Από 6.990€

    Σχόλια

    Σχόλια